PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Cbf 150'den , 2. el Cbf 500'e mi ? Yoksa Sıfır 250 CC mi ?



Ezio41
08 Ocak 2015, 00:30
Merhaba arkadaşlar , herkese kazasız belasız sürüşler dilerim :) . Şu anda kullanmakta olduğum cbf 150 motorum var . Sıfır aldım şubat 2014'te . 10.500 km'ye geldim . Fakat artık yetmemeye başladı . Devamlı olarak İzmit - İstanbul arası ve Kocaeli içerisinde aktif olarak kullanmaktayım . Artık cc büyütmenin zamanı geldi diye düşünüyorum . :) Fakat çok kararsız kaldım , siz değerli kardeşlerimin ve abilerimin fikirlerine ihtiyacım var . Bütçe olarak 15.000 e yakın imkanım var . Elimde ki olan cbf 150'yi satıp sıfır 250 cc inazuma tarzı bir şey mi almalıyım sizce , yoksa nasılsa belirli bir süre sonra 250 cc'de yetersiz kalacağı için daha uzun ömürlü kullanım için 2. el 2006 model Honda Cbf 500 mü almalıyım ?

Eğer sıfır 250 cc alırsam , elimdeki cbf 150'yi satacağım ve bütçem 17-18 bine gelmiş olacak . Bir diğer düşüncem ise cbf 150'yi satmayarak yanına 2. motor olarak cbf 500'ü mü almalıyım 10.000 tl'ye . ? Böylelikle şehiriçinde ufak yerlere ulaşımda ekonomik olması açısından cbf 150 ile devam edeceğim , öteki yandan şehirlerarası yolculuklarımda ise cbf 500'ü kullanmış olacağım . Yoksa cbf 150'yide satıp sadece cbf 500'ü mü alayım ? :pl:

Genel olarak en başta enduro daha sonra naked tarzı makineleri seviyorum . Hız tutkunu değilim , konforlu ve uzun yolda torku kuvvetli olsun bana yeter . Tecrübem fazla olsa suzuki dl-650 vstorm falan alırdım herhalde ama o bana şuanlık fazla gelir diye düşünüyorum . Eğitim olarak sadece Honda Güvenli Sürüş 1'e gittim . Kış bittikten sonrada Honda GS2'ye gitmeyi planlıyorum .


Çok fazla uzatmayacağım , şimdiden yardımcı olacak arkadaşlar için teşekkür ederim . :bestmt:

kaanklky
08 Ocak 2015, 00:37
Önceden belirteyim, öyle tecrübem falan olduğundan değil :) ; sadece ben aynı durumda olsam ne yaparım diye yorum yapıyorum:
Ben olsam 0 Inazuma alırdım. Satarken de çok zorlanmazsınız hem. CBF150'den sonra konforu aratmayacaktır diye tahmin ediyorum. Dediğim gibi, tecrübe olduğundan değil, sadece fikir. :)

orhanerdogan
08 Ocak 2015, 00:46
Olay bu noktaya geldi demek. Sen inazuma 500 al ikisi bir arada olandan :D

Dusty
08 Ocak 2015, 00:48
Ben korkmaz, alınabiliyorsa cbf500 ve hatta v-storm alırdım. Enduro motosikletler aynı cc naked ya da sslerden çok daha güvenli, kullanımı kolay ve rahat aletlerdir. Şehir içi çok sık kullanıyorsan pratik olmaz elbette ama uzun yolda inzaumayla filan karşılaştırılmaz bile. CBF500 de çok gereksiz bir motormuş gibi geliyo bana:) Burası çok kişisel yalnız, kimseyi kızdırmayayım :)

Dodin
08 Ocak 2015, 00:52
inazuma f benim hayallerimdeki motor hocam , mavi kaplanım benim :salut::salut:

kesinlikle inazuma , şehir için 250cc ideal , dediğin mesafelere de gider gelir

orhanerdogan
08 Ocak 2015, 00:52
Ben korkmaz, alınabiliyorsa cbf500 ve hatta v-storm alırdım. Enduro motosikletler aynı cc naked ya da sslerden çok daha güvenli, kullanımı kolay ve rahat aletlerdir. Şehir içi çok sık kullanıyorsan pratik olmaz elbette ama uzun yolda inzaumayla filan karşılaştırılmaz bile. CBF500 de çok gereksiz bir motormuş gibi geliyo bana:) Burası çok kişisel yalnız, kimseyi kızdırmayayım :)

Hocam 220kg ıslak ağırlıklı(v-storm) motor 140kg lık bir motordan geçecek kişi için size kolay ve rahat mıdır?

oluroyle
08 Ocak 2015, 00:54
cbf500 mu Inazuma mi diyosaniz inazuma derim..

F54
08 Ocak 2015, 00:59
Hocam 220kg ıslak ağırlıklı(v-storm) motor 140kg lık bir motordan geçecek kişi için size kolay ve rahat mıdır?

ben cbf 150 kullanıyordum evet v storm
hatta varadero yani daha büyük olmasına rağmen kontrolü kolay motorlar dır cbf in büyük abisi olarak görüyorum ben bunları
şöyle de bi durum bu motorlar da tek sıkıntı gaz kolunu iyi ayarlamak gerekir yoksa hazin sonla bitebilir bu macera
yoksa frenaj viraj kontrol yol tutuş cbf ten çok çok üstün motorlardır
tabiri caizse varadero bence kendi kendine gidebilen bi motordur mühendislik harikası dır kendileri
ben olsam hiç 250 cc ie uğraşma sonra seneye de 500 600 e bakmya başlayacan

Ezio41
08 Ocak 2015, 01:01
Önceden belirteyim, öyle tecrübem falan olduğundan değil :) ; sadece ben aynı durumda olsam ne yaparım diye yorum yapıyorum:
Ben olsam 0 Inazuma alırdım. Satarken de çok zorlanmazsınız hem. CBF150'den sonra konforu aratmayacaktır diye tahmin ediyorum. Dediğim gibi, tecrübe olduğundan değil, sadece fikir. :)

