PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Lastik seçimi ?



Hasan7
15 Ocak 2015, 00:00
Bugün yaşadığım arka teker kayması sonucu duno marka lastiğimi değiştirmek istiyorum ve hangi lastiği alsam diye kararsız kaldım sizce antalyada honda dylan'a en güzel hangi lastik olur ?
ölçüler;
Ön 110/90 – 13 56L
Arka 130/70 – 13 57L

Michelin City Grip
Michelin Power Pure
Bridgestone Hoop
Pirelli Diablo Scooter
Pirelli Gts
Continental ContiTwist
Metzeller FeelFree

Önerileriniz hangisidir ?

BatuhanK
15 Ocak 2015, 00:15
Yılda ortalama kaç km yol yapıyorsunuz? scooter ınızı nasıl kullanıyorsunuz. bu cevaplara göre daha kolay seçim yapabiliriz

Hasan7
15 Ocak 2015, 14:26
Yılda kaç kilometre yaptığımı bilmiyorum :) ama hergün okula gidip geliyorum günlük ortalama 20 km ediyor vede motoru şehir içi trafikte çok dur-kalk yaparak, yeri geldiğinde basarak kullanıyorum

harung
15 Ocak 2015, 15:10
Şehir içi kullanım için diablo veya city grip ;)

Ama arazi toprak yol konusunda bilgim yok

LynXMaSTeR
15 Ocak 2015, 16:17
konuyu bulmuşken ben de sorayım.
Honda CBR250R için
Michelin Pilot Street ve Pirelli Diablo Rosso 2 arasında kaldım.
Hangisini hangi sebepten dolayı önerirsiniz?
Genelde şehir içi kullanım, günde ortalama 30-50 km arası yol yapıyorum.
Bahardan sonra uzun yollara da çıkmayı düşünüyorum.

emc2
15 Ocak 2015, 18:56
arkadaşlar madem konu açılmış bende meramımı anlatayım. ben henüz yeni motosiklet sürücüsüyüm yeni aldığım motosikletimin lastikleri belkide psikolojik olarak yapılan yorumlardan dolayı bana güven vermiyor. hattı zatında lastiğin iyi yada kötü olduğunu anlayacak kadar ne sürüş tecrübem var nede yol tecrübem. amacım motosikletimle yaz sezonu boyunca yeterince yol yapıp kendimi hazır hissedersem 2015 sonu 2016 başları gibi motosikletimi büyütmeyi düşünüyorum. ön gördüğüm kat etmeyi düşündüğüm kilometre ise 5000 - 10000 km arası daha fazlası şuanki motosikletimle yapabilirsem ne ala (tecrübe açısından). Gelelim soruma, sizce hem motosikletin yapısı ( hz limitleri) ve benim zorlama ihtimalimin olmaması açısından hemde orta vadede bir üst cc grubuna geçmeği düşündüğümden dolayı lastikleri değiştirmelimiyim. (üzerindeki lastikler fabrika çıkış Euro grip nylon)300 km de. eğer değiştirirsem sizce aşağıdakilerden hangisini almamı tavsiye edersiniz. en iyisini tavsiye etmek ten ziyade kısa vadede güven verecek iş görür dediğiniz lastik varmı şimdiden teşekkürler. Lastik ebatları ön 100/80-17 52P arka 130/70-17 61P

Pirelli diablo rosso 2
pirelli sport demon
pirelli MT75
Bridgestone Battlax BT45
Michelin Pilot sporty
Michelin Pilot Street
Metzeller lasertec
sava MC-50 M-racer

(kusura bakma LynXMaSTer araya girdim ama...)

LynXMaSTeR
15 Ocak 2015, 22:55
hiç sorun değil hocam, umarım ikimiz de aradığımız cevapları buluruz :)

Hasan7
15 Ocak 2015, 23:10
emc2 altın elbiseli adamın, pulsar incelemesinde lastiğini beğenmemişti galiba.Maddi açıdan sıkıntı yaratmayacaksa değiştir gitsin, yurt dışı forumlarında pirelli diablo bayağı övülmüş banada burda onu tavsiye ettiler vede ismi benim çok hoşuma gitti :) Galiba sport demon, diablonun bir üstü onu düşünebilirsin tam bilgim yok yalnız,
Ayrıca sizlere başka bir sorum daha var; motoruma çin işi xenon taktım tabelalar dahil hertarafı aydınlatması sebebiyle bi-xenon mercek takacağım hazır yapmışken gündüz farıda yapayım dedim ve 6x3 watt power led aldım fakat çok güçlüler, ben bunları sabah gündüz farı, gece ise bixenon'un karşıdan gelirken görünürlüğü, farın normal haline göre düşürmesi nedeniyle xenona katkı olarak kullanacağım, aklıma takılan şu 45 derece lens ile karşıdakinin gözünü çok alırmı ? (piyasada satılan çoğu led sis farları 45 derece lensli) ayrıca ben bunları farın içine, merceğin etrafına takacağım, bi-xenon ile çok fazla göz alırmı ?

