PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 63,5 mm Piston?



efendy06
20 Ocak 2015, 22:49
http://www.motorsikletyedekparcasi.com/MR150-SILINDIR-DOLU-635-mm,PR-12490.html

Malum benim motor MR 150 Vulture. 162 cc olması lazım. Yukardaki linke verdiğim piston silindir takımını taksam mesela, kaç cc olur, başka neleri değiştirmek gerekir? Benim motorun orjinal pistonu kaç mm dir? İlerleyen zamanlarda ne gibi sorunlara yol açar?

Not: Amaç sürat değil, modifiye merakı. Misalen motor yeterince güçlenirse dişli büyütürüm, yine 90 km/h ile giderim ama devir düşmüş olur, bu da gürültüyü azaltır sürüşü rahatlatır.

Ezio41
20 Ocak 2015, 22:55
Piston vs ile uğraşmayayın hiç hocam boş yere masraf yapmayın . İlla modifiye tarzı düşünüyorsanız eğer , mr 150'nin şekli cafe racera uygun . Dış görüşünü değiştirerek daha güzel hale getirirsiniz. :)

efendy06
20 Ocak 2015, 23:16
Dış görünüşte bir şeyler düşünüyorum ama cafe racer mi olur scramler mi olur ona emin değilim :)

Motor konusuna merak sardım. Bugün oturup varyatör videolrını inceledim ki uzun vadede scooter niyetim yok ama merak. Motor dan modifiyeye başlamak istiyorum.

Edit: Arka tekeri 130/80/16 yahut 140/80/16 istiyorum da orjinal motorda çok aşırı performans kaybı yapar bir sebep te bu aslında :)

disturbed
20 Ocak 2015, 23:41
Motorun kendi sitesinden çap strok bilgisine ulaşabilir, hangi silindir pistonla kaç cc olduğuna da orta okul matematik bilgisi ile ulaşabilirsin.

cenkito
20 Ocak 2015, 23:42
orjınali 62mm
63,5mm takarsanız 170 cc yapar
oda kullanımda neredeyse hiç fark ettirmez.

efendy06
20 Ocak 2015, 23:47
Evet farkettim Cem bey, o oranlamaya göre gerçekten gereksiz. 200 cc olmasını sağlayacak modifikasyon yapmak lazım istediğim ayara gelmesi için ama o da düşündürücü. Şase kaldırır mı, şanzıman kaldırır mı gibi birsürü ? olur en iyisi orjinal binmek.

Teşekkürler.

Edit: Şimdi baktım Z-One 180'in piston 63,5 mm imiş orjinali, 1 kw güçlü benimkinden. Biz fabrika kadar orjinal yapamayacağımıza göre o 1 kw yi de elde edemeyiz. O zaman yaşason 62 mm :farao:

Ezio41
20 Ocak 2015, 23:58
Kısa yoldan en iyisi, motoru satın 200 veya 250 cc bir şeyler bakın hocam . :cherry:

efendy06
21 Ocak 2015, 00:05
RX3 gelsede baksak diyorum bende üstad. :cherry:

Olmazsa bu yazı bununla atlatıp biraz daha tecrübe üzerine daha büyük (V-Storm 650 gibi) birşeyler düşüneceğim. 10-15 bin tl arası verilip te geçiş motoru alınmaz. RX3 düzgün olursa ve düzgün bir fiyattan piyasaya sürülürse önümüzdeki 3-4 yıl ona binerim.:cherry:

cenkito
21 Ocak 2015, 00:06
Evet farkettim Cem bey, o oranlamaya göre gerçekten gereksiz. 200 cc olmasını sağlayacak modifikasyon yapmak lazım istediğim ayara gelmesi için ama o da düşündürücü. Şase kaldırır mı, şanzıman kaldırır mı gibi birsürü ? olur en iyisi orjinal binmek.

Teşekkürler.

Edit: Şimdi baktım Z-One 180'in piston 63,5 mm imiş orjinali, 1 kw güçlü benimkinden. Biz fabrika kadar orjinal yapamayacağımıza göre o 1 kw yi de elde edemeyiz. O zaman yaşason 62 mm :farao:

o 1kw 2.6mm uzun krank stroku artı 1,5mm cap artısı ile
orjınale devam

efendy06
21 Ocak 2015, 00:17
o 1kw 2.6mm uzun krank stroku artı 1,5mm cap artısı ile
orjınale devam

İşte biz beceremeyiz o kadarını, piston silindir değiştirdiğimiz yanımıza kar kalır birde performans düşer :pr: oluruz sonra. Gerek yok orjinale devam.