Fikriniz için teşekkür ederim . İnazuma zaten cbf 150'ye göre çok daha rahat bir motor . :)




Olay bu noktaya geldi demek. Sen inazuma 500 al ikisi bir arada olandan :D

En sonunda abi yamasaki 500 alacağım :mrgreen:



Ben korkmaz, alınabiliyorsa cbf500 ve hatta v-storm alırdım. Enduro motosikletler aynı cc naked ya da sslerden çok daha güvenli, kullanımı kolay ve rahat aletlerdir. Şehir içi çok sık kullanıyorsan pratik olmaz elbette ama uzun yolda inzaumayla filan karşılaştırılmaz bile. CBF500 de çok gereksiz bir motormuş gibi geliyo bana:) Burası çok kişisel yalnız, kimseyi kızdırmayayım :)

Hem uzun yol hem şehiriçi yüzde 50 olarak kullanacağım genel olarak . :) Vstorm şuan için fazla geldiğini düşündüğüm için listemde yok . Yoksa hayranım onun tipine . :cherry:



inazuma f benim hayallerimdeki motor hocam , mavi kaplanım benim :salut::salut:

Fuardan sonra gelecek olan f modeli naked modeline göre daha güzele benziyor , en azından rüzgar falan daha az alır . Ama 24 hp oluşu ve ağırlığın iyice artması beni düşündürüyor ve tipide biraz 80'lerden kalma gibi . :pl:



kesinlikle inazuma , şehir için 250cc ideal , dediğin mesafelere de gider gelir


Çoğunluk inazumadan yana sanırım öyle gözüküyor . :)

orhanerdogan
08 Ocak 2015, 01:13
ben cbf 150 kullanıyordum evet v storm
hatta varadero yani daha büyük olmasına rağmen kontrolü kolay motorlar dır cbf in büyük abisi olarak görüyorum ben bunları
şöyle de bi durum bu motorlar da tek sıkıntı gaz kolunu iyi ayarlamak gerekir yoksa hazin sonla bitebilir bu macera
yoksa frenaj viraj kontrol yol tutuş cbf ten çok çok üstün motorlardır
tabiri caizse varadero bence kendi kendine gidebilen bi motordur mühendislik harikası dır kendileri
ben olsam hiç 250 cc ie uğraşma sonra seneye de 500 600 e bakmya başlayacan

Bu mantıkla hiç uğraşmadan varadero ile başlayalım.

F54
08 Ocak 2015, 01:18
Bu mantıkla hiç uğraşmadan varadero ile başlayalım.

aslında para olsa varadero bile küçük direk tenere 1200 alırım çünkü ben motoru aklımla kullanırım

Dusty
08 Ocak 2015, 01:28
Hocam 220kg ıslak ağırlıklı(v-storm) motor 140kg lık bir motordan geçecek kişi için size kolay ve rahat mıdır?


Ben bu konuda F54 arkadaşımız kadar net olmasam da, şu konuda netim, evet bu motorlar her türlü 125lik bisiklet irisi motorlardan rahat ve güvenlidir. Inazuma da çok güzel, güvenli ve rahat bir motordur.

Orta boy bir enduro için öğrenilecek birkaç husus var.

1. Motor çalışmıyorken kontrol. Bi yere geçip çıkarma, masaya alma, tutma, kaldırma vs.
2. Dar alanda manevra.
3. Sağ bilek terbiyesi.

Trafik bilgisi ve refleksler güçlü olduktan sonra tüm bunlar ancak ve ancak ilgili motorda öğrenilecek hususlardır bana göre. 125'ten v-storm'a geçmekle, inazuma'dan geçmek arasında bir fark göremiyorum. Adaptasyon süreci aynı olacaktır kanaatindeyim.

94CanRR
08 Ocak 2015, 01:37
bi tanıdığımın cbf 500 ü ile ( yaklaşık 30 bin de ) gelibolu-saros turu atmıştım. Açıkcası ben çok beğenmemiştim. Bana hantal geldi motor bloğuna göre. Ön tarafıda pek hissedemedim. Belki motor biraz yıpranmıştır bir de çanta-koruma demiri- yüksek ön cam vardı. Bunlar hem ağırlığı arttırmış hem de sürüşün tadını kaçırmış olabilir. Bence inazuma gayet iyi bir seçim olur.

EneS_Turker
08 Ocak 2015, 01:37
Cbf500 ü kaldırabıleceğini düşünen biri Vstromu da rahatca kullanır.. orta sınıf endurolar kullanımı aşırı zor makinalar değil.. kendini bilerek kullandıktan sonra vstrom en güzel tercih olurdu.. Şahsen imkanım olsa bian düşünmezdim.. Varadero yu yunus polis arkadaşımdan dinlemiştim sonra onun motorunu kullandım ve dedği gibi bende hiç sevmedim .. arkadaşımda şehir içinde işkence ve hantal ağır bi motor olduğunu iletmişti.. orta sınıf endurolarn çoğunu denemiş biri olarak varadero kullanım kolaylığı olarak sınıfta kalır..

Sokollu
08 Ocak 2015, 01:55
Yahu Ezio :pr: Seni tanıdığımdan beri motosiklet arıyorsun :santa: r25 koltuğuna oturacaktın en son fuarda, araya Inazumaları, Cbf500'ü sokmuşsun. :)

Hakkında hayırlısı kardeşim. Alacağın motosiklet hangisi olursa olsun, kazasız belasız sürmeye devam edersin inşallah. Bilinçli sürücü olduğun, forumdaki yorumlarından, ekipmana ve cc sırasına verdiğin önemden belli zaten bayağıdır.

Şimdi Auditore kardeşim, benim bi arkadaş CBF150 kullandı 10küsür bin km. Sonra sattı motoru .Saatler süren bi konuşmamız oldu. MT07 mi yoksa Inazuma mı diye. Kendisi zaptederim ben MT07'yi diyordu. İnazumayı aklına soktum, çünkü artçılı ve şehir içi trafiğinde kullanacaktı. Şu an çok memnun. 8bin km'yi devirdi, hala öve öve bitiremiyor makinayı.