Karalı
15 Ocak 2015, 23:28
1 yıldır diablo rosso2 kullanıyorum performans süper
arkadaşım'da piacyo var ben rosso'dan memnun kalınca o'da scooter için olanını aldı ve gayet memnun

Mexico
16 Ocak 2015, 00:10
Universiteden misin?

emc2
16 Ocak 2015, 01:14
Teşekkürler verdiğiniz bilgiye ama sadece 1 sezon için Rosso pahalı değilmi sonuçta motosiklet alisma surecindeyim limitleri zorlamayacagim. Kısa vade için daha hesaplı ama üzmeyecekmi bişey daha iyi olmazmi

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:12 ----------


Universiteden misin?

Hayır mexico üniversite işleri biteli 15 sene oldu :)

LynXMaSTeR
16 Ocak 2015, 03:06
bende seneye satmayı düşünüyorum ama motosikleti zevk için aldım sonuçta, ulaşım ikinci planda.
o yüzden 1 sezon da olsa daha güvenli ve daha zevkli bir sürüş için bence değer :)

Mexico
16 Ocak 2015, 15:17
Teşekkürler verdiğiniz bilgiye ama sadece 1 sezon için Rosso pahalı değilmi sonuçta motosiklet alisma surecindeyim limitleri zorlamayacagim. Kısa vade için daha hesaplı ama üzmeyecekmi bişey daha iyi olmazmi

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:12 ----------



Hayır mexico üniversite işleri biteli 15 sene oldu :)

Okul deyince bende okuyorsunuz sandım :)

emc2
16 Ocak 2015, 17:12
Okul deyince bende okuyorsunuz sandım :)
Ben okulmu didim....?!%&+

Hasan7 kardeşim bu okul mevzusunun muhattabı sensin galiba.

ecarpar
19 Ocak 2015, 01:03
konuyu bulmuşken ben de sorayım.
Honda CBR250R için
Michelin Pilot Street ve Pirelli Diablo Rosso 2 arasında kaldım.
Hangisini hangi sebepten dolayı önerirsiniz?
Genelde şehir içi kullanım, günde ortalama 30-50 km arası yol yapıyorum.
Bahardan sonra uzun yollara da çıkmayı düşünüyorum.

Genelde Michelin Evet bende CBF 150 var ama CBR250 R da kullanıyorum sıksık, 250R ın üzerinde Pirelli lastik vardı ikinci el aldık ve sahibi daha geçen sene taktırdığını söyledi yani 2014 mayıs gibi çok fazla yıpranmış görünmüyordu lastikler tabi üretim yılı 2014 zaten, fakat benim IRC lastikler ve CBF 150 ile sürekli gittiğim yolda 250R ile adeta bir paten şovu yapıyordum :) gene diyorum belki lastikler güzel temiz parlak felan görünüyordu içini bilemem, yani yapısı ne durumda emin olamam ve durumuyla ilgili olarak ancak eski sahibinin söylediğini söyleye bilirim ama kullanım olarak baya keyifli kaymalar yaşıyorduk motorla, hele birde biraz gazı açıcak alan bulmuşsam değmeyin keyfime, bütün yol buz pisti benim için :mrgreen:
Şu an michelin Pilot street takılı evet tuzlu bir lastik (Pirellinin fiyatını bilmiyorum üstündeki pirelli diye sormadık bile.) 700-750 gibi bir fiyata değiştirdik ama takmaz olaydık o kayma zevki birden bire bitti gitti artık kaydıramıyorum motoru aynı yolda.

