PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : CBR 250R'den 600cc'ye geçiş



Freye
01 Ocak 2015, 14:22
Merhaba arkadaşlar şuan motorum yeni kasa honda cbr 250R neredeyse 10.000 km tecrübem var 600cc istiyorum ama biliyorum tecrüben neredeyse yok denecek kadar az o yüzden sizden 600cc tavsiyesi istiyorum. kış geldiği için motosikletlerde ucuzladı o yüzden şimdi almak bence mantıklı istediğim motor 4 silindirli olacak ama çok hızlı gitmesini istemiyorum yani biliyoruz tecrübe az bir yerde bu aşk son bulmasın o yüzden tipi güzel sesi çıkan ama hızlı gitmeyen bir motosiklet var mı yada bu sevdadan vaz mı geçeyim yani 20.000 km yi beklemek daha mı mantıklı.

Tüm 2 Teker Severlere İyi Günler :bestmt:

Darkcity2000
01 Ocak 2015, 14:28
yine ayni yarzmi devam edeceksin? o tarzlarin 600 lukleri asgarisi psikopattir... bitaz tarz degisikligi olsun dersen CBF 600, KTM 390, Deauville, Transalp, F650 bunlar yuksek cc li efendi motorlar :)) ama tarzi degistirme kosulu ile..

Freye
01 Ocak 2015, 14:34
yine ayni yarzmi devam edeceksin? o tarzlarin 600 lukleri asgarisi psikopattir... bitaz tarz degisikligi olsun dersen CBF 600, KTM 390, Deauville, Transalp, F650 bunlar yuksek cc li efendi motorlar :)) ama tarzi degistirme kosulu ile..

dediğiniz motorların kendini kanıtlamış ama sevmediğim tip motorlar 1-2 arkadaşım yamaha xj6 diversion iyidir dedi bakalım sitedeki arkadaşlar daha güzel motorlar önermez ise buna bakıcaz

zerzura
01 Ocak 2015, 14:35
Tecrübe km olarak ölçülemez bana göre. Herkesin kapasitesi, potansiyeli, o kilometreyi yaptığı yer aynı değil.

Tecrübe edindiğini varsayacak olursam;
XJ6 Diversion F bakabilirsin.

Ezio41
01 Ocak 2015, 14:37
4 silindirden önce bi 2 silindire geç , onunlada bi 20 bin km kadar devirin daha sonra 4 silindire bakın bence . Hem böylelikle daha çok pişer ve daha farklı lezzetler ve tatlara bakmış olursunuz . En önemlisi hayatta kalma şansınız daha fazla olur . :)

Freye
01 Ocak 2015, 14:53
Tecrübe km olarak ölçülemez bana göre. Herkesin kapasitesi, potansiyeli, o kilometreyi yaptığı yer aynı değil.

Tecrübe edindiğini varsayacak olursam;
XJ6 Diversion F bakabilirsin.

tavsiyeniz için sağolun

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:50 ----------


4 silindirden önce bi 2 silindire geç , onunlada bi 20 bin km kadar devirin daha sonra 4 silindire bakın bence . Hem böylelikle daha çok pişer ve daha farklı lezzetler ve tatlara bakmış olursunuz . En önemlisi hayatta kalma şansınız daha fazla olur . :)

Tavsiyeniz için teşekkür ederim , ama 2 silindir sonra 4 silindir yapsam daha çok uğraşmam lazım ve daha çok masraf demek bu.

Ezio41
01 Ocak 2015, 16:36
tavsiyeniz için sağolun[COLOR="Silver"]

Tavsiyeniz için teşekkür ederim , ama 2 silindir sonra 4 silindir yapsam daha çok uğraşmam lazım ve daha çok masraf demek bu.


Bence bunu masraf olarak değil de , hayatta kalma şansınızın daha çok artması olarak ve daha iyi tecrübe ederek , motosikletinizi daha kontrollü ve bilinçli bir şekilde kullanmayı öğrenmek olarak düşünün . Bu benim tabi şahsi fikrim . :)

Freye
01 Ocak 2015, 16:49
Bence bunu masraf olarak değil de , hayatta kalma şansınızın daha çok artması olarak ve daha iyi tecrübe ederek , motosikletinizi daha kontrollü ve bilinçli bir şekilde kullanmayı öğrenmek olarak düşünün . Bu benim tabi şahsi fikrim . :)

Doğru söylüyorsunuz hocam 4 silindiri alıp duvara çakıp tamir masrafındansa honda 500R daha iyi olur bence galiba 2 silindirli oda 250 den sonra çokta zorlamaz.