Senin durum farklı. İlk motorunu sıfır almışsın, temiz temiz bakmışsın mantıklı şekilde ne alayım diyorsun.2006 model CBF ?? Hayır. Inazuma, nedenini bilmiyorum ama sana önermek istemiyorum. Evet konforlu,sağlam ama tork olarak seni tatmin eder mi bilemiyeceğim. Supersport istemediğin için (CBR ve R25 yüksek gidonlu motosikletler olsa da) Ktm 390, Z300 gibi modellere bi göz atardım.

Hangisini alcaksın acaba çok merak ediyorum :)

shooter1
08 Ocak 2015, 01:59
altına çek gsr 600, 4 silindir vuuu vuuu ::gazla:: ::gazla::

GP500-1st
08 Ocak 2015, 02:28
bence fuarda yeni inazumayı görmeden binmeden ve fiyatı açıklanmadan sakın kıpraşma...

CBF in 11.5 beygirinden sonra inazumanın 24 beygiri seni yeterince tatmin eder arada çok fark var.

Bence zorlayıp 2. el versys650 falan alma gibi bi şansın yoksa eski çok yakan 2006-2007 cbf500 e sadece girme beygir için. inazumanın grenajlı versiyonunun alıcağı reaksiyonun, beğeninin, tadın 5 te birini 2. cbf500 de alamassın.

Aç bi youtubeden cayır cayır S ve F versiyonların videoları izle dediğimi anlıcaksın. Yeni her zaman yenidir, güzeldir.

ahım şahım zarar etmeden büyütme imkanının da var. 2 motor kombinasyonuda başarılı değil bence. cbf500+150. cbf150 vergisi sigortası bakımı 350 tl en az yattıgı yerden yiyececek elimin altında ekonomide olsun derken. TA+cbf150 desen neyse yine ama.

Tabi tüm bunları elinde 22-23 bin olup max 2-4 yaşında V-strom ve versys650 alma durumu olmadığı için yazıyorum. öyle bi durumda inazuma demek de hata olur

beko12345
08 Ocak 2015, 03:14
Öncelikle şunu belirtiyim. Motorum 2008 model absli V-strom. 85 bin km de. Gönül rahatlığı ile avrupa turuna çıkarım.
Yani V-stroma karar kılarsan motorun yaşına ve km sine asla takılma. Önemli olan bakımı. Diğer türlü bu alet kolay kolay havlu atmıyor.
2. Elde alırkende ss lere nazaran daha basit. Çünkü genelde pek artistlik peşinde olanların alacağı motor değil. Daha orta yaşa sahip insanlar tercih ediyor. Benim gibi istisnalar hariç tabiki(yaş olarak).O yüzden redline dır , ön kaldırmadır vs olayları olmayacağı için genelde temiz oluyor aletler.

Yani ağır bir kazası yoksa ve bakımları yapılmışsa o V-stromu alabilirsiniz km sine ve yaşına bakmadan.

Gelelim geçilir mi geçilmez mi tartışmasına.

Bence geçilir.
10 bin km motor süren insan bileğine hakimdir.
Ki zaten 2 silindir 67 beygir ağır bir motor olduğu için öyle deli bir performansı yok ss ler gibi.

Bu yüzden güç açısından sorun yaşamazsınız ilk 1.000 km gazı fazla açmayarak kullanırsanız.

Fakat

Ağırlık işin içine girince değişir.
Eğer ben kendime güveniyorum, olası bir eğim almada bacaklarım kuvvetli diyorsanız sorun yok.
Bacak cidden önemli ilk zamanlarımda 1-2 kere bacağımın iriliği sayesinde devrilmekten kurtardım. Meret öyle birşeyki eğimi alırsa illa yatmak istiyor.

Toparlarsak , ilk 1.000 km gazı yumuşak açtığınız taktirde sadece ağırlık açısından sorun yaşarsınız. Oda 1.000 km sonra geçer. Alışırsınız.
250cc den de geçseniz o ağırlık yine aynı şekilde sizi etkiler.

Cbf500 ile karşılaştırısak bir kere rüzgar olayı çok farklı.
V-stromda rüzgar neydi onu unutabilirsiniz bir süre sonra :)

Umarım açıklayıcı olmuştur.Biraz dağınık olmuş uzun yazınca sanki.Sorunuz olursa özeldende cevaplayabilirim.

Kendini bilen insan için 2. Motor olarak 2 silindirli 67 beygir bir motor uygundur bence.

Şunuda belirtiyim ben 150-250-650 cc olarak ilerledim.

tinerci
08 Ocak 2015, 03:52
Ben olsam tercihimi CBF 500'den yana kullanırdım. Şehir içinde de bir commuter kadar kıvrak bana göre.

beko12345
08 Ocak 2015, 03:53
Şunu düzeltiyim, bahsettiğimiz ağırlık olayı sadece çok düşük hızda yapılan dönüşlerde sizi zorlar. Bahsettiğim tabiki ilk alışma dönemlerinde. Bir zaman sonra Cbf150 gibi V-strom süreceksiniz merak etmeyin :)

Mexico
08 Ocak 2015, 09:38
Merhabalar.
Bence 9 yaşında bir motordansa,sıfır İnazuma çok daha mantıklı. Hem yakıt,hem parça hemde ilk kullanıcı sensin.9 yaşında bir motorun başına kim bilir neler gelmiştir. Hemde satarken zorlanabilirsin belki.
Helede üçlü çanta ve tur camıyla off düşünemiyorum İnazuma'yı :)

EmirŞengezer
08 Ocak 2015, 10:19
Ben de cbf 150 den sonra abs li bir V-strom ya da CBF 600 düşünüyorum. Tabiki kontrol ve yol eğitimleri eşliğinde. Şu v stromcular da fiyatlarını indiriverseler biraz iyi olacak :) Size de şimdiden hayırlı olsun. İnazumanın garenajlısını da görün derim çok güzel makina..

