PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Virajdan korkan acemiler icin



Darkcity2000
01 Ocak 2015, 13:46
Virajı güvenle alabilmek için bazı altın kurallara uymak gerekiyor, aşağıdaki video motor sesli kayıt yapılmış bu sayede viraja girerken, viraj içinde, viraj çıkışında sesini dinleyip anlamaya çalışınız... Altın kural : Viraja girerken yavaşla, tercihen vites düşür, motor devir saatin toplam devrin yarısında tercihen biraz fazlasında olsun, yol çizgisi kırılmaya başladığında kontranı ver motoru yatır, hafif hafif gaz açmaya başla ne seni virajdan dışarı atacak nede güçsüz kalıp içe kapanacak şekilde olmasın, viraj çıkışında artık gazı istediğin kadar aç.

Daima viraja geniş açı ile gir, videodaki motorların virajlara hangi çizgide girdiğine dikkat..
Unutmayın viraj içinde gaz vermek yükü arka tekerin üstüne gelmesini sağlar, teker daha iyi tutunur ve stabil olarak viraj alınır, gaz kolu ile sürekli oynar, yada az açarsanız motorun viraj içinde altınızda saçmalamaya başladığını hissedersiniz.


http://www.youtube.com/watch?v=hnNoDKAkhxA#t=327

Green Arrow
01 Ocak 2015, 13:57
Video güzel ancak çekiş açısı itibarıyla izleyeni korkutan bir yapıya sahip ve kullanılan motor çok üst düzey bir alet.Ders olması açısından daha küçük cc'li bir motor ve daha yukarıdan bir açıyla çekim yapılması acemiler için iyi olacaktır.Ben şahsen videoyu izlerken belirli yerlerde açıdan dolayı korktum.

mahyo
01 Ocak 2015, 14:10
Vites değişimleri çok güzel fakat düzlükte gazı gereksizce sert açıyorlar. Konforlu bir gezi tarzında değilde ''Bakın işte böyle sağlam viraja girilip çıkılır'' dermişçesine video çekmişler. Adamlar hakkını vermişler ama hiç benim tarzımda bir sürüş değil. Sürekli gaz kes gaz ver. Şu viraja bu kadar hızlı girip çıktım v.s yerine gezinin tadını çıkarmayı tercih ederim. :rendeer:

atillatopal9
01 Ocak 2015, 14:15
bunu izledim daha çok korktum :)

Darkcity2000
01 Ocak 2015, 14:19
bunu izledim daha çok korktum :)

Korku başarı getirir :mrgreen:

Yurdukoru
01 Ocak 2015, 15:20
Motorlara bak, yola bak çay demle...Bir gün Rabbim bize de nasip eylesin böyle güzel yolları ve motorları.

Ozanonur
01 Ocak 2015, 16:09
Bence o motorlara göre yine de fazla yatamıyorlar. Ben benim motorda da bu kadar yatıyorum doğrusu daha fazla olursa da pegler yere sürtüyor. :)

hakikiteker
01 Ocak 2015, 18:05
Benim öğrendiğim bir şey de; viraja girerken ağırlık transferini düzgün yapabilmek adına yavaş yavaş gaz açtığımız için, viraj içinde devir kesiciye girmemek adına biraz devir bırakmak, değinmemişsiniz de ekleyeyim dedim.

tolgaersoz
01 Ocak 2015, 18:14
4:19 da sanırım bir çukura denk geliyor ve toparlıyor ve 6:58 de tam yatıyorken otobus gordugu andaki refleks etkileyici.Güzel bir video keith amcanında kitabında dediği gibi throttle control is everything :) paylaşım için teşekkürler.

hsk
01 Ocak 2015, 18:57
Benim sola viraj larda sıkıntım var sağa doğru çok rahat sıkıntısız alıyorum virajları lakin sola dönerken kasılıyorum beni engelleyen sağ elim nedense onu rahat bırakamiyorum umarım zamanla alışırım ki tekerler den ötürü de oluyor bu korku kabakmış gibi kayıyor bazen. Elime para geçsin ilk o lastikler den kurtulcam.

LynXMaSTeR
01 Ocak 2015, 23:19
böyle asfalt türkiye nin caddelerinde de olsa biz de böle viraj alabiliriz :)

Darkcity2000
01 Ocak 2015, 23:37
Benim sola viraj larda sıkıntım var sağa doğru çok rahat sıkıntısız alıyorum virajları lakin sola dönerken kasılıyorum beni engelleyen sağ elim nedense onu rahat bırakamiyorum umarım zamanla alışırım ki tekerler den ötürü de oluyor bu korku kabakmış gibi kayıyor bazen. Elime para geçsin ilk o lastikler den kurtulcam.

Sola donuste sag el kullanilmaz demekki sag elle itiyor yada cekiyorsunuz, kontra verirken solu iterken asla sagi cekmeyecegiz... dirsekleriniz kirik ceneniz yattiginiz taraftaki dikiz aynasini gostersin ve virajin cikisina bakin ... viraj ve uzun yol egitimi almanizida tavsiye ederim..

Sj's
01 Ocak 2015, 23:41
Adam Ducati Monsterla viraj ogretiyo lastikler pirelli zamk, tabii ki yatarsin abi anlat naylon lastikle nasi oluyo o isler, adamsin diyelim :mrgreen:

Darkcity2000
01 Ocak 2015, 23:46
Adam Ducati Monsterla viraj ogretiyo lastikler pirelli zamk, tabii ki yatarsin abi anlat naylon lastikle nasi oluyo o isler, adamsin diyelim :mrgreen:

Laylonla cikmayacan haci sende :pl:

Green Arrow
02 Ocak 2015, 00:05
Laylonla cikmayacan haci sende :pl:

Türkiye'nin gerçeği bu ama.Tayvanda,çinde,hindistanda,korede ve japonya'da insanlarr stok lastiklerle senelerce kazasız kullanıyorlar.Mesele iyi malzemeye sahip olmak değil.Olandan en iyi şekilde faydalanmak biz bunun üstüne düşemiyoruz ama o insanlar kavramış bunu.

