PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : rektefiye gerektirirmi



GYNK14
14 Aralık 2014, 18:45
motrum az yağ yakıyor performansı düsük ve cok yakıyor heryere baktım sorunu bulamadım yeni SİLİNDİR-PİSTON-SEGMAN la iş bitermi

sahin08
14 Aralık 2014, 19:03
motosikletinin marka modeli gerekli yağ yakması ve çok yakması kompresyonun sekmandan kaçıp motor içine ulaşması anlamına gelebilir yada subab kavalı kaçırıyordur emme manifoltundan yağ yakıyordur karbüratör ayarsızdır yakıt fazla harcıyordur
biraz daha ayrıntı lütfen !!

GYNK14
14 Aralık 2014, 19:09
honda cgl 2004 model 80.000 de 100km 6 litre :( herseysi yeni değişti

jackalxi
14 Aralık 2014, 19:19
80.000 km rektefe için geçerli sebep(daha önce rektefe gormediyse) orjinal parçalar ve güzel bir işçilikle yağ yakma sorunun hallolur. Silindir piston sekman dışında aşınmış ve değişmesi gereken parcalarinda elden geçmesi gerekir

GYNK14
14 Aralık 2014, 19:21
rektefiyeden sonra performansı nasıl olur ve yakıtı

sahin08
14 Aralık 2014, 19:22
motor yada karbüratör ellendimi duman ne renk egzozdaki

jackalxi
14 Aralık 2014, 19:23
rektefiyeden sonra performansı nasıl olur ve yakıtı

Hiç rektefe görmemiş ilk zamanlardaki performans zor ama su an ki halinden kat kat iyi olur olay tornacida bitiyor

GYNK14
14 Aralık 2014, 19:28
peki bu yeni silindir setleri var piston segmanla birlikte ondan alsak ozmn tornacıya gerek varmı

sahin08
14 Aralık 2014, 19:29
rektefiye sonrası silindir komresyonu eski haline döner karbüratör subaplar da ayarlanacağı için ilk günkü haline 100 de 90 dönecektir ama unutma rektefiye için iyi bi usta bulman lazım tecrübeli yani motoru açmışken 5 tl lik rulmanı da dağılmadan değiştirecek sonradan masraf açtırmayacak
sonrasında bi 30 bindaha sıkıntısız götürecek

GYNK14
14 Aralık 2014, 19:33
egzodan hafif mavı duman atıyor yeni silindir piston segmanla iş çözülürmü

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:30 ----------

peki yaptırmısken 150 cc olma ihtimali varmı

jackalxi
14 Aralık 2014, 19:33
Gerekli bilgiyi şahin arkadaşta vermiş size. Yeni silindir Setleri hakkında bilgim yok size ekstra önerebileceğim tek şey parçaları yan sanayi almayın kesinlikle orjinal alın daha sonra pişman olmayın

GYNK14
14 Aralık 2014, 19:35
sağolun hersey için peki motorun fazla yakması karbüratorden ise nasıl bir ayar yapılır

sahin08
14 Aralık 2014, 20:07
sen hele bi karbüratörü inceden ayarla
http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/128790-karburator-ayari-bilmecesi-ve-cub-100-cc-deneyimi.html
burada eski motosikletimin karbüratör ayarını yapmıştım mantık aynı
hava ayar civatasını bul ayarlamadan önce nekadar gevşek onu bul
vidayı sıkarken nekadar sıktığını not al olmaz ise eski ayarına dönersin

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:02 ----------

sonra dumanda azalma olabilir karbüratör fazla benzin alıyorsa egzozda siyah duman pis bir koku olur ilk çalıştırmada hele kesin alırsın
egzoz çıkışları kararır tabaka halinde kurum olur
forumu biraz araştır kesin biri resimlide yapmıştır

GYNK14
14 Aralık 2014, 23:36
sağolun gece motorun hava filtresini temizledim benzin kokuyordu bikere hava filtresiz calıstırdım mavi duman cıkmadı yüksek devirdede cıkmadı alakası varmı bılmıyorum evet egzoz cıkısı kararıktı

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:29 ----------

peki motoru rektefiye yaptırmısken 150 set taksam silindir seti üst kapakla iş bitermi

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:28 ----------

150 cc nasıl yapabilirim olursa ne masraf çıkar

Hasan7
14 Aralık 2014, 23:44
Rektefe yaptırmadan önce güzelce bi karbüratör ayarı yaptırın belki motor bitmemiştir sorun karbüratördedir vede motor boşta çalışırken şıkırtı gibi ses geliyormu ?

