PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : CBF 200 Modifiye Sonuçları.



farcob
07 Aralık 2014, 22:23
Arkadaşlar kusura bakmayın cevap yazmadım uzun süredir. Bir türlü
elim gitmedi. Sebebi sonucun tam istediğim gibi olmaması.
Motor güçlendi tamam. Arka tekeri kaldırıma dayayıp, gaz verip
çıkabiliyorum artık.
Yağ eksiltme azaldı ama bitmedi. Yardırırsan eksiltiyor. Eskişehir festivaline gidip geldim, dibogaz, 800 km civarı. yağ ölçümü yaptım 1250’nci Km’de: yağ çubuğun ilk taksimat çizgisine değdi. Sakin kullanım da 2000 km’de 150 cl eksiltiyor gibi.
Benzin sarfiyatı, yedeğe düşmeden (10 Lt benzin) şehir içi 320 km
Uzun yol 370 km. Eskisinden biraz daha iyi.
Gelelim son sürate: Düz yolda 115 Km. Ölçüm GPS ile yapıldı. Ulysse speedometre programı ile. Açıkçası 130 Km bekliyordum. Ön dişli 16T arka dişli 40T. (Modifiyesiz motorla 130 Km yaptığını söyleyenler aklıma geldi.)
Ustanın yorumu: motor açılmadı daha. Bu arada silindir üst kapağı değişmedi. Usta bana demişti 2 ay sonra getir değiştirelim diye.
Bu arada Savaş ustanın temiz, titiz işçiliğine, aldığı çok makul ücretlere diyecek bir şeyim yok.
Sonuç olarak motor 80.000 Km’de idi. Zaten bu bakımlar yapılacaktı.
servise vereceğim paranın yarı fiyatına yapılmış oldu.
Konunun linki burada:
http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/132578-cbf150-oldu-200cc-artik-yag-da-eksiltmeyecek.html

cenkito
07 Aralık 2014, 22:25
ve beklenen baslık :cat: :cat: :cat:

Ezio41
07 Aralık 2014, 22:28
Sonuç olarak , cbf sahibi olan bizlere şu denmek isteniyor ; Motorunuzun orjinalini ellemeyin gidin 200-250 cc motor alın . :P

Şaka bir yana bu yağ yakma olayı ne yapılırsa yapılsın , kanser hastalığı gibi genetik illa eksiltiyor namussuz . :)

Ramazan Can
07 Aralık 2014, 22:29
beklenen cevap geldi..

farcob
07 Aralık 2014, 23:14
Güncel......

mete_han
07 Aralık 2014, 23:22
abi kronik artık piston kafasını ve bloğu en baba maden alaşımından da yapsan sanki eksiltcek gibi..bu arada bende modifiyesiz 130 yapanlardanım hatırlarsın belki...

şu anki makinamlada 130 görürüm istersem ama köklemiyorum nedeni piston silindir sekmanı garanti kapsamında değiştirttim artık tapa gaz yok..bilincli kullanıyorum rede sokmuyorum...düzgün kullanımda bile 1200 gr 1500 kilometrede (huylandığım için erken bakıma götürdüm) 500 gr yağ yakmış...700 gr yağ çıktı hemen operasyon yapıldı..22 bindeyim şu anda rodajdayım...


bu ilk makinamla yaptığım eski bir video...1.köprüden kızıltoprağa giderken rampa aşağı oluyor zaten 130 kilo olduğum düşünülürse bana en kral cbfyi getirin gitmez deyin ben o makinayı öttürürüm argadaş..kullanıcıyla alakalı bu mevzu...

http://www.izlesene.com/video/cbf-150-iman-gucuyle-130-km-2010-v2/2378175

Sinan Aksu
07 Aralık 2014, 23:32
2012 yılında sıfır aldığım Cbf 150'm şuan 47.000 km'de.
Her 1500 km'de bir yağını değiştiririm, çokta sakin kullanmama rağmen bugüne kadar içinden en fazla çıkan yağ yarım litre oldu.
Sanırım benimkinde ekstra bi anormallik var :)

Ramazan Can
07 Aralık 2014, 23:34
2012 yılında sıfır aldığım Cbf 150'm şuan 47.000 km'de.
Her 1500 km'de bir yağını değiştiririm, çokta sakin kullanmama rağmen bugüne kadar içinden en fazla çıkan yağ yarım litre oldu.
Sanırım benimkinde ekstra bi anormallik var :)
kuryelik yıllarımda 3 şahsi olarak bir cbf 150 kullanmış biri olarak 4 de yağ eksiltiyordu hemide fena...

