PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Kar'da motorla gezmek isteyenler için güzel bir yöntem.



mtgemlik
07 Ocak 2015, 16:05
Arkadaslar hani bu elektrik kablolarını v.b şeyleri tutturmak için kullanılan cırtların kalınlarından lastiğe cırtlıyorsunuz, kayma ve patinaj riskini azaltıyor. Şuan motorlu kuryeler bu yöntemle geziyorlar.

atillatopal9
07 Ocak 2015, 16:22
hocam kelepçeden mi bahsediyoruz?

beko12345
07 Ocak 2015, 16:25
http://i.hizliresim.com/mrklyZ.jpg (http://hizliresim.com/mrklyZ)

Şundan mı bahsediyoruz ?

Machair
07 Ocak 2015, 16:26
Kablo bağı diye satılıyor.

http://www.klemsan.com.tr/ProductCat/tr-TR/177/

cenkito
07 Ocak 2015, 16:29
patinaji azaltir,
yana kaymayi engellemez

mtgemlik
07 Ocak 2015, 16:34
Mobilde olduğum için resim atamıyorum. Ama arkadaşın verdiği link doğru. O cırtların kalınları var, onlardan takıyoruz lastiğe.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:32 ----------


patinaji azaltir,
yana kaymayi engellemez

Doğru söylüyorsun. Ben frene bastığımız zamanki kaymadan bahsetmiştim. Keşke biraz daha anlaşılır yazsaydım. (kusura bakmayın).

crxforever
07 Ocak 2015, 16:34
otomobillet için satılan pratik paletlerin bir kaç boy gelişmemişi ama işe yarıyor. :cat:

beko12345
07 Ocak 2015, 16:34
Yerde buz ve kar varken çok gerekmedikçe çıkılmaması taraftarıyım motosiklet ile.
Bütün yıl üzerinde çizik bile olmasın diye uğraştığınız motorunuzun pat diye devrilip orasını burasını kırması 1 saniyelik iş. Sonra durduk yere canınız sıkılır.

Ha Enduro-cross aletiniz vardır ozaman durduğunuz hata. Hadi düşmeye :cherry:

Birde Kuryeci arkadaşlarımız varki Allah yardımcıları olsun İnşallah.

sdirer
07 Ocak 2015, 16:35
Gecen yil deneyen bir arkadaşımız olmuştu. Memnundu diye hatırlıyorum.

mtgemlik
07 Ocak 2015, 16:40
Mecbur kalmadıkça karlı yolda gezmek hem sürücü hemde motor için sıkıntılı bir iş. Yalnız bazı arkadaşlarımızın ekmek teknesi olduğu için bu konuyu açtım. Allah tüm motorlu kuryecilere yardım etsin.

cenkito
07 Ocak 2015, 16:42
lastik cevresine orantili olarak kendir ip sarmakta ise yarar, tecrubemle sabittir
birde karda buzda motor surmenin zevki
apayridir,tabi trafikte olmadan
moto kurye arkadaslara allah yardim etsin

mtgemlik
07 Ocak 2015, 16:46
lastik cevresine orantili olarak kendir ip sarmakta ise yarar, tecrubemle sabittir
birde karda buzda motor surmenin zevki
apayridir,tabi trafikte olmadan
moto kurye arkadaslara allah yardim etsin

Şu musluk tamirlerinde kullanılan saça benzeyen şeydenmi bahsediyoruz. Kendir deyince aklıma bir tek bu geldi.

cenkito
07 Ocak 2015, 16:53
ondan yapilmis halat-ip
urgan da dendigi oluyor
naylon ip daha uzun omurlu olabiliyor ama
yol tutusu kotu oluyor, patinajda ise yarasada
yana kaymayi arttiriyor

mtgemlik
07 Ocak 2015, 16:58
ondan yapilmis halat-ip
urgan da dendigi oluyor
naylon ip daha uzun omurlu olabiliyor ama
yol tutusu kotu oluyor, patinajda ise yarasada
yana kaymayi arttiriyor

Tamam şimdi oldu. O ipleri biliyorum, hatta arkadaşımın ybr sine denemiştik geçen gün. Yalnız onunda işçiliği zor bea, çok düzgün dolayıp bağlamak istiyor.

obk11
07 Ocak 2015, 17:56
Motorum henüz yok sorunda yok ama burada kar 1 metreyi geçti dün bugun ve yarın okullar tatil oldu :D yer bilecik bozüyük sıcaklık -6,-7 derece

Panther38
07 Ocak 2015, 18:12
Kuryecilerin işi zor gerçekten Allah kolaylık versin.

Tahtaların üstüne aldım birazda çalıştırdım kuru asfaltı bekliyoruz :cat:

Soğuk önemli deilde asfalt kuru olmalı.

Yağmurdada sürmesi keyifli buz olmasın yeter.

shooter1
07 Ocak 2015, 18:19
eğer araba ile karda kalırsanız zincirde yoksa lastikleri iyice indirin jant iyice lastiğe yaklaşacak bu şekilde yolcuğu tamamlayabilirsin, geçen hafta bir abimiz toros arabasıyla köyden şehre bu yöntemle gelmiş

cenkito
07 Ocak 2015, 19:21
Motorum henüz yok sorunda yok ama burada kar 1 metreyi geçti dün bugun ve yarın okullar tatil oldu :D yer bilecik bozüyük sıcaklık -6,-7 derece

hayatimda bir gun karda buzda motor surmr zevkini tatdim
oda van da -15,20 derece ayazda
toplamda 30km ilceden ilceye gidip geldik

bu arada sicaklik sifirdanne kadar dusuk olursa lastigin buzu tutmasi yapismasi o kadar iyi oluyor,

pantolon iclik arasina ve gogse bolca gazete
tavsiyemdir :)

Dusty
07 Ocak 2015, 19:27
Tamam burada "gidebilmek"ten bahsediliyor ama ben biraz da konfordan bahsedeceğim :)

Yüzüm felç geçirmesin diye vizör kapalı gitmek istiyorum haliyle, hani kar değil ama 0'a yakın bir sıcaklık vardı bu sabah, kask Shoei, pinlock yeni ama maalesef önleyemedim buğulanmayı. Vizör bir tık yukarda, dudaklar mor bir halde tamamladım yolculuğu :)

Sanırım kaskın içindeki ve dışındaki sıcaklık farkı arttıkça buğulanma önleyci sistemler de çalışmamaya başlıyor, aklınızda bulunsun.

mtgemlik
07 Ocak 2015, 19:35
eğer araba ile karda kalırsanız zincirde yoksa lastikleri iyice indirin jant iyice lastiğe yaklaşacak bu şekilde yolcuğu tamamlayabilirsin, geçen hafta bir abimiz toros arabasıyla köyden şehre bu yöntemle gelmiş

Ben tam tersi diye biliyorum. Benim arkadaşın enişteside karda kolay gitmek için lastiklere 40-45 hava basıyodu. Çok rahat gidiyomuş hemde.

crxforever
07 Ocak 2015, 20:53
bu arada sicaklik sifirdanne kadar dusuk olursa lastigin buzu tutmasi yapismasi o kadar iyi oluyor,



bu şaşırttı beni. daha çok kaymaz mı ?

cenkito
09 Ocak 2015, 10:55
bu şaşırttı beni. daha çok kaymaz mı ?

su +4 derece ve altinda donmaya musaittir
ustundeki basincla alakali olarak
ama donar donmaz %100 olmqz bu sirada buz-su karisimi cok daha kaygandir taki komple donana kadar
donma bittikten sonra derece ne kadar duserse molekuller o kadar sabitlenir
asiri soguk demir yalandinda dilin yapismasi gibi tabi orada baska etkenlerde var, derece sifirin altina indikce tutunmasida artiyor,

-15,20 derecelerde uzun yolda bir cok kez yol tutus kontrolu icin fren yoklamasi yapardim
ve her defasinda arabanin burnu cokerdi
abartmadigim icinde kayma olmazdi
yol ve viraj durumuna gorede sirf buz ustunde 110-120 km hizlarla yol aldigim cok oldu

benim bildigim yasadiklarim bu sekilde

bilimsel olarak aciklayacak arkadaslarda vardir.