LynXMaSTeR
19 Ocak 2015, 03:03
Genelde Michelin Evet bende CBF 150 var ama CBR250 R da kullanıyorum sıksık, 250R ın üzerinde Pirelli lastik vardı ikinci el aldık ve sahibi daha geçen sene taktırdığını söyledi yani 2014 mayıs gibi çok fazla yıpranmış görünmüyordu lastikler tabi üretim yılı 2014 zaten, fakat benim IRC lastikler ve CBF 150 ile sürekli gittiğim yolda 250R ile adeta bir paten şovu yapıyordum :) gene diyorum belki lastikler güzel temiz parlak felan görünüyordu içini bilemem, yani yapısı ne durumda emin olamam ve durumuyla ilgili olarak ancak eski sahibinin söylediğini söyleye bilirim ama kullanım olarak baya keyifli kaymalar yaşıyorduk motorla, hele birde biraz gazı açıcak alan bulmuşsam değmeyin keyfime, bütün yol buz pisti benim için :mrgreen:
Şu an michelin Pilot street takılı evet tuzlu bir lastik (Pirellinin fiyatını bilmiyorum üstündeki pirelli diye sormadık bile.) 700-750 gibi bir fiyata değiştirdik ama takmaz olaydık o kayma zevki birden bire bitti gitti artık kaydıramıyorum motoru aynı yolda.

pirelli ile mi kayıyordu motor o kısmı anlayamadım?

BatuhanK
19 Ocak 2015, 06:40
Hocam alın şu pirelliyi de kurtulalım :P Şakası bir yana rosso 2 den yana kafanız rahat olsun.
http://www.youtube.com/watch?v=KVyYiln6SHU bu kuru zemindeki tutuşuna örnek olsun, ıslak zeminde tutuşu tatminkar. Islak zeminde hamurdan ziyade lastikteki su kanallarının işlevi daha önemli, suyu tahliye edemeyecek kadar asfalt üstünde su olur ve hızlı olursunuz ve bu yollarda da 90-100 ile gitmek isterseniz bol kanallı bir lastik işinizi daha kolaylaştırır.
Hep söylenen pirellinin ömrünün daha az olduğu, fakat bu yılda 15-20 bin km yapmıyorsanız büyük bir etken değil. Çünkü motosikletlerimizin gücü ve son hızı neticesinde lastik hamuruna aşırı bir yük binmiyor.
Lastik ömrünün de 2 sene ile sınırlı olduğunu düşünürsek alabileceğimiz en yumuşak lastiği almak bizim için en mantıklısı

Hasan16
25 Ağustos 2015, 10:14
Bir yıldır Mondial KT150 kullanıyorum. Şu ana kadar 4.700 km. yol yaptım. Orjinal lastiklerini değiştirmedim. Yağışsız havada ve kuru zeminde kullanıyorum. Ancak bazen orta refüj ya da kaldırım çimlerini sulama çalışmaları vb. nedenlerle lokal olarak ıslak zeminden geçmek gerekebiliyor. Böyle durumlarda düz giderken bile arka lastik kayma eğilimi gösteriyor. En son kavşakta dönüş yaparken motoru çok az yana yatırmama rağmen düşme tehlikesi geçirdim.
Motoru bir yıl daha kullanmayı düşündüğüm için lastiklerini değiştirmeyi düşünüyorum.
Bana öneride bulunursanız sevinirim.

B65
01 Eylül 2015, 23:35
Bir yıldır Mondial KT150 kullanıyorum. Şu ana kadar 4.700 km. yol yaptım. Orjinal lastiklerini değiştirmedim. Yağışsız havada ve kuru zeminde kullanıyorum. Ancak bazen orta refüj ya da kaldırım çimlerini sulama çalışmaları vb. nedenlerle lokal olarak ıslak zeminden geçmek gerekebiliyor. Böyle durumlarda düz giderken bile arka lastik kayma eğilimi gösteriyor. En son kavşakta dönüş yaparken motoru çok az yana yatırmama rağmen düşme tehlikesi geçirdim.
Motoru bir yıl daha kullanmayı düşündüğüm için lastiklerini değiştirmeyi düşünüyorum.
Bana öneride bulunursanız sevinirim.

Lastiklerin değişme zamanı gelmişse michlen,pirelli,metzeler hangisini alsan senin lastikden iyidir diye düşünüyorum. Hatta forumda bazıları sava da diyor. Bende orjinal lastik olarak kenda vardı. 17bin km den sonra metzelere gectim. Frene basınca artık duruyorum. Öncekiler kayıyordu. Bence belirttiğim markalardan uygun fiyatlısını al gec.