PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Cbr 250 Statör Arızası ve Parçanın Fiyatı



Sokollu
31 Ekim 2014, 21:21
Herkese iyi akşamlar ,kazasız belasız sürüşler.

2012 model 20bin km.de CBR 250 kullanıcısıyım. 2 gün önce motosikletimi çalıştıramadım. Ön far ve sinyaller çalıştığı halde marş basmadı. Yağmur altında kaldığı için, (daha önce skuterimde sigorta başlıklarına su geldiği için başlık kısımları yanmıştı ve 2 tl'ye yenilerini alıp sigorta kutularını değiştirmiştim) kısa devre yaptığını düşündüm. Motosikletimi evime kadar (yakınlarda kalmıştım Allahtan) ittim. Dinlendikten sonra vurdurmayı denedim yine çalışmadı. Mahallede orta sınıf bir motosiklet tamircisine kadar ittim akü bittiğini ve şarj etmediğini yeni akü almam gerektiğini söyledi. Yenisini alıp yola çıktım. 3km gittim gitmedim korna sesi zayıfladı ve bir yokuşun sonunda motor stop etti.

Gaziosmanpaşa Honda Artı servisine kadar yağmur çamur ittim. Durumu izah ettim. Akünün boşaldığını söylediler. 10 dk önce takıldığını söyledim. Sorunun konjoktör veya statör kaynaklı olduğundan motorun aküyü doldurmadığını, elektrik üretmediğini söylediler. Konjuktör dedikleri sargının değişirse 280 TL, statör arızası olursa 410 TL değerinde bir parça değişimi olacağını söylediler. Motoru itmek zorunda kalmak istemediğimden gönülsüz de olsa kabul ettim.

Forumlarda araştırdım bu sorunu bazı Hyosung kullanıcıları dışında yaşayan hiç olmamış. Yabancı forumlarda 16binde bu sorunu yaşayan bir kaç kullanıcı garanti kapsamında statörü değiştirmiş.

Sizlerden ricam, bu elektrik aksam hakkında bilgisi olan arkadaşlar (veya abiler) bana yardımcı olabilir mi ? Kullanıcı hatasıdan kaynaklanacak bir problemden ziyade bana hatalı ürün kullanımı sonucu kronik bir arıza gibi geldi. Garanti süresi dolduğu için değiştirmek zorundayım. Erteleyeceğim bir olay değil malesef. Almış olduğum yeni akü ile birlikte 600 TL civarı bir masraf çıktı üstelik hiç de öngörebileceğim bir şey değil.

Yardımınız için teşekkürler.

ergün1968
31 Ekim 2014, 21:26
Garanti devam ediyorsa garantiden ücretsiz değiştirilmesi lazım.Kullanıcı ile ilgili bir durum değil.

ogzcngdk
31 Ekim 2014, 21:52
bildiğim kadarıyla hyosunglarda sargının teli ince veya sarım sayısı az olduğu için statör yanıyordu daha kalın sargılı statörle değiştirildiğinde sorun çözülüyordu. sizin motorunuzda böyle birşey olucağını sanmıyorum eğer statörde sorun varsa neden yandığını bulmak lazım

konjektör durduk yerede yanabilir genel olarak motoru kullanırken farları açmak gerekiyor aksi taktirde konjektöre yük biniyor ısınıp patlıyor. hatta yüksek cc motorlarda konjektör rüzgar alan biryerde takılıdır soğuması için

agrasiwe
31 Ekim 2014, 22:35
garantinin devam ettiğini pek sanmıyorum mecbur değişeceksin bari yetkişi servisten değilde ilerde yine bişi olursa o bari garantide olsun.

Sokollu
31 Ekim 2014, 22:47
Garanti devam ediyorsa garantiden ücretsiz değiştirilmesi lazım.Kullanıcı ile ilgili bir durum değil.

Garanti süresi bitti malesef :farao:




garantinin devam ettiğini pek sanmıyorum mecbur değişeceksin bari yetkişi servisten değilde ilerde yine bişi olursa o bari garantide olsun.

