PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Oturuş pozisyonlarını kapıştırıyoruz



beyefendi
07 Ocak 2015, 23:06
Arkadaşlar sürdüğünüz motorun oturuş pozisyonunu ,artılarını ve eksilerini söyleyin dinleyelim hep merak etmişimdir.

Abimden kalma commuter sürüyorum, oturuş pozisyonu dik kollarım orta derecede açık, rüzgar yemekten nefret ediyorum :'(

Levsy
07 Ocak 2015, 23:18
Oturuş pozisyonum o şekil olmasaydı 125 cc bir motosiklet ile 660 km yolu gidip 1 hafta sonra tekrar geri dönemezdim sanırım.
Dik oturuş candır :cherry:

canerol
07 Ocak 2015, 23:21
dik oturcan hacı başka türlü uzun yolda yoruyor :)

beyefendi
07 Ocak 2015, 23:23
choppercılar nasıl dünya turu yapıyorlar peki ben o pozisyonda 1 saat sürsem kollarımı kaldıramam diye düşünüyorum :D

Nikkfurie
07 Ocak 2015, 23:25
Oturuş pozisyonum o şekil olmasaydı 125 cc bir motosiklet ile 660 km yolu gidip 1 hafta sonra tekrar geri dönemezdim sanırım.
Dik oturuş candır :cherry:

::plus1::

uzun kilometreler başka şekilde eziyet olur..

iki kez benzin için durdum,antalya ya beş saatte indim..gece de 3 e kadar ayaktaydım

redlion999
07 Ocak 2015, 23:26
http://4.bp.blogspot.com/-N4eDeaWrdz0/Tl-OebwF88I/AAAAAAAAEQI/p3uVgPn-m-w/s1600/15R8.jpeg

Daha da birşey demem..

Levsy
07 Ocak 2015, 23:28
choppercılar nasıl dünya turu yapıyorlar peki ben o pozisyonda 1 saat sürsem kollarımı kaldıramam diye düşünüyorum :D

Onlar uzun yolculuktan sonra motordan aynen oturdukları pozisyonda inerler.
Biri gelip sağlam bi kalası önce kollarına vurup aşağı indirir. Dizlerine de aynı işlemi yapıp doğrultur.
Son sağlam darbeyi de beline indirdi mi normale dönüp hayatlarına devam ederler :)

beyefendi
07 Ocak 2015, 23:32
Hahah son yoruma ve fotoya bittim :DDD

sey_47
07 Ocak 2015, 23:42
cycle-ergo.com
Faydalı site.
Gv250 kullanırken, rüzgardan uzun yolda bıktığım doğrudur.
Bir süre sonra paçalarımın rüzgardan çıldırdığını hissediyorum.

Tİme_shİft42
07 Ocak 2015, 23:44
Düşük sele yüksek gidon rüzgar camı :bounce:

xbuky
07 Ocak 2015, 23:45
yukarıdaki H isimli resim = ben

ogzcngdk
07 Ocak 2015, 23:52
Onlar uzun yolculuktan sonra motordan aynen oturdukları pozisyonda inerler.
Biri gelip sağlam bi kalası önce kollarına vurup aşağı indirir. Dizlerine de aynı işlemi yapıp doğrultur.
Son sağlam darbeyi de beline indirdi mi normale dönüp hayatlarına devam ederler :)

ne çok biliyosun yahu bu işleri.

cruiserlarda kalçalar uyuşur, belde ağrı olur. sürücü sırtlığı kullanılırsa bel ağrısı sorunu çözülmüş olur, kollar ve bacaklar en rahat kısımlardır hiç baskı altında kalmazlar. cruiser motorlar uzun yolculuk için değildir kısa ve orta mesafeli gezilerde çok rahattırlar. dünyayı gezenler gülü sevip dikenine katlanıyorlar :)

94CanRR
08 Ocak 2015, 01:43
Ben en çok sport-touring sevdim uzun yol için. Hem ss in domalma pozisyonu yok hem de özellikle benim gibi ufak bi adamsanız hiç rüzgar yemiyorsunuz. Bence çok optimum cbr ın oturuşu. 450 km yol yaptım tek seferde neredeyse hiç yorulmadım :)

yiqit
08 Ocak 2015, 01:50
Benim kollar kabarmış horoz gibi. Vücudum dik. Doğru mu bilmiyorum ama böyle rahat ediyorum

ümitersoy
08 Ocak 2015, 01:52
Tabiki racing pozisyonu. Istedigi kadar rahatsiz olsun bazen giderken bir magaza camindan yansimami goruyorumda ahh bu benmiym diyorum :) sekil bir oturuşa sahip.