Varadero denilince ben de yeni gördüğüm bu bebe varaderoyu paylaşayım. 2 silindir 125 cc makina :D
http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_XL125V_Varadero#mediaviewer/File:Honda_Varadero_125.jpg

E-TEKİN
08 Ocak 2015, 13:43
İnazuma gerek ağırlığı gerekse yakıtı cbf 150 den sonra uzebiir. İnazuma bence gereksiz yere yüksek devir çeviren bir makina keşke o formatta tek silindir ve 26hp ve 150 kg olsaymis cbf 1000 bile çift egzoz dan vazgecip teke döndü bu inazuma 130 zar zor yapıyor ama çift egzoz var.

Ezio41
08 Ocak 2015, 18:23
aslında para olsa varadero bile küçük direk tenere 1200 alırım çünkü ben motoru aklımla kullanırım

Para olsada her tarz motordan alabilsek keşke :) Ama kademe kademe ve ufak ufak artırabileceğiz anca .



Ben bu konuda F54 arkadaşımız kadar net olmasam da, şu konuda netim, evet bu motorlar her türlü 125lik bisiklet irisi motorlardan rahat ve güvenlidir. Inazuma da çok güzel, güvenli ve rahat bir motordur.

Orta boy bir enduro için öğrenilecek birkaç husus var.

1. Motor çalışmıyorken kontrol. Bi yere geçip çıkarma, masaya alma, tutma, kaldırma vs.
2. Dar alanda manevra.
3. Sağ bilek terbiyesi.

Trafik bilgisi ve refleksler güçlü olduktan sonra tüm bunlar ancak ve ancak ilgili motorda öğrenilecek hususlardır bana göre. 125'ten v-storm'a geçmekle, inazuma'dan geçmek arasında bir fark göremiyorum. Adaptasyon süreci aynı olacaktır kanaatindeyim.


Haklısınız , büyük cc'ler her zaman düşük cc'li motorlara göre daha güvenli ve dengeli aletler . İnazuma , cbf 500 , vstorm bu motorların hepsini test etme imkanım oldu . Bunları sürdükten sonra tekrar cbf 150 ye binince meğersem ben motora binmiyormuşum dedim kendi kendime . :)




bi tanıdığımın cbf 500 ü ile ( yaklaşık 30 bin de ) gelibolu-saros turu atmıştım. Açıkcası ben çok beğenmemiştim. Bana hantal geldi motor bloğuna göre. Ön tarafıda pek hissedemedim. Belki motor biraz yıpranmıştır bir de çanta-koruma demiri- yüksek ön cam vardı. Bunlar hem ağırlığı arttırmış hem de sürüşün tadını kaçırmış olabilir. Bence inazuma gayet iyi bir seçim olur.


İnazumada , cbf 500 de ağır motorlar . Aralarında çok bi ağırlık farkıda yok sanırım . En fazla 20 kg kadar fark olması olması lazım . Cbf 500 aslında commuter motor olduğu için pek hantal olacağını düşünmüyorum . Belki ybr-cbf gibi trafikte ara geçişlerde pek kıvrak olmayabilir .



Cbf500 ü kaldırabıleceğini düşünen biri Vstromu da rahatca kullanır.. orta sınıf endurolar kullanımı aşırı zor makinalar değil.. kendini bilerek kullandıktan sonra vstrom en güzel tercih olurdu.. Şahsen imkanım olsa bian düşünmezdim.. Varadero yu yunus polis arkadaşımdan dinlemiştim sonra onun motorunu kullandım ve dedği gibi bende hiç sevmedim .. arkadaşımda şehir içinde işkence ve hantal ağır bi motor olduğunu iletmişti.. orta sınıf endurolarn çoğunu denemiş biri olarak varadero kullanım kolaylığı olarak sınıfta kalır..


Varadero alacaklarımın listesinde bulunmuyor zaten hocam . :) Vstorm'u yaklaşık 30 km kadar kullandım , dengesi ve rahatlığı çok güzel bir alet fakat o motor cbf 500 e göre biraz daha ağır olduğu için ve gaz tepkisi daha kuvvetli olduğu için hemen imha olmak istemiyorum . Kademe kademe , eğitim ala ala cc artırmak daha mantıklı gibi geliyor bana . Hem böylelikle farklı motorlarda kullanarak farklı lezzetler almış oluruz . :P





Yahu Ezio :pr: Seni tanıdığımdan beri motosiklet arıyorsun :santa: r25 koltuğuna oturacaktın en son fuarda, araya Inazumaları, Cbf500'ü sokmuşsun. :)

Hakkında hayırlısı kardeşim. Alacağın motosiklet hangisi olursa olsun, kazasız belasız sürmeye devam edersin inşallah. Bilinçli sürücü olduğun, forumdaki yorumlarından, ekipmana ve cc sırasına verdiğin önemden belli zaten bayağıdır.

Şimdi Auditore kardeşim, benim bi arkadaş CBF150 kullandı 10küsür bin km. Sonra sattı motoru .Saatler süren bi konuşmamız oldu. MT07 mi yoksa Inazuma mı diye. Kendisi zaptederim ben MT07'yi diyordu. İnazumayı aklına soktum, çünkü artçılı ve şehir içi trafiğinde kullanacaktı. Şu an çok memnun. 8bin km'yi devirdi, hala öve öve bitiremiyor makinayı.

Senin durum farklı. İlk motorunu sıfır almışsın, temiz temiz bakmışsın mantıklı şekilde ne alayım diyorsun.2006 model CBF ?? Hayır. Inazuma, nedenini bilmiyorum ama sana önermek istemiyorum. Evet konforlu,sağlam ama tork olarak seni tatmin eder mi bilemiyeceğim. Supersport istemediğin için (CBR ve R25 yüksek gidonlu motosikletler olsa da) Ktm 390, Z300 gibi modellere bi göz atardım.