Nikkfurie
02 Ocak 2015, 00:06
bu videodaki sürüş acemilere örnek olarak gösterilebilir ama ''böyle sürerseniz ölürsünüz''e örnek olabilir..

birçok hata var en belirgin olanı grup sürüş kurallarına uymuyorlar,diğer araçları da çok yakın takip ediyorlar..

gidiş geliş tek şerit yolda 130-140 km hıza çıkıyorlar,keyif sizin çıkabilirsiniz elbette ama örnek göstermek yanlışdır!

ayrıca kameranın takılı olduğu motordaki sürücünün çok da tecrübeli olmadığı heyecanlı el hareketlerinden aşikar..

makinayı yatırıp hızlı viraj dönmek iyi sürücü olduğunuz anlamına gelmiyor..

ters bir durumda soğukkanlı davranabilirseniz iyi sürücüsünüzdür..

metinkilic
02 Ocak 2015, 00:16
bu videodaki sürüş acemilere örnek olarak gösterilebilir ama ''böyle sürerseniz ölürsünüz''e örnek olabilir..

birçok hata var en belirgin olanı grup sürüş kurallarına uymuyorlar,diğer araçları da çok yakın takip ediyorlar..

gidiş geliş tek şerit yolda 130-140 km hıza çıkıyorlar,keyif sizin çıkabilirsiniz elbette ama örnek göstermek yanlışdır!

ayrıca kameranın takılı olduğu motordaki sürücünün çok da tecrübeli olmadığı heyecanlı el hareketlerinden aşikar..

makinayı yatırıp hızlı viraj dönmek iyi sürücü olduğunuz anlamına gelmiyor..

ters bir durumda soğukkanlı davranabilirseniz iyi sürücüsünüzdür..
İlave olarak sürücü virajda oturuş pozisyonunu değiştiriyor ki bence çok tavsiye edilecek bir olay değil. motorun dengesini bozarsınız. Ayrıca yolda konumlanma da hatalar var.

Darkcity2000
02 Ocak 2015, 00:21
Size katilmiyorum surucu acemi degil, zaten konuda viraja hizli girmek hic degil, acemiler motorun sesini dinlesin, cizgiyi gorsun...bu bir egitim icin hazirlanmis bir video degil... motorun sesi devir gostergesi vites dusurup yukseltmesi bile cok faydali olacaktir.

Nikkfurie
02 Ocak 2015, 00:29
Size katilmiyorum surucu acemi degil, zaten konuda viraja hizli girmek hic degil, acemiler motorun sesini dinlesin, cizgiyi gorsun...bu bir egitim icin hazirlanmis bir video degil... motorun sesi devir gostergesi vites dusurup yukseltmesi bile cok faydali olacaktir.

dostum sizin açıklamalarınız doğrudur lakin bu video o doğruları desteklemiyor gibi..

belki sürücü senden benden daha tecrübelidir,anladığım kadarıyla bu adamlar makinanın test sürüşüne katılmışlar ve ilk defa sürdüğü için heyecanlı davranmış olabilir..

kendi adıma ilk defa oturduğum bir makinada o yolda o hızlarda asla sürüş yapmam..

GezeGeze
02 Ocak 2015, 00:44
Nikkfurie, Tanrı aşkına, profil resmini değiştirebilir misin? Mümkün müdür?

Bakamıyorum.

Okurken sol elimin dört parmağını laptopun ekranının sol kısmına tutup, yorumlarını (başka konu başlıklarındaki cevaplarını da) öyle okuyorum...

Nasıl bir resimdir öyle o ... Harbi bakamıyorum...

Nikkfurie
02 Ocak 2015, 01:29
Nikkfurie, Tanrı aşkına, profil resmini değiştirebilir misin? Mümkün müdür?

Bakamıyorum.

Okurken sol elimin dört parmağını laptopun ekranının sol kısmına tutup, yorumlarını (başka konu başlıklarındaki cevaplarını da) öyle okuyorum...

Nasıl bir resimdir öyle o ... Harbi bakamıyorum...

eyvallah hocam seni mi kıracağım ;)

GezeGeze
02 Ocak 2015, 16:29
Eyvallah Nikkfuire; anlayışın için teşekkürler.

hsk
02 Ocak 2015, 21:16
Sola donuste sag el kullanilmaz demekki sag elle itiyor yada cekiyorsunuz, kontra verirken solu iterken asla sagi cekmeyecegiz... dirsekleriniz kirik ceneniz yattiginiz taraftaki dikiz aynasini gostersin ve virajin cikisina bakin ... viraj ve uzun yol egitimi almanizida tavsiye ederim..

Sola dönüş yapacaksam sağ elin sıkı tutması gerekir yani gevşek olacak ki dönüş olsun bende ki sıkıntı o direksiyonu rahat bırakamiyorum.
Herkes eğitim diyor iyi güzelde bunun maliyeti nedir ne kadar sürer vs soru sorunca hiç cevap yok gerçi bu ara benzin koyup motora binecek parada yok...

Darkcity2000
02 Ocak 2015, 21:37
gidon siki tutulmaz dostum, mumkun mertebe kadin bilegi tutar gibi tutacaksin, egitimler 250-450 tl arasi degisir..

hsk
02 Ocak 2015, 23:17
çokta maliyeti yokmuş normal sürüş sağa dönüş dediğiniz gibi gidon serbest birtek sola dönüş işte ona da kendimi alıştırmaya çalışıyorum.