Lucas
21 Ocak 2015, 00:21
Aynı marka model başka motorlarla yarışlara katılmaya niyetiniz olmadığını bildiğimden gerek yok :)
En mantıklısı eldekine güzel bakıp, tecrübe kazandıktan sonra daha torklu, dolayısıyla arka lastiği daha kalınca bir motorla değiştirmek.

cenkito
21 Ocak 2015, 00:26
İşte biz beceremeyiz o kadarını, piston silindir değiştirdiğimiz yanımıza kar kalır birde performans düşer :pr: oluruz sonra. Gerek yok orjinale devam.

blog sayfamızda, en acık sekilde, acıklayıcı olmaya calısarak, cg model motorlardaki modifiye olayını anlatmıstım.

http://xtrememaxsevdalilari.blogspot.com.tr/2014_07_01_archive.html

merak ettiklerinizi aydınlatabilir belki

efendy06
21 Ocak 2015, 00:57
Aynı marka model başka motorlarla yarışlara katılmaya niyetiniz olmadığını bildiğimden gerek yok :)
En mantıklısı eldekine güzel bakıp, tecrübe kazandıktan sonra daha torklu, dolayısıyla arka lastiği daha kalınca bir motorla değiştirmek.

18 yaşımdan 27 yaşıma kadar deli gibi araba kullandım. 200 km hız ile rutin seyirler, yanlamalar, sıfıra yatmalar falan. Bir ara cadde yarışlarını da denedik, makaslar, 80 le akan trafikte 180 le zikzaklar, tamponlardan toz almalar falan. Hatta bütün arkadaşlarım sen bu arabayı sürerken ölecen diye dalga geçerdi. Sonra bir gün okuldan çıktım, başka okula arkadaş ziyaretine giderken önüme 7-8 tane çocuk atladığında abartısız 20 km/h ya vardı ya yoktu süratim ve yokuş indiğim için ayağım frendeydi, bir kaç direksiyon manevrası ve dibine kadar frenden sonra anladım ki abs, yol tutuş, lastik kalitesi falan cacık. Çocuklardan birine çarpmadan durmadı kahrolası araba. Çocuğu hastaneye götürürken yarış yaparken bile zorlamadığım kadar zorladım arabanın limitlerini, 3. sınıfa giden mini mini bir kız çocuğuydu çarptığım. Aslında çarpmamışım, hafifçe dokunmuşum ama kafasını yere vurmuş düşünce, şişmiş, çok şükür bir şeyi yoktu ama ben bunu öğrenene kadar 9 doğurdum. Bir daha da sürat yapmadım. Arada 3-4 ay motorlu motorsuz hiçbir taşıtı kullanamadım titremekten. Anne baba sağır dilsiz, çocuk evde hiç konuşma olmadığı için sesleri algılamakta sorun yaşıyormuş, ben korna çalmıştım uygun mesafeden ama algılayamamış. Çocuğa çarptığımda görüş alanımdan kaybolan, arabadan inipte yerde yatmış ağlarken gördüğüm o ufacık kız gaza her dokunduğumda gözümün önüne gelir, la havle der bırakırım gazı.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:30 ----------


blog sayfamızda, en acık sekilde, acıklayıcı olmaya calısarak, cg model motorlardaki modifiye olayını anlatmıstım.

http://xtrememaxsevdalilari.blogspot.com.tr/2014_07_01_archive.html

merak ettiklerinizi aydınlatabilir belki

Oldukça faydalı oldu. Teşekkürler.

bassturbin
22 Ocak 2015, 15:08
Motosikletlerin modellerinde silindir hacmi yazarken küsur yazılmaz, 160 cc diye geçer veya 150, 1000 lik motor tam 1000 cc değildir 900 küsurdur.

63.5 pistonun enidir,63.5 çay veya su bardağı biçiminde olursa 150 cc ye denk gelir yani küsuratıyla 162cc-santimetre küp...

Sonra motor yapmak gerekirse silindir gömlek vs değişmez motora rektifiye yapılarak bir boy büyük piston takılır 63.50 den 63.55 gibi 3 veya 4 tane böyle yapılır sonra baştan silindir gömlek alınması gerekir.Gömlekte aşırı çizik 1mm oyuk çizgiler varsa rektifiye yani silindir içi genişletme ve buna oranla segman piston takılır.

Yani o kadar küçük piston büyümesi motora ne zararı olur nede faydası...Tabiki bahsedilen büyük ölçülü sizin motorunuz için üretilmişse...