PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Honda Cb125e nin problemi..



MertKPZ
30 Kasım 2014, 15:41
Abilerim, kardeşimlerim Hepinize başta iyi günler dileyerek lafa girmek istiyorum. Ben 2 yıllık honda cb125e kullanicisiyim zamanında babamın da honda istemesiyle ve biraz aceleyle hondanin bu motorunu birazcık adına güvenerek aldık, pek arastiramadik. Bu motor kesinlikle kendi sınıfında çok sağlam ve rahat bir motor fakat benim sıkıntım son hız, 125 cc ve 7.7 beygir bir motordan tabiki bir şey beklemiyorum fakat geçen gün arkadaşımla kısa bir yol için otobani tercih etmek istedik, arkadaşımda 125 cc bir bisan var yeni aldığı o sırada benim motor 2.000 de veya 3.00 de fakat bisan 4.4 beygir olmasına rağmen ve ağırlıklar hemen hemen aynı iken benimle biraz dalga geçti sadece son hızda da değil rampa yukarı dağlar arası güzel yolda da öyle açıkçası sebebini ve sorununu merak ettim ve servise danistim acaba problem mi var diye adamlar yok bir şey diyor fazla gitmez bu diyor... Birazcık fiyat ve kalite farkında dolayi daha fazla bir verimlilik beklerdim açıkçası sağlamlık, servis eyvallah sıkıntı yok fakat dediğim gibi böyle saçma şeyler yaşatıyor bazen anlam veremedigim. Hepinize çok teşekkür ederim bu arada tanışmayi saymazsak ilk mesajım tekrar sağolun.

reverse
30 Kasım 2014, 18:34
Kac km hiza ulastiniz maksimum?

Blackeagletr
30 Kasım 2014, 19:05
Öncelikle Cb125e 7.6kw olduğu yazar bu da yaklaşık 10 beygire tekabul eder. Yaklaşık 100km hıza ulaşabilir motorunuz, böyle ise sorun yok. Zaten çok seri bir motor değildir kendisi.
Bisanın modeli nedir ? Cg ise dalga geçmesi normal, itecekli motor üstten egzantrikli motora göre daha seridir, cc büyütme işlemi de yapılmış olabilir.

MertKPZ
30 Kasım 2014, 19:07
Düzlük bir yolda 110-115 en fazla güzel asfalt ve sıfır rüzgar ile daha kesinlikle gitmiyor

kordinaryus
30 Kasım 2014, 19:25
Daha ne olsun abi. 110 115 bile iyi. O bisan senin yaptigin km leri goremeyecek muhtemelen. 80 90bin km yapmis honda motosikletlerle dolu sahibinden com.

motorcu48
30 Kasım 2014, 19:35
kardeşim öncelikle bilmen gereken husus bu motorların katagorisi communter ve üreticiler çok yol yapan ,az benzin tüketen ,servis bakımları cebi yakmayan ,arkasında yedek parça vs düzgün temin edilmesi vede bunları en ucuz imalatını yapıp asla bir gram fazlasını eklemeden tüketiciye ulaştırmayı esas edinirler.çin malları ise kalite yok ,servis desen allahlık ,2 sene sonra marka ortalıktan çekilicek ama biraz ucuza satıp azcıkta fiyat performans yapıp bak emsaline göre daha iyi gidiyor dedirterek sükse yapıcaklar .bu yeni birşey değil zamanında houjinler,kangdalar kanuni hussarlar çıktığında honda beat ,activa kullanırken ezildik meğer ezildiğimizi sandık sırf onlar biraz daha hızlı diye paramızın hakkını alamadık sandık ancak gelinen süreçte o kadar komik duruma geldiki çin malları neredeyse herkezin bir önyargısı var.
her katogoriden gıpteyle adından söz ettiren büyük markalar commmunter sınıfında mı ezilecek tabiki ezilmicek sadece emsal neyse onun ustunde pek bir ürün üretmiyorlar buna takılıp kalma

birdiğer konu ise cb125 e hiç sevmem zatende honda aş hata yaptığını anladı bu ürünü çekti çünkü çinde kullanılan bir modeldi avrupada standartının ürtü cbf125 kullanılırken bize bunu reva gördüler çok yazık ancak genede honda işte :)