mterayes26
14 Aralık 2014, 23:46
Senin is tahmin ettiğingibi Subaplar çok kötü değilse temizlettir ve iyi alıştır yakmadan

GYNK14
14 Aralık 2014, 23:51
hafifden az sıkırtı var motorda yağ yakma perofmansdan cok düsük ama rampalarda kopek gibi gidiyor duz yolda 5.vitesde bağırıyor hafif titriyor 90 km civarı gıdıyor 100km 30 tl benzın gitti

Hasan7
14 Aralık 2014, 23:57
sen başka bi ustaya sübap ve rölanti ayarı yaptır, başka forumdan bir arkadaşın dediğine göre "kompresyonu düşük motor (rektefe isteyen) düz yolda iyi kaçar ama rampada gitmez, kompresyonu yüksek motor ise (sağlam olan, rektefe gerekmeyen)rektefe isteyen motora göre düz yolda daha az kaçar ama rampada köpek gibi kaçar" demişti ama doğru olduğundan tam emin değilim doğru olabilirde, olmayabilirde :D

GYNK14
14 Aralık 2014, 23:58
valla dağda bayırda dığer 125c kok sokturuyor ama duzdade onlar kok sokturuyor bana :)

Hasan7
14 Aralık 2014, 23:59
Sen subap ve hava ayarlarına baktır, motor rektefe istese 4 zamanlı olsa bile geçtiği yolu masmavi dumana boğar :) kendimden biliyorum

GYNK14
15 Aralık 2014, 00:05
babam motorun kompresyonu iyi demişti rampa asağı vitede gidiyor motoru tutuyor iyi demişti motor cok yakıyor sorun bu mavi duman cok az atıyor ama yağ eksilme yok nasıl işse karbüratörde gibi hersey onda bitiyor ama motor buji de yağlıyor

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:01 ----------

bizim buralarda motorcu yok hava ayarını kendım yapsam

Hasan7
15 Aralık 2014, 00:07
buji yağlıyorsa ibrenin yönü değişti :) sen ayarları yaptır, bujiyi değiştir, ha bide aklıma gelmişken karbüratörünü temizlet sana tutacağı en fazla 40 lira, bi bak motor düzelcekmi diye hala çok yakıp gitmez vede bujiyi yağlarsa rektefe son çaren :) Rektefe masrafını usta astronomik bir rakam söylerse yaptırma tutacağı en fazla 250-300 lira benim verdiğim bu değer parçası antalyada altın değeri olan dylan için geçerli belki senin motorun çok daha ucuza yapılabilir.

GYNK14
15 Aralık 2014, 00:09
:) ins dediklerinizle bi nepze düşer ama motor eskisine göre daha cok titriyor eskiden cok az titrerdi subapla alakası varmı bide hava filtresini temizledim filtre benzin kokuyordu sünger filtre bikere boşda filtresiz çalıstırdm motor duman atmadı garıbıme geldi

sahin08
15 Aralık 2014, 00:15
hava filtresini çıkartınca (;eğer temiz ise )motora normalden daha fazla hava kolayca girmekte zaten yakıt ta fazla giriyordu oran biraz tuttu yaklaştı ama uygun olan değil
performan açık hava filtresi takınca da yakıtı biraz açardık ondada hava biraz daha hızlı giriyor tabiki eğer dumanda gittiyse ozaman sizinki mavi değil bayağı kara benzin dumanı karbüratör ayarıyla düzelecek bi durum
çok basitçe motoru sehpaya alın 3 bin devir civarı gaz verin sonra hava ayar vidasını kısın motor devri düşmeye başlayacak yavaşca açın devir artmaya başlayacak (3 bini geçrse gaz kolunu biraz salın) devir artık artmamaya başladığı yerde artık daha fazla açmayın
sonuç olarak 1 tam tur dan sonra çeyrek yada yarımlarda orantıyı yakalarsınız
biraz gezip egzozu gözlemleyin karartı varsa halen çok sıkık
eğer çok ısınıyor ise (normal çalışan haline göre )çok gevşek
gelelim sürüş deneyimine yakıt fazla iken düşük devirde tork fazla olur egzoz patlar
orjinali 10000 devirli makinalarda 4 bin 5 bin devir civarlarında uzun zamandır kullandığın bir makinaysa zaten orjinalini anlarsın


aslında bu yazdıklarım gerçek ayar için yeterli değil
normalde emisyon ölçümüne gidilip egzoz dan hava karbonmonoksit oranına bakılıp yapılması gerekiyor
ben yaptığımda 100 de 10 15 fark vardı olması gereken ile ama motor ustasının el ile yaptığından 2 kat daha iyiydi



silindir büyütme olayı konusunda derinleme bilgim yok fakat gömlek piston bazı durumlarda krank kolu yada komplesi değişmesi
bazı modellerde de gömleğin biraz taşlanması gerekiyor daha fazla ısı yetersiz yağlama gibi sonuçlara neden olabiliyor