Yetkili servisten değiştirmemi önerdiniz sanırım yazım hatası oldu.


bildiğim kadarıyla hyosunglarda sargının teli ince veya sarım sayısı az olduğu için statör yanıyordu daha kalın sargılı statörle değiştirildiğinde sorun çözülüyordu. sizin motorunuzda böyle birşey olucağını sanmıyorum eğer statörde sorun varsa neden yandığını bulmak lazım

konjektör durduk yerede yanabilir genel olarak motoru kullanırken farları açmak gerekiyor aksi taktirde konjektöre yük biniyor ısınıp patlıyor. hatta yüksek cc motorlarda konjektör rüzgar alan biryerde takılıdır soğuması için

Detaylı bilgilendirme için teşekkürler. Akü azaldığında da konjektöre yük bindiğini okumuştum. Sargı fiyatı daha ucuz konjektör ile sınırlı kalsaydı keşke. Yine okuduğum kadarıyla statör vites peginin önünde yer alıyor. Geçen ay sol tarafa düşmüştüm ve o kısım darbe almıştı. Hassas bir parça ise arıza yapma ihtimali var mıdır ? Darbe ile alakalı değilse ucuz parça sonucu kronik arızaya neden olacak bir sorun, bu km.deki kullanıcılara önlemini almalarını tavsiye ederim.

agrasiwe
31 Ekim 2014, 23:44
Garanti süresi bitti malesef :farao:





Yetkili servisten değiştirmemi önerdiniz sanırım yazım hatası oldu.



Detaylı bilgilendirme için teşekkürler. Akü azaldığında da konjektöre yük bindiğini okumuştum. Sargı fiyatı daha ucuz konjektör ile sınırlı kalsaydı keşke. Yine okuduğum kadarıyla statör vites peginin önünde yer alıyor. Geçen ay sol tarafa düşmüştüm ve o kısım darbe almıştı. Hassas bir parça ise arıza yapma ihtimali var mıdır ? Darbe ile alakalı değilse ucuz parça sonucu kronik arızaya neden olacak bir sorun, bu km.deki kullanıcılara önlemini almalarını tavsiye ederim.

aynen dostum yuh ilk defa bi cümlenin içine bu kadar etmişim :D

mterayes26
31 Ekim 2014, 23:45
bildiğim kadarıyla hyosunglarda sargının teli ince veya sarım sayısı az olduğu için statör yanıyordu daha kalın sargılı statörle değiştirildiğinde sorun çözülüyordu. sizin motorunuzda böyle birşey olucağını sanmıyorum eğer statörde sorun varsa neden yandığını bulmak lazım

konjektör durduk yerede yanabilir genel olarak motoru kullanırken farları açmak gerekiyor aksi taktirde konjektöre yük biniyor ısınıp patlıyor. hatta yüksek cc motorlarda konjektör rüzgar alan biryerde takılıdır soğuması için



Harika bir anlatım , teşekkürler . Eskişehir ' e gelebilirsen bir daha arıza yapmayacak şekilde yaparız

telike
01 Kasım 2014, 00:27
97 model motorumu konjektörü yanık bi şekilde almışım. izmirde bayraklıda büyük bir motosiklet mağazasından. allahtan başka bi sıkıntısı yoktu. aküyü şarj etmişler. 2 gün sürdüm akü bitince kaldım ortada. ustama götürdüm dediğiniz gibi sargıları kontrol etti sağlam dedi. konjektör yanmış dedi yeni akü ve konjektör aldık taktık. statör sargılar gerçekten pahalı ebayde 200dolar civarında. benim motosikletim için.

yağmur altında kalmasından dolayı konjektörün arıza yapmış da olabilir darbe ile de.. tavsiyem kazalı bir cbr250 bulman. çıkmacılardan almaman haliyle bir çoğu çalıntı motosiklet oluyor.
o zaman maddi durumum çok kaliteli 300 liralık akü almama yetmemişti. 80 liraya vlm aldım. çok güzel işimi görüyor 1 sene oldu tık demedi daha.
kolay gelsin.