ELque
30 Kasım 2014, 19:47
Bence bu konu tamda honda klasiği. Sonuçta honda büyük clasmanlarda en ekenomik motosikleti yapıyor.tabi haliyle o motor yavaş zayıf oluyor.Zaten hız ve güç tutkunu kimse kolay kolay honda almaz bence.Kawasaki , Yamaha , Bmw bunlar hızlı ve güçlüleri Honda ise en ekonomik japon.

MertKPZ
30 Kasım 2014, 19:52
Düz gidon yuvarlak kafa farliydi modelini hatırlamıyorum kusra bakma orjinal di motorda ama arkadaşların dediği doğru Sağol yardım için :)

Tİme_shİft42
30 Kasım 2014, 19:54
Bazıları 80 le stabil gidiyor der :cherry: Honda ama gitmiyor :) cb yi öyle kabullenecen tabi ne kadar kullanacağına bağlı 100.000 kmleri görmeyeceksen ben daha gidenini alırdım yokuşlarda sollamalarda bayırlarda bayılması beni dellendirir :) iyi bir şey olsun japon olsun birazda hızlı gitsin dersen paraları gözden çıkarıp 250 liklere bakacan başka yolu yok :)

Düzde 100 leri görüyorsa sıkıntı yok fazlası rüzgarın yönüne vs yokuş olmamasına ağırlık olmamasına bakar

motorcu48
30 Kasım 2014, 19:55
Bence bu konu tamda honda klasiği. Sonuçta honda büyük clasmanlarda en ekenomik motosikleti yapıyor.tabi haliyle o motor yavaş zayıf oluyor.Zaten hız ve güç tutkunu kimse kolay kolay honda almaz bence.Kawasaki , Yamaha , Bmw bunlar hızlı ve güçlüleri Honda ise en ekonomik japon.

aynen ben bu yaşıma geldim performans konusunda honda hala çocukluğumdaki yerde tıpkı fenerbahçeye benzetiyorum çocukluğumuzdan beri avrupada başarı isteyipte hep 2. planda kalıyor olmak gibi

MertKPZ
30 Kasım 2014, 19:55
Daha ne olsun abi. 110 115 bile iyi. O bisan senin yaptigin km leri goremeyecek muhtemelen. 80 90bin km yapmis honda motosikletlerle dolu sahibinden com.


Öncelikle Cb125e 7.6kw olduğu yazar bu da yaklaşık 10 beygire tekabul eder. Yaklaşık 100km hıza ulaşabilir motorunuz, böyle ise sorun yok. Zaten çok seri bir motor değildir kendisi.
Bisanın modeli nedir ? Cg ise dalga geçmesi normal, itecekli motor üstten egzantrikli motora göre daha seridir, cc büyütme işlemi de yapılmış olabilir.


kardeşim öncelikle bilmen gereken husus bu motorların katagorisi communter ve üreticiler çok yol yapan ,az benzin tüketen ,servis bakımları cebi yakmayan ,arkasında yedek parça vs düzgün temin edilmesi vede bunları en ucuz imalatını yapıp asla bir gram fazlasını eklemeden tüketiciye ulaştırmayı esas edinirler.çin malları ise kalite yok ,servis desen allahlık ,2 sene sonra marka ortalıktan çekilicek ama biraz ucuza satıp azcıkta fiyat performans yapıp bak emsaline göre daha iyi gidiyor dedirterek sükse yapıcaklar .bu yeni birşey değil zamanında houjinler,kangdalar kanuni hussarlar çıktığında honda beat ,activa kullanırken ezildik meğer ezildiğimizi sandık sırf onlar biraz daha hızlı diye paramızın hakkını alamadık sandık ancak gelinen süreçte o kadar komik duruma geldiki çin malları neredeyse herkezin bir önyargısı var.
her katogoriden gıpteyle adından söz ettiren büyük markalar commmunter sınıfında mı ezilecek tabiki ezilmicek sadece emsal neyse onun ustunde pek bir ürün üretmiyorlar buna takılıp kalma

