PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yamaha Ténéré mi Kawasaki KLE 650 Versys mi. Arkadaşlar yardımlarınızı esirgemeyin.



Sayfa : [1] 2

JheM
06 Ocak 2015, 11:34
Arkadaşlar merhaba.
Scooter ile başlayan motor arayışım bir çok farklı tip ve modelden sonra , bu iki model çemberi epey bir daraltmamı sağladı. Boyum uzun olduğu için (198 cm) motor ararken Ténéré ile karşılaştım ve gerçekten işte budur dedim. Daha sonra enduro modeller üzerinden giderken bir çok alternatifin arasından Versys modelinde de beni çeken bir şeyler vardı. Bu iki motoruda gerçekten tip olarak beğeniyorum ama Ténéré biraz daha ağır basıyor. Fakat şöyle de bir durum var , 660 cc olması vergide 300 tl lik bir fark sebebi :).

Ben motoru ;

Şehir içi işe gelip giderken kullanacağım. Bu kullanım amacımın büyük çoğunluğunu oluşturuyor.
Haftasonları arkadaşlarımla beraber , İzmit , İzmir , Bolu gibi kaçamaklarda yapmayı düşünüyoruz.
Dağ bayır toprak kullanırım amacı ile almıyorum ama böyle bir durumda da çok sıkıntı yaşamak istemem.


Bu iki model için de alım esnasında şöyle bir seçeneğim var.

Eğer Kawasaki KLE 650 Versys alacak olur isem kesinlikle ikince el düşünüyorum. 2012-2013 az kilometreli bir motor buldum. (koruma demiri, uzun sperlik, led, sis ,lambası, givi ,çanta demiri ve çanta ) gibi donanımları ile satılan bir model . Sahibinde.com da 20000-23000 skalasında güzel motorlar mevcut.


Ténéré ise sıfır alma durumum olabilir. ABS siz modeli plaka , vergi gibi işlemlerle beraber 24bin tl gibi yuvarlak bir rakama geliyor.


Bir de aralarındaki sele yüksekliği farkı beni Ténéré ye itiyor . Ténéré de sele yüksekliği 90 cm iken Versys bu durum 84cm.

Fikirlerinize , yönlendirmelerinize ihtiyacım var. İyi kötü yanları , birbirlerine üstün özellikleri nelerdir .
Yardımlarınız için şimdiden herkese teşekkür ederim

TAYFUNBORA
06 Ocak 2015, 11:41
Ağırlıklı yok olacak ise Versys kesinlikle.Daha seri, daha güçlü, daha rahat ve daha güvenli.
Her türlü araziye de istedikten sonra girersin.Sonuçta Dakar'a katılmayacaksın.

http://www.youtube.com/watch?v

Nikkfurie
06 Ocak 2015, 11:41
caddeden ayrılmam dersen versys

ben yoldan çıkarım dersen tenere...


her iksinide biraz yapsın dersen vstrom ;)

Freye
06 Ocak 2015, 11:43
boyum uzun demişsin o zaman ben senin yerinde olsam yamaha alırdım hemde sıfır olacağı için rodajıda kendim yaparım kafam rahat olur.

mephamd
06 Ocak 2015, 11:48
Yamaha her işi yapar.
Boyunuz 198 değil 185 olsaydı Tenere şehir içinde zorlayabilirdi. Ama bu halde tam size göre. Ve sınıfının en ucuz motoru aynı zamanda.

zulu
06 Ocak 2015, 11:49
http://www.youtube.com/watch?v=-jFd05kkuKQ

JheM
06 Ocak 2015, 11:50
Yani aslında yukarı da belirtmediğim şöyle bir endişem de var. Versys 2015 makyajlandı ve en belirgin özellik olarak fark görünümü değişti. Bunun yanında yapılan değişiklikler ile ilgili bir bilgim yok. Peki bu durum eski kasaların çok değer kaybetmesine sebep olur mu ?