Hangisini alcaksın acaba çok merak ediyorum :)




Ahahaha aynen kardeşim sorma hala alamadım adam gibi bir şey . Ama sanırım cbf 500'den vazgeçersem fuarı bekleyecem ve yeni çıkan r25'ede bakacağım tabi ki . İlla inazuma ve cbf 500 diye karar kılmadım . 250 cc'de z250 , r25 , inazuma f , z300 gibi motorlar arasından karar kılacağım en kötü . R25 aslında tam ideal motor çift silindir ve 36 hp oluşu baya bi götürür diye düşünüyorum .Zaten oturuş olarak tam ss motorda sayılmaz . Cbr 250 herkesde olduğu için ve apaçi olarak gözükmek istemediğim için düşünmüyorum cbr'ı . :mrgreen:







altına çek gsr 600, 4 silindir vuuu vuuu ::gazla:: ::gazla::

4 silindire geçmenin daha çok zamanı var kardeşim . :)






bence fuarda yeni inazumayı görmeden binmeden ve fiyatı açıklanmadan sakın kıpraşma...

CBF in 11.5 beygirinden sonra inazumanın 24 beygiri seni yeterince tatmin eder arada çok fark var.

Bence zorlayıp 2. el versys650 falan alma gibi bi şansın yoksa eski çok yakan 2006-2007 cbf500 e sadece girme beygir için. inazumanın grenajlı versiyonunun alıcağı reaksiyonun, beğeninin, tadın 5 te birini 2. cbf500 de alamassın.

Aç bi youtubeden cayır cayır S ve F versiyonların videoları izle dediğimi anlıcaksın. Yeni her zaman yenidir, güzeldir.

ahım şahım zarar etmeden büyütme imkanının da var. 2 motor kombinasyonuda başarılı değil bence. cbf500+150. cbf150 vergisi sigortası bakımı 350 tl en az yattıgı yerden yiyececek elimin altında ekonomide olsun derken. TA+cbf150 desen neyse yine ama.

Tabi tüm bunları elinde 22-23 bin olup max 2-4 yaşında V-strom ve versys650 alma durumu olmadığı için yazıyorum. öyle bi durumda inazuma demek de hata olur



En kötü fuar zamanını bekleyeceğim zaten hocam , benimde aklımda inazumanın f modelini yakından görmek istiyorum şahsen ama inazumanın diğer 250 cc'lere göre fazla ağır olması ve yedek parçalarının çok pahalı olması düşündürüyor beni . 2 motor kombinasyonundan sanırım vazgeçeceğim , cbf 150'yide satıp en azından daha rahat motor alırım ekonomik olarak . Zaten ekipmanlarım yazlık ve kışlık olarak tam . Sadece alacağım motora göre fabrika çıkışlı lastiklerini değiştiririm .





Öncelikle şunu belirtiyim. Motorum 2008 model absli V-strom. 85 bin km de. Gönül rahatlığı ile avrupa turuna çıkarım.
Yani V-stroma karar kılarsan motorun yaşına ve km sine asla takılma. Önemli olan bakımı. Diğer türlü bu alet kolay kolay havlu atmıyor.
2. Elde alırkende ss lere nazaran daha basit. Çünkü genelde pek artistlik peşinde olanların alacağı motor değil. Daha orta yaşa sahip insanlar tercih ediyor. Benim gibi istisnalar hariç tabiki(yaş olarak).O yüzden redline dır , ön kaldırmadır vs olayları olmayacağı için genelde temiz oluyor aletler.

Yani ağır bir kazası yoksa ve bakımları yapılmışsa o V-stromu alabilirsiniz km sine ve yaşına bakmadan.

Gelelim geçilir mi geçilmez mi tartışmasına.

Bence geçilir.
10 bin km motor süren insan bileğine hakimdir.
Ki zaten 2 silindir 67 beygir ağır bir motor olduğu için öyle deli bir performansı yok ss ler gibi.

Bu yüzden güç açısından sorun yaşamazsınız ilk 1.000 km gazı fazla açmayarak kullanırsanız.

Fakat

Ağırlık işin içine girince değişir.
Eğer ben kendime güveniyorum, olası bir eğim almada bacaklarım kuvvetli diyorsanız sorun yok.
Bacak cidden önemli ilk zamanlarımda 1-2 kere bacağımın iriliği sayesinde devrilmekten kurtardım. Meret öyle birşeyki eğimi alırsa illa yatmak istiyor.

Toparlarsak , ilk 1.000 km gazı yumuşak açtığınız taktirde sadece ağırlık açısından sorun yaşarsınız. Oda 1.000 km sonra geçer. Alışırsınız.
250cc den de geçseniz o ağırlık yine aynı şekilde sizi etkiler.

Cbf500 ile karşılaştırısak bir kere rüzgar olayı çok farklı.
V-stromda rüzgar neydi onu unutabilirsiniz bir süre sonra :)

Umarım açıklayıcı olmuştur.Biraz dağınık olmuş uzun yazınca sanki.Sorunuz olursa özeldende cevaplayabilirim.

Kendini bilen insan için 2. Motor olarak 2 silindirli 67 beygir bir motor uygundur bence.

Şunuda belirtiyim ben 150-250-650 cc olarak ilerledim.