birdiğer konu ise cb125 e hiç sevmem zatende honda aş hata yaptığını anladı bu ürünü çekti çünkü çinde kullanılan bir modeldi avrupada standartının ürtü cbf125 kullanılırken bize bunu reva gördüler çok yazık ancak genede honda işte :)

Haklısın çok açık ve net bir bilgi olmuş çok teşekkür ederim sadece anlam veremedigim için sormak istedim kalite olarak zaten çok önde 125 cc makinada fazlası anlamsız zaten çok sağolun :)

ELque
30 Kasım 2014, 19:58
aynen ben bu yaşıma geldim performans konusunda honda hala çocukluğumdaki yerde tıpkı fenerbahçeye benzetiyorum çocukluğumuzdan beri avrupada başarı isteyipte hep 2. planda kalıyor olmak gibi

Fenerbahçe öğreniği güzel olmuş :flower:

MertKPZ
30 Kasım 2014, 20:04
Daha ne olsun abi. 110 115 bile iyi. O bisan senin yaptigin km leri goremeyecek muhtemelen. 80 90bin km yapmis honda motosikletlerle dolu sahibinden com.


Öncelikle Cb125e 7.6kw olduğu yazar bu da yaklaşık 10 beygire tekabul eder. Yaklaşık 100km hıza ulaşabilir motorunuz, böyle ise sorun yok. Zaten çok seri bir motor değildir kendisi.
Bisanın modeli nedir ? Cg ise dalga geçmesi normal, itecekli motor üstten egzantrikli motora göre daha seridir, cc büyütme işlemi de yapılmış olabilir.


kardeşim öncelikle bilmen gereken husus bu motorların katagorisi communter ve üreticiler çok yol yapan ,az benzin tüketen ,servis bakımları cebi yakmayan ,arkasında yedek parça vs düzgün temin edilmesi vede bunları en ucuz imalatını yapıp asla bir gram fazlasını eklemeden tüketiciye ulaştırmayı esas edinirler.çin malları ise kalite yok ,servis desen allahlık ,2 sene sonra marka ortalıktan çekilicek ama biraz ucuza satıp azcıkta fiyat performans yapıp bak emsaline göre daha iyi gidiyor dedirterek sükse yapıcaklar .bu yeni birşey değil zamanında houjinler,kangdalar kanuni hussarlar çıktığında honda beat ,activa kullanırken ezildik meğer ezildiğimizi sandık sırf onlar biraz daha hızlı diye paramızın hakkını alamadık sandık ancak gelinen süreçte o kadar komik duruma geldiki çin malları neredeyse herkezin bir önyargısı var.
her katogoriden gıpteyle adından söz ettiren büyük markalar commmunter sınıfında mı ezilecek tabiki ezilmicek sadece emsal neyse onun ustunde pek bir ürün üretmiyorlar buna takılıp kalma

birdiğer konu ise cb125 e hiç sevmem zatende honda aş hata yaptığını anladı bu ürünü çekti çünkü çinde kullanılan bir modeldi avrupada standartının ürtü cbf125 kullanılırken bize bunu reva gördüler çok yazık ancak genede honda işte :)