oznkrçm
01 Ocak 2015, 17:10
Bence tecrübeyi ya da yüksek cc'ye geçme kararını sadece yapılan kilometre ile ölçmek bizi hataya düşürür. Kimisi der egitim al (ki çok doğru bir düşünce olması gereken) kimisi de kendini hazır hissediyorsan al der (her şey kişinin kendi içinde bittiği için bu düşünceye de yanlış diyemeyiz) Benim gibi yapın demiyorum ama ben önce Cub türü bir motorda öğrendim sürmeyi. İlk bindigimde o küçücuk motor altımdan kaçtı gitti, dedim ben bunu nasıl zapt edeceğim? 2 - 3 bin kilometre sonra yetmez oldu, babam Yamaha Ybr 250 aldı, onu almadan önce de ben yine düşünüyordum ulen bu baya büyük hebetli makine. Yine bir kaç bin kilometre sonra yetmez oldu makineden keyif alamaz oldum. Honda Cbr 250 aldım. Yaklaşık 4 bin kilometre yaptım bu motorla. 2500 küsür kilometrede büyük bir kaza yaptım. Yayaya çarptım ve sağ el bileğim, işaret ve orta parmağımı kırdım. Ameliyat ve bir kaç ay dinlemeden sonra tekrar motoruma kavuştum. Ha bu arada evlendim, XXL bi adam olduğum için eşimle Cbr'ye sığamadık açıkçası. Sonra iki kişi rahat rahat uzun yol yapabilecek, şehir içinde olabildiğince rahat, biraz evcilleşmiş nispeten çok hızlı olmayan bir motosiklet aradım ve Honda Cbf 600 aldım. Biraz uzun oldu ama insanın içine o istek düştü mü kesinlikle o motor değişiyor. Neyse kendi motor maceramı yazmak istedim. Herkese iyi yıllar, keyifli ve kazasız sürüşler dilerim.

hakikiteker
01 Ocak 2015, 18:12
Bence de 250-600cc arasında alacağınız motora masraf olarak bakmayın. Bir an önce hedefinize ulaşma isteğiniz normal ama kendinize bir sorun bence "Neden 600cc yi hemen almak istiyorum?" diye. 600cc alıp da bırakacak mısınız ki, bence tadını çıkarıp basamak basamak geçin. Akıllı uslu olan yüksek cc lerden ya da KTM'nin 390cc'leri gibi ara basamakları düşünün derim ben.

Freye
01 Ocak 2015, 19:29
Cevaplarınız için teşekkürler arkadaşlar honda cbr 500R bakıcam yarın bugün alırız herhalde resim atmayı öğrenip 500r alırsam burada konusunda açarım

barodi
01 Ocak 2015, 20:21
Cevaplarınız için teşekkürler arkadaşlar honda cbr 500R bakıcam yarın bugün alırız herhalde resim atmayı öğrenip 500r alırsam burada konusunda açarım

500 r alma pişman olma ikinci eli yok ayrıca ses yok xj6 diversion f bende cbr 250 ile 10000 km kadar yapıp geçtim xj6 diversion f e sıfır aldım şuan 15700 km de çok memnunum .ve hiç kazam olmadı gerçi cbr sürerkende olmadı .ama 3 defa ilk 10000 km arası ölümcül kazadan tecrübem sayesinde kaza yapmadan son anda tabiki en başta allah korudu. yüksek devirde motorun vermiş olduğu o ses o ani ivmelenme uçuyor hissi seni gaza çabuk getiriyor ben bile bu yaşta kendimi zor tutuyorum. dikkat et 600 cc 4 silindirin hiç şakası yok. xj6 diversion f r6 nın kısırlaştırılmış hali. vites aralığı sık son hız 220 ama çok seri cbr den daha güvenli freni olsun virajı olsun konforu olsun.aynı fiyat zaten 500 r ile
yine son karar senin ben kimsenin ölümüne mani olmak istemem allah korusun sonra kaza yaparsan vicdan azabı yaşarım. ben kendimi biliyorum tanıyorum hızı sevmiyorum . ama senin kanın kaynıyormu gençmisin hava gösterişe merakın varmı hırslımısın hızı seviyormusun bunlar herbiri risk 600 cc için. bende bunlar yok o yüzden belkide hala yaşıyorum.

