PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : senkron ayarı



Karalı
19 Kasım 2014, 16:47
Selam ustalar ninjamın 15000km bakımı geldi şimdi sorum enjeksiyonlu motorda senkron ayarı yapılıyormu cevaplarınızı bekliyorum teşekkür ederim

mahyo
19 Kasım 2014, 17:46
Motosiklette birden fazla karbüratör varsa bunların hava akışını sağlayan kelebeklerin hepsinin aynı açıklıkla hareket ettirmek için senkron ayarı yapılır. Birisi %50 diğeri %60 açıklık gibi durumlar olmasın diye.
Enjeksiyonlu veya karbüratörlü fark etmez bütün motosikletlerde yapılır.
Tavsiye subap ayarıyla birlikte yapılmasıdır.

Periyodik bakım cetvelinde neler yaptırmanız yazar.

Karalı
19 Kasım 2014, 18:08
Cetvelde yazıyor biliyorum yetkili servis dedi yapılmaz diye

mterayes26
19 Kasım 2014, 20:14
Kardeşşşşş elletme !!!!! gerek yok , gaz yemıyor mu i teklıyor mu , zor mu calısıyor o zaman kurcala

Karalı
20 Kasım 2014, 01:19
Kardeşşşşş elletme !!!!! gerek yok , gaz yemıyor mu i teklıyor mu , zor mu calısıyor o zaman kurcala

Yok abi 15000 km bakım zamanı geldi kitapta yazıyor senkron ayarı yapılacak diye ki yaptıranlarında oldugunu okuyorum ustama sordum yok dedi enjeksiyonlu motora yapilmaz mtorumda sıkıntı yok çok sukur canavar kafam takıdı bilenlere soroyım dedim lakin goy goy yapacak bişe olmadığından cevap yazanda yok.teşekkür ederim

mterayes26
20 Kasım 2014, 01:51
Yok abi 15000 km bakım zamanı geldi kitapta yazıyor senkron ayarı yapılacak diye ki yaptıranlarında oldugunu okuyorum ustama sordum yok dedi enjeksiyonlu motora yapilmaz mtorumda sıkıntı yok çok sukur canavar kafam takıdı bilenlere soroyım dedim lakin goy goy yapacak bişe olmadığından cevap yazanda yok.teşekkür ederim


Ustan adammış , anlayacagın dılden anlatmıs . Ellllleetttmeee , japon türkiyedekı servıslerın , ustaların kasap oldugunu ve hatta hırsız oldugunu bılse türkiyeye bayilik vermez

Karalı
20 Kasım 2014, 21:39
Daha fazla araştırma yapmaya gerek yok demekki yapılmıyor

velizrsln
27 Eylül 2017, 20:30
ben her motora yapılıyor diye biliyorum

emremm
27 Eylül 2017, 20:53
ben her motora yapılıyor diye biliyorum
Yanlış biliyorsun.
EFI de, ECU kendisi ayarlıyor.

velizrsln
27 Eylül 2017, 21:00
Yanlış biliyorsun.
EFI de, ECU kendisi ayarlıyor.
efi ecu nedir? benim motora senkron ayarı gerekiyor şu an, bunu kim yapıcak :D

emremm
27 Eylül 2017, 21:02
Motorun enjeksiyonlu mu?

velizrsln
28 Eylül 2017, 00:06
Motorun enjeksiyonlu mu?

Evetttttttt

mterayes26
28 Eylül 2017, 00:30
Yine yazıyorum 3 yıl geçmiş. 30000 km de belki ama yine istemez

emremm
28 Eylül 2017, 00:50
Karbüratörlerdeki bilinen senkron ayarı yani kelebek açılarını ayarlamayı, enjektörlü motorlarda yapamazsınız.
Vakum manometresi veya sıvılı sistemlerle olmayacağını biliyorum.
Enj. sistemde kelebek açıları veya hava giriş miktarı sensörlerle ECU tarafından okunuyor.
Servislerde, uygun cihazlarla yapılabilir.

velizrsln
24 Aralık 2017, 02:29
Yine yazıyorum 3 yıl geçmiş. 30000 km de belki ama yine istemez

benimkinin senkron ayarı olmadığını sonradan öğrendim ama eski kasa büyük motorlarda senkron ayarı yapıyorlar youtube da falan görüyorum onlar karbüratörlü mü?