LynXMaSTeR
08 Ocak 2015, 02:07
ss pozisyonu çok iyi yaa :D
bende honda cbr250r var, ister dik pozisyonda istersem de fotoğraftaki son pozisyonda gidebiliyorum :)

harung
08 Ocak 2015, 10:14
Rahatlık göreceli bir kavram uzun boylu kollar bacaklar lebo derya bir adam diyelim ki yuksek motorda rahat eder ama scooterda kaskati kesilir veya kolları kısa ise super sport 15 km sonra işkence olur :)

Bana gore en rahatı sport turing, tur cami grenaj ve güç hepsi bir arada. Tabi bu uzun yol için şehir içi için en ideali yine naked ;)

telike
08 Ocak 2015, 11:09
Benim kollar kabarmış horoz gibi. Vücudum dik. Doğru mu bilmiyorum ama böyle rahat ediyorum

wr için doğru :cat:

eklemek isterim. ben de mağaza camından kendimi gördüğüm zaman kaskın içinden haymaşallah şu duruşa bak beeh diyorum :D

şöyle bi düşüncem var. ss motosiklet de cruiser ci arkadaşımızın dediği gibi öyle 100lerce km nin motoru değil. hız viraj falan biraz daha ne biliyim eğlence işi(ben böyle eğlenirim)

touring enduro evet çok rahat bi oturuş pozisyonu var rahatlıktan çay bile demleyebileceğin motosikletler var

commuter cross enduro rüzgar tokadını yemek pek de eğlenceli değil commuter şehiriçi git gel, cross enduro da dağ bayır ya da çaz cuz motoru çok eğlenceli olur.

sportouring benim de en sevdiğim tarz. gazlicam dersen yat üstüne gazla. yok tura çıkcam dersen tak çantaları turla. vfr800 7-9 lt arası yakmıyor olsa düşünüyordum ama yakıt çoook fazla beeehh.. :D


gelelim oturuş pozisyonlarına. kaba taslak olarak anlatmak isterim
her şekilde ayaklar peglere bisiklet pedalına basar gibi ne parmak ucu ne ayağın ortas ile basılıyor. gidon serbest bırakılıyor. depoya önümüzü yapıştırmadan oturuluyor.

ss tiplerde dirsekler yere paralel bi şekilde kırık kesinlikle bele yük verecek şekilde kıçı çıkartmak dom-almak yok kollar da ok gibi dimdik değil. birincisi bu gidona çok yük bindirir ve tankslap e girmenizi kolaylaştırır. düzgün oturuş biçimi çok da rahatsız edici bişey değildir ki cbr1000 ile uzun yol yapanlar da var. virajlarda sarkma tekniği ağırlık merkezinin yerini değiştirir motor daha dik konumda böylelikle daha fazla yer teması ve yol tutuşu ile daha sert girilebilir viRAjlara.. tekniği apayrı bişeydir. vücut sarkacak motosiklete paralel olacak iç ayaklığa basılacak vs. vs.. detayları var.

touring enduro. dik oturuş biçimi kollar serbest rahat. ya ne diyim rahat işte :D motor ile birlikte viraj alınır aynı düzlemde. virajdayken arkadakiyle pişti oynayabilirsiniz :D

cross enduro :D genelde ayakta ve her sporda olduğu gibi stance pozisyonunda dizler kırık, peglere basacağın yer sürekli değişir yeri gelir fren kullanabilmek için ayağın ortasıyla yeri gelir arkasıyla sele pozisyonu yeri gelir deponun üstüne oturursun yeri gelir arka kuyrukta :D ama kollar hep aynıdır kartal gibi açarsınız ve dirseklere yere dik ve doksan derecelik açı yapar. bu vücut amortismanı içindir. hani peglere ayaklarımızın ucu ile basmak gibi. o da bacak amortismanı için darbe emicilik içindir bunlar. viraj tekniği vücut yer zaman yere dik motor yatırılır genelde arka kaydırılmaya çalışılır çünkü gevşek arazide önü daldırmadan dönmenin yolu budur. daha doğrusu teknik o kadar değişkendir ki şu dönüş en ideal diyemeyiz. zemine göre değişiklik gösterir. genel mantık ön dalmasın saplanmasın kaymasın. arka nereye giderse gitsin sonuçta ön lastiği takip edecek.