Schizophren
01 Ocak 2015, 20:52
cbr250'de 4000 km yaptıktan sonra vfr'ye geçtim ama keşke bekleseydim diyorum şimdi. çünkü inan bana apayrı bi kavram 4 silindir, ayrıca benzin olarakda ocağıma incir ağacı dikti :)

tavsiyem öncelikle cbr'da bi 5-10 bin daha yapmanız, sonrasında cbr650f düşünebilirsiniz

Freye
01 Ocak 2015, 21:58
şimdi dediklerinizin ortak sonucu bekle daha yolu var demek istiyorsunuz , bende büyük sözü dinleyerek yaz gelmesini bekleyeceğim belki o zamana kadar para daha çok birikir daha iyi motosikletlere bakma şansımız olur.

yardımcı dokunan herekse iyi akşamlar :bestmt:

LynXMaSTeR
01 Ocak 2015, 22:56
600 lüklerde en yakıt cimrisi motor hangisi?

Darkcity2000
01 Ocak 2015, 23:33
Endurolarda BMW F650 GS , yaklasik 3.1 lt/100 km..

metinkilic
01 Ocak 2015, 23:50
600 cc ve üstü için yakıt hesabı yapmak bence çok yanlış. Çünkü bu motorlar gerçekten keyif için binilen, iş amaçlı kullanılmayan motorlar. En az yakanı bile kullanım şartlarına göre bir fil'e dönüşebilir. Mutlaka yakıt gideri çok oluyor ve hesap yapmak gerekebiliyor günümüzde. 5 litreden aşağıya yakıt yakıyorum diyen yoktur sanırım. Fabrika verilerini dikkate almayın. Gerçek ve objektif yorum yapan kullanıcıların söylediklerini dikkate alın. Ben sakin kullanımda 6 litre (120 km-h geçmeden) , agresif de 10 litre yakıyorum şahsen.

Darkcity2000
02 Ocak 2015, 00:04
benim sakin kullanim 3.8 - 4 litre agresif 4.5 lt yi geciremedim... f650 ciddi anlamda klasmaninda en az yakan motorlardan biri ..

oznkrçm
02 Ocak 2015, 00:10
Ben bir kere Cbf 600 (karbüratörlü) ile 4.9 litre gördüm uzun yolda. Normal zamanda 6 litrenin altına ve 7, 7.5 litrenin üstüne çıkmadı hiç.

LynXMaSTeR
02 Ocak 2015, 01:24
bende cbr250r var, yine aynı tarzda bir 600cc düşünüyorum, supersport modellerde hangisidir yakıt cimrisi?

Onur Ozdemir
02 Ocak 2015, 02:51
0 düşünüyorsan şubat sonundaki fuardan bişeyler patlatmaya çalış iyi indirim oluyor diyolar

Nikkfurie
02 Ocak 2015, 03:10
hız yapmam,az yaksın,biyerlerde patlamayalım diyorsun ama dört silindir olsun diyorsun.. neden?

ayrıca, honda nın 500 lük makinası NC lerdeki 700 lük lerden daha agrasiftir..

250 den NC700s e geçebilirsin,birçok dört silindirlinin yarısını yakarsın ve daha çok konfor alırsın..

varsın 3 sn de 100 e çıkmasın da 5 de çıksın ne kaybedersin..

bizim bi kaplumbağamız vardı 0 dan 100 e iki haftada çıkıyordu ama gayetde keyifle biniyorduk :)

2. el 15-20 bin km de ortalama donanımlı bir NC 700 sana çoook uzun yıllar hizmet eder..

Freye
02 Ocak 2015, 10:37
Arkadaşlar çok güzel bir motor buldum yaza kadar hem biraz daha biriktirip biraz da aile desteği ile yamaha fazer 800
alacağım motoru gerçekten sevdim tipi falanda güzel supersport değil ama bunla hayalimde geziyi de yapa bilirim
Türkiyenin bir bölümünü turlamak isterdim hep bu motor uygun gibi en azından kendi istediğim motoru alacağım yani arkadaşlarımın önerdiği xj6 yı alsaydım aklım hep diğerlerinde kalacaktı.

Herkese iyi günler

LynXMaSTeR
02 Ocak 2015, 15:43
sıfır mı alacaksın fz8 i ?

