PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Mondial 150 ZC performans sorunu



SEMERKENT
17 Kasım 2014, 19:17
Değerli Yöneticilere ve Görüşlerini Paylaşan herkese selamlar.Eğer konuyu yanlış yere açtıysam özür dilerim zira burada yeniyim...
Arkadaşlar adım Aybars ve mondial 150 zc marka motosiklete sahibim.Alma sebebim ayağımı yerden kessin dolmuşlarda sürünmeyeyim maksadıyla bu modeli seçtim.Şimdi bazılarınız keşke almasaydın yada sat başkasını al gibi tavsiylerde bulunabilir ama lütfen sorunuma yardımcı olabilecek bilgin insanlar yorum yaparsa sevinirim.Motosikletimin sorunu performansıyla alakalı.Örneğin;kalkışta baygın bir kalkışa sahip,nasıl desem sanki egzozun çıkışına birşey tıkanmışta boğuluyormuş gibi.Diğer bir husus ise,yine düz yolda seyir halindeyken km 60-70 gösterirken artık gaz yememeye başlıyor ve sanki stop edecekmiş gibi duruyor ama yolunada devam ediyor.Ayrıca motosikletimin genel olarak son hızı ise 70-75:( Yaklaşık 4-5 ay kadar önce-motosikletin piston-sekman-krank-ana tesisat kablosu -konjektör-buji başlığı-statör-şarj dinamosu-akü gibi aksamlarını değiştirdim.20 gün kadar önce bi motosiklet tamircisine motorumun performans sorunuyla alakalı gittiğimde aynen şu şekilde davrandı.Motoru çalıştırdı biraz gaz verdi,sonra zahmet edip motosikletin altına eğilip baktı sonra kontağı kapadı ve tamam dedi sorunu anladım.Bende nasıl anladın daha hiç birşey yapmadın motoru açmadın dedim ama usta hazır cevap bir şekilde ''BIRAKTA O KADARDA ANLAYALIM'' diyerek bana sırasıyla krank-egzantrik zinciri ve dişlisi-silindirin değişecek dedi ve bende 300 tl gibi bir rakam istedi.Bende kendisine bir arkadaşımında motosikletinde aynı şey olmuştu o karburatörü değiştirmiş ve sorun hallolmuş dedim((ayrıca benim motosikletimde 125 lik karburatöe mevcut)bana ondan değildir bu saydıklarımı değiştirmemiz lazım dedi.Ayrıca mevcut olan karburatörün 125 lik olduğunuda söyledim ama yinede ondan değildir,değiştirsek bile pek bir şey değişmez 80 ise 85 km hız yapar diyerek konuyu kapattı.Bende kendisine krankı ve bir kaç parçayı değiştirdiğimi söyledim egzantrik bölümü haricinde,ama bu seferde seni kandırmışlar değiştirmemişlerdir dedi.Sonuç olarak adama karşı bir güvensizlik hissettim ve yaptırmadım ve ayrıca fiyatta çok geldi bana.Servisine götrüdüm,Adam direk olarak ukala bir şekilde eğer yaptıracaksan bakarım dedi yoksa uğraşamam diyerek sinirimi bozdu.(zaten onuda ilk fırsatta mondial şikayet bölümüne dile getireceğim.)Bulunduğum bölgede scooter tarzı motosikletlerle uğraşan pwk usta yok anlayan ve yapanlarda ağzını bi açtımı 200 liradan başlıyor anlamadım gitti :( Dün bir ustaya götürdüm derdimi ona anlattım biraz ilgilendi sağolsun,motosikletle tur attı geldi sonra bana karburatörden yapıyor dedi ve karburatörün hava ayar vidasıyla oynadı ve ayrıca gaz pistonunu değiştirdi sorun halloldu dedi.MOtosikleti denemek için test sürüşüne çıktım baktım sorun yine aynı,ustaya söyledim tabiiki ve bana gaz pistonunun yeni olduğunu hava ayarıylada oynadığı için alışma sürecinin olduğunu ve düzeleceğini söyledi ve beni gönderdi ama sorun yine aynı.Ayrıca motoru ilk çalıştırdığımda direk çalışmıyor biraz gaz verdikten sonra elimi gazdan çektiğimde kendi başına rölantide çalışıyor ama düzensiz bir şekilde.Bugün şehre indim,trafikte seyir halindeyken benim motosikletimle aynı bi motosiklet yanımda geçti gitti,Bende yetişeyim diyerek gaza geldim ama benimkisi resmen boğulur gibi oldu 7o,75 km geçmedi resmen moralim bozuldu.İnternetten biraz araştırdım bu konuyu ama genel olarak karburatör-hava filtresi-sübap ayarı gibi yerlerden bahsediyor.Ayrıca tamircide hava filtresini açtık ve şunu fark ettim kağıt olan filtrenin bazı yerleri yırtılmıştı.Tamircide bana hava daha çok girsin diye yapılmıştır diyerek değiştirmene gerek yok dedi.Şimdi arkadaşlar Allah Aşkına bana yardımcı olun.Sizce ne yapmalıyım.
TEŞEKKÜR EDERİM.

AydınOğlu09
17 Kasım 2014, 20:18
Dostum çok uzun yazmışsın, bir de sorduğun sorunun içerisinde cevabı var :) 150 cc motosikleti 125 cc karbüratör nasıl beslesin, karbüratörden yapmaz diyen ustanında ustalığından şüphe ederim. Karbüratörü değiştir derim bir an önce. zaten çok pahalı değil.

tuna_tour
17 Kasım 2014, 20:21
bana egzostun tıkalıymış gibi geldi, eğer öyleyse bütçen müsait değilse , egzostu sök ve içine dök tineri çalkala, biraz daha bütçen varsa egzostçuya götür için yarıp temizlesinler biraz daha bütçen varsa egzostu değiştir, ama eğer sorun egzostsa

shooter1
17 Kasım 2014, 20:21
boğuluyor diyorsun benim aklıma acaba beyin ateşlemeyi mi kesiyor diye düşünüyorum
aklıma gelen bir şey daha aküyü ölçtür ve içindeki suyu kontrol et
bir video atabilirsen çok iyi olacak

mterayes26
17 Kasım 2014, 21:54
bana egzostun tıkalıymış gibi geldi, eğer öyleyse bütçen müsait değilse , egzostu sök ve içine dök tineri çalkala, biraz daha bütçen varsa egzostçuya götür için yarıp temizlesinler biraz daha bütçen varsa egzostu değiştir, ama eğer sorun egzostsa


Bunu sakın yapma böyle birşey yok . Kusura bakma yazı çok uzun okudukça kafam karıştı .

temurlenk10
17 Kasım 2014, 22:37
kardeşim buradan okuyunca ilk akla gelen karbüratör gibi,değiştirmeni öneririm,motorun hiç yağsız kaldımı veya çalışırken eksozdan çıkan duman siyah renklimi,bunlar yoksa karbüratörü değiştirmekte fayda var.birde bujini kontrol ettirdinmi acaba?

tuna_tour
17 Kasım 2014, 22:43
Bunu sakın yapma böyle birşey yok . Kusura bakma yazı çok uzun okudukça kafam karıştı .

Ne yapsin ? Nasil bisey var ?

Mertcan39
17 Kasım 2014, 22:49
şimdi benim tek anladığım kağıt filtre yırtıksa bu motor toz yutmuştur acaba tozdan karburatörün tıkanabilirmi yada motor toz yutarsa yağ yakar egszdan mavimsi duman geliyormu aklıma bunlar geldi ama o filtreni biran önce değişttir

SEMERKENT
18 Kasım 2014, 00:25
Öncelikle;Mertcan39_,a--tuna_tour---temurlenk10 -mterayes26---shooter1---AydınOğlu09'a vakit ayırdıkları ve yorumları için teşekkür ederim.
Arkadaşlar,yazımın uzun olduğunun farkındayım ama neyapayım gittiğim her tamirci benim motosikletten anlamadığımı anlayınca hemen kafa karıştıran ve moral bozan şeyler söyleyip fiyat yükseltiyor.Öncelikle karburatörü komple söktüm ve içindeki tüm iğneleri ve jet dedikleri parçaların hepsini çıkarıp temizledim ve kontrol ettim ama herhangi bir pislik göremedim ben sonrasında büyük bir titizlikle geri toplayıp yerine aynen taktım.Son gittiğim tamircide sadece boğaz kelebeğini değiştirdi ve hatta karburatörün 125 lik olduğunun farkındaydı.Ben kendisine değiştirelimmi dedim oda bana gerek yok sadece az yaksın diye yapmışlardır,performansına pek artısı olmaz diyerek değiştirmeme müsaade etmedi.Egzoz ise geçenlerde saplama vidaları içten kırılıp yere düşmüş ve bir parçası kırılmıştı içinden petekli gibi bir şey görünüyordu ve ben onu kaynattırıp saplamalarıda halledip yerine geri taktım.Açıkçası egzozun bu konuya ne gibi bir etkisi var bilemiyorum.Hava filtresinide dediğim gibi usta değiştirtmedi o yırtılan yerlerin hava girişinin fazla olması istendiği için yapıldığını söyledi.Bujyide kontrol ettim bir sorun yok sadece başlığı değiştirdim ben.Ayrıca motosikleti ilk ateşlediğinde çalışmıyor 2.ateşlediğinde ve biraz gaz verdiğinde bıraktıktan sonra rölantide kendi başına çalışıyor ama düzensiz çalışıyor sesinden anlayabiliyorum.Aküyüde yeni taktım zaten onda bir problem olduğunu sanmıyorum.Beyinide kontrol ettim ben herhangi bir sorun göremedim dıştan.Yağsız hiç bırakmadım motoru ve hatta 1 ay felan oluyor değiştireli.Ayrıca egzozdan anormal bir duman gelmiyor gayet normal gibi görünüyor.Birde egzantrik zinciri ve dişlisi değişecek sanırım ama tamirci yağını eksik tutmadığın sürece birşey olmaz demişti.Bir başka tamircide bu soruna karşılık krank-silindir ve egzantrik bölümünü göstermişti ve arkadaşlar motordan anlamayan biri olarak inanın kafam karıştı.Kusura bakmayın bu yazımda biraz uzun oldu ama inanın son çarem burası ve onun için en ince detayına kadar yazdım.
SAYGILAR.

serkanADH13
18 Kasım 2014, 00:56
DOSTUM SANA EN BASİT VE PRATİK TEST ÖNEREBİLRİM,

En kısa çözüm,
Bir arkadaş ayarla 150 CC SCOOTER'i olsun,
onun karbüratörünü sök ve birde DEBRİYAJ BALATASINI (arka varyatörü) sök ve senin motora tak,

SEMERKENT
18 Kasım 2014, 01:01
hım peki bununla neyi saptamaya çalışacağım.ayrıca başka bi yolu yokmu.

serkanADH13
18 Kasım 2014, 01:14
ilk olarak sorunun KARBÜRATÖR diye düşünüyorum,

125 ve 150 cc scooter'lerin DİAFRAM'ları farklıdırlar,
o sebepten sııntı olasılı vardır,

ve birde ARKA VARYATÖR kasnağı zamanla sıkıntı yapabiliyor,
MOTOR HIZLANDIKÇA ÖN VARYATÖR kendisini sıkar ve KAYIŞ YÜKSELİR arka varyatör ise KENDİSİNİ AÇAR VE UFALIR,

Bu sisten VİTESLİ MOTOR MANTIĞIDIR,
ön dişli büyür arka dişli küçülür,,,

SEMERKENT
18 Kasım 2014, 01:19
Anladım.Çevremde aynı motoru kullanan kimse yok.Bunu anlamanın daha kolay bi yolu varmı.Karburatör'e gelicek olursak,motor ustası değişimine onay vermedi ve hatta gerek yok zaten performansına pek bi etki etmez sadece 5 km hız farkeder demişti.Ayrıca krank silindir egzantrik gibi yerlerden yapma olasılığı varmı?

serkanADH13
18 Kasım 2014, 01:30
İllaki SENİN MOTORDAN olmasına gerek yok,
150 cc herhangi bir scooter olsada olur,,,

Onun Dışıda...


Krankta Arıza Olsa,:::: Motorun TAK,,TAK,,TAK gibi kaba bir ses ile çalışır son hızı ne ise vurur,
Silindirde sorun olsa.:::: mOTORUN ÇALIŞIRKEN bembeyaz duman atar fAKAT Son hızı ne ise çıkmaya çalışır,,,
Ekzantrikte sorun olsa,:::: Motorun zor çalışır subap sesinden kalın krank sesinden ince bir ses ile çalışır son hız düşer,
Sente ayarında sorun olsa,:: motorun rolantide çalışır gaz verince öksürür 30 km hızı geçmez,

Subaplar sıkı olsa,,::::: Motorun zor çalışır yakıtı 2 katı artar son hızı düşer çekişi düşer,
Subaplar Fazla Gevşek olursa,:: Motorun normal çalışır Sesli çalışır Vuruntulu çalışır çalışmasında sıkıntı olmaz son hız düşer yakıt artar,

SEMERKENT
18 Kasım 2014, 01:38
Motorun çalışması şu şekilde.Mesela sabah çalıştırdığımda marşa basıp bıraktığımda almıyor ama sonra marşa*gaz verdiğimde bırakıyorum,sonrasında normal çalışıyor ama düzensiz gibi.

Sanırım motoru komple gözden geçirmesi gerekiyor ustanın.Onuda bulunduğum bölgede yapacak hakkıyla adam yok :(