illa ki detaylandırma yapmadığım için eksik kalan noktalar olacak veya noktalama hatalarım olmuş olabilir bu yüzden yanlış anlaşılacak yerler olacak. hatalı gördüğünüz nokta varsa beraber düzeltebiliriz :)

velhasıl her tarzın kendine özgü bi oturuş tarzı var ve doğrusu en rahatıdır. tabi aralarında bana göre yine en rahatı touring enduro. ama en eğlencelisi hepsi :D hepsinin zevki ayrı. cruiser hariç :D alınmaca gücenmece olmasın :D ben pek sevmem ne işe yaradığını da anlamış değilim :d sevene de sonsuz saygım var onların olayı bambaşka
saygılar

Leon10Rhyme
08 Ocak 2015, 11:11
choppercılar nasıl dünya turu yapıyorlar peki ben o pozisyonda 1 saat sürsem kollarımı kaldıramam diye düşünüyorum :D

Emin ol hiç yormuyor arkadaşım gayet rahat konforlu bir sürüşle turunu tamamlayabiliyorsun. Chopper motorsikletlerde ne bel ağırısı ne kol ağırısı hiç bişey çekemezsin doğasında konfor var :cat:

LostRider
08 Ocak 2015, 11:23
Tüm motosiklet tarzlarını kullanmış biri olarak, uzun yolda en rahat ettiğim motosiklet tarzı tur motorları olmuştur.

ecarpar
08 Ocak 2015, 12:15
Kapıştırılıcak bişey yok Chopper süren sevdiği için alıyor Super sport alan beğendiği için alıyor.. Hepsi kendine göre rahat yarış motoru seven adama en baba altın kafeside versen genede vatanım diycek :cherry: tutulsada kendi motorunu benimsediği için benimki iyiydi diycek..

Leon10Rhyme
08 Ocak 2015, 12:53
Anavatanım Chopper ama en rahatı Scooter şunda bi anlaşalım arkadaşlar hayvan gibi şişirilmiş sele vites derdi yok kendisi ucuz, düşse bi tekmede sen atarsın oh kafan rahat vallahi :mrgreen:

A.Volkan
08 Ocak 2015, 13:03
Resme göre en rahat d galiba?:silent:

Rona
08 Ocak 2015, 13:12
Emin ol hiç yormuyor arkadaşım gayet rahat konforlu bir sürüşle turunu tamamlayabiliyorsun. Chopper motorsikletlerde ne bel ağırısı ne kol ağırısı hiç bişey çekemezsin doğasında konfor var :cat:

Arkadaki bumperları saymazsak hardtail bir motor olan Spider'la mı söylüyorsun bunu?Ben bu görüşe katılmıyorum.Bence motorun görünüşü nedeniyle katlanıyorsun gibime geldi.100 kmden sonra motorun sürücüye resmen girdiğini hissediyor insan.:cherry:

Leon10Rhyme
08 Ocak 2015, 15:46
Arkadaki bumperları saymazsak hardtail bir motor olan Spider'la mı söylüyorsun bunu?Ben bu görüşe katılmıyorum.Bence motorun görünüşü nedeniyle katlanıyorsun gibime geldi.100 kmden sonra motorun sürücüye resmen girdiğini hissediyor insan.:cherry:

5.000 km spyder kullandım durmaksızın değil veya uzun yol değil arkadaşımdan arakladıkça. Hiç göt ağırısı falan çekmedim arkadaşım :) Bu arada kullanma deneyimin oldumu spyder'ı ?

