PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : debriyaj kaçırması



ookkaayy
23 Ocak 2015, 00:33
Arkadaşlar kuba superlight 200 motosikletimde kalkista titreme gibi bir silkeleme oluyodu ve tirrt diye ses cikariyodu servise gittim aradim arastirdim
Kaplinleri degistir dediler zinciri dislileri debriyaj tasi debriyaj seti balata osu busu derken her bir agizdan baska bi laf hepsini dinlemeye kalksam degistirecegim parcalar motorun fiyatini gecicek caresiz caresiz bekliyordum bazen yok paraya satasim geliyodu motoru:D sonra bir gun hava soguk bende motoru yan ayklikta birakmistim demekki sabaha kadar debriyajdaki yaglar fln suzuldumu yada soguktan yag kalinlastimi ne olduysa bastim marsa bi kalkarsin yag gibi kalkiyo ne titreme ne bi ses sonra bi basarsin abi motoru iyice kizartirsin ice isindiktan sonra yine tirrtlamaya basliyo yag isininca iyice inceliyoya ondan heralde sonra anliyorumki sorun yagda yagin kayganligi olmasi gerekenden fazla oldugu icin debriyaj kaciriyo debriyajin minimum (kacirip(siyirip) kacirip yeniden kavramasindan dolayi titriyo ses ise dislilere fln uyguladigi ani kuvvetten dolayi cikiyo bir arastiriyorum castrolun actevo 20w40 4t diye bi yagi var aciklamasini ozelliklerini okuyorum
eşsiz performans sağlarken, debriyaj kaymasını ve motor aşınmalarını en aza indirir.
Hasss
Sonra arastiriyorum bu yagi kullananlar allah razi olsun sorunum cozuldu diyor
Sonra okuyorum bedava verseler kullanmayin o yagi diyolar cok kalin yag diyolar
Simdi ben bu yagi kullanirsam motoruma zarari olurmu olursa bu yag gibi debriyaj kacirmasini onleyecek baska bir yag varmi ben bunu merak ediyorum ayrica ayni marka ayni model diger motorlar normal bir motosiklet yagi koysalarda boyle bi sorun yaşamazken biz neden yasiyoruz sorunun ana sebebi nedir tek sorun yagmidir yag ise diger emsali motorlar neden kacirmiyor
Varmi bir bilgisi veya fikri olan

bursagsli
23 Ocak 2015, 00:45
20w40 kış için çok kalın bir yağ 10w40 kullanmanı tavsiye ederim
Debriyaj kaçırıyorlar debriyaj ayarında sıkıntı olabilir ayarlanması gerekir

moturmotur
23 Ocak 2015, 01:56
15-50 shell motosiklet yağını tavsiye ederim sıkıntını geçirir bende hep shell kullanıyordum bu ay bi castrol 10-40 motosiklet yağı koyam dedim trafikde baskı balata kaçırmaya başladı ama motorun kalkışı hızlanışıda bayağı arttı performans açısından iyi oldu. öyle yaptığı zaman deviri yükseltip yarım debriyaj kalktıkdan sonra debriyajı bırak kaçırmaz

ookkaayy
23 Ocak 2015, 16:34
Dostum motoru 5 derecenin altindaki sicakliklarda nadir kullaniyorum tmm 20w40 kalin diyosunda 10w40 bu sorunu cozermi sorun debriyaj tel ayarinda degil ha kavramada herhangi bir ayar yapiliyosa onu bilmiyorum ama yag kalin iken kacirma yapmiyo cogu yag firmasida bunu soyluyo zaten normal kullanimda sehir ici kullanimda tam sentetik yag kullanmayin debriyaj kacirmasina sebeb olur diye

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:26 ----------

Kardesim 10-50 kullan diyosun arastiricam yarim debriyaj fln diyosunda benimki yarim debriyac fln dinlemiyo hele yokusta iki kisi cok kaciriyo kacirmasi birsey degil cok ses yapiyo ve motoru silkeliyo
Ben daha cok castrol actevoyu merak ediyorum yakiti arttirirmi arttirirsa ne kadar arttirir adamlar hem kalin yag yapmislar hemde marsa bas sur diye slogan yazmislar madem yag kalin neden bu slogani yaziyolar kalin yag marsa bastigin gibi motoru nasil yaglamaya basliyo gec yaglamasi gerekmezmi demekki yag kalin ama yaglama yapmasina engel olmuyacak şekilde uretilmiş ustelik soguk havalardada diger yaglara gore parcalar uzerindeki asinma %70 daha iyimis