Detaylı bilgilendirdiğiniz için teşekkür ederim hocam . :) Vstorm'u ilk test ettiğimde 2004 modeldi , km'si 34bin'deydi tabi km'nin düşürülme ihtimali yüksek . Üzerine oturdum ve gazı açıp gittiğimde kendi kendime , işte bu dedim , almam gereken motor bu diye söylendim . :) Çünkü böyle bir rahatlık görmedim ben ve düşük hızlarda ki dengesi benim cbf 150'ye göre olağınüstüydü . Yalnız fiyatına 17.000 tl istedikleri için bende vazgeçtim . En azından 600 cc'den önce bi 250-500 cc arası bir şey alıp onuda 1*2 sene kullanıp , daha sağlıklı bir şekilde cc büyütmek istiyorum. :)





Şunu düzeltiyim, bahsettiğimiz ağırlık olayı sadece çok düşük hızda yapılan dönüşlerde sizi zorlar. Bahsettiğim tabiki ilk alışma dönemlerinde. Bir zaman sonra Cbf150 gibi V-strom süreceksiniz merak etmeyin :)

Aynen katılıyorum , alışma dönemini atlattıktan sonra kontrol etmesi daha da kolaylaşır . :)

Susuki
08 Ocak 2015, 18:57
inazuma kullanıcısı olarak hıza meraklı değilseniz şehiriçinde de şehirdışında da sizi üzmez ama uzun yolda dl 650 kadar da rahat ettirmez,az yakıyor konforlu bizim gurupta 110 binde arkadaş var halen daha kullanıyor,İnazuma bilgileri hakkında yardımcı olurum isterseniz

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:53 ----------

şöyle bi artısı var inazumanın = 0
daha güzel ne var sıfır motordan :)

EGELİ
08 Ocak 2015, 19:55
CBF500 iyidir,helede temiz bi makina bulursanız tadından yenmez.

Ezio41
08 Ocak 2015, 21:31
Merhabalar.
Bence 9 yaşında bir motordansa,sıfır İnazuma çok daha mantıklı. Hem yakıt,hem parça hemde ilk kullanıcı sensin.9 yaşında bir motorun başına kim bilir neler gelmiştir. Hemde satarken zorlanabilirsin belki.
Helede üçlü çanta ve tur camıyla off düşünemiyorum İnazuma'yı :)

250 cc'de sıfır alırsam o güzelliği olacak zaten , bir motorun ilk sahibi olmak ve yeni model almak her zaman daha zevkli olur sanırım . :)





Ben de cbf 150 den sonra abs li bir V-strom ya da CBF 600 düşünüyorum. Tabiki kontrol ve yol eğitimleri eşliğinde. Şu v stromcular da fiyatlarını indiriverseler biraz iyi olacak :) Size de şimdiden hayırlı olsun. İnazumanın garenajlısını da görün derim çok güzel makina..

Varadero denilince ben de yeni gördüğüm bu bebe varaderoyu paylaşayım. 2 silindir 125 cc makina :D
http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_XL125V_Varadero#mediaviewer/File:Honda_Varadero_125.jpg


Vstormların fiyatları maalesef çok fazla , 2004-5 modele bile 17 bin civarı istiyorlar . :queen:




İnazuma gerek ağırlığı gerekse yakıtı cbf 150 den sonra uzebiir. İnazuma bence gereksiz yere yüksek devir çeviren bir makina keşke o formatta tek silindir ve 26hp ve 150 kg olsaymis cbf 1000 bile çift egzoz dan vazgecip teke döndü bu inazuma 130 zar zor yapıyor ama çift egzoz var.


İşte bu yüzden karar veremiyorum bende . :)

Susuki
08 Ocak 2015, 21:54
inazumanın yakıtta üzmesi imkansız :)

E-TEKİN
08 Ocak 2015, 22:09
İnazuma yi ybr gibi kullanırsanız evet Üzmez ama 250 cc gibi kullaninca uzer

Ezio41
08 Ocak 2015, 23:00
inazuma kullanıcısı olarak hıza meraklı değilseniz şehiriçinde de şehirdışında da sizi üzmez ama uzun yolda dl 650 kadar da rahat ettirmez,az yakıyor konforlu bizim gurupta 110 binde arkadaş var halen daha kullanıyor,İnazuma bilgileri hakkında yardımcı olurum isterseniz

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:53 ----------

şöyle bi artısı var inazumanın = 0
daha güzel ne var sıfır motordan :)


İnazuma sağlamlık olarak baya iyi evet biliyorum 100.000 km'yi geçenler var motor bloğunu açtırmadan . :) Hız merağım pek yok , otobanda Kocaeli-İstanbul arası gidip gelirken rahat 120 yapsa yeterli benim için . Fakat ortalam 120 ile inazuma ne kadar yakıyor 100 km'de ?



CBF500 iyidir,helede temiz bi makina bulursanız tadından yenmez.

Temizinide bulmak baya zor , hepsi 8 9 yaşında aletler . Sahibinde de genelde hep 30-60 bin km arasında ilanlar var . :)




İnazuma yi ybr gibi kullanırsanız evet Üzmez ama 250 cc gibi kullaninca uzer


Ybr gibi kullanmayacağımıza göre ne gibi üzer bizi ? :)

Tİme_shİft42
08 Ocak 2015, 23:05
Şehir içi fazla takılmam frenden dur kalkdan fazla hoşlanmam kendimi şehir dışı virajlara atarım diyorsanız 600 cc :)

Ezio41
08 Ocak 2015, 23:33
Şehir içi fazla takılmam frenden dur kalkdan fazla hoşlanmam kendimi şehir dışı virajlara atarım diyorsanız 600 cc :)

600 cc alabilmem için cbf 150'yide satıp 2 3 ay daha para biriktirmem gerek . Zaten 600 cc'ye hazır değilim o yüzden pek düşünmüyorum . 600 cc'yi alsamda almazsamda zaten , yarısı şehiriçi yarısı şehirdışı olacak . :)

Susuki
08 Ocak 2015, 23:34
120 km hızla 15-16 kurus yakar

metinkilic
08 Ocak 2015, 23:50
Motor kullanmasını bilen herkes her motoru kullanabilir. Burada önemli olan; motorun değil kendi limitlerinizi bilmek, trafiği iyi okumak, önce emniyet prensibini hiç aklından çıkarmadan motor kullanmaktır. Bu kriterleri sağlayabiliyorsanız motoru büyütmekte bir sakınca yok. Büyük motor dediklerimiz yani 500 cc ve üstü motorlar aslında 150 cc motorları kullanmaktan daha kolaydırlar. Daha dengelidirler, Frenleri daha güvenlidir, rüzgardan kolay kolay etkilenmezler, daha iyi yol tutarlar. Yakıt mutlaka artacaktır. Bakım giderleri de fazla olacaktır.
Burda önemli olan tarz seçmektir. Yani süper spor mu, naked mi, enduro veya touring mi istediğiniz önemli bence.
Nasıl büyütsem diye başlık açtığınıza göre kendinize pek güvenemiyorsunuz sanırım. O yüzden 250 cc ye geçiş yapın bence. 1 yıl sonra o da size küçük gelecektir. O zaman tekrar büyütürsünüz. Benim şahsi tavsiyem mutlaka ABS li olan modellerden almanızdır. Kullanımda gerçekten çok güvenli duruşu, dengeyi, güveni hissedeceksiniz.
Vereceğiniz karar ne olursa olsun size hayırlı olsun. Allah kaza bela nasip etmesin.