Sinan Aksu
07 Aralık 2014, 23:39
Bu arada Faruk abi ;

200 cc'lik silindir motorun hızında bi değişiklik yapmiyor,
ama kalkıştaki ivme de ciddi fark oluyor diye biliyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:35 ----------


kuryelik yıllarımda 3 şahsi olarak bir cbf 150 kullanmış biri olarak 4 de yağ eksiltiyordu hemide fena...

Ramazan eksiltmesini anlıyorum ama, benim ki kadar eksilteni hiç duymadım.
Bir çok arkadaş 2000 km'de bir yağ değiştiriyor.
Ben 1500 km'de bir yağ değiştiriyorum. Bu halde bile 500 cl yağ çıkıyor içinden,
Demekki bende 2000 km'de değiştirsem hiç yağ çıkmayacak, hatta motoru elime alicam :)

kuroscu
07 Aralık 2014, 23:53
üst kapak 200 lük olmazsa olmaz benim bildiğim üst kapak komple 200 lük yapılırsa tam randıman alındığı siz bide deyiştikten sonra bi deneme yapın farklı olucaktır

cenkito
08 Aralık 2014, 00:00
Bu arada Faruk abi ;

200 cc'lik silindir motorun hızında bi değişiklik yapmiyor,
ama kalkıştaki ivme de ciddi fark oluyor diye biliyorum.

motor modfiyesiyle kendi çapımda baya ugrasmıs birisi olarak

motorun son hızını mevcut sanzıman -ön-arka dişli oranları ile son vitesde cevirebildiği devir belirliyor.

eger orjınal halde son vitesde redline a ulasabilen bir makina ise

modifiye sonrası bu hıza cok daha seri cıkıyor.

eger orjınal halde son vitesde redline göremiyorsa

modifiye sonrası kalan fark devri cevirebilirse o zaman hızda degişim oluyor.

kordinaryus
08 Aralık 2014, 01:00
abi zamanında lifan emisol kataloğunu inceledim, orada yazıyordu farklı bir yağlama tekniği kullanıldı falan diye. dediklerine göre 7 yılda geliştirmişler :D ama cbf'nin tanıtım videosunu izlediğimde honda'dan arak olduğunu gördüm bütün sistemin. yani cbf'de daha etkili olması için diğer motorlardan farklı bir yağlama tekniği var anladığım kadarıyla. belki de bu tekniğin bir yan etkisidir eksiltme. emisol motor bloğu cbf ile birebir aynıdır belki, emisol kullananlara sormak lazım yağ eksiltiyor mu diye. eğer öyleyse bu sistemden kaynaklanıyor demektir.

hızın niye artmadığını ben de merak ettim açıkçası. hacimde %30'dan fazla artış sözkonusu çünkü.

farcob
08 Aralık 2014, 03:27
Aklıma gelenler:
1- Ustanın dediği gibi motor halen açılmadı. (baya bir ısınıyor.)
2- Silindir üst kapağı değişmediği için gitmiyor.
3- 130 gittim diyenleri gösterge kandırıyor.
4- Motorda kesici var, yol vermiyor. Cg 125'lerin beynini takıyorlar diye bir şeyler okudum.
5- Benim adım Hıdır elimden gelen budur diyor motor.:)
6- Bu motorun 130 km görmesi için sürenin de 130 kg ağır olması gerekiyor. (bakınız: Metehan) :)

ucanteneke5
08 Aralık 2014, 08:44
Aklıma gelenler:
1- Ustanın dediği gibi motor halen açılmadı. (baya bir ısınıyor.)
2- Silindir üst kapağı değişmediği için gitmiyor.
3- 130 gittim diyenleri gösterge kandırıyor.
4- Motorda kesici var, yol vermiyor. Cg 125'lerin beynini takıyorlar diye bir şeyler okudum.
5- Benim adım Hıdır elimden gelen budur diyor motor.:)
6- Bu motorun 130 km görmesi için sürenin de 130 kg ağır olması gerekiyor. (bakınız: Metehan) :)

motorun açılmasınla alakası yok ön dişliyi çok büyütmüşsünüz maksimum 15 olması gerek yoksam gücü yetmiyo ben 100 bin kilometre geçtim benimkinle sıkıntı yok isınma fazladan oluyo ama gidişi de farklı her zaman 120 e çıkıyo ama uzun yolda sürekli ve rahat gitme hızı maksimum 100km.dir normal CBF150 inin bayıldığı rampalarda bu bayılmaz fark sadece burda.
silidir üst kapaa değiştirirsen sadece yakıt fazlalaşacak gidiş aynı olucak çünkü şanzıman aynı oranlar değişmiyo.
yeni kasa yani 2011 den sonra kesici yok CBF lerde eskilerde vardı 5 viteste 135 te kesiciye giriyo bizat denemiştim rampa aşaa yoksam düzde o sürate çıkmaz hele üstünde ben varken sadece 120kl. da:queen:

farcob
08 Aralık 2014, 12:39
güncel....

sercan2667
08 Aralık 2014, 13:30
Bu son ölçümde 5000 km hiç yağ değiştirmedim.Kasıtlı olarak.Motul 5100 serisi 10w40 yağ koymuştum amacım onu denemekti.
5000 km de tam 350 gr yağ eksiltmiş.
Sonra Castrol 10w40 aldım almaz olaydım.Vitesler çok belirgin şekilde sertleşti.Boşa arada zor geçiyor.
3000km sonra yine Motule devam edicem.

Uğur
08 Aralık 2014, 13:41
Honda'nın şu motoru 6.000 liraya çekip,halen yağ eksiltme sorununa çözüm getirmemesi ne kadar büyük bir ayıptır.

Ne demek yahu 1/2,1/3'e yakın yağ eksiltmek. Tamam konforlu,akseusar kaldırıyor ancak altı üstü bir commuter. Az yaksın,çok km götürsün,bakım maliyeti düşük olsun.

Yazıktır Honda'nın bu ülkenin motosiklet severlerine reva gördüğü bu durum. Mondail vs olsa linç edilmişti halbuki.

Bu arada farcob,konunuzu biraz farklı noktaya çektim,kusura bakmayınız.

Son hız arkadaşlarında dediği gibi dişli oranları ile doğru orantılı,ben cc yükseltmenin sadece tork açısından faydalı olacağını düşünüyordum. En azından sollamalarda biraz daha rahat edersiniz.

mterayes26
08 Aralık 2014, 14:07
Az daha zorlarsan kol çıkarır bilgine , 3000 km sıkma o motoru .

kordinaryus
08 Aralık 2014, 14:52
bahsettiğim video

http://www.youtube.com/watch?v=k2IMdsPPV98#t=170

papazkemal
08 Aralık 2014, 15:04
Motor ve şanzımanı komple cbr250 ile değiştirsen nasıl olur?

necatik35
08 Aralık 2014, 16:04
Bu arada Faruk abi ;

200 cc'lik silindir motorun hızında bi değişiklik yapmiyor,
ama kalkıştaki ivme de ciddi fark oluyor diye biliyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:35 ----------



Ramazan eksiltmesini anlıyorum ama, benim ki kadar eksilteni hiç duymadım.
Bir çok arkadaş 2000 km'de bir yağ değiştiriyor.
Ben 1500 km'de bir yağ değiştiriyorum. Bu halde bile 500 cl yağ çıkıyor içinden,
Demekki bende 2000 km'de değiştirsem hiç yağ çıkmayacak, hatta motoru elime alicam :)

Evet Sinan ım,senin CBF çok fazla yağ yakıyor.Ben 4000 de bir yağ değiştiriyorum ve 250 cl kadar yakıyor.Ancak 6000-6500 deviri geçmiyorum,mecbur kalmadıkça.

mterayes26
09 Aralık 2014, 14:13
Motor ve şanzımanı komple cbr250 ile değiştirsen nasıl olur?

uymaz dostum sanırım cbr 250 zaten 6 vites

farcob
09 Aralık 2014, 22:15
Ben dişlilerle de oynadım. 16-40 T yaptım, Son hızda +15 km farketmesini bekliyordum.

cenkito
09 Aralık 2014, 22:21
Ben dişlilerle de oynadım. 16-40 T yaptım, Son hızda +15 km farketmesini bekliyordum.

orjınal dişliler kac tı ?

birde motorunuzda devir saati varsa eskiye göre son vitesde aynı devirlere cıkıyor mu ?

mete_han
09 Aralık 2014, 22:24
Aklıma gelenler:
1- Ustanın dediği gibi motor halen açılmadı. (baya bir ısınıyor.)
2- Silindir üst kapağı değişmediği için gitmiyor.
3- 130 gittim diyenleri gösterge kandırıyor.
4- Motorda kesici var, yol vermiyor. Cg 125'lerin beynini takıyorlar diye bir şeyler okudum.
5- Benim adım Hıdır elimden gelen budur diyor motor.:)
6- Bu motorun 130 km görmesi için sürenin de 130 kg ağır olması gerekiyor. (bakınız: Metehan) :)

Faruk ABi bence kilo ne kadar azalırsa hız daha da artar...yani senin bu hıza ulaşman daha kolay yeterki yolda az eğim ve depoya yatarsan tamamdır ...

farcob
09 Aralık 2014, 23:15
Motorun ilk zamanlarında arkamda artçıyla 120 km görmüştüm göstergede.
modifiyeden evvel Bence ağırlık çok olursa zamanla ivme artıyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:13 ----------

orjinal 15-43t

mtgemlik
09 Aralık 2014, 23:24
Motorun ilk zamanlarında arkamda artçıyla 120 km görmüştüm göstergede.
modifiyeden evvel Bence ağırlık çok olursa zamanla ivme artıyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:13 ----------

orjinal 15-43t

Abi sen 16-40 yapıp çok boğmuşsun makinayı. O kadarda kaldırmaz heralde. 15-40 veya 16-42 yapsan makinanın torkunun ne kadar yükseldiğini anlarsın. Sonuçta 200 cc makina.

APALA
09 Aralık 2014, 23:48
Güncel, takip.
Bu arada, olay farcob abinın kendisinin de dediği gibi aynı. Benim adım hıdır, elimden gelen budur.
Bu sefer hız artınca, lastik yetmeyecek. Ne bileyim ya da, sağından solundan vidalar dökülecek.
Yağ yakma olayına da sözüm şudur:
2000li yılların vebası... Dermansız salgın.

cenkito
10 Aralık 2014, 01:17
eger piyasada ki gibi 64,5 mm piston kiti takıldıysa zaten cbf 189cc ye yaklasmıstır.

ve yapılan dişli değişikliğide yaklasık %15 tork kaybı demek

kar zarar hesabı ile motor gücü yeni oranı tam karsılayamıyor olabilir

GP500-1st
10 Aralık 2014, 03:07
cenkito ve uçan teneke haklı. Motorun şanzuman oranları ve motor gücü uyumsuz. Sadece ekonomi için ve güzergehında yokuş olmayan, düz şehirler arası yolda 100km hızda düşük devirde gitmek için iyi fakat yokuş çıkışları ve ivmelenme performansında büyük kayıplarla sürüyorsunuz.

100 km hızla giderken 6 bin devir görüyorsanız ki öyle 9.000 devirde 150 ye çıkar ama seadece orta ayakta. 150 için 24-25 hp şart örn inazuma

uçantenekenin dediği gibi 15-40 ta 6500 devir 100 km idealdir. buda motorun gösterge süratine göre çıkabileceği son sürat olan 125 te devirin 8.125 te olması demek ki ideal olan bu.

dişliler facia, hatta skandal! cbr250 gibi 6 bin devirde 100 yapıyor ama 27 beygir 23 tork yerine max 14 beygir 16 tork veren bir motosiklet. Motor büyük zulum altında şuan

papazkemal
10 Aralık 2014, 04:02
Bende onu demek istedim, en güzeli uyarsa cbr bloğunu komple şanzımanıyla felan alıp cbf'ye monte etcen, manyak bişi olur :queen:

ertumotor
17 Şubat 2015, 04:10
öncelikle eski bi konu hortlatmak istedim bakın emsal olarak piyasadaki 150 cc motorsikletlerle cbf 150 arasında sıkıştırma oranı farkı olup buda ötekilerden bi tık tork farkı yaratıyor cok denedik rampalarda aynı kgye sahip arkadaşlarla cbf ye güç bakımından yakın motorsikletleri torku ötekilerden tatmin ediciydi 7 8 bin km kullandım sıfır almıştım benim düşüncem şudur modifiye yaparken cglerde test edip hondaya kıyamadığım için sökmedim cg ile oynamadık sadece krank kalmıştı karbüratör üst kapak piston itici beyin ve vardığım kanı şu oldu ve eski dönemlerin iç anadolu fatihlerinden biriside benim babamdır eski bir harley ustasıdır ve dediki :''evlat bak uğraşıyosun ses etmeyim diyorum ama baktım işin ... çıkardın uğraşma silindir piston ve karbüratörle her ne kadar oynarsan oyna seni tatmin edicek performansı yakalamak için ve motora ''dırık tutturmak için'' (yani burda yaptığın modifiyenin motorla özdeşleşmesinden uzun ömürlü olmasından bahsetti) iç anadolu malum :) krank merkezi ve ağırlığı aynı yani sen yukardaki basıncı arttırırken bu krankı düşünmüyosun patlama odasını genişletip emişi büyütüyosun eğerki çılgın bişeyler yapıp sineksiklet havasına girmek istersen krankı sökün antepde sağlam bi ustamız var sağlam bi krank yaptırın (kısa krank) tabiriyle bahsetti düşündüğümde krankın kısa olup aşşağı yukarı hareketini daha çabuk yapabilmesi çılgın bir devir yükselmesine sebeb olucaktı buda aşırı ısınma ve aşırı aşınma yapıp yine dırık tutmayacaktı( :) ) sonra dedimki ben bunu satayım sırf dükkanda oynamak için almıştık ama birazda olsa performans kazanmıştı krankı oynamadan 110 120 yi geçmeyen motor cbr 250 ile dijital ölçümde 137 142 yapıyordu ama o titreşimi hayatta unutamam. sonra bu motorlara meraklı bi çocuk dükkana gelip abii sende bi motor varmış 140 150 yapıyomuş sat bana bunu die elimi tuttu meğersem cbr 250 ile ölçüm yaptığımız arkadaşım cg çocuklara bayaa bi abartmış motoru velhasıl satıp bi scooter aldım evden işe daha tasarruflu gidip geliyorum modifikasyonun az ve sevimli olanı makbulmüş ama hep görmek istediğim şey şudur cbr 250 motoru konulmuş kasası biraz oynanmış güzel bi touring edasında bir commuter cbf 250 150 km hıza rahat çıkan ayakları yere güzel basan sürüş keyfi yaşatan ara kullanıcılar için mükemmel bir alet olur emsallerini piyasadan kazırdı duy sesimizi japonlarr...

blueway2
15 Kasım 2015, 11:45
Nasıl oldu Faruk abi,üst kapağıda değiştirdinmi beklediğin gibimi yakıt performans vb

fatih.
15 Kasım 2015, 12:40
ortalığı biraz karıştırayım=)

https://www.youtube.com/watch?v=sL2Y-XlQIyc

hakan_czy
15 Kasım 2015, 13:49
2012 yılında sıfır aldığım Cbf 150'm şuan 47.000 km'de.
Her 1500 km'de bir yağını değiştiririm, çokta sakin kullanmama rağmen bugüne kadar içinden en fazla çıkan yağ yarım litre oldu.
Sanırım benimkinde ekstra bi anormallik var :)

bu yazılanları okudukça hayretler içinde kalıyorum yada benim motor cbf deil bana kakaladılar 4 yıldır 2600 kmde satın aldığım 2009 model cbf'ime km bazında deil senelik yağını birdefa değiştiriyorum şuan 11400 km civarında yağını eksilttiğini görmedim bu yorumlardan dolayıda aklınma geldikçede çubuktan kontrol ederim.aldığım her motorlu aracıda devrine göre kullanır gereksiz gaz vermekten kaçınır gücüne göre yüklenirim 500-600 km lik 2 günlük turlarada çıktım eksiltme olmadı 150 lik makina ankara- bolu otobanda dahi rampalarda 3. vitese kadar düşer yormam son hızı bu seneye kadar 118 km yi geçmiyordu.enson otoband agece boluya varmazdan evvel 125 km/h gördüm sanırım modelden modele fark var cbf lerde allah kolaylık versin sinir bozucu bir durum olsa gerek.

blueway2
17 Kasım 2015, 19:03
ortalığı biraz karıştırayım=)
https://www.youtube.com/watch?v=sL2Y-XlQIyc
Yazık gerçekten biz motoru açamamışız.Maşallah nasıl gidiyor bu kardeşim.

blueway2
03 Aralık 2015, 13:37
Fiyasko oldu. Motor biraz güçlendi biraz hızlandı 130 km saat ama değmez. Balıkesir festivaline 2 kişi ve yardıra yardıra giderken o sıcak havada, motor piston pimini kırdı yolda kaldık. Motor şimdi 150 cc.:) 200 cc macerası 12 bin km sürdü. toplam da 95 bin km'yi bulduk.
Faruk abinin cevabıdır fecabok ya sormuştum