PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : CR9EIX İridyum Buji FAYDALARI ?



Özgürr
29 Kasım 2014, 02:09
Arkadaşlar merhabalar , İridyum buji faydalari nelerdir ne bir extrasi vardir hiz konusunda cekis konusunda bir faydasi olurmu ?:silent:

motorcu48
29 Kasım 2014, 02:23
hız konusu ticeret yapmak için söylenen güzel bir hikaye en bilindik faydası normal bujıde oluşan kurum bağlama olmuyor o da bakım için iyi

Özgürr
29 Kasım 2014, 02:48
DRAG BUJILERI ISE YARAR MI 165 TL CIVARI ?

BatuhanK
29 Kasım 2014, 03:24
Hocam iridyuma vereceğiniz para farkı ile sadece normal bujiye göre 2-3 kat daha uzun ömürlü bir buji almış olursunuz. Sadece buji ile hiç bir şey değişmez malesef

mterayes26
29 Kasım 2014, 04:27
Motorun dakıka da 10 000 + devir çeviriyorsa %15 e kadar performans veriyor gerisi sadece psıkolojık . Caracal 200 de heves edıp almıstım birde 2010 yılında tamirhane de salak usta iridyum bujıyı elektrotu erımıs dıye çöpe atmıstı . cr7e tam vn ye gore , 3 hafta once motorun bujılerını öldü . 2 bujıye 35 tl vermeyeyım dıye onları taktım gezıyorum . Umarım anlatıcı olmustur .

Özgürr
29 Kasım 2014, 14:12
Motora 5 Km/H gibi bir sürat kazandirmak için ne yapmam gerek drag bujiler işimi görürmü yada dişli ile oynasam

Blackeagletr
29 Kasım 2014, 14:25
Sadece buji işe yaramaz. Kalın İndiksiyon bobini de lazım. Bana sorarsan çok gereksiz. Madem o kadar performansa ihtiyacın var 180lik silindir taktır. Krank ne kadar dayanır bilmem, 180lik silindire krank dayanmadı diyen duymadım daha.

motorcu48
29 Kasım 2014, 14:28
dostum motorun enjecsiyonlu ise full sistem modifiye etsen power commander ayarsız hiç bir işe yaramaz.sen en iyisi ucuz yoldan motorun için üretilen performans dişlilerine bak ancak ondan da çok bişey bekleme bunun kesicisi var sonra çekişten düşmesi var power commender ayarsız birşeye benzemez.O da çok iyi bir usta ve gereksiz para demek

mehmetenis
29 Kasım 2014, 16:25
Ben de bir hevesle aldım, ama hiç bir faydası yok arkadaşların dediği gibi motor için ekstra ayarlar yapılmadıysa hiç bir faydası yok(uzun ömrü haricinde)
Aksine motorda yakıt tüketimi arttı ve daha hararetli çalışmaya başladı. En iyisi motorunuza uygun buji takılması.

Özgürr
29 Kasım 2014, 17:33
180 CC Modifiye silindir taktiricaktim bizim burada cok guvendigim bir usta var o dediki faydasindan cok zarari olur diyince biraz sogudum acikcasi sizin gorusleriniz nedir ?

54RR
29 Kasım 2014, 19:08
180 CC Modifiye silindir taktiricaktim bizim burada cok guvendigim bir usta var o dediki faydasindan cok zarari olur diyince biraz sogudum acikcasi sizin gorusleriniz nedir ?

Dostum yanlış anlama da, 150lik bir motorda nasıl bir performans farkı bekliyorsun hani 150cc lik yarış organizasyonu flan mı var katılman gereken ? Adamlar 600-1000cc lik makinalara bir dünya para harcayıp 10-15 hp fazladan güç alıyorlarken, 150cc motosiklet için değermi uğraşmaya :)

Ahmet Orhan
29 Kasım 2014, 20:03
Motosiklet mühendislik ürünüdür, usta lafıyla hiç bir şey yapılmaz. İstediğin özellikte motor almak tek yoldur.

ahmetkorkmaz
29 Kasım 2014, 20:25
Motosiklet mühendislik ürünüdür, usta lafıyla hiç bir şey yapılmaz. İstediğin özellikte motor almak tek yoldur.

Kesinliklikle katılıyorum, 250 cc olup 50 60 hp güç üreten motorlar var, ama ömürleri çok kısa.

Aynı şey ralli otoları için geçerli. Adamlar sıkıştırma oranları turbo ayarları, bujiler v.s. aklına ne geliyorsa limitine kadar oynuyor.

Fakat o motorlar en fazla 2 yarış yapıyor. Sonra yeni araç veya yeni motor.

Özgürr
29 Kasım 2014, 21:36
Kendi çapımda şöyle düşünüyorum arkadaşlar 180 CC modifiye silindir + ön dişli 13 ise 14 yapıcam elimden bukadar gelır :) , sizce bir faydası olurm yoksa originalini bozmuyum böylece mı kullanıyım ?

forewer
29 Kasım 2014, 22:30
http://www.ngk.de/tr/ueruenler-ve-teknolojiler/bujiler/buji-teknolojileri/asil-metal-bujileri/

Özgürr
29 Kasım 2014, 22:55
Sanırım Modifiye silindir takarsamda pek fayda görmicegim bunu anlıyorum ? ? ? :queen:

jakabo_ist
30 Kasım 2014, 04:22
Sanırım Modifiye silindir takarsamda pek fayda görmicegim bunu anlıyorum ? ? ? :queen:

motor söküp toplamak her ustanın harcı değildir.herhangi bir ustaya gittiğin zaman motor civatalarını tork anahtarı kullanmadan sıkıp yada acıyorsa o usta usta değildir benim gözümde buna herzaman dikkat ederim motosiklet kullanma klavuzunda bile yazar kac kg lık yükle cıvata yada somunların sıkılacağı.

bir keresinde arka lastiğim patlamıştı lastikci yerine motor servisine götürmüştüm anahtarla lastiği söküp tamir edip takarken tork anahtarı yerine normal anahtarla sıkması helede arka çatalın somunu sıktıkça catırdadığını duymamla dur kardeş napıyosun çatalı eğiyosun dedim bukadar sıkılırmı tork anahtarın yokmu o neki deyince tamam bu mal dedim ve kendimce sıkıp geldim iş yerine tork anahtarıyla somunu fabrika verisine göre ayarlayıp bıraktım 3000 km yol yaptım gevseme sorun yok.
yani demek istediğim oki tork anahtarınız yoksa bile cıvata yada somunun üstüne asetatlı kalemle bir cizgi çizin sökerken kaç tur açtığınızı ve işlemi bitirdikden sonra kaç tur sıkmanız için referans noktanız olmuş olur.