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:12 ----------

buji 2 zamanlılarda yağlanır 4 zamanlılarda kurumlanır (zengin karışım fazla yakıt düşük ısı gibi sebeplerden )

GYNK14
15 Aralık 2014, 00:16
sağolun motor mavi atıyordu ilk çalısmalarda gecen 100km 30 tl benzın içti motorda egzoz patlaması oluyor arada ve devir göstergem calısmıyor

Hasan7
15 Aralık 2014, 00:16
valla çok garip ama titremesi hava ayarı ile alakalı motorum kendi yaptığım hava ayarı sonrasında eskisine oranla çok daha az titriyodu ama soğuk havalarda dahada az titriyodu geçen gün hava ayarını biraz daha açtım şimdi sıcak havada bile titrşimden eser yok çok güzel oldu :D senin sorun dediğim gibi ayarda :) ne ayarmış be herşeye çare :queen: sahin08 arkadaş hava ayarını çok güzel şekilde anlatmış ustaya götürmeden kendiniz yapabilirseniz deneyin ama yapmadan önce bujiyi söküp temizleyin devire gelecek olursak gösterge bozuk demişsiniz gazı çeyrek tur açarak ayarı yapın ortalama 3000 devir civarı olur zaten

GYNK14
15 Aralık 2014, 00:19
anlasıldı en yakın zamanda subap karbüratör bakımı yapılcak göstergem arzalı kendı göstergesi pahalı bu cg motorların östergesi uyarmı hız calıssa yeter bu ayarlar yaptırdıkdan sonra yakıt sarfiyati dusermı

sahin08
15 Aralık 2014, 00:27
sen devri sesinden takip et hatta yanına kulağı iyi olan birini al ama tembihle gaz koluyla sık sık oynamasın sen komut ver o sadece eski devri yakalasın olur yani kolay bence
motor sıcakken yokuş aşağı ozellikle yüksek devirde gazı kapatınca deli çatara patara yapar egzoz mavi bi alev bile görünür
ilkin hoşuma gitmişti ama sonradan benzinide içtiğini fazlasınıda patlattığını anlayınca bütün eğlencesi kaçtı tabi

Hasan7
15 Aralık 2014, 00:34
Yıkt sarfiyatı sizin motorunuza göre 100 kmde 20 tl civarına inecektir belki dahada azalabilir bunlarda normal değerleri oluyor zaten daha fazla düşmez :) gösterge uyabilir bilen birine sormak lazım

GYNK14
15 Aralık 2014, 00:41
İns hava ayarindan duzelir

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:34 ----------

Sagolun hersey icin

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:39 ----------

Peformans nasil olur duz yolda biraz daha iyi gidermi

GYNK14
16 Aralık 2014, 00:58
Bu deyerlerden sonra performansı nazil plur

mterayes26
16 Aralık 2014, 06:09
Bu deyerlerden sonra performansı nazil plur


???????????

GYNK14
16 Aralık 2014, 13:21
motorun hava ayarıyorla oynadıktan sonra motor sanırım az hava alıyor acınca yakıt biraz düsüp az da olsa performansı arttarmı ?

Hasan7
16 Aralık 2014, 19:45
Hava ayarı fazla ise kısılır, az ise açılır yani az yada çok hava alıyor diyemeyiz vede performansın artması için sadece havayı açmak yetmez doğru orantıda benzin ve havanın artması ve motorun bu karışımı tam yakabilmesi gerekir biz belli değerin üstüne çıksak motor bunu sağlıklı yakamayacak ve performans kaybı yaşanacak

GYNK14
16 Aralık 2014, 21:18
sağolun bunlar ınce işler dediyiniz gibi artık deneye deneye b syler yapmaya calıscam :)

mterayes26
17 Aralık 2014, 04:47
Motorun hava ayarı ile fazla veya az gelen havayı ayarlayamazsın .

GYNK14
17 Aralık 2014, 16:52
Nasil ayarlariz

mterayes26
22 Aralık 2014, 03:14
fazla havanın girdiği geldiği yeri bularak , bana bir transporter alın bir k2 belgesi mobıl bakım aracı olacağım