Sokollu
01 Kasım 2014, 17:16
97 model motorumu konjektörü yanık bi şekilde almışım. izmirde bayraklıda büyük bir motosiklet mağazasından. allahtan başka bi sıkıntısı yoktu. aküyü şarj etmişler. 2 gün sürdüm akü bitince kaldım ortada. ustama götürdüm dediğiniz gibi sargıları kontrol etti sağlam dedi. konjektör yanmış dedi yeni akü ve konjektör aldık taktık. statör sargılar gerçekten pahalı ebayde 200dolar civarında. benim motosikletim için.

yağmur altında kalmasından dolayı konjektörün arıza yapmış da olabilir darbe ile de.. tavsiyem kazalı bir cbr250 bulman. çıkmacılardan almaman haliyle bir çoğu çalıntı motosiklet oluyor.
o zaman maddi durumum çok kaliteli 300 liralık akü almama yetmemişti. 80 liraya vlm aldım. çok güzel işimi görüyor 1 sene oldu tık demedi daha.
kolay gelsin.

Yağmur altında kalma nedenli konjektör veya statör arızası aklıma geldi ama Honda gibi bir markaya konduramadım. Herhalde almışlardır bir önlemini diye düşündüm. Herkes günlük güneşlik havalarda motosiklet kullanmıyor çünkü. Konjektör veya statör aksamının yanmasına ne neden olabilir ? Motosikleti itmek zorunda kalmamak için, erteleyecek bir arıza olmadığı için yaptırmak zorundayım. Aniden ortaya çıkan ve kullanıcı kaynaklı olmayan bu büyük masraflı arızayı tekrar yaşamamak için (başka kullanıcıların da ) periyodik bakımlar dışında ne gibi bir önlem alınabilir ?

Yuasa markalı fabrika çıkışlı aküyü başka bir motosiklet tamircisi bittiğini iddaa edip jel akü ile değiştirmişti ( Stell veya Cycle marka olması lazım.) Umarım o andaki çaresizliğimden yararlanmamıştır :thumright

Ramazan Can
01 Kasım 2014, 18:13
Harika bir anlatım , teşekkürler . Eskişehir ' e gelebilirsen bir daha arıza yapmayacak şekilde yaparız
eray yaparsa yada yaptırırsa ben kefilim lafına sözüne...

samet10
01 Kasım 2014, 19:29
dostum motorun önceki sahibiden bendim malum. Elektrik aksamında hiçbir arızası olmamıştı.
Ben düştüğümde ona bir şey olmadıysa senin düşmende hiçbirşey olmamıştır.

yeni aldığın akünün enerjisi bitince belki daha büyük hasar verdi. Bence başka bi ustaya göstermekte fayda var.

çok üzüldüm bu duruma. hiç olmayacak bir şey gelmiş cidden hondadan beklenmeyecek bir sorun :(

Sokollu
01 Kasım 2014, 20:34
dostum motorun önceki sahibiden bendim malum. Elektrik aksamında hiçbir arızası olmamıştı.
Ben düştüğümde ona bir şey olmadıysa senin düşmende hiçbirşey olmamıştır.

yeni aldığın akünün enerjisi bitince belki daha büyük hasar verdi. Bence başka bi ustaya göstermekte fayda var.

çok üzüldüm bu duruma. hiç olmayacak bir şey gelmiş cidden hondadan beklenmeyecek bir sorun :(