cenkito
23 Ocak 2015, 16:52
motor kac km de?
debriyaj balatası incelmiş olabilir, yayların gücü azalmıs sa da kacırma yapar.
bence km sine göre yag son noktadır
tabi kaliteli balata en önemlisi.
duruma göre de debriyaj göbegi komle de değişebilir.
ancak anlayan birisi tarafından yapılması lazım, piyasadaki yedek parcacılarda satılan sıfır göbekler bile
dengesiz olabiliyor, kacırma değil kalkıs bile yapamayana denk geldim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:48 ----------

http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/97268-mondial-150-x-treme-max-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-275.html#post3467141

ookkaayy
23 Ocak 2015, 17:44
Cevabin icin tesekkurler kardesim ama benim sorunumu anlayip anlamadigindan supheliyim simdi motorumda balatasi bitmis motorlar gibi devir yukseliyo hiz yukselmiyo boyle bi sorun yok benim sorunum debriyaj sanki tirtikli bir yerde siyirarak kavriyomus gibi yani ziplaya ziplaya kavriyomus gibi yapiyo yani kaciriyo yeniden kavriyo kaciriyo yeniden kavriyo ama kalkis yaptiktan sonra hic bir titreme fln hic bir sorun yok yag gibi bastimmi gidiyo yani anlatabildim sanirim yaylardan olabilir dedin mantikli aslinda onu kontrol etmek lazim ama birde motor sogukken yag sogukken bu sorun yok en dik yokusta bile sorun yok ama motor isininca yag incelince sikinti basliyo

cenkito
23 Ocak 2015, 18:00
benim aklıma gelenleri yazdım
benim motorda 200 cc cg cross, 6 yaylı balata göbegi vardı.
soguk iken kacırma-ötme yapıyor ısınınca hissettirmiyordu.
her zaman 15-40 petrol ofisi kullanırım.
dediğim gibi debriyaj tarafının acılıp balata ve göbegin kontrol edilmesi lazım.
sana attıgım linkte göbek teki asınmanında resimleri mevcuttu. onada bakılmalı.
göbek saglam sa balata sac ve yaylara bakılmalı.

not: bende 20-40 actevoyuı sevmeyenlerdenım
sebebi ise mineral yag olup,cok cabuk incelip deforme olması

miginfly
23 Ocak 2015, 18:17
Aynısı ybr'mde de var, aldığımda böyleydi debriyaj ayarı yaptım geçer sandım geçmedi. Yağını değiştirdim, Shell AX7 ile.Yaklaşık 2000 km yaptım, şuanda 6000 e doğru yaklaştım eskisine göre azaldı özellikle ısınınca rampada hissettiriyor. Çözüm bulursanız pm beklerim, teşekkürler.

moturmotur
23 Ocak 2015, 19:38
15-50 shell motosiklet yağını tavsiye ederim sıkıntını geçirir bende hep shell kullanıyordum bu ay bi castrol 10-40 motosiklet yağı koyam dedim trafikde baskı balata kaçırmaya başladı ama motorun kalkışı hızlanışıda bayağı arttı performans açısından iyi oldu. öyle yaptığı zaman deviri yükseltip yarım debriyaj kalktıkdan sonra debriyajı bırak kaçırmaz

DKN
23 Ocak 2015, 20:48
kışın 10-40 - yazın 10-50 (MOTUL tam sentetik)

ookkaayy
24 Ocak 2015, 18:08
Aynen kardesim bu sorun genelde ybr lerde var calistigim icin vakit bulamiyorum yarin oglenden sonra tatil acteco 20-40 alip yagini degistirecegim motorun sorun uzerindeki olumlu olumsuz yonlerini ve motor uzerindeki olumlu olumsuz yonlerini yazarim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:40 ----------

Tmm actevoyu bir deniyeyim
Sorun duzelmezse yada duzelirde diger taraftan motora iyi gelmezse dediklerinizi dikkate alicam 1.si acip kac balata var ona bakicam belkide balatalar yetersiz kaliyo balatalari en kalitelisiyle degistirip + balata eklemeyi denicam 2. Si yaylari kontrol edicam Gobegi kontrol edicam dahada duzelmezse benzin dokup yakarim herhalde
Bu yazdiklarimi pek zamanim olmasada en yakin sure icinde denicam hangisinden sonuc alirsan rapor ederim

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:00 ----------

Motorun yagini degistirdim actevo 20w40 koydum oncelikle vitesler çok yumusadi cok iyi oldu degistirmeden once devire baktim 1700 de idi degistirdim hala 1700 dr yani motoru sikmadi debriyaca gelince tek kisi baya isittim motoru yokuslarda fln zorladim hic titreme yok ama dik yokusta cok az gazla kalkarken cok hafif kisa bi ses geliyo ama gene olarak hosuma gitti sikintiyi cozdu sicak havalarda yine yapmaz insallah