PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yağ Sorunu



AydınOğlu09
05 Kasım 2014, 12:04
İyi günler arkadaşlar :)


Motor Tipi Tek Silindirli, 4 Zamanlı dik motor
Silindir Hacmi 97 cc
Ateşleme Tipi Elektronik CDI
Çalıştırma Sistemi Elektronik / Kick Starter
Soğutma Sistemi Hava Soğutmalı
Maksimum.Güç 8.500 d/d 5,2 kW / 7,2 HP
Maksimum Hız 85 Km /H
Vites 5 V. Manuel
Boyutlar (exbxy) mm. 1940x770x1050
Ağırlık 107 Kg.
Yakıt Deposu 10 Lt.
Frenler Ön Kampana / Arka Kampana
Lastik Ölçüleri 2.75-18 3.00/18
Akü 12 V / 6,5 A

Motosikletim.

Daha önceleri Castrol power 10w40 (20TL) serisi Yağ'ı kullanıyordum motor bağırıyordu.

Dün ise Opet'ten FullMoto 10w40 (31TL) yağ'ı aldım. ve motosiklet gerçekten gözle görülür şekilde rahatladı.
Seside kesildi.

Nedeni ne olabilir dahamı kalite yoksa Castrol'den ?

Yada motordan motora yağ konusunda bir farkmı var ?

Mertcan39
05 Kasım 2014, 12:14
Bence sizinki psikolojiktir costrol gayet iyi bir yagdir ha castrolden daha iyisini istersen ipone motul tercig edebilirsin

shooter1
05 Kasım 2014, 12:16
31 tl cok para :P petrol ofisinin maximoto kullaniyorum memnunum castrol deneme sansim hala olmadi

Mertcan39
05 Kasım 2014, 12:21
Maximotoyu babam sayesinde 1 kez kullanmistim vites gecisleri castrole cok benziyor

motosero
05 Kasım 2014, 12:30
Opeti bende kullandim ama po 10/40 maxi motoyu dene vites gecislerin senibile sasirtacak

AydınOğlu09
05 Kasım 2014, 12:44
Opeti bende kullandim ama po 10/40 maxi motoyu dene vites gecislerin senibile sasirtacak

Tamam bunda sonraki yağ'ım o olucak. Teşekkür ederim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:42 ----------


Bence sizinki psikolojiktir costrol gayet iyi bir yagdir ha castrolden daha iyisini istersen ipone motul tercig edebilirsin

Castrol'ü kötülemedim. Ancak diyer markalarında pek bir fark'ı yok gibi. Banada öyle gelmiş olabilir.

Opet kötümüdür. değiştireyimmi?

Mertcan39
05 Kasım 2014, 12:46
Kullanmadan bilemiyorum ama castrolden iyi olucagini pek sanmiyorum castrol bu ise yillarini vermis bir firma gidip bir benzin firmasinin urettigi yag elbette birbirini tutmaz bence

Tİme_shİft42
05 Kasım 2014, 12:47
Kaç kmden sonra Opetin yağını koydun ?

AydınOğlu09
05 Kasım 2014, 12:55
4985'de koydum, şuan tam 5000'de.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:50 ----------


Kullanmadan bilemiyorum ama castrolden iyi olucagini pek sanmiyorum castrol bu ise yillarini vermis bir firma gidip bir benzin firmasinin urettigi yag elbette birbirini tutmaz bence

http://www.opetoil.com.tr/tr/urun-detayi/fullmotos4ts10ws40

Ürün bu.

Tİme_shİft42
05 Kasım 2014, 12:59
Hangi kmlerde yağ degistirdin kaçıncı yağ degistirisin bu

realbyshadow
05 Kasım 2014, 13:00
Motorun rahatlaması havaların soğumasından kaynaklı olabilir.

AydınOğlu09
05 Kasım 2014, 13:02
Sırasıyla vereyim: 300Km. 1000Km. 2050Km. 3132Km. 4000Km. ve son olarak 4985Km'de değişti.

ilk olarak 300'Km serviste değişti. Çok dandik yağ koyduğunu görünce kendim değiştirmeye karar verdim.

bassturbin
06 Kasım 2014, 12:48
1000 kmden sonra zıt pıt yağ değiştirilmez, normali 8000-12000 km'de bir değiştirilir, veya daha erkenden 5000 km de bir, 5000 km'de değiştirenler genelde performansı yüksek ve yüksek devirli motorlar denilebilir...

Motorun bağırması debriyajın kaçırmasıyla alakalı ince yağda debriyaj kaçırabilir eskimiş olmasada...her yağın aynı olsada akışkanlık numarası arada fark görülebilir.Castrol yağların babasıdır boş iş yapmazlar...

Ayrıca castrol yağından pahalı olması çok ilginç geldi bana...

Tam sentetik yağ kullanırsanız yukarıda yazdığım gibi uzun sürede yağ değiştirmeden kullanırsınız motorunuzu.

mterayes26
06 Kasım 2014, 23:44
Arkadaşlar motorunuz dakıkada 10000 çevirmiyorsa yağ konusunda keselenmeyin . Motorun dakıkada 4000 deviri zorlasan belkı cevırır gerek yok abıcım , gerekırse evdekı frıtoz yagını süz koy ( tabıkı mecaz )

motorcu48
07 Kasım 2014, 00:01
arkadaş 20 tlik castrol yağ yarı sentetik olması bile şüpheli 31 tl olan yağ sanırım full sentetik dolayısıyla içindeki kendinden katkı maddeleri daha yoğun

AydınOğlu09
07 Kasım 2014, 09:23
1000 kmden sonra zıt pıt yağ değiştirilmez, normali 8000-12000 km'de bir değiştirilir, veya daha erkenden 5000 km de bir, 5000 km'de değiştirenler genelde performansı yüksek ve yüksek devirli motorlar denilebilir...

Motorun bağırması debriyajın kaçırmasıyla alakalı ince yağda debriyaj kaçırabilir eskimiş olmasada...her yağın aynı olsada akışkanlık numarası arada fark görülebilir.Castrol yağların babasıdır boş iş yapmazlar...

Ayrıca castrol yağından pahalı olması çok ilginç geldi bana...

Tam sentetik yağ kullanırsanız yukarıda yazdığım gibi uzun sürede yağ değiştirmeden kullanırsınız motorunuzu.

Siz böle diyorsunuz ama kitapçık öyle demiyor. 1000km arası değiştirin diyor periyodik bakımda. ve yağ o kadar kötü çıkıyorki. değiştirmek gerekiyor çinlilerin nasibi bu sanırım :)

bassturbin
07 Kasım 2014, 15:30
1000 kmde bir yağ değişimi olmaz onda bir yanlışlık var, ama şunu belirteyim ''BİNİNCİ'' kilometrede yağı değiştirin yazıyorsa o başka, yani yeni motor rodajdayken ve rodajdan sonra yağı değişir, siz onu dikkatli okuyunuz, koskoca deli makinelerde bile 1000kmde bir yağ değiştirin yazmaz rodaj sırası ve sonrası hariçi...

Bu işte anormallik var...İlk defa sizin motor klavuzunda duydum her binde bir yağ değiştirin diye...Tekrar gözden geçiriniz klavuzu...

Mertcan39
07 Kasım 2014, 15:50
benim motorun klavuzundada 1009 de 1 yağ deiştirin diyor castrol de koysam iponede koysam 700 km lerde kap kara oluyor yağ

oluroyle
07 Kasım 2014, 15:51
Merhaba,

Birde şöyle biliyorum, motor yağı kötü çıkıyor yazmışsınız , kararmış olsa bile işlevini yerine getiriyor yag özelliğini kaybetmiyor olarak biliyorum,burdan da sormuş olalım, doğru mudur ?

bassturbin
07 Kasım 2014, 16:24
Merhaba,

Birde şöyle biliyorum, motor yağı kötü çıkıyor yazmışsınız , kararmış olsa bile işlevini yerine getiriyor yag özelliğini kaybetmiyor olarak biliyorum,burdan da sormuş olalım, doğru mudur ?

Evet aynen öyle kararmış yağ motorun sıcaklığından ve metal malzemelerden gelen siyahlık, yani yanmış ısınmış ısı görmüş yağla sıfır hiçbir ısınma vs. gibi birşey görmemiş yağın rengi bir olmaz.Özelliğini elbette bir süre kaybetmez buda üreticinin söylediği 5.000 10.000 12.000 km de bir yağ değişim zamanıdır, ayrıca yarı sentetik tam sentetik ve mineralli yağ arasında metal sürtünme aşındırma süresi, eskime süresi farklıdır.Bu yüzden en iyi film yağ tabakasını tam sentetik labaratuvarda işlenmiş yağ yapar ve diğer yağ türünden fiyatı bir miktar daha fazladır...

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:22 ----------

Ayrıca filtre etkisinide unutmamak gerekir, yağ filreden sürekli geçip kendini temizler...

oluroyle
07 Kasım 2014, 16:44
Evet aynen öyle kararmış yağ motorun sıcaklığından ve metal malzemelerden gelen siyahlık, yani yanmış ısınmış ısı görmüş yağla sıfır hiçbir ısınma vs. gibi birşey görmemiş yağın rengi bir olmaz.Özelliğini elbette bir süre kaybetmez buda üreticinin söylediği 5.000 10.000 12.000 km de bir yağ değişim zamanıdır, ayrıca yarı sentetik tam sentetik ve mineralli yağ arasında metal sürtünme aşındırma süresi, eskime süresi farklıdır.Bu yüzden en iyi film yağ tabakasını tam sentetik labaratuvarda işlenmiş yağ yapar ve diğer yağ türünden fiyatı bir miktar daha fazladır...

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:22 ----------

Ayrıca filtre etkisinide unutmamak gerekir, yağ filreden sürekli geçip kendini temizler...

Tesekkür ederiz, bilginizi paylaştığınız için.Çok faydalı oldu.

Bu yüzden yağ karardı diye motorun yagını değiştirmek doğru değil,gereksiz masraf.. Değişim aralıkları da kitapçıklarda yazılı ve yazılı değilse, servisi ile görüşmek en doğrusu.

Benim motorun kitapçığında tabloda değişim aralıkları mevcut..İlk 500 km rodajıydı , 10000 km bakımında yağ değişimi yapıldı ve 4000,8000 şeklinde devam ediyor. Sanırım rodajdan çıktığı için ilk yağ değişim aralığı 1000 km de idi,daha sonra 4bin km aralıklarla devam etmekte.

Tesekkürler

AydınOğlu09
07 Kasım 2014, 16:59
http://i.hizliresim.com/QgdOXV.gif

Bakın benimkide böyle. 1000km'de bir değişmesini tavsiye ediyor.

storm_shadow
07 Kasım 2014, 17:07
Şöyle bir gerçekte var. kalın yağ şanzımana, ince yağ ise motora iyi geliyor. arayı bulmak lazım :)

AydınOğlu09
07 Kasım 2014, 17:12
Şöyle bir gerçekte var. kalın yağ şanzımana, ince yağ ise motora iyi geliyor. arayı bulmak lazım :)

bir soru sormak istiyorum. motosikletime kışın kalın yağ koysam bir zararı olurmu ? mesela 20w40 ? sadece meraktan soruyorum.

storm_shadow
07 Kasım 2014, 18:12
bir soru sormak istiyorum. motosikletime kışın kalın yağ koysam bir zararı olurmu ? mesela 20w40 ? sadece meraktan soruyorum.

yağ geç ısınacağo için pek randıman alamazsın,buna istinaden de yağ akışkan olmayacağı için silindir bloğundaki sürtünme artacak buda motora zarar verecektir. mevsime uygun yağ kullanmak en iyisi bu durumda

mterayes26
07 Kasım 2014, 23:31
1000 kmden sonra zıt pıt yağ değiştirilmez, normali 8000-12000 km'de bir değiştirilir, veya daha erkenden 5000 km de bir, 5000 km'de değiştirenler genelde performansı yüksek ve yüksek devirli motorlar denilebilir...

Motorun bağırması debriyajın kaçırmasıyla alakalı ince yağda debriyaj kaçırabilir eskimiş olmasada...her yağın aynı olsada akışkanlık numarası arada fark görülebilir.Castrol yağların babasıdır boş iş yapmazlar...




Ayrıca castrol yağından pahalı olması çok ilginç geldi bana...

Tam sentetik yağ kullanırsanız yukarıda yazdığım gibi uzun sürede yağ değiştirmeden kullanırsınız motorunuzu.

Kardeş araba mı bu 5000 km de bır yag degısecek , 2 zamanlı motormu sandın bunu aprılıa gibi

motorcu48
07 Kasım 2014, 23:45
Evet aynen öyle kararmış yağ motorun sıcaklığından ve metal malzemelerden gelen siyahlık, yani yanmış ısınmış ısı görmüş yağla sıfır hiçbir ısınma vs. gibi birşey görmemiş yağın rengi bir olmaz.Özelliğini elbette bir süre kaybetmez buda üreticinin söylediği 5.000 10.000 12.000 km de bir yağ değişim zamanıdır, ayrıca yarı sentetik tam sentetik ve mineralli yağ arasında metal sürtünme aşındırma süresi, eskime süresi farklıdır.Bu yüzden en iyi film yağ tabakasını tam sentetik labaratuvarda işlenmiş yağ yapar ve diğer yağ türünden fiyatı bir miktar daha fazladır...

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:22 ----------

Ayrıca filtre etkisinide unutmamak gerekir, yağ filreden sürekli geçip kendini temizler...

hemen kılavyeyi bırak çünkü başkaları beyninde yer edinen bir parazit olmasın
bildiğini sandığın herşey yanlış allah göstermesin bu mantıkla ilerliyorsanız trafikte umarım hep şans faktörü yanınızda olur

bursagsli
07 Kasım 2014, 23:48
Castrol power 10w40 ile 2100 km yol gittim zamanla yağ kötüleşti vites geçişleri sert oldu titreşim arttı ve motor çabuk ısınıp geç soğuyordu şimdi yağını yine castrol 10w40 ile değiştirdim motor resmen rahatladı
Yağa o kadar para vermene gerek yok sürekli aynı marka yağ kullan en fazla 2000 km de bir değiştir

cool113
07 Kasım 2014, 23:55
yağ karteri olan, ayrı yağ filtresi bulunan (yağ boşaltma tapasındaki tel süzgeç değil kağıt filtre) motosikletlerde 5000 km de bir diğer yağ karteli bulunmayan modellerde 3000 km de bir yağ değişimi yeterlidir diye biliyorum. 1000 km de bir yağ değişimi yazık günah. en azından 2000 de bir değiştirin. ithalatçılar kullanım kılavuzunu türkçeye çevirirken bazen çakallık yapabiliyor.

AydınOğlu09
08 Kasım 2014, 09:09
yağ karteri olan, ayrı yağ filtresi bulunan (yağ boşaltma tapasındaki tel süzgeç değil kağıt filtre) motosikletlerde 5000 km de bir diğer yağ karteli bulunmayan modellerde 3000 km de bir yağ değişimi yeterlidir diye biliyorum. 1000 km de bir yağ değişimi yazık günah. en azından 2000 de bir değiştirin. ithalatçılar kullanım kılavuzunu türkçeye çevirirken bazen çakallık yapabiliyor.

Motor bloğun üzerinde yağ göstergesinin yanında yazı var 1000 km'de bir yağını değiştirin diye. odamı yanlış ?