PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Debriyaj Balata Sının Güç İle Bağlantısını Açıklar Mısınız ?



emre186
13 Kasım 2014, 22:54
Bilmediğimden soruyorum dalga geçecek olanlar lütfen Get Out !

mogli
13 Kasım 2014, 23:08
Debriyaj balatasinin gucle bir alakasi yoktur, lakin debriyaj sisteminin vardir.


Debriyaj (kavrama) en en kisa aciklamayla, motorun gucunu sanzimana aktarma esnasindaki keskinligi ve toleransi ayarlamaya yarayan sistemdir.

Simdi, eger debriyaj sistemi motor gucu ve calisma agirligina gore (yani maruz kalacagi kuvvete gore) gore olmasi gerekenden zayif olursa aktarmayi tamamlayamayacagindan siyirma veya kavrayamama durumu olur. Yani motorun urettigi guc tam olarak tekerlege aktarilamaz. Bu durumda balata yanmasi, debriyaj yakmak, debriyaj bitirme, balata siyirmasi gibi cesitli sekillerde ifade ettigimiz durumlar ortaya cikar.

Ozetle debriyaj sistemin olmasi gereken gucte olmazsa omru kisalir ve guc aktarim verimi duser.

Ha bir de zengin ve girisimci adamsan spor otomobil markasi yaratmana vesile olabilir.

Dusundum de debriyaj balatasini da motor gucuyle bagdastirmaya calisirsak, yine gerekli kalite ve direncte olmayan debriyaj balatasi kullanilirsa bu bahsettigimiz istenmeyen durumlar olusabilir. Yeterli surtunme ve sertligi saglayamayan balata siyiracaktir.

Bkz. Lamborghini'nin kurulusu :D

emre186
13 Kasım 2014, 23:15
Debriyaj balatalarını yenilediğimizde gücü aktarmada nasıl bir değişiklik olur?

telike
13 Kasım 2014, 23:27
sürekli sıyıran bir balatan varsa motorun ürettiği gücü şanzımana lastiklere iletemezsin. değiştirir ve baskının balataya tutunmasını sağlarsan tüm gücü ilettirebilirsin. ekstra güçlenme olmaz. motosiklette henüz debriyaj sökmediğim için aynı sistem mi bilemiyorum. araba sistemlerinde böyle.

emre186
13 Kasım 2014, 23:30
sürekli sıyıran bir balatan varsa motorun ürettiği gücü şanzımana lastiklere iletemezsin. değiştirir ve baskının balataya tutunmasını sağlarsan tüm gücü ilettirebilirsin. ekstra güçlenme olmaz. motosiklette henüz debriyaj sökmediğim için aynı sistem mi bilemiyorum. araba sistemlerinde böyle.

Ekstra güç demiyorum, balata değişimi ile az iletilen güç tam iletilir mi onu diyorum.

mogli
13 Kasım 2014, 23:31
Senin sıkıntın nedir tam olarak onu de hele, çözüm buluruz.

telike
13 Kasım 2014, 23:36
Ekstra güç demiyorum, balata değişimi ile az iletilen güç tam iletilir mi onu diyorum.

eğer eski balatan sıyırıyorsa yeni taktığında gücün iletilmesi gereken kısmını maksimuma çıkartırsın. yani debriyajı bıraktığında baskı balataya yapışacak sıyırmayacak. zaten hali hazırda bunu sağlıyorsa gücü tam iletiyorsundur

emre186
13 Kasım 2014, 23:38
motorum 150 cc ye çevrildi saat gibi oldu, usta debriyaj balataları görevlerini tam yapamıyor dedi kafama takıldı ondan sordum. Benim için sıkıntı yok ya da ben öyle alıştım da anlamıyorumdur.

motorcu48
13 Kasım 2014, 23:42
vites kutusu ,bebriyaj bunlar güç aktarma organına giriyor ise muhakkak kendinden beklenen görevi daha kısa bir sürede yapar ise ivmelenme daha hızlı bir şekilde olur.arkadaşın cbr 125 çakmalarından varya ondan vardı sürdüğümde 5 sn filan debriyajtan sıyırmıyordu al sana en güzel örnek hızlanmayı doğrudan etkiliyor

emre186
13 Kasım 2014, 23:46
Teşekkürler, balataları değiştirelim bakalım.

Osırıs
14 Kasım 2014, 00:36
Ben 200 km önce değiştirdim balataları. Öncesinde kalkışlarda bariz farkediyordu/sıcakken kaçırıyor ve son hızı da düşmüştü. değiştirmeye yakın 5.000 devirden sonra çekişten düştü. ondan sonra servise götürüp değiştirdim,şuan inanılmaz rahatladı ve yakıt sarfiyatı düştü,her damla benzinin hakkını veriyor. unutma balatan bitikse gaza daha fazla basarsın yakıtı daha çok yakar