PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yardımınıza ihtiyacım var. Motor kendini şarj etmiyor.



zangess
01 Aralık 2014, 12:46
Arkadaşlar merhaba. Ateşleme sorunu vs derken akü aldım. bir kaç gün güzeldi.Dün 30 km yol yaptım, dönerken bir yerde durmuştum zor çalıştı,ama marş motoru 1-2 saniye çalışıp kesti.Bekledim bi daha bastım aldı.Mahallede bir markete girdim.Çıktım çalıştıramadım. Akü takviye yapımnca daha gaz vermeye zaman kalmadan çalışıyor.Birşey aküyü sıfırlıyor. Sabah Hiç enerjisi yoktu.Eski akü ile takviye yaptım.Canavar gibi,Isıttım 10 dakika gezdim belki şarj olur diye ama sanki hiç çalışmamış gibi enerjisi yok.Nedir sorun ne yapmalıyım. Neden şarj etmez motor kendini

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:25 ----------

cevaplarınızı bekliyorum konu günceldir...

telike
01 Aralık 2014, 13:29
konjektör veya sargıları (stratoru) kontrol ettir dostum

kdiner
01 Aralık 2014, 13:37
marj otomatiğine de bir bakın.

zangess
01 Aralık 2014, 16:27
bugün yola gittim yine 30 40 km yolda gaz verdiğimde sinyaller korna çalışıyor.gazı kestiğimde hiçbiri çalışmıyor. Stop ettiğimdede akü sıfır enerji tabiki...

grottobora
01 Aralık 2014, 17:16
Alternatör beslemiyor gibi görünüyor.Bir VO metre varsa elinde rölentide çalışırken ve gaz verdiğindeki aküdeki akımı kontrol edebilirsen anlarsın sorunu.

alparslana
01 Aralık 2014, 17:28
Anlattıklarınızdan problem alternatörde (şarj dinamosunda) gibi gözüküyor. Korkarım servise ya da işi bilen bir ustaya götürmeden halledilecek bir problem değil. Geçmiş olsun.

zangess
01 Aralık 2014, 18:36
servise gitti.usta 1 hafta uğraştı,teslim etti eski haline geri döndü,sonra sarma dediği o bakırlı bölümü açtı bişeler yaptı aküyü ölçtük çok düşük 10.6 lara falan geriledi. gaz verince 11 i biraz geçiyordu. akü zaten 5 yılı geçmişti. sonra yeni akü taktık.Süper oldu. ama sadece 3 gün sonra yine başa döndük. oda pes etti artık 1 aydır çözemedi problemi.

abaf11
02 Aralık 2014, 00:41
servise gitti.usta 1 hafta uğraştı,teslim etti eski haline geri döndü,sonra sarma dediği o bakırlı bölümü açtı bişeler yaptı aküyü ölçtük çok düşük 10.6 lara falan geriledi. gaz verince 11 i biraz geçiyordu. akü zaten 5 yılı geçmişti. sonra yeni akü taktık.Süper oldu. ama sadece 3 gün sonra yine başa döndük. oda pes etti artık 1 aydır çözemedi problemi.

Motor' a binenler olarak tamirinide öğrettirecekler adama en sonunda...Motorun üzerinde ne kadar parça varki 1 aydır çözemiyor.Olsun olsun bir motorun 100 tip arıza çeşidi olsun.Tamirci hala sorunu bulamıyorsa,art niyet vardır diye düşünüyorum.Sabırlar...

serkanADH13
02 Aralık 2014, 01:10
motorun AKÜ'sünü doldursun ustan,
SONRASINDA motorun SARGISINDAN ÇIKAN AKIMI ölçsün durum neyi gösteriyor baksın,
SONRASINDA KONJEKTÖRÜ ÖLÇSÜN sorunun nerede olduğunu anlamalıdır,

YOK BUNLARI YAPTI ANLAMADI diyorsan eğer USTANI DEĞİŞTİR demekten başka bişiy gelmiyor aklıma,

ŞARJ elemanları sırası ile,
SARGI,
KONJEKTÖR,
AKÜ,

bunlar sağlam olduğu zaman sorun ortadan kalkar,,,

zangess
02 Aralık 2014, 18:52
gidiorum bakalım. hayırlı sonucla donecekmıyım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:53 ----------

sarma cikisi, konjektor cikisi saglam. aku yeniydi zaten. baska bi elektrikci cagirdilar onu bekliorum. skandal ya olaya bakin:-)

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:45 ----------

sorun akudenmis. motorun ustunde 12 ye 10 amper aku vardi 9 amper taktik 5 gun dayandi:-) eski akumu sarj ettim simdilik idare ediyor. tesekkurler yardim eden cevap yazan herkese. saygilar...