Freye
02 Ocak 2015, 16:56
sıfır mı alacaksın fz8 i ?

hayır arkadaşımın tanıdığı yazın ev almak için satacak motoru bende o zamana kadar parayı denkleştirip alıcam 2014 model 2.000 km'de 0 gibi

telike
02 Ocak 2015, 18:32
600cc ile 1000cc arasında öyle dağlar kadar bi fark yok
sene olmuş 2015 bi başlıkta bi arkadaşımızın "600cc daha efendi daha sakin" yazdığını gördüm.
polemik yaratmak istemedim ama. yani 600cc motosiklet bana sorarsanız almam. ha vergi neredeyse 2 katına çıkıyor bu yüzden düşünülür mü? evet ama o da problem değilde kesinlikle 1000cc alırım. çünkü hakkaten uzun yıllardır (90ların başları) motosiklet süren büyüklerimizin söylediği şey:
600cc de kesmeyecek 1000lik denemek isteyeceksin.
gerçekten kullanıp görüp 600 ile 1000 arasında kıyaslamaya 600cc ye ybr cbf muamelesi yapılmasına anlam veremiyorum. abi güçlü ciğerlerini arkada bırakacak kadar güçlü motorlar bunlar.
yani sakın ola ki 1000lik öldürür de 600cc ile en fazla kolunu bacağını kırarsın diye düşünmeyin(aynı bu cümleyi kurmuştu o arkadaşımız da)

yaklaşık değerlerde
600cc 4 silindir ss motosiklet 20sn civarlarında 260 belki 270 yaparken
1000cc 4 silindir ss motosiklet 20sn civarlarında 300ün üzerine çıkıyor.
aradaki 40-50km/s hız mı sizin canınızı kurtaracak da kolunuzu bacağınızı kıracak.

unutmayın arkadaşlar 80-90 km hızın üzerinde kaza anında ölme ihtimaliniz "en baba koruma ekipmanlarını da taksanız" %90ın üzerinde. o yüzden 10beygir motosiklete bile binen adama aman iyi bi kask al ekipmanlarını sakın ha ihmal etme öğütleri veriyor herkes.

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:29 ----------

eklemek istiyorum:
20bin km değil 120 bin km de yapsanız önemli olan o kadar km yi nasıl yaptığınız kendinize neler kattığınız neler öğrendiğiniz.

LynXMaSTeR
03 Ocak 2015, 01:14
helal sana teneke

berkcigdem
03 Ocak 2015, 03:14
tecrube az dıyorsunuz 600 cc den bahsedıyorsunuz bence bunlar cok yanlıs bakış açıları... bende 400 cc almanızı yada bı 10.000 km daha 250 yi kullanmanızı tavsıye ederım. cunku bellı suan 250 cc yetmemiş 600 cc alıyım açıyım gazımı demıssınız kendınıze gıbı geldi bana.

Onur Ozdemir
03 Ocak 2015, 03:18
al bi 600rr keyfini çıkar bence. gaza gelme kendine dikkat et egitim al kop git

mehmetenis
03 Ocak 2015, 03:51
Benim motorum satılık xj6 diversion s 2011 model 31.000 KM küsür.
İlgilenirsen
https://m.sahibinden.com/classifiedDetail.html?id=192975573&type=active&rnd=9280

Freye
03 Ocak 2015, 11:39
tecrube az dıyorsunuz 600 cc den bahsedıyorsunuz bence bunlar cok yanlıs bakış açıları... bende 400 cc almanızı yada bı 10.000 km daha 250 yi kullanmanızı tavsıye ederım. cunku bellı suan 250 cc yetmemiş 600 cc alıyım açıyım gazımı demıssınız kendınıze gıbı geldi bana.

şu an 10.000 km yaza kadar 20.000 olur aslında telikeninde dediği gibi km pek bir önemi yok.Zaten tapa gaz gitmek gibi bir hayalim'de yok grup sürüşlerinde arkada kalmayayım 250 cc den biraz daha hızlı olsun yeter :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:36 ----------


al bi 600rr keyfini çıkar bence. gaza gelme kendine dikkat et egitim al kop git

Bir tarz değişikliği yapalım zaten bununla 30-35 bin km yaptıktan sonra 2012-2013 R1 almak istiyorum ama kaç sene sonra alırım fikrim değişir mi bilmiyorum. :)

LynXMaSTeR
03 Ocak 2015, 23:59
bende cbr250r den sonra r6 veya r1 e geçmeyi düşünüyorum. yamahaların görüntüsü daha çok hoşuma gidiyor :)
olmadı 1000rr :)

telike
04 Ocak 2015, 01:43
bende cbr250r den sonra r6 veya r1 e geçmeyi düşünüyorum. yamahaların görüntüsü daha çok hoşuma gidiyor :)
olmadı 1000rr :)

1000rr yeni kasalardan alacaksan süper bi kasa efsane. r1 zaten bişey demiyorum..
ama ikinci el alacaksan çok çok dikkat et apaçiler çok üzüyorlar motorları. haşatını çıkartıyorlar. sürekli 1. viteste yarım debriyaj falan gaz vermeler neler neler. şöyle düşün. keyif için çıkartıyorlar motorları 20bin km deki bir motosikletin 15bin i böyle gereksiz devir yükseltip alçaltmakla geçiyor. ki en iyi ihtimal böylesi. şehiriçinde. haa hepsine böyle demek tabiki olmaz. öyle temiz kullananlar da var. kurunun yanındaki yaşları heba etmemek gerekiyor. ama öyle bakan bi adam da kolay kolay satmaz zaten. denk getirmek lazım o yüzden. hatta ben de düşünmüyor değilim bi ss motosiklet. alırsam sıfır alırım. sıfır alırsam da bebek gibi bakarım. e bebek gibi baktığım motoru da keyfi satmam heralde.

Freye
04 Ocak 2015, 12:44
bende cbr250r den sonra r6 veya r1 e geçmeyi düşünüyorum. yamahaların görüntüsü daha çok hoşuma gidiyor :)
olmadı 1000rr :)

Bende 3.motor olarak r1 istiyorum
ama km den gol yerim gibime geliyor o yüzden 2.el motor alacaksam tanıdıklardan alırim ama 2.sahibi ben olmam lazım yoksa asla almam
Sonuçta bunlar (Ülkemizde) çokta ucuz değil.

Sokollu
04 Ocak 2015, 13:01
3.motor olarak r1 istiyorum derken :sunny::santa:

Allahtan sefilin tekiyim de 9 aylık banka kredisi bitene kadar değil motor değişmeyi, ekipmanları bile değiştiremiyorum.

İyi ki CBR250 10bin önüne gelen apaçi almıyor diyordum, iyi ki yüksek hacimli motorlar pahalı da erişemiyorum demeye başladım :)

Herkese kazasız , belasız sürüşler :)

Freye
04 Ocak 2015, 14:37
3.motor olarak r1 istiyorum derken :sunny::santa:

Allahtan sefilin tekiyim de 9 aylık banka kredisi bitene kadar değil motor değişmeyi, ekipmanları bile değiştiremiyorum.

İyi ki CBR250 10bin önüne gelen apaçi almıyor diyordum, iyi ki yüksek hacimli motorlar pahalı da erişemiyorum demeye başladım :)

Herkese kazasız , belasız sürüşler :)

fazer ile 30.000-35.000 km yaptıktan sonra satıp r1 almak istiyorum yani 3 tane motorum olmayacak :)

yusufozugenc
04 Ocak 2015, 15:00
Neden bu 4 silindir takıntısı? Neden en büyüğü olsun gittikçe büyüsün kocaman olsun arzusu? Neden en tarz olanı değil? Neden en iyi viraj alanı değil? Neden tek silindiri azıcık sürdükten sonra 800lük 4 silindir? Neden 2 veya 3 silindir tarz bir makine değil? Fazer 8in 600lük racingden daha uysal olduğu fikri de nerden çıktı?

Freye
04 Ocak 2015, 15:06
Neden bu 4 silindir takıntısı? Neden en büyüğü olsun gittikçe büyüsün kocaman olsun arzusu? Neden en tarz olanı değil? Neden en iyi viraj alanı değil? Neden tek silindiri azıcık sürdükten sonra 800lük 4 silindir? Neden 2 veya 3 silindir tarz bir makine değil? Fazer 8in 600lük racingden daha uysal olduğu fikri de nerden çıktı?

Kapak oldum :santa:

biraz sesi çıksın hızlı gitsin istiyorum

LynXMaSTeR
04 Ocak 2015, 16:20
1000rr yeni kasalardan alacaksan süper bi kasa efsane. r1 zaten bişey demiyorum..
ama ikinci el alacaksan çok çok dikkat et apaçiler çok üzüyorlar motorları. haşatını çıkartıyorlar. sürekli 1. viteste yarım debriyaj falan gaz vermeler neler neler. şöyle düşün. keyif için çıkartıyorlar motorları 20bin km deki bir motosikletin 15bin i böyle gereksiz devir yükseltip alçaltmakla geçiyor. ki en iyi ihtimal böylesi. şehiriçinde. haa hepsine böyle demek tabiki olmaz. öyle temiz kullananlar da var. kurunun yanındaki yaşları heba etmemek gerekiyor. ama öyle bakan bi adam da kolay kolay satmaz zaten. denk getirmek lazım o yüzden. hatta ben de düşünmüyor değilim bi ss motosiklet. alırsam sıfır alırım. sıfır alırsam da bebek gibi bakarım. e bebek gibi baktığım motoru da keyfi satmam heralde.

izmir de vardır kesin öle düzgün makineler, sen şimdiden istihbarat topla hocam seneye alırız motoru :)