Erdost
24 Aralık 2017, 02:42
Enjektörlü motorlar da, bahsettiğiniz yakıt sistemi ile ilgili bir ayarsa, onu Ecu aldığı sensör sonuçlarına göre kendisi yapıyor.

Bahsettiğiniz mekanik ayarlarsa, subap ayarı sente ayarı vs vs, bunlar kolay kolay bozulmaz, bozulduğunda fark edersiniz motorun gidişinden düzensizliğinden.

Kontrol edilir, yağ su filtre devam..

Sj's
24 Aralık 2017, 12:44
Senktron ayari yeni nesil motorlarda 25-30 bin kmlere kadar pek gerekli olmayan bir sey. Subap ayariyla karistirilmasin onu 20 binde bir yaptirmak(ya da her buji degisimi geldiginde subaplara da erisebilecek noktadayken hazir onu da aradan cikaracak sekilde) saglikli olur.

Motorun enjeksiyonlu ya da karburatorlu olmasininsa hic bir farki yoktur senkron ayarinda. Senkronda ayarladiginiz sey gazi actiginizda silindir yataginin icine vakumlanan yakitin her silindir icin esit oranda olmasini saglamaktir.

velizrsln
25 Aralık 2017, 01:40
kardeşim enjeksiyonlu motora senkron ayarı yapılır mı yapılmazmı şunun net bir cevabı yok mu ya, koyucam böyle işe

Sj's
25 Aralık 2017, 01:59
kardeşim enjeksiyonlu motora senkron ayarı yapılır mı yapılmazmı şunun net bir cevabı yok mu ya, koyucam böyle işe

Koymana gerek yok cok guzel yapiliyor enjeksiyonlu motora senkron ayari.

Mamba09
25 Aralık 2017, 02:14
kardeşim enjeksiyonlu motora senkron ayarı yapılır mı yapılmazmı şunun net bir cevabı yok mu ya, koyucam böyle işe

Yapılır kardeşim. Boğazların, yani gaz kelebeğinin bağlı olduğu hava kanallarının kelebek ayarı yapılır. Zamanla mm kaymalar olur. Havayı bi silindir az alır diğeri çok alır. Bu mekanik bi ayardır. 30-40 binde kontrol edilebilir ama kolay bozulmaz.

Sonuç olarak senkron ayarı var mıdır? Vardır.

xterkan
25 Aralık 2017, 12:15
kardeşim enjeksiyonlu motora senkron ayarı yapılır mı yapılmazmı şunun net bir cevabı yok mu ya, koyucam böyle işe

bir araçta birden fazla boğaz kelebeği var ise ,yani hava girişi tek boğazdan hariç çoklu boğaz kelebeği ile sağlanıyorsa, bu kelebekler arasında düzensizlik var ise, senkron ayarı yapılır, senkron ayarı, çoklu hava girişi ( boğazı)olan bütün boğaz kelebeklerin de uygulanır, karbüratör veya enjeksiyonlu fark etmez ama günümüzde çoğu araç tekli boğaz girişine sahiptir, kullanım klavuzları yanıltıcıdır, bir marka benzer modellerinde de aynı kulanım kılavuzunu kullanıyor, bazı kısımlarını değiştirerek, önce aracının tek mi çoklumu boğaz kelebeği olduğunu öğren sonra rolanti de düzensizlik gaz açmada tekleme, gaz yememe gibi sorunlar var ise de başka sebepleri de olabileceğinden, hemen boğaz kelebeği dir diye bir sonuçta çıkmaz, fakat boğaz kelebeği sorunları bu şekilde olur, motorun normal şekilde çalışıyorsa kurcalatma, boğaz kelebeği hassas bir parçadır, çoğu tamircide anlamaz temizler geçer, normal çalışan bir motor ,sorun çıkmadıkça kurcalatılmaz, neden ?dersen tamircilerimiz yeterli bilgi ve tecrübeye sahip değildir ,sağlam bir motoru da bozup verebilirler umarım anlamışsındır

umot
25 Aralık 2017, 14:36
1 den cok silindiri olan her motora senkron ayarı yapılır bunun enjeksiyon veya karbüratörlü olmasıyla alakası yoktur

velizrsln
26 Aralık 2017, 00:18
o zaman neden youtube da kaynak bulamıyorum, senkron ayarıyla ilgili çok az video var, ecnebilerde yığınla video var ama bu konuda yok, acaba onlar başka bir şey mi diyorlar ismine, birde arabalarda da var mı bu ayar?

şurası bana telefonda senin motorun senkron ayarı yok otomatik ayarlıyor dedi
https://goo.gl/wB6f8A
ama eğer ki var diyorsunuz var ise yazık gerçekten piyasanın haline


Yapılır kardeşim. Boğazların, yani gaz kelebeğinin bağlı olduğu hava kanallarının kelebek ayarı yapılır. Zamanla mm kaymalar olur. Havayı bi silindir az alır diğeri çok alır. Bu mekanik bi ayardır. 30-40 binde kontrol edilebilir ama kolay bozulmaz.

Sonuç olarak senkron ayarı var mıdır? Vardır.
peki o silindirin o kapağına avcumu koyuyorum emiyo ama motor stop etmiyor


Koymana gerek yok cok guzel yapiliyor enjeksiyonlu motora senkron ayari.
peki kolay mıdır?


bir araçta birden fazla boğaz kelebeği var ise ,yani hava girişi tek boğazdan hariç çoklu boğaz kelebeği ile sağlanıyorsa, bu kelebekler arasında düzensizlik var ise, senkron ayarı yapılır, senkron ayarı, çoklu hava girişi ( boğazı)olan bütün boğaz kelebeklerin de uygulanır, karbüratör veya enjeksiyonlu fark etmez ama günümüzde çoğu araç tekli boğaz girişine sahiptir, kullanım klavuzları yanıltıcıdır, bir marka benzer modellerinde de aynı kulanım kılavuzunu kullanıyor, bazı kısımlarını değiştirerek, önce aracının tek mi çoklumu boğaz kelebeği olduğunu öğren sonra rolanti de düzensizlik gaz açmada tekleme, gaz yememe gibi sorunlar var ise de başka sebepleri de olabileceğinden, hemen boğaz kelebeği dir diye bir sonuçta çıkmaz, fakat boğaz kelebeği sorunları bu şekilde olur, motorun normal şekilde çalışıyorsa kurcalatma, boğaz kelebeği hassas bir parçadır, çoğu tamircide anlamaz temizler geçer, normal çalışan bir motor ,sorun çıkmadıkça kurcalatılmaz, neden ?dersen tamircilerimiz yeterli bilgi ve tecrübeye sahip değildir ,sağlam bir motoru da bozup verebilirler umarım anlamışsındır
4 silindir peki neden tek hava girişi koymuyorlar acaba, evet çoklu 4 hava girişi var, gaz kolunu açınca kapakcıklar açılıp kapanıyo, kullanım klavuzumda her şey benim motora göre ama şimdiye kadar 2 sorunla karşılaştım;
biri bu ingilizcesi sync diye geçen senkron ayarı konusunu bulamadım, birde resmen oksijen sensörü sadece ve sadece tesisat şemasında gözüküyor başka yok

aslında 4 tane düz torna vida ile ayarlanan bir şey var ama tam olarak ne olduğunu bilmiyordum motoru söktüğünde, sonra ben onları denemek için sağa sola kafama göre çevirdim pek bişey fark etmedi anlamadım doğrusu

BAIIHAN
26 Aralık 2017, 01:10
2 silindir ve üzeri her motorda yapılıyor. Silindirlerin arasındaki ters basıncı, vakum etkisini eşitlemek için yapılıyor.

Enjeksiyonlu ve kablolu bir motosiklet kullanıyorum. bunda ECU sadece 'master' silindiri kontrol ediyor. diğerleri bu silindir ile eşitlenecek şekilde ayarlanıyor. Ayar, basıncı ölçen bir saat ile yapılıyor. Buji değişikliği ile birlikte yaptırılmalı. Aralıklar motoruna göre değişir.

Yapılmaması muhtemelen fazla havayı çeken silindire yük binmesi, silindirler arası aşınma, dengesiz ısınma, krank ve yataklarda da dengesiz zorlanmalara sebep olacaktır.

Düşük devir sabit gazda öksürme/isteksizleşme, gaza geç tepki verme şeklinde kendini gösterebiliyor.

Yabancı kaynaklar için; Throttle Body Sync / Synchronization şeklinde aratabilirsiniz.

Misal; https://www.youtube.com/watch?v=-4lS4pWuUEE

bassturbin
05 Ocak 2018, 03:55
Şurda bazı yazılanlara bakıyorumda sanayilerde motorun içine eden kasaplar pardon ustslar varya aynı onlar gibi konuşuyorsunuz yalan dolan.Bilmediğiniz şeyi bilmiyorum demek ustalığın ve dürüstlüğün insanlığın göstergesidir...Bu konuyu açan arkadaşım motorunuz ninja 250 r mı yoksa ninja 250 sl mi?Sizde düzgün soru sormamışsınız motorunuz kaç model ninja ama hangi ninja 250?

velizrsln
10 Ocak 2018, 00:42
2 silindir ve üzeri her motorda yapılıyor. Silindirlerin arasındaki ters basıncı, vakum etkisini eşitlemek için yapılıyor.

Enjeksiyonlu ve kablolu bir motosiklet kullanıyorum. bunda ECU sadece 'master' silindiri kontrol ediyor. diğerleri bu silindir ile eşitlenecek şekilde ayarlanıyor. Ayar, basıncı ölçen bir saat ile yapılıyor. Buji değişikliği ile birlikte yaptırılmalı. Aralıklar motoruna göre değişir.

Yapılmaması muhtemelen fazla havayı çeken silindire yük binmesi, silindirler arası aşınma, dengesiz ısınma, krank ve yataklarda da dengesiz zorlanmalara sebep olacaktır.

Düşük devir sabit gazda öksürme/isteksizleşme, gaza geç tepki verme şeklinde kendini gösterebiliyor.

Yabancı kaynaklar için; Throttle Body Sync / Synchronization şeklinde aratabilirsiniz.

Misal; https://www.youtube.com/watch?v=-4lS4pWuUEE
benim motorum 1000rr 2009 neden bu 2008-2011 olan modellerde bir kaynak yok youtube da o kadarda piyasada fazla olan bir model, rölantide dalgalanma var genellikle dalğalanıyor


Şurda bazı yazılanlara bakıyorumda sanayilerde motorun içine eden kasaplar pardon ustslar varya aynı onlar gibi konuşuyorsunuz yalan dolan.Bilmediğiniz şeyi bilmiyorum demek ustalığın ve dürüstlüğün insanlığın göstergesidir...Bu konuyu açan arkadaşım motorunuz ninja 250 r mı yoksa ninja 250 sl mi?Sizde düzgün soru sormamışsınız motorunuz kaç model ninja ama hangi ninja 250?

malesef öyle bilen bilmeyen yanlış bildiğinin farkında olmayan herkez bir öneri veriyor, bilmediği halde boş geçmiyor sanki ödül vericez

bassturbin
11 Ocak 2018, 00:47
Gerekliyse veya servis tamir klavuzunda bahsedilen kilometrede, 2,3,4, 6 silindirli motorlara senkron ayarı yapılıyor kesinlikle.Tek silindirlerde gerekiyorsa bir anormalik varsa hava ayarı gerekir ve rolanti ayarı.

habili
28 Ocak 2019, 00:44
Rolanti dalgalanması gaz kelebek sensörüyle alakalı bir durum 600F imde başıma geldi bi ton araştırma yaptık en son burdan çıtkı sorun tekrar ayarlaık sorun çözüldü. TPS diye geçer ayar yapılabilir pozisyonu oynamışsa ayarlanır fakat arızalanmışta olabilir.