Bakalım bir akrabamiza satıyorum allah izin verirse daha büyük cc lere yukselip daha keyifli km'ler yapmak istiyorum hepinize çok teşekkür ederim ilk sorum ve cok açık net bilgiler, sanırım buraya çok alisacagim buyuk bir aile gibi hissetiriyor :))

motorcu48
30 Kasım 2014, 20:12
haklısın kardeşim ama şunu unutma scooter da bir tek vespayı çok seviyorum herşeyiyle mükemmel ama şuandaki orta yaş bunalımına giren scooterımla bile en kral vespa yetişemiyor.eskiden olsa gülerdim onca paraya bu mu diye yaş ilerledikçe onun öyle olmadığını meğer amaca uygun tasarlandığını önemli olan kalite olduğunun kanısına vardım ve küçük scooterda kesinlikle vespa derim.her yeri saç ,solan plastiği olmayacak ,klasik üretiliyor ömürlük motor modeli bir iki seneye geçmiyor honda pcx yapar seneye kasayı değiştirir elde patlar:P

hakikiteker
30 Kasım 2014, 20:25
kardeşim öncelikle bilmen gereken husus bu motorların katagorisi communter ve üreticiler çok yol yapan ,az benzin tüketen ,servis bakımları cebi yakmayan ,arkasında yedek parça vs düzgün temin edilmesi vede bunları en ucuz imalatını yapıp asla bir gram fazlasını eklemeden tüketiciye ulaştırmayı esas edinirler.çin malları ise kalite yok ,servis desen allahlık ,2 sene sonra marka ortalıktan çekilicek ama biraz ucuza satıp azcıkta fiyat performans yapıp bak emsaline göre daha iyi gidiyor dedirterek sükse yapıcaklar .bu yeni birşey değil zamanında houjinler,kangdalar kanuni hussarlar çıktığında honda beat ,activa kullanırken ezildik meğer ezildiğimizi sandık sırf onlar biraz daha hızlı diye paramızın hakkını alamadık sandık ancak gelinen süreçte o kadar komik duruma geldiki çin malları neredeyse herkezin bir önyargısı var.
her katogoriden gıpteyle adından söz ettiren büyük markalar commmunter sınıfında mı ezilecek tabiki ezilmicek sadece emsal neyse onun ustunde pek bir ürün üretmiyorlar buna takılıp kalma

birdiğer konu ise cb125 e hiç sevmem zatende honda aş hata yaptığını anladı bu ürünü çekti çünkü çinde kullanılan bir modeldi avrupada standartının ürtü cbf125 kullanılırken bize bunu reva gördüler çok yazık ancak genede honda işte :)

Bu arada Çin de satılan cb125e yi de piyasadan çekip, Afrika da satılan cb125ace i getirdiler :D

abeciMotoru
01 Aralık 2014, 13:02
honda her ne kadar gitmiyor da olsa, sağlamlığı tartışılmaz, yalnız bi titreşim sorunu vardır, uzun ve kısa mesafede sorun çıkardığını görmedim, yüksek devirde canını çıkardım hiç banamısın demedi. o yüzden hondayla, bisanı karşılaştırmak abestir. hız değerlerin normal.

MertKPZ
01 Aralık 2014, 16:13
honda her ne kadar gitmiyor da olsa, sağlamlığı tartışılmaz, yalnız bi titreşim sorunu vardır, uzun ve kısa mesafede sorun çıkardığını görmedim, yüksek devirde canını çıkardım hiç banamısın demedi. o yüzden hondayla, bisanı karşılaştırmak abestir. hız değerlerin normal.
Kısa mesafeler güzel ama 1- 1.30 saatlik durmadan bir yol tecrübem oldu, tapa gaz ve son devirde fakat indiğimde pek güzel hissetmedim çok çok aşırı bir titreşim değil ama inince bir rahatladigini hissediyorsun, kesinlikle uzun yollar için uygun değildir.

abeciMotoru
01 Aralık 2014, 17:26
Kısa mesafeler güzel ama 1- 1.30 saatlik durmadan bir yol tecrübem oldu, tapa gaz ve son devirde fakat indiğimde pek güzel hissetmedim çok çok aşırı bir titreşim değil ama inince bir rahatladigini hissediyorsun, kesinlikle uzun yollar için uygun değildir.

sağlam irade lazım :) günde yapacağın maksimum 300 km'dir. sonrası eziyet.