E-TEKİN
08 Ocak 2015, 23:56
Ben inazumanın gereğinden daha fazla yaktığını defalarca kullanıcılarından duydum.Sakin kullanımda 3.6 agresifte 4.5civarı olması lazım.Tüm rakiplerinden ortalama 1500 devir fazladan devirli gidiyor.mt07 den bile daha ağır 250 lik motor bana hiç mantıklı gelmiyor.Evet bu formatta şu an inazuma kadar güzel motor yok ama bu ağırlık ve şanzuman oranları sayesinde çok eksik kalmış bir motor bana göre.183kg çok fazla

Susuki
09 Ocak 2015, 00:30
Ben inazumanın gereğinden daha fazla yaktığını defalarca kullanıcılarından duydum.Sakin kullanımda 3.6 agresifte 4.5civarı olması lazım.Tüm rakiplerinden ortalama 1500 devir fazladan devirli gidiyor.mt07 den bile daha ağır 250 lik motor bana hiç mantıklı gelmiyor.Evet bu formatta şu an inazuma kadar güzel motor yok ama bu ağırlık ve şanzuman oranları sayesinde çok eksik kalmış bir motor bana göre.183kg çok fazla

250 cc olarak kullansak bile dl 650 ya da cbf 500 gibi yakmayacak. Facebook ta 4000 kullanıcıli guruba güvenerek de kullanıcılar olarak konfora karşılık bu yakıtın az olduğunu söylüyoruz. Değiştiren kişi de yüksek cc almak için değiştiriyor sayfada tek bir arkadaş ktm duke e gexti,sevmeyen elbet cikar. Motorun bir dengesi var agirligi hissettirmiyor "çok ağır bu aman kullanılmaz" diyen kişi ya çok kısa boyludur ya da iki teker dengesinden mahrumdur o kullansın 125 cc. şanzımandan memnun kalmayan kişiyle karsilasmadim. 250likten 600 luk performans beklenirse kalınmaz bence de. Yakıt uzun yolda 13 kurusa kadar indirilebilir,"ybr gibi kullanılarak" çok dert ediliyorsa eğer. 12.950 tl daha da artacağı bekleniyor bu fiyata alınacak sıfır en konforlu motordur

E-TEKİN
09 Ocak 2015, 10:24
Şanzıman kalitesi tabiki güzeldir benim demek istediğim oranların çok kısa ayarlanması rakiplerine göre ve buda fazla devir çevirdiği için yakıt artıyor. Mesela 120 ile giderken devir 10 bin leri geçiyor.

Salih_T
09 Ocak 2015, 11:16
2 motorun olmasına gerek yok.. 2. el motor için ise bilindik biri değil yada anlayan biri görmüyorsa uzak durmak taraftarıyım..

Senin yerinde olsa idim sıfır inazuma derdim.. 250 cc yeter.. çok yüksek süratlere karşıyım..

Ezio41
09 Ocak 2015, 23:46
Motor kullanmasını bilen herkes her motoru kullanabilir. Burada önemli olan; motorun değil kendi limitlerinizi bilmek, trafiği iyi okumak, önce emniyet prensibini hiç aklından çıkarmadan motor kullanmaktır. Bu kriterleri sağlayabiliyorsanız motoru büyütmekte bir sakınca yok. Büyük motor dediklerimiz yani 500 cc ve üstü motorlar aslında 150 cc motorları kullanmaktan daha kolaydırlar. Daha dengelidirler, Frenleri daha güvenlidir, rüzgardan kolay kolay etkilenmezler, daha iyi yol tutarlar. Yakıt mutlaka artacaktır. Bakım giderleri de fazla olacaktır.
Burda önemli olan tarz seçmektir. Yani süper spor mu, naked mi, enduro veya touring mi istediğiniz önemli bence.
Nasıl büyütsem diye başlık açtığınıza göre kendinize pek güvenemiyorsunuz sanırım. O yüzden 250 cc ye geçiş yapın bence. 1 yıl sonra o da size küçük gelecektir. O zaman tekrar büyütürsünüz. Benim şahsi tavsiyem mutlaka ABS li olan modellerden almanızdır. Kullanımda gerçekten çok güvenli duruşu, dengeyi, güveni hissedeceksiniz.
Vereceğiniz karar ne olursa olsun size hayırlı olsun. Allah kaza bela nasip etmesin.

Dediğiniz gibi önemli olan bileğin ayarını tuturabilme ve trafiği iyi okuyabilmek . Bunlar olduktan sonra insan eğitimde aldıktan sonra 1000 cc bile kullanabilir . Ama tabi insanoğlu çabuk gaza gelen bir varlık olduğu için , elindeki alet ne kadar güçlüyse o kadar daha çabuk gaza gelip patlama şansıda yükseliyor . :) Büyük cc'li motorlar , düşük cc'li commuter motorlardan dediğin gibi çok daha güvenli . Hem frenaj olarak , hem yol tutuşu olsun viraja girmesi olsun vs. her yönden daha iyiler . Tek eksi yanları küçük cc'ye göre masraflarının fazla olması . Tarz olarak aklımda en başta enduro daha sonra naked geliyor . Racing tarzı pek sevmediğim için zaten onların 600'lüğünde falan gözük yok . Belki yeni gelecek olan R25 olabilir ss görüntüsü olanların içerisinden . :) Abs'li 250 cc motor benim bildiğim kadarı ile pek yok , ktm duke 200'de var . Birde yeni gelen kawasaki z250 ve 250 sl modellerinde abs'li seçenekte olacakmış sanırım .