Nikkfurie
06 Ocak 2015, 11:55
versys çok keyifli makinadır dostum sadece bozuk zeminde seni yorar..

ikinci eli düşsün daha iyi ya sen satın alacaksın... caddeden ayrılmassan keyifle binersin..çok seridir çabuk tekere gelir


tenere hızlı otoban sürüşlerinde sana yetmeyebilir biraz da masaj yapar alttan başka bir eksi yönü yoktur ikinci eli güzeldir

phradrel
06 Ocak 2015, 12:02
özür dilerim ama böyle ikilemde kalınmaz :) sen yol motoru istiyorsun tenerenin tipi mi hoşuna gitti?

tenereyi seçmen için başka bir sebep göremiyorum.

JheM
06 Ocak 2015, 12:05
Tenerenin tipi çok hoşuma gidiyor. Bir de dediğim gibi yüksek olması benim için daha avantajlı olur diye düşünüyorum.

phradrel
06 Ocak 2015, 12:06
özür dilerim ama böyle ikilemde kalınmaz :) sen yol motoru istiyorsun.

versys olmadı, v-strom bakmanı tavsiye ederim. çoğunluk otobanda kullanacaksın; bak asfaltta değil otoban.

eksik bir silindirin otobanda yapılan yolculuğa etkisine inanamazsın ;)

böyle yolculuklara çıkacaksanız, otobanda konforlu yolculuk yapılabilen hızlarını karşılaştırın. tenerenin 110'dan fazla olmasına imkan yok. Bolu dağında 120km hız yapan tırların arasında kalmamak için f650m ile kendimi nasıl kastığımı anlatamam :)

edit: çift mesaj olmuş :( düzenle demiştim oysa ki. kusura bakmayın.

JheM
06 Ocak 2015, 12:16
Arkadaşlar şu motor için yorumlarınız nedir ?.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-kawasaki-kawasaki-650-kle-emsalsiz-temizlikte-171577446/detay/

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:13 ----------


özür dilerim ama böyle ikilemde kalınmaz :) sen yol motoru istiyorsun.

versys olmadı, v-strom bakmanı tavsiye ederim. çoğunluk otobanda kullanacaksın; bak asfaltta değil otoban.

eksik bir silindirin otobanda yapılan yolculuğa etkisine inanamazsın ;)

böyle yolculuklara çıkacaksanız, otobanda konforlu yolculuk yapılabilen hızlarını karşılaştırın. tenerenin 110'dan fazla olmasına imkan yok. Bolu dağında 120km hız yapan tırların arasında kalmamak için f650m ile kendimi nasıl kastığımı anlatamam :)

edit: çift mesaj olmuş :( düzenle demiştim oysa ki. kusura bakmayın.

Phradel arkadaşım , Tenere nin konforlu seyahat hızının 110 olması doğrumudur ? Eğer böyler ise çok az imiş gerçekten

YouSuffer
06 Ocak 2015, 12:22
İlandaki gibi bi motor alın işe gidip gelmede sıkıntı yaşamayın

JheM
06 Ocak 2015, 12:27
boyum uzun demişsin o zaman ben senin yerinde olsam yamaha alırdım hemde sıfır olacağı için rodajıda kendim yaparım kafam rahat olur.

Rodaj süresinin nasıl geçtiğini nasıl yorumlayabilirim. Bunu motoru göstermeye gittiğimde yorumlayabilirler mi ?

EGELİ
06 Ocak 2015, 12:48
Yeni kasa 2.el vstrom senin her türlü işini görür,hem şehiriçi hemde şehirdışı hemde hafif arazide çok konforludur seni yormaz,yakıt da oldukça tasarrufludur,boyda kurtarır..

Pangea
06 Ocak 2015, 12:49
İkisi arasında kesinlikle versys torku ve virajı çok iyi.

JheM
06 Ocak 2015, 12:54
http://www.motoron.com.tr/tema/userfiles/images/karsilastirma_011.jpg

Şöyle bir karşılaştırma var. Birbirlerine yakın olmalarına ragmen Tenere aralarından sıyılıyor.

anılbel
06 Ocak 2015, 13:05
Eski motorum tenere ile ayni bloga sahip olan mt03 idi. Şasi ve lastikleri yola daha uygun olmasına rağmen 120 nin üzerinde titreşim başlıyordu...tenere daha yüksek, lastikeri tam yol lastiği değil dolayısı ile yuksek hızlı otoban seyri vs. Sıkıntılı olur.

JheM
06 Ocak 2015, 14:43
Peki Tenere asfalt için çok mu uyumsuz bir araç ?

E-TEKİN
06 Ocak 2015, 14:47
Kesinlikle versys. Tenere çok güzel görünüyor fakat hem tek silindirin zaafı hemde vergi dezavantaj i var.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:44 ----------

Tek silindir yüksek cc için asvalt sürüşü 110km hızda sonra tat vermez

beko12345
06 Ocak 2015, 14:47
Otobansa tenere yi eleyin bence direk zaten.

Amacınız ağırlıklı dağ taş çamur değilse tenere almanın gerekli olduğunu düşünmüyorum.

Kle 650 hakkında birşey söyleyemem.

Fakat iri bir yapıya sahipseniz benim gibi v-strom tavsiye ederim. Özellikle eski kasa. Şöyle 2007 sonrası absli eski kasa.

Otobanda da üzmez , abartmamak koşulu ile asfalt dışınada çıkarsınız.

Kle 650 ile arasındada ciddi yapı farkı var. Daha iri bir cüsseye sahip. Uzunluk olarakta biraz abartı olarak neredeyse ybr fark var :)

Kle 650 daha nakedımsı. Ha kötü motor asla diyemem , kullanmadım.

Sadece seçeneklerdeki tenereyi çıkarıp oraya V-strom ekleyip 2 sini karşılaştırın derim ben kle ile.

JheM
06 Ocak 2015, 14:53
Kesinlikle versys. Tenere çok güzel görünüyor fakat hem tek silindirin zaafı hemde vergi dezavantaj i var.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:44 ----------

Tek silindir yüksek cc için asvalt sürüşü 110km hızda sonra tat vermez

Peki yüksek hız demişken , versys de ki yüksek hızın karşılığı nedir ? Yani ne kadarlık bir fark var ?

E-TEKİN
06 Ocak 2015, 15:23
Versys çok yakın arkadaşımda var 0-100km 3.8sn . Enduro oturusunda Naked performans ında bir makina versys. Max hız 200 km ama bu hıza çok çabuk çıkıyor

Susuki
06 Ocak 2015, 15:23
600 sınıfında en iyi enduro DL 650 VStrom BENCE :) diğer motorlara sadece tipi için giderdim ben,tenere krossa kayıyor

Darkcity2000
06 Ocak 2015, 15:33
Tenere efsane bir modeldir,yolada araziyede gelir, 1990 dan beri uretilir, yamahayi enduroda sirtinda tasimistir, satmasi da kolaydir..

JheM
06 Ocak 2015, 17:46
Valla arkadaşlar bu kararsızlık beni çok yoruyor. :)

phradrel
06 Ocak 2015, 18:03
versys al. sen de benim gibi tenereye aşık olmuşsun ama uygun değil işte napıcan :)

beni boyum dolayısıyla reddetmişti, alsaymışım trafikte ne yaparmışım bilemiyorum.

Nikkfurie
06 Ocak 2015, 19:37
hani meşhur bir tavsiye şekli var ''az daha koy ybr al'' :)

ben şöyle diyeceğim senin için ''az daha koy Triumph Tiger 800XC al''

burada yazılan motorların iyi taraflarına sahiptir, sadece 1-2 lt fazla yakar eksisi budur..

HELLAS
06 Ocak 2015, 19:40
KESINLİKLE strom dıyorum

versy de bes para etmez gerek parça sorunu gerek tıpsızlıkte bırıncı

adam olun STROM al rahat et :rendeer:

TRİUMP yedek parça yok ailen dağılır ..karın boşar ocağın ıncır ağacı dıkersın

ama STROM Alırsan mutlu olursun

muzoooo
06 Ocak 2015, 20:25
Adam listeye koymamış. Hala strom diyorsunuz.belki stromun tipini beğenmemiştir.ne yapsın işte gidip 5 para etmeyen motor alacak garibim.

beko12345
06 Ocak 2015, 20:50
KESINLİKLE strom dıyorum

versy de bes para etmez gerek parça sorunu gerek tıpsızlıkte bırıncı

adam olun STROM al rahat et :rendeer:

TRİUMP yedek parça yok ailen dağılır ..karın boşar ocağın ıncır ağacı dıkersın

ama STROM Alırsan mutlu olursun


Niçin bukadar keskin yorumlar yapıyorsunuz ?

Bende v-strom sürüyorum ama bu kadar keskin olmayın.
Her motorun + sı - si var. Bu klasmanda hiçbir motorun birbirindn üstün olduğunu düşünmüyorum.
İsteklere bağlı olarak tercih etmek önemli olan.

metinkilic
06 Ocak 2015, 21:37
Hocam hangi motor içine siniyorsa git onu al. Sonuçta bu zevk. Yorumlara bakarak hoşuna gitmeyen bir motor alıp sonradan pişman olmak da var.

logan07
06 Ocak 2015, 21:59
Az daha koy mt 09 tracer al
http://www.youtube.com/watch?v=AdnLnCxGEtw

ARçİL
06 Ocak 2015, 22:42
Ne tenere kullandım nede versys ama Kawasaki KLE 650 Versys daha bir al benisi var. Bazı arkadaşlar vstrom almıyanı dövcekler sen onlara dikkat et

krmzhr
06 Ocak 2015, 22:45
Şuan ki motorum versys 650 bundan önceki motorum xt 600e di ve 2 sene kullandım.xt ile tenere bi nevi aynı klasmanda sayılır.senin motordan beklentilerini okuyunca ve iki motoruda kullanmış biri olarak kesinlikle versys derim

shooter1
06 Ocak 2015, 22:51
600 sınıfında en iyi enduro DL 650 VStrom BENCE :) diğer motorlara sadece tipi için giderdim ben,tenere krossa kayıyor
aha yine kavga konusu dele enduro mudur?

Wiking
07 Ocak 2015, 18:39
Niçin bukadar keskin yorumlar yapıyorsunuz ?

Bende v-strom sürüyorum ama bu kadar keskin olmayın.
Her motorun + sı - si var. Bu klasmanda hiçbir motorun birbirindn üstün olduğunu düşünmüyorum.
İsteklere bağlı olarak tercih etmek önemli olan.

HEllas'ın 1 tane olumlu yoktur forumda.Hellas ne kullanıyorsa iyi diğerleri kakadır.Transalpi varkende o motoru över diğerlerini ezerdi.

beko12345
07 Ocak 2015, 19:56
HEllas'ın 1 tane olumlu yoktur forumda.Hellas ne kullanıyorsa iyi diğerleri kakadır.Transalpi varkende o motoru över diğerlerini ezerdi.

Evet malesef biliyorum zamanında V-stroma kız motoru falan diyordu.
Tanırım kendisini yani.

F54
08 Ocak 2015, 01:13
çok sakıncalı bi ikilem benden sana tavsiye sakın V STORM alma hatta arama çünkü bulamazsın bulsan da alamazsın (çok pahalı kışın düşer dedik 17 18 olan 2007 ler 20000 oldu)
bu 2 model arasında ise toprak mı asfalt mı ağırlıklı olacak
eğer asfaltta gezerim sadece pazar belki stabilize ye girerim dersen versy güzel motor

dadaş orhan
08 Şubat 2015, 21:38
özür dilerim ama böyle ikilemde kalınmaz :) sen yol motoru istiyorsun.

versys olmadı, v-strom bakmanı tavsiye ederim. çoğunluk otobanda kullanacaksın; bak asfaltta değil otoban.

eksik bir silindirin otobanda yapılan yolculuğa etkisine inanamazsın ;)

böyle yolculuklara çıkacaksanız, otobanda konforlu yolculuk yapılabilen hızlarını karşılaştırın. tenerenin 110'dan fazla olmasına imkan yok. Bolu dağında 120km hız yapan tırların arasında kalmamak için f650m ile kendimi nasıl kastığımı anlatamam :)

edit: çift mesaj olmuş :( düzenle demiştim oysa ki. kusura bakmayın.
Arkadaslar tenere 110 km max hizimi? Hani 160 diyordular.

AttilaXtreme
08 Şubat 2015, 21:50
110'u bizim Çinli X-Treme Max'ta yapıyor. Şaka heralde bu Tenerenin 110 yapması.

dadaş orhan
08 Şubat 2015, 21:53
110'u bizim Çinli X-Treme Max'ta yapıyor. Şaka heralde bu Tenerenin 110 yapması.
Atilla abi, ciddi yazilmisa benziyor. Ama bence yanlislik var.

logan07
08 Şubat 2015, 21:58
vay arkadaş şaştım kaldım. benim aklımdaki sorunsalın aynısını yaşıyorsunuz. tabi mt 09 tracer en kral çözüm olabilirdi ancak kol gibi fiyat koydular. yeni kasa versys çok güzel. eur düşerse 25 bin tl ye mal edersiniz. 110km/h hızdan sonra tenerede sağlam titreşim oluyormuş. sıkıntı yaşayabilirsiniz. 650cc versys in vergisi 300 tl daha düşük. bu farkla bakım masraflarınızı karşılarsınız. ben eur biraz daha düşerse versys alacağım. tavsiye ederim. halihazırda xmax kullanıcısıyım. boyum 193cm. hiç sıkıntı yaratmıyor. xmax 400 bahsettiğin kullanımda seni en rahat ettirecek motor olabilir.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:53 ----------

ama eski kasa alacaksan biraz daha bekleyebilirsin. zira eski kasa artık. farlar çok tipsiz ve yeni kasaya göre hem 5hp daha düşük hem de çok daha titreşimliymiş. beklersen eğer 2. el fiyatları daha da düşebilir

dadaş orhan
08 Şubat 2015, 22:03
Xmax yuzde doksani begenmezde, tenerede tek silindirin dez avantaji titresimse, iste alicilar icin Buyuk sikinti.

logan07
08 Şubat 2015, 22:11
vergi+titreşim

Nikkfurie
08 Şubat 2015, 22:39
Atilla abi, ciddi yazilmisa benziyor. Ama bence yanlislik var.


konforlu hızından bahsetmiş arkadaş,660 cc makina tek silindirde olsa 180 km ye çıkar..

dadaş orhan
09 Şubat 2015, 01:15
konforlu hızından bahsetmiş arkadaş,660 cc makina tek silindirde olsa 180 km ye çıkar..
110 ve ustu titresimler bir cinli motorun 70- 80 km hizlarinda giderken verdigi rahatsizliktan ve titresimden fazlami olur, yoksa dahami az!?

phradrel
09 Şubat 2015, 16:59
otobanda tek silindirin konforlu hızından bahsediyordum.

tenere 110
f650gs 100

kimisi için 10 km daha üstü belki. ama onun da üstünde artık aynadan arkayı seçemezsiniz :) hadi seçtiniz diyelim 1 saat sonra kuyruk sokumunuzda ağrı oluşur.

Orhan kardeş daha fazla oluyor çünkü 650-700 cc lik tek bir silindirden bahsediyoruz. 125-200 cc silindirin nereden baksanız 3-4 katı büyüklüğünde bir piston inip kalkıyor :)

mesajda bana 150 demiştin; 150 ile yarım saat gidersin sonra çok yorulursun, o yüzden çift silindir makine öneriyorum.

pnongrata
09 Şubat 2015, 17:31
Hocam adeta kendimi buldum bu soruda.. Eline sağlık bu konuyu açtığın için. Seninle aynı durumdayım resmen.

Benim kalbim Versys'de şu an. Ancak her ikisini de 15 gün sonra Motor Fuarı'nda son bir karşılaştırmaya tabi tutacağım ve kararımı öyle vereceğim.

AttilaXtreme
09 Şubat 2015, 17:35
Fakir olduğuma bir kez daha şükrettim :) Bi kamyon para ver, aldığın motor 110'dan sonra oryantale başlasın. Vay canınasını. Abicim bizim X-Treme Max 100'den sonra titriyor, 110'dan sonra gitmiyor zaten. Paranıza yazık Max alın :)