EldekiDebryj
08 Ocak 2015, 16:40
En rahati şudur diyebilecegim kadar farkli motosiklete binmedim acikcasi ilk motorum falcon 150ydi gayet dikti ve rahatti suan cbr 250 var cok coookk hafif kambur kollar serbest sopa yutmuş gibi dimdik degil ama rahat bir duruşu var boyum kisa olmasina ragmen

CompanERROR
08 Ocak 2015, 17:25
http://4.bp.blogspot.com/-N4eDeaWrdz0/Tl-OebwF88I/AAAAAAAAEQI/p3uVgPn-m-w/s1600/15R8.jpeg

Daha da birşey demem..

ahahah sonuncusu güldürdü :D

EldekiDebryj
08 Ocak 2015, 17:41
Benim eşimin fazeri vardi onceden ben ss diye soyledim durdum aldi bitane 600rr Istanbuldan Edirneye gittik geldik adam pert oldu ikide bir dinlen kalk zor geldik motordan sogumuş sen olmasan motoru satmayi dusunurdum dedi ama artik alişti saatlerce yol gidiyor sıkıntısız oturusuna alisik degildi one one gidiyordu ben artci oldugumdan o one gittikce duzgun otur diye geri ceke ceke alistirdim alisinca cok guzel ama alisana kadar cok zordu onun icin

zileliorhan
08 Ocak 2015, 19:34
http://4.bp.blogspot.com/-N4eDeaWrdz0/Tl-OebwF88I/AAAAAAAAEQI/p3uVgPn-m-w/s1600/15R8.jpeg

Daha da birşey demem..

Teşekkürler, son derece aydınlatıcı oldu. Hele de benim gibi acemiler için. Allah tekerini düz bastırsın, tuttuğun altın olsun.

mterayes26
08 Ocak 2015, 19:50
chopper'a binemeyenler yine yazmış çizmiş , yok kalasla vuruyorlar . Yok kasılan sürücüyü 3-5 arkadaşı gelip kalıp halinde kaldırıyor falan .

Facebook'a bakınız by muradhan lc 1500 diye bir custom chopper var , bir günde 600 km yol yaptım 400 ü aralıksız . Valla motoru teslım etmesem 1 600 daha giderdim .

Rona
09 Ocak 2015, 13:30
5.000 km spyder kullandım durmaksızın değil veya uzun yol değil arkadaşımdan arakladıkça. Hiç göt ağırısı falan çekmedim arkadaşım :) Bu arada kullanma deneyimin oldumu spyder'ı ?

Bu yazdıklarından diğer marka chopper motosikletlerde deneyimin olmadığı anlaşılıyor.Ayrıca kullandığın Spider'i 100-200 km boyunca üzerinden inmeden kullanmadığın belli, aksi taktirde ne demek istediğimi anlardın(Sana eski Edirne yolundan Kırklareli'ne gidip gelmeni tavsiye ediyorum).Spider için böyle diyorsan diğerleri sana yaylı yatak gibi gelir.

Avatarımdaki bindiğim motosiklet Regal Raptor Daytona 350'dir.Ön maşa dışında Spider'in aynısıdır.2011 den şu ana kadar uzun yol kısa yol 12000 km yol yapmışım kendisiyle.Geçmişte grup üyeliğimden dolayı tüm Regal Raptor modellerini kullanma fırsatım oldu.Oturuş pozisyonu ve konfor bakımından en iyi modeli dd250e-9b dir.

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:06 ----------

Horoz döğüşünü bir kenara bırakırsak başlıktaki konuya dönelim.Bana göre motosikletler için en uygun sürüş pozisyonu gerek konfor,gerek yol kontrolu,gerek araç kontrolu avantajı olan dik oturuş pozisyonudur.Ayrıca rüzgarın size vereceği o hissi en fazla hissedebileceğiniz pozisyondur.

Motosiklet üreticileri de uzun yol motorlarının sürüş pozisyonlarını dik oturuş pozisyonu olacak şekilde ürettiklerine göre,o kadar deneyim,test vs.den sonra yanılıyor olamazlar değil mi?

tanertc
09 Ocak 2015, 13:47
Geçtiğimiz yaz sabah 08:00 Datçadan yola çıktım,izmir çanakkale üzerinden akşam 22:00 istanbuldaydım, (1000 km Düz hesap)oldukça rahattım,


http://i.hizliresim.com/O3LYm0.jpg (http://hizliresim.com/O3LYm0)