2 motorun olmasına gerek yok.. 2. el motor için ise bilindik biri değil yada anlayan biri görmüyorsa uzak durmak taraftarıyım..

Senin yerinde olsa idim sıfır inazuma derdim.. 250 cc yeter.. çok yüksek süratlere karşıyım..


250 CC aslında dediğiniz gibi hertürlü tatmin eder ama insanoğlu işte her zaman daha fazlasını istiyor . :P






250 cc olarak kullansak bile dl 650 ya da cbf 500 gibi yakmayacak. Facebook ta 4000 kullanıcıli guruba güvenerek de kullanıcılar olarak konfora karşılık bu yakıtın az olduğunu söylüyoruz. Değiştiren kişi de yüksek cc almak için değiştiriyor sayfada tek bir arkadaş ktm duke e gexti,sevmeyen elbet cikar. Motorun bir dengesi var agirligi hissettirmiyor "çok ağır bu aman kullanılmaz" diyen kişi ya çok kısa boyludur ya da iki teker dengesinden mahrumdur o kullansın 125 cc. şanzımandan memnun kalmayan kişiyle karsilasmadim. 250likten 600 luk performans beklenirse kalınmaz bence de. Yakıt uzun yolda 13 kurusa kadar indirilebilir,"ybr gibi kullanılarak" çok dert ediliyorsa eğer. 12.950 tl daha da artacağı bekleniyor bu fiyata alınacak sıfır en konforlu motordur


İnazuma hakkında az yakanda diyen var çok yakan diyende . :) Orta yolunu bulan yok sanırım bu yakıt tüketimi konusunda . Fiyatların artma meselesine gelince bence çok fazla zam yapmaya başladırlar 250 cc'lere . 250 cc'ye bu paraların verilmesini pek sıcak bakmıyorum artık . İnazuma bile ilk çıktğında 10 bin civarı idi . Şimdi merdiveni 13'e dayadı . Fuardan sonrada 15 diyorlar . Valla 15 bin olursa kusura bakmasınlar o kadar para 250 cc'ye vermek bence gereksiz . :)




Ben inazumanın gereğinden daha fazla yaktığını defalarca kullanıcılarından duydum.Sakin kullanımda 3.6 agresifte 4.5civarı olması lazım.Tüm rakiplerinden ortalama 1500 devir fazladan devirli gidiyor.mt07 den bile daha ağır 250 lik motor bana hiç mantıklı gelmiyor.Evet bu formatta şu an inazuma kadar güzel motor yok ama bu ağırlık ve şanzuman oranları sayesinde çok eksik kalmış bir motor bana göre.183kg çok fazla



Ağır olması aslında biraz avantajlı sayılır uzun yolda giderken , tır ve kamyonların yanından geçerken fazla sarsmaz diye düşünüyorum .

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:02 ----------


120 km hızla 15-16 kurus yakar

120 km üzerinde ki hızlarda da ortalama 20-22 kuruş civarı yakıyor değil mi ? :)

Salih_T
10 Ocak 2015, 11:10
250 CC aslında dediğiniz gibi hertürlü tatmin eder ama insanoğlu işte her zaman daha fazlasını istiyor . :P


Benim kriterim basit ortalama en fazla 100 km hızla giderim... araç sollamak için yada araçtan kaçmak için 120-130'a ye çıksa yeter.. Fazlasını zaten araba kullanırken bile yamıyorum.. Bu istediğimide bütün 250 cc ler yapar..

250 cc üstü sadece cruiserlara bakarım.. malum onlarda hız değil tork arttığı için..

Param olsa acımam inazuma alırım. yada kavasakinin yeni 250-300 cc leride güzel görünüyor.. fazlasına gerek yok..

Ezio41
10 Ocak 2015, 21:57
Benim kriterim basit ortalama en fazla 100 km hızla giderim... araç sollamak için yada araçtan kaçmak için 120-130'a ye çıksa yeter.. Fazlasını zaten araba kullanırken bile yamıyorum.. Bu istediğimide bütün 250 cc ler yapar..

250 cc üstü sadece cruiserlara bakarım.. malum onlarda hız değil tork arttığı için..

Param olsa acımam inazuma alırım. yada kavasakinin yeni 250-300 cc leride güzel görünüyor.. fazlasına gerek yok..



Benimde zaten elimde ki motor çok güçlü olmadığı için , ortalama hep 90-100 arası gidiyorum . Zaten trafik olan bölgelerde altımızda hayabusa'da olsa İstanbulun o kalabalık yollarında 200-300 yapacak halimiz yok . :cherry: Heryer radar dolu zaten . Büyük motorda alsak trafik hız kurallarına yine uyacağız . 250 cc sizinde dediğiniz gibi baya bi yeter . Hatta bakımları falan aksatılmadan binilirse rahat suzuki inazuma'ya 5-10 yıl arası binilir . Ama tabi insan hep aynı şeydende sıkılabilir orasıda ayrı bir zevk . :)

zileliorhan
10 Ocak 2015, 22:03
Hayretler içindeyim, niçin hiç kimse bu başlıkta "YBR 125 al" soğuk esprisini yapmadı?

Ezio41
11 Ocak 2015, 00:27
Hayretler içindeyim, niçin hiç kimse bu başlıkta "YBR 125 al" soğuk esprisini yapmadı?

Benimde dikkatimi çekti . Kimse yazmadı hayret . :mrgreen:

tinerci
11 Ocak 2015, 16:52
Ybr 250 al.

orhanerdogan
11 Ocak 2015, 23:37
Sonuç nedir?

Ezio41
13 Ocak 2015, 23:24
Sonuç nedir?

Sonuç abi , 2. el cbf 500 işi şuan için yattı . Motor fuarını bekleyeyip sıfır 2015 modellere bakacağım artık . :)