Samet abi sağolasın.::sm_smile Yukarıda yazdığım gibi ben bu durumun bir kullanıcı hatası olduğunu sanmıyorum. Cihazın aldığı sarsıntıdan değil de motosikletinin elektrik sistemindeki bir kaçak veya bu yüzden meydana gelen bir kısa devre sonucu akü-konjoktör-statör üçlüsünün maksimum/minimum çalışma değerleri bozulunca statör yanmış olabilir. Konjoktör yanması Çin menşeili bazı motosikletlerde kronik sayılacak bir durum ancak bu arızayı yaşamış başka bir CBR kullanıcı neredeyse yok. Oksitlenme,yanma sonucu düşen veya artan değerler parçalara zarar vermesin diye oto-elektrikçilerine ölçüm yaptırmak gerek sanırım belirli aralıklarla. Hiç aklıma gelmemişti benim de. Umarım sorun kalıcı olarak çözülür. Servise gitmek istemiyorum artık :) O kadar da branda ile kapatıyorum nazar değmesin diye :) Kimin ahını aldım bilemedim :santa:::pokey::

telike
02 Kasım 2014, 11:00
Yağmur altında kalma nedenli konjektör veya statör arızası aklıma geldi ama Honda gibi bir markaya konduramadım. Herhalde almışlardır bir önlemini diye düşündüm. Herkes günlük güneşlik havalarda motosiklet kullanmıyor çünkü. Konjektör veya statör aksamının yanmasına ne neden olabilir ? Motosikleti itmek zorunda kalmamak için, erteleyecek bir arıza olmadığı için yaptırmak zorundayım. Aniden ortaya çıkan ve kullanıcı kaynaklı olmayan bu büyük masraflı arızayı tekrar yaşamamak için (başka kullanıcıların da ) periyodik bakımlar dışında ne gibi bir önlem alınabilir ?

Yuasa markalı fabrika çıkışlı aküyü başka bir motosiklet tamircisi bittiğini iddaa edip jel akü ile değiştirmişti ( Stell veya Cycle marka olması lazım.) Umarım o andaki çaresizliğimden yararlanmamıştır :thumright

bazen kendi kendine de yanabiliyor konjektör. sonuçta bir ömürleri var ama bu kadar kısa tabi ki olmaz. honda gibi bi firma konjektörü öyle yere koyar mı diyorsunuz evet de başkka motorlarda daha saçma sapan yerlerde konjektörler yağ filtreleri vs. gördüm. yani yaparlar.

Sokollu
02 Kasım 2014, 18:41
Servisteki usta da (sanki yağ filtresi değiştiriyor gibi) doğal bir durum olarak karşıladı. Teslim alırken olası nedenleri ve bir daha olmaması için nasıl bi önlem almam gerektiğini soracağım. Umarım kalıcı olarak çözülür sorun.

telike
02 Kasım 2014, 22:13
servislerin işleri bozulan yeri değiştirmek. hatta mümkünse motorun her parçasını değiştirmek. fiyatlar iyi olur fakat niye bozulmuş bozmamak için ne yapmak gerek falan hiç umursamazlar. ufak bir vida gevşerse vidanın bağlandığı tüm parçayı değiştirmeye çalışırlar. bu yüzden yanmasının sebebi umrunda olmaz yeni parça gelir takar seni gönderir. ha biraz ilgiliyse soruna cevap verir.

serkanADH13
02 Kasım 2014, 22:33
Geçmiş Olsun...

Sokollu
02 Kasım 2014, 23:07
Geçmiş Olsun...

Sağol Serkan abi. Senden bilgilendirici bir yorum bekliyoruz. Nedir bu statör denen pahalı parçanın arıza ihtimali veya nedeni ? Akım değerlerini düzenleyen regulatör görevini görecek bir parça yok mudur ?

F54
02 Kasım 2014, 23:31
benim de ybr de olmuştu tamir ettirdim 1000 de bir olan bi olay dedi tamirci

serkanADH13
02 Kasım 2014, 23:50
dostum diyecek bişiy kalmamış zaten,
o sebepten bu kadar kısa yazdım aslınd :)

fakat yinede nacizane fikirlerim...

statör, senin far yakman ile kornaya basman ile,
Fren yapman veya akünün bitmesi ile BOZULACAK BİR PARÇA değildir,

km düşük ise HATALI YEDEK PARÇA bozulur,
km yüksek ise ŞANSIN YOKTUR bozulur,,,

her iki durumdada maalesef sana pahalıya patlamış,,,

işin enteresan tarafı ??????

