motocommuter
03 Ocak 2015, 08:28
Merhaba arkadaşlar. Şuan bu yazıyı okuyorsanız ya yeni başlamış , ya yeni başlayacak, ya da öğrenmeyi seven bir kişisinizdir... neyse şimdi size kendi tecrübelerim ve araştırmalarım sonucu edindiğim bilgileri aktaracağım. (Anlatılanları bir sitede yahut mt'de görmüş olabilirsiniz. Sonuçta hepsi birbiriyle aynıdır. )
MADDE 1 : KASK KAMERASI KULLAN : kask kamerası kullanırsanız akşam eve gittiğinizde o gün nasıl kullandığınızı izleyebilir, hatalarınızı gözden geçirebilir ve hatalarınzı azaltmaya yönelebilirsiniz.
MADDE 1,UYGULAMA 1: hergün kameranızda yaptığınız hataları izleyin ve hata sayınızı azaltmaya çalışın. Bu zahmetli gelebilir, fakat iyi bir sürücü olmak için çok önemlidir. (Mümkünse kamerayı kaskın tepesine takınız. Böylece virajlarda bakışlarınızın ne derece düzgün olduğunu anlayabilirsiniz.
MADDE 2 : KASKIN içinde kendinizle sürüşünüz hakkında muhabbet edin. Ör:
- transit beni görmeyebilir , yada yeşil ışık yandı biraz bekleyeyim de kural ihlalinden hayatım kaymasın gibi.
Madde 2 UYGULAMA 1 : evet bu konuşma faslı ışıklarda biraz utandırıcı olabiliyor. Ancak konu ölmek ya da ölmemek.
Madde 3 : siz kurallara uyan birisi olabilirsiniz. Peki karşınızdaki sürücü kurallara uyan birisi mi ? Benim bir kuralım vardır "trafikte ve ticarette kimseye güvenme" eğer bunu ideoloji olarak benimserseniz kaza yapma oranınız çok düşük olur.
Youtube.com/watch?v=8hKykFraU7w mesela bu videoda özellikle son iki kazada sizce sürücülerin bir suçu var mı ? Yok neden kaza yaptılar. Çünkü diğer sürücülere güveniyorlardı ya da dikkatsiz sürücülerdi. Siz siz olun güvenmeyin.
Madde 4: güvenlik şeridi kullanımı: en çok yaşanan şudur : baba motosikletiyle -nasıl olsa kimse girmez. Düşüncesiyle gazı açtıkça açıyordur derken; bir sığır sağa sinyalini verip harstt diye yola girmiştir. (Otomobil sürücülerinde en gıcık olduğum huy . Nasıl olsa sinyal verdim aynaya bakmama ne gerek var.motosiklet sürücüsü mort! İkincisi ise şudur. Yolda arıza yapan araçlar emniyet şeridine parkeder ve şeride yağ, benzin su gibi motosiklet sürücülerinin hoşlanmadığı sıvıları bırakırlar. Yine kahraman sürücümüz gazı açmış gelir ve yağı farkeder ve heyecan yapıp düşeceği yoksa bile düşer. (Not: şuan anlattığım sürücü acemidir. Bilgili sürücü emniyet şeridinde araçlardan biraz daha hızlı/yavaş gitmesi gerektiğini bilir.) Emniyet şeridinde asla hız yapma!.
Madde 5 :youtube.com/watch?v=ggBlLyGBlqA kazaların en büyük nedeni paniktir. Mesela bu video da sürücü kardeşimiz panik yapsaydı sizce sonucu ne olurdu ? Ya frene basar tramvayın altında kalırdı , ya da gazı fazla açıp duvara toslardı. Bu nedenle panik yapmamaya dikkat ediniz. He bu arada bu murat çimen karseşimizin videolarını izlemenizi tavsiye ederim.
Benden bu kadar aslında daha yazacaklarım var fakat yazmaya üşeniyorum. Hepinize iyi forumlar , mutlu yarınlar dilerim. :flower:
MADDE 1 : KASK KAMERASI KULLAN : kask kamerası kullanırsanız akşam eve gittiğinizde o gün nasıl kullandığınızı izleyebilir, hatalarınızı gözden geçirebilir ve hatalarınzı azaltmaya yönelebilirsiniz.
MADDE 1,UYGULAMA 1: hergün kameranızda yaptığınız hataları izleyin ve hata sayınızı azaltmaya çalışın. Bu zahmetli gelebilir, fakat iyi bir sürücü olmak için çok önemlidir. (Mümkünse kamerayı kaskın tepesine takınız. Böylece virajlarda bakışlarınızın ne derece düzgün olduğunu anlayabilirsiniz.
MADDE 2 : KASKIN içinde kendinizle sürüşünüz hakkında muhabbet edin. Ör:
- transit beni görmeyebilir , yada yeşil ışık yandı biraz bekleyeyim de kural ihlalinden hayatım kaymasın gibi.
Madde 2 UYGULAMA 1 : evet bu konuşma faslı ışıklarda biraz utandırıcı olabiliyor. Ancak konu ölmek ya da ölmemek.
Madde 3 : siz kurallara uyan birisi olabilirsiniz. Peki karşınızdaki sürücü kurallara uyan birisi mi ? Benim bir kuralım vardır "trafikte ve ticarette kimseye güvenme" eğer bunu ideoloji olarak benimserseniz kaza yapma oranınız çok düşük olur.
Youtube.com/watch?v=8hKykFraU7w mesela bu videoda özellikle son iki kazada sizce sürücülerin bir suçu var mı ? Yok neden kaza yaptılar. Çünkü diğer sürücülere güveniyorlardı ya da dikkatsiz sürücülerdi. Siz siz olun güvenmeyin.
Madde 4: güvenlik şeridi kullanımı: en çok yaşanan şudur : baba motosikletiyle -nasıl olsa kimse girmez. Düşüncesiyle gazı açtıkça açıyordur derken; bir sığır sağa sinyalini verip harstt diye yola girmiştir. (Otomobil sürücülerinde en gıcık olduğum huy . Nasıl olsa sinyal verdim aynaya bakmama ne gerek var.motosiklet sürücüsü mort! İkincisi ise şudur. Yolda arıza yapan araçlar emniyet şeridine parkeder ve şeride yağ, benzin su gibi motosiklet sürücülerinin hoşlanmadığı sıvıları bırakırlar. Yine kahraman sürücümüz gazı açmış gelir ve yağı farkeder ve heyecan yapıp düşeceği yoksa bile düşer. (Not: şuan anlattığım sürücü acemidir. Bilgili sürücü emniyet şeridinde araçlardan biraz daha hızlı/yavaş gitmesi gerektiğini bilir.) Emniyet şeridinde asla hız yapma!.
Madde 5 :youtube.com/watch?v=ggBlLyGBlqA kazaların en büyük nedeni paniktir. Mesela bu video da sürücü kardeşimiz panik yapsaydı sizce sonucu ne olurdu ? Ya frene basar tramvayın altında kalırdı , ya da gazı fazla açıp duvara toslardı. Bu nedenle panik yapmamaya dikkat ediniz. He bu arada bu murat çimen karseşimizin videolarını izlemenizi tavsiye ederim.
Benden bu kadar aslında daha yazacaklarım var fakat yazmaya üşeniyorum. Hepinize iyi forumlar , mutlu yarınlar dilerim. :flower: