PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Debriyajsız vites atabiliyorum!



Sayfa : [1] 2

melihbesikci
02 Ocak 2015, 17:43
Bugün yolda iken vites değiştireyim dedim, ama debriyajı sıkmayı unuttum(acemilik:), vites çektim ve vites geçti. Bi şaşırdım, sonra yolda iken düşürmeyi denedim, düştü. Tüm viteslere düşürüp yükseltebiliyorum debriyaj koluna dokunmadan. Bu durumun bir zararı var mıdır?(olmasa debriyaj kolu koymazlardı heralde?:D) Yoksa 3 liralık motora quickshifter mı koydular?:) İlginç geldiği için paylaşayım dedim. Herkese iyi forumlar :)

Freye
02 Ocak 2015, 17:44
Ne mutlu sana motorunu da 5 para etmez hale gelir artık daha yapma

nines
02 Ocak 2015, 17:45
vites dişlilerinin ırzına geçiyorum diye okudum başlığı :)

şaka biryana bence fazla zorlama.

shooter1
02 Ocak 2015, 17:46
sonra vites niye geçmiyor diye başlık açarsın buraya

beko12345
02 Ocak 2015, 17:46
Aman diyim alışkanlık haline getirmeyin.

Getirirsenizde burada mt atölye kısmına başlık açmanız olası.

melihbesikci
02 Ocak 2015, 17:52
Hadi ya:) fazla kurcalamamak lazım o zaman :D

UNdocab
02 Ocak 2015, 18:04
Bunu izle ;)

tPTNTZk9JfQ

almpoz
02 Ocak 2015, 18:24
Hayatımda ilk defa motora bindiğim zaman bendede böyle bir sorun olmuştu ilk gün vitesleri geçirirken debriyajı sıkmıyordum aldığım ilk gün :D birde vitesi 1 den 2 ye geçirirken ayağı yukarı kaldırıldığınıda o gün öğrendim bende diyordum bu vites geçişi,ayağı aşağı indirince değişmiyormu diyordum :D.Tavsiye etmiyorum debriyajı sıkıpta vites değiştirin ve ayrıca kırmızı ışıkta durunca boşa alın motoru debriyaj sıkılı kalmasın.

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:09 ----------

O debriyajsız vites geçişleri racing motorların bazılarında var quick shift diye daha çabuk hızlansın.seri gitsin devirden düşmesin diye.

Nikkfurie
02 Ocak 2015, 18:33
kalkerken debriyajı kullandıktan sonra 2,3,4,5,6 bütün vitesleri debriyajsız büyütüp küçültebilirsin hiç bir zararı yoktur..

telike
02 Ocak 2015, 18:36
undocap en iyi şeyi yapmış öğretici bir video paylaşmış. evet zarar verirsin
yükseltmek zarar verir düşürmek parçalar. ha şöyle performans makinası olsa tabi tolere edilebilir bunlar. ama öyle keyfi yükseltip düşürmek devri yakalamadan bunları yapmak şanzımana çok zararlı işler

sahin08
02 Ocak 2015, 18:43
yükseltirken iyide düşürürken devri yakalamak sorun bir dişli kırsan arkası gelir

sdirer
02 Ocak 2015, 18:46
şanzıman dişlisi ile motorun birbiri ile aynı ya da çok yakın devirlerde dönmesi vites geçişine izin verir. bu arabalarda da böyledir. ben kalkıştan sonra ford transiti 3 saat boyunca debriyaja basmadan süren şoför gördüm. kendi aracımda da çok sık olmasa da daha çok trafikte 4 den 5 e bazen debriyaja hiç basmadan atıyorum. düşük viteslerde de oluyor ama sert geçtiği için yapmıyorum.
debriyajın görevi ( baskı + balata ) aynı hızda dönen iki dişliyi ayırmak sonrasında birbirinden farklı hızlarda dönen dişlileri birbirine yaklaştırıp yavaşça birbirleri ile aynı hızda dönmeye başlamalarına izin vermektir. .

şimdi gelelim quickshiftere bu alet zaten ne yapıyor. motorun ateşlemesini belirli bir süre keserek motor devrini düşürüyor. yani aslında bir üst vitese geçmek için gerekli devir düşmesini sağlıyarak motorla şanzıman dişlisinin aynı devirde döner hale getiriyor.

Ha bu olay yeni teknolojili çift kavramalı otomatik vitesli araçlarda vites küçültürkende oluyor. o zaman gaz kesmek yerine ara gaz vererek motor devrini yükselterek yani motor ve şanzıman dişlisini aynı hıza getirerek sarsıntısız vites küçültüyor.

bence yeteri kadar tecrübeniz varsa ve gerçekten sarsıntısız şekilde değiştirebiliyorsanız yapın. ( bence yapmayın )
ancak diğer arkadaşların söylediği gibi çeşitli nedenlerle daha sonra yahu bu vites niye geçmiyor diyebilirsiniz unutmayın. :)

Proud
02 Ocak 2015, 18:47
https://www.santralsozluk.com/gorseller/64400_2535_1388843861_c2442d.jpg

94CanRR
02 Ocak 2015, 18:48
yükseltirken tam maksimum tork bandında gazı seri şekilde açıp kapayarak vites değiştirebilirsin. Doğru yapmazsan dişliler zarar görür. Küçültme işini hiç bir zaman debriyaj olmadan yapmamanı öneririm.

sdirer
02 Ocak 2015, 18:49
https://www.santralsozluk.com/gorseller/64400_2535_1388843861_c2442d.jpg

ağzına sağlık. epeydir bu kadar güzel caps görmemiştim. koptum yaa.. :thumleft:::coool::::plus1::

Leon10Rhyme
02 Ocak 2015, 18:51
kalkerken debriyajı kullandıktan sonra 2,3,4,5,6 bütün vitesleri debriyajsız büyütüp küçültebilirsin hiç bir zararı yoktur..

Bunun doğuruluğunu konu altında tartışalım lütfen tecrübeli arkadaşlar neler söyleyecekler merak ediyorum.

draggy
02 Ocak 2015, 18:51
Hayatımda ilk defa motora bindiğim zaman bendede böyle bir sorun olmuştu ilk gün vitesleri geçirirken debriyajı sıkmıyordum aldığım ilk gün :D birde vitesi 1 den 2 ye geçirirken ayağı yukarı kaldırıldığınıda o gün öğrendim bende diyordum bu vites geçişi,ayağı aşağı indirince değişmiyormu diyordum :D.Tavsiye etmiyorum debriyajı sıkıpta vites değiştirin ve ayrıca kırmızı ışıkta durunca boşa alın motoru debriyaj sıkılı kalmasın.

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:09 ----------

O debriyajsız vites geçişleri racing motorların bazılarında var quick shift diye daha çabuk hızlansın.seri gitsin devirden düşmesin diye.

Işıklarda neden boşa alacak?

Nikkfurie
02 Ocak 2015, 19:31
Bunun doğuruluğunu konu altında tartışalım lütfen tecrübeli arkadaşlar neler söyleyecekler merak ediyorum.

istanbul dan antalya ya debriyaj kullanmadan gidersiniz (tabi birinci vites kalkış ve duruşlar hariç)

antalya danda artvin e gidebilirsiniz sonra aynı şekilde artvin den istanbul a dönebilirsin..

demem o ki bu kadar kilometreyi hiç zarar görmeden debriyajsız geçebilirsin..

oguzhanlal
02 Ocak 2015, 19:38
Hayatımda ilk defa motora bindiğim zaman bendede böyle bir sorun olmuştu ilk gün vitesleri geçirirken debriyajı sıkmıyordum aldığım ilk gün :D birde vitesi 1 den 2 ye geçirirken ayağı yukarı kaldırıldığınıda o gün öğrendim bende diyordum bu vites geçişi,ayağı aşağı indirince değişmiyormu diyordum :D.Tavsiye etmiyorum debriyajı sıkıpta vites değiştirin ve ayrıca kırmızı ışıkta durunca boşa alın motoru debriyaj sıkılı kalmasın.

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:09 ----------

O debriyajsız vites geçişleri racing motorların bazılarında var quick shift diye daha çabuk hızlansın.seri gitsin devirden düşmesin diye.

Işıklarda beklerken eğer trafik tamamen durmuş sağım solum arkam araçlarla kapatılmış ve uzun süre kırmızı yanacaksa (70-80 sn) ancak o zaman vitesi boşa alırım. Onun dışında kesinlikle boşa almam. Yeşil yanana kadar da sürekli aynadan arkayı kollarım. Bütün eğitimlerde bana böyle öğretildi size de tavsiye ederim. Debriyaj balatası dediğiniz şey en kalitelisi 20 TL . (commuter motorlar için )

tinerci
02 Ocak 2015, 19:41
Devrini hissederek bulup değiştirirsen sorun olmaz. Zaten yükseltirken TAK!diye ses gelmiyorsa mis gibi geçmiştir.

melihbesikci
02 Ocak 2015, 20:15
Zaten bir kere 4-5e, bir kere de 5ten 4e attım o da denemek için. Ama tabi hiç yapmamak en iyisi :) ilgimi çeken atarken hiç ses gelmemesi, aynı debriyajı sıkmış gibi, yağ gibi geçmesiydi. Demekki doğru devir aralığındaydım :)

Sj's
02 Ocak 2015, 20:19
kalkerken debriyajı kullandıktan sonra 2,3,4,5,6 bütün vitesleri debriyajsız büyütüp küçültebilirsin hiç bir zararı yoktur..

Bu yorumu ciddiye alan olursa bilginize sanzimani elinize almaya hazir olun :mrgreen:

Nikkfurie
02 Ocak 2015, 21:48
yarın hava açık istersen İstanbul dan çıkıp klasik Şile rotası yapalım eğer Şileye kadar sol elim debriyaja değerse şilede yemekler benden..

telefonumu özelden gönderiyorum..


belki senin motorunda özel düzenek var dersen makinaları değişiriz ;)

Sj's
02 Ocak 2015, 21:53
yarın hava açık istersen İstanbul dan çıkıp klasik Şile rotası yapalım eğer Şileye kadar sol elim debriyaja değerse şilede yemekler benden..

telefonumu özelden gönderiyorum..

Baba ne iciyosun :) Yapilamaz demiyoruz ama senin sanzimanin halini gormek istemem. Bir gun o motoru satacak olursan da Allah onu alacak kisiye yardimci olsun taksiratini affetsin :mrgreen:

Ben de vitessiz vites yukseltiyorum ama kafamiza gore de hadi simdi debriyajsiz vites atiyim olmaz motorunuzun turu ve gucune gore quickshift devir araligi olur onu yakalayip oyle vites yukseltirsiniz. Fakat hele ki debriyajsiz vites dusurmek sakin!!!

zaferkarizma
02 Ocak 2015, 21:54
sonrada sahibinden temiz.:pr:

Freye
02 Ocak 2015, 22:04
kalkerken debriyajı kullandıktan sonra 2,3,4,5,6 bütün vitesleri debriyajsız büyütüp küçültebilirsin hiç bir zararı yoktur..

2. el motosikletlerden soğudum.
herkes böyle kullanıyorsa vay halimize :sunny: :pale:

shooter1
02 Ocak 2015, 22:18
https://www.youtube.com/watch?v=TgnnUqetW4M#t=13

ferhatkars
02 Ocak 2015, 22:21
debriyaj telim koptuğunda, yanımda yedek de yoksa eve gelene kadar böyle kullanırım...
motorumu iyi tanıyorum... hangi hızda, hangi viteste, hangi devirde nasıl gideceğini iyi biliyorum...
vites geçecek diye zorlamam... parmak ucuyla dokunurum.. geçerse geçer... geçmezse yavaşlıyorsam biraz daha yavaşlar tekrar denerim... hızlanıyorsam biraz daha hızlanır tekrar denerim...
uygun hıza cıkınca yada düşünce vites koluna dokunmayla araya alıyor zaten dişliyi...
bunu arkanızdan atlı kovalıyormuş gibi yapmayın...
aheste aheste gider gibi... acele etmeden...

burak5353
02 Ocak 2015, 22:31
debriyajı boşuna üretmişler adam beyin bedava diyor

Nikkfurie
02 Ocak 2015, 22:44
debriyajı boşuna üretmişler adam beyin bedava diyor

neden bu kadar ön yargılısınız akü bitince vurdurarak çalıştırıyoruz e şimdi marş boşuna üretilmiş beyin bedava mı diyeceksin..

bir çok arızada farklı yöntemlerle yola devam etmek için geliştirilmiş metodlar vardır..

Mertcan39
02 Ocak 2015, 23:01
dişli boşluğunu bulunca geçiyor evet ama bunu tam olarak yapana kadar şanzıman hasar görüyor ben debraj telim koptuğunda yapmıştım

Onurhan D
03 Ocak 2015, 11:22
Şanzımanla vites dişlisini bildiğin yavaş yavaş taciz ediyo arkadaş :D

Freye
03 Ocak 2015, 11:46
Benim debriyaj telim kopsa motoru sırtlar getiririm hep o mu beni taşıyacak :)

Şaka bir yana gerçekten zararlı işler.
Bence debriyaj balatası cartı curtu bitmesin diye cimrilikten böyle yapıyorlar. :mrgreen:

Onurhan D
03 Ocak 2015, 12:04
Şanzımanla vites dişlisini bildiğin yavaş yavaş taciz ediyo arkadaş :D

KUVVETMİRA
03 Ocak 2015, 12:17
1 ay sonra...
"-bakın bakın, şanzımanı kucağıma alabiliyorum :)"

Tİme_shİft42
03 Ocak 2015, 12:52
Bunlar iyi günlerin :)

Pistteki adamlar bile vites düşürürken debriyaja basıyor vites düşürürkende mutlaka ara gazı veriyorsundur umarım pistteki adamların debriyajları pamık gibi 2 parmakla manete basıyorlar belki debriyaj manetini yumuşatabilirsin

ergün1968
03 Ocak 2015, 13:58
Debriyajsız vites değiştirmek iyi tecrübe ile ve zamanlaması çok iyi yapılırsa sorunsuzdur.Yarışlarda dikkat ederseniz hemen hiçbir yarışçı debriyaj kullanmaz.Ama bu zamanlamayı yapamadan bu şekilde kullanmaya kalkarsanız şanzımanınıza çok büyük zararlar verebilirsiniz.

EldekiDebryj
03 Ocak 2015, 21:46
Bende yeni yeni başladigimda bir kere debriyaji unutup gayet rahat vites gecmistim sonra senin gibi" aaaa gecti" oldum ama devam ettirmedim :D seninde dedigin gibi zararli olmasa debriyaji niye koymuşlar :p

ferhatkars
03 Ocak 2015, 22:16
debriyaj telim koptuğunda, yanımda yedek de yoksa eve gelene kadar böyle kullanırım...
motorumu iyi tanıyorum... hangi hızda, hangi viteste, hangi devirde nasıl gideceğini iyi biliyorum...
vites geçecek diye zorlamam... parmak ucuyla dokunurum.. geçerse geçer... geçmezse yavaşlıyorsam biraz daha yavaşlar tekrar denerim... hızlanıyorsam biraz daha hızlanır tekrar denerim...
uygun hıza cıkınca yada düşünce vites koluna dokunmayla araya alıyor zaten dişliyi...
bunu arkanızdan atlı kovalıyormuş gibi yapmayın...
aheste aheste gider gibi... acele etmeden...

Sinan Er
03 Ocak 2015, 22:26
Bunu bilmen iyi. Alışkanlık haline getirmen kötü.


İlerleyen zamanlarda debriyaj telin kopma noktasına geldiğinde muhtemelen farketmeyeceksin. Koptuktan sonra ne yapacağını artık biliyorsun.


Bu durum dışında hiçbirzaman.

UNdocab
05 Ocak 2015, 14:00
neden bu kadar ön yargılısınız akü bitince vurdurarak çalıştırıyoruz e şimdi marş boşuna üretilmiş beyin bedava mı diyeceksin..

bir çok arızada farklı yöntemlerle yola devam etmek için geliştirilmiş metodlar vardır..

Akü bittiğinde, motoru olduğu yerde bırakmamak için vurdurulur. Sürekli böyle kullanılmaz.Zararlıdır.
Debriyaj telin koparsa dediğini yap fakat normal zamanda yapma. Zararlıdır

pnongrata
05 Ocak 2015, 14:02
Hocam yenisin galiba?_

Leon10Rhyme
05 Ocak 2015, 14:17
istanbul dan antalya ya debriyaj kullanmadan gidersiniz (tabi birinci vites kalkış ve duruşlar hariç)

antalya danda artvin e gidebilirsiniz sonra aynı şekilde artvin den istanbul a dönebilirsin..

demem o ki bu kadar kilometreyi hiç zarar görmeden debriyajsız geçebilirsin..

Peki kalkarken boştan 1'e aldın debreyajla kalktın 2,3,4 diye devri geldiğinde debreyaja dokunmadan vitesi çat çat attırdın. Bu olay şanzıman dişlisini yemiyormu. Mantıklı düşünüldüğü zaman büyük derecede zarar verdiği görüşündeyim. Barkın bayoğlu vites attırırken debreyajın önemine oldukça değinmişti temel eğitim videolarında.

Nikkfurie
05 Ocak 2015, 17:17
Peki kalkarken boştan 1'e aldın debreyajla kalktın 2,3,4 diye devri geldiğinde debreyaja dokunmadan vitesi çat çat attırdın. Bu olay şanzıman dişlisini yemiyormu. Mantıklı düşünüldüğü zaman büyük derecede zarar verdiği görüşündeyim. Barkın bayoğlu vites attırırken debreyajın önemine oldukça değinmişti temel eğitim videolarında.


inan bana hiçbir zarar gelmez dostum ...debriyaj motorun kontrolü için önemlidir evet ama debriyajsızda vites değiştirilir..
diyeceksinki bu debriyajı neden koymuşlar...debriyajsız vites değiştirmenin çeşitli faydaları ve zaruret hali vardır...

aynı şekilde arabalarda veya kamyonlarda da vites değişir tecrübe yaparsan,bu motosiklete özel bir şey değil..

başlığı açan arkadaş debriyajsız vites değiştiriyorum sorun olurmu yazmıştı,bende evet değişir becerebiliyorsan sorun olmaz dedim..

ama beceremiyorsanız zorlamanın da manası yok..

melihbesikci
05 Ocak 2015, 21:38
Ahah uzadı konu :D Yahu 1 kere yükselttim, 1 kere düşürdüm. Bu kadardan bir şey olmaz herhalde. İlginç geldi paylaştım, herkesin bir anısı-tecrübesi varmış :cherry:

lokman33
21 Mart 2015, 19:06
2 aylık motosiklet kullanıcısı olduğum halde Çok zor değil gazi ver motor vites isterken gazı az kes vites değiştir bu kadar basit yağ gibi geçiyor bende alışkanlık oldu zararı varmıdır bilmiyorum

mtasdel60
21 Mart 2015, 20:04
Kardeş bak senin motor cub olmasın? :D

lokman33
21 Mart 2015, 22:20
Kardeş bak senin motor cub olmasın? :D

yok ciğerim honda cgl çokmu zor birşeyi başarmışım :)

Oldjack
22 Mart 2015, 03:31
yok ciğerim honda cgl çokmu zor birşeyi başarmışım :)

çok zor değil bütün araçlarda olur fakat arkadaşların dediği gibi motor dişlisi ve şanzıman dişlisi aynı devirde değilse zarar verir.

COQ
22 Mart 2015, 05:20
Debriyajsız vites düşürdüyseniz tesadüfen olmuştur.
Fakat debriyajsız vites yükseltme işlemi tüm motosikletlerde gayet kolaylıkla uygulanabilir.
Aynı debriyaj kullanacakmış gibi gazı kapat, vitesi ittir gazı aç.
Motosiklet vites dişlileri otomobil gibi değildir.
Bu nedenle kolaylıkla geçer.
Fakat vites düşürürken uygun devir ister bu nedenle yapmayın.