Sana AKÜ BOZUK, AKÜ AL diyen motorcu neden konjektörünü ve veya sargını kontrol etmedi ?

Hadi onu unuttu aldırdı,
MONTAJ YAPARKEN NEDEN KONTROL ETMEDİ ?

VE NASIL AKÜ'ye garanti verdiler ?
AKÜLERDE 6 AY GARANTİ VARDIR...

Sokollu
03 Kasım 2014, 01:39
dostum diyecek bişiy kalmamış zaten,
o sebepten bu kadar kısa yazdım aslınd :)

fakat yinede nacizane fikirlerim...

statör, senin far yakman ile kornaya basman ile,
Fren yapman veya akünün bitmesi ile BOZULACAK BİR PARÇA değildir,

km düşük ise HATALI YEDEK PARÇA bozulur,
km yüksek ise ŞANSIN YOKTUR bozulur,,,

her iki durumdada maalesef sana pahalıya patlamış,,,

işin enteresan tarafı ??????

Sana AKÜ BOZUK, AKÜ AL diyen motorcu neden konjektörünü ve veya sargını kontrol etmedi ?

Hadi onu unuttu aldırdı,
MONTAJ YAPARKEN NEDEN KONTROL ETMEDİ ?

VE NASIL AKÜ'ye garanti verdiler ?
AKÜLERDE 6 AY GARANTİ VARDIR...

Çok iyi anladım abi :) Piyango bana vurdu desene :) Motorcu abi sorunun aküden olduğunu zannetti ben de öyle zannediyordum gerçi. Yetkili servise gidince ölçüm yapıldı orada çıktı akünün dolmadığı.

serkanADH13
03 Kasım 2014, 02:20
sadece aküyü'mü ölçtüler ?

başka yerleri ölçtülermi acaba ?

keske kontrol edilseymiş,
Belkide KONJEKTÖR SOKETLERİ ÇIKMIŞ'ta olabilir...

overcloud
03 Kasım 2014, 09:36
keşke aküyü hemen değiştirmeseydin.

büyük ihtimalle sorun marş rölesinde (ana sigortanın takıldığı soket).

Sokollu
03 Kasım 2014, 11:40
Serkan ve Overcloud, yağmurda motoru uzun süre itmek zorunda kalmıştım ,işe geçmem gerekiyordu ama motoru herhangi bir yerde bırakmak da istemiyordum. En yakındaki tamirciye ite ite götürdüm (Alibeyköy-Eyüp yolu üzerinde) akünün boşaldığını ve genellikle bu tip kuru aküleri şarj etmenin zor olduğunu söyleyip, yeni akü takabileceğini söyledi. Motosiklette hele ki 2 yıllık bi makinada akünün kolay kolay bitmediğini biliyordum ama, korna ve marştaki zayıflamayı görünce ben de onay verip jel akü denilen bir akü taktırdım. Normal bir şekilde marş bastı,çalıştı sorun bu kadardı herhalde deyip atladım üstüne. Yolda akünün boşaldığını anlayınca yetkili servise devam ettim. Önce akü ölçümü yaptılar, orjinal akü olmadığını söylediler. Daha sonra gerekli ölçümün yapılması için (7-8 saat kadar dolması gerekmiş) Artı Honda motoru bırakmamamı veya daha sonra gelmemi istedi. Yolda kalmak riskini bu soğuk havada almak istemedim. Sorun konjoktör sargı veya statörde ölçümden sonra belli olacak dediler. Ertesi gün telefon açıp statörün arızalı olduğunu söylediler. Ümit ediyorum ki Honda yetkili servisi statöre gelmeden önce bahsettiğiniz seçenekleri düşünüp, sorunun kaynağını doğru tespit etmiştir.

overcloud
03 Kasım 2014, 12:20
sen motoru bilmediğin yere bırakmamakla doğru şeyi yapmışsın. o aküyü sana satan yerin motorun şarjına bakması gerekirdi.

yine de yerinde olsam servise gider marş rölesine de bakmalarını rica ederdim. o sokette toksitlenme olduğu zaman akü sarj etmez biter ve hatta ana sigortayı bile eritebilir. basit bir parça gibi görünür ama insanı yolda bırakır işte :) bende başıma geldiği için biliyorum. 20bindeki motorda statör arızası pek alışıldık bir şey değil hele ki honda'da.

direkt olarak statör demeleri bana sanki biraz ezber işi gibi geldi.

serkanADH13
03 Kasım 2014, 23:49
Malesef ama HONDA ARTI işini hiç ciddiye almayan,
Vurdum duymazlık yapan,
Gerek müşterilerine Gerek bırakılan motorlara saygısız bir firma daha görmedim,

inş KESİN SONUÇ olarak değiştirmişlerdir,

Sokollu
04 Kasım 2014, 17:43
Bugün motoru teslim aldım. Neden olmuş olabilir oksitlenme mi soket gevşemesi diye sordum veya bir daha olmaması için ne yapmam gerekir dedim, "elektrik aksamı sonuçta kullanımla alakalı değil, dua et konjoktörün de yanmamış" dedi usta. Çıkan parçayı da istedim. Akşama fotoğrafını koyacağım şu an müsait değilim.

Usta en son çıkarken önceki orjinal aküyü almam gerektiğini, yeni takılan yerli akünün (jel akü diye satmıştı önceki motorcu bana) statör ve konjoktöre zarar verebileceğini söyledi. İçime dert oldu vallahi. Ev kirasını götürdüm statöre verdim. Şimdi yine statör yanar mı diye süreceğim ben motoru ? Benim o aküyü bulma ihtimalim çok zayıf, adam aldığı eski aküleri bir yerde toplasa bile içinden benim aküyü ayıramam.

Bu jel aküler hakkında forumda açılan konuda kullanıcılar çok memnun olduğunu söylemiş. Bir önerisi olan var mı ?

Serkan abi : Ben periyodik bakım için Esengül Honda'ya gidiyorum. En yakın Honda servisi orası olduğu için gitmek zorunda kaldım. İlgisizliklerinin ve ezber işlerinin ben de farkındayım denize düşen yılana sarılır misali. Akşama fotoyu atacağım. İstersen parçayı müsait olduğumda sana da bırakabilirim göz atmak istersen.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:42 ----------

Çıkan statörün fotoğraflarını paylaşıyorum arkadaşlar , yorum yapabilecek olanlar için. Jel akü konusundaki görüşlerinizi de paylaşabilirseniz sevinirim ;

http://i.hizliresim.com/vovDBm.jpg (http://hizliresim.com/vovDBm)

http://i.hizliresim.com/1nloAY.jpg (http://hizliresim.com/1nloAY)

http://i.hizliresim.com/LoW6qa.jpg (http://hizliresim.com/LoW6qa)

http://i.hizliresim.com/rdoDbV.jpg (http://hizliresim.com/rdoDbV)


Statör fiyatının ebay ve aliexpress üzerinde 40 Dolar ( 89 TL) olduğunu görünce ben ;

http://i.hizliresim.com/PEZVb6.jpg (http://hizliresim.com/PEZVb6)

samet10
08 Kasım 2014, 21:02
o nasıl o hale gelir çok ilginç ya.

89 tl olan şey 400 lira mı serviste :( üzücüüüüü

Sokollu
18 Kasım 2014, 21:58
Arkadaşlar selamlar ,

Yeni konu açmak yerine buradan yazıyorum olayı tekrar anlatmama gerek yok.

Son 3 gündür statör bölümünden bir çatırtı geliyor. İlk başta bu sesin düşük hızda ön rüzgar siperliğinin titreme sesi sandım. İki gündür motoru çalıştırdığım anda bu çatırtı,tıkırtı başlıyor . Servise gitmem gerekir mi ? Yeni takılmış orjinal bir statör bu kadar kısa sürede hata vermez galiba.

Yardımınızı bekliyorum. Teşekürler

black-man
04 Aralık 2014, 13:16
Benim motorda da aynı sorun varmış konjektör sağlam aküyü şarj ediyorum 2 gün sonra marş basmıyordu bakalım bi kaç haftaya yaptırıp dükkana kapatacam seneye yaz başına kadar

Sokollu
04 Aralık 2014, 17:46
Benim motorda da aynı sorun varmış konjektör sağlam aküyü şarj ediyorum 2 gün sonra marş basmıyordu bakalım bi kaç haftaya yaptırıp dükkana kapatacam seneye yaz başına kadar

Geçmiş olsun.2012 model sanırım sizin de. Kaç km.desiniz şu an ? Aynı sorunu yaşayan başka bir kullanıcı görmemiştim forumlarda.
Linkini bulamadım ama traliexpress sitesinde cbr250r uyumlu olduğu söylenen statörler vardı. Bir bak istersen.

black-man
04 Aralık 2014, 18:37
Geçmiş olsun.2012 model sanırım sizin de. Kaç km.desiniz şu an ? Aynı sorunu yaşayan başka bir kullanıcı görmemiştim forumlarda.
Linkini bulamadım ama traliexpress sitesinde cbr250r uyumlu olduğu söylenen statörler vardı. Bir bak istersen.

17500 küsürdü sanırım. Bayadır binmiyorum havalar soğudu hafiften öksürtüyor.

UNdocab
04 Aralık 2014, 18:37
Bu sorun çok motorda yaşanırda arkadaşlar la satamam motoru sonra diye yazmaz ondan göremiyorsunuz :)

Çıkan statörün görüntüsünden birşey söylenemez bence gayet iyi duruyor çünkü.
Sarı tellerin bir kısmındaki siyahlık tel eki olan kısımdaki izolasyondan başka birşey değil belkide göremediğim birşey vardır gören söylesin :)

Akü - Statör - Konjektör bunlar 3lüdür birbirlerini bozabilirler. Akü iyice şarj tutamaz hale gelmeden değiştirmek lazım konjektörü korumak için.

Çünkü şarj tutamayan ve kendini doldurmak isteyen akü konjektöre sürekli yüklenir şarj ver bana diye. Zavallı konjektörde komşu statörden ister. Sonuç ikisinden biri mıçar :)

Bunlar dışında 8-10 yıl kullanımdan sonra ömrü de dolabilir bu parçaların. Kendi kendine de mefta olabilir.

Ses konusunu bi baktırın. Statörün vidalarını takarken locktight sürmedilerse gevşemiş ve sökülüyor olabilir. Bi çıkarsa yerinden paramparça eder içeriyi.

black-man
04 Aralık 2014, 18:55
Bu sorun çok motorda yaşanırda arkadaşlar la satamam motoru sonra diye yazmaz ondan göremiyorsunuz :)

Çıkan statörün görüntüsünden birşey söylenemez bence gayet iyi duruyor çünkü.
Sarı tellerin bir kısmındaki siyahlık tel eki olan kısımdaki izolasyondan başka birşey değil belkide göremediğim birşey vardır gören söylesin :)

Akü - Statör - Konjektör bunlar 3lüdür birbirlerini bozabilirler. Akü iyice şarj tutamaz hale gelmeden değiştirmek lazım konjektörü korumak için.

Çünkü şarj tutamayan ve kendini doldurmak isteyen akü konjektöre sürekli yüklenir şarj ver bana diye. Zavallı konjektörde komşu statörden ister. Sonuç ikisinden biri mıçar :)

Bunlar dışında 8-10 yıl kullanımdan sonra ömrü de dolabilir bu parçaların. Kendi kendine de mefta olabilir.

Ses konusunu bi baktırın. Statörün vidalarını takarken locktight sürmedilerse gevşemiş ve sökülüyor olabilir. Bi çıkarsa yerinden paramparça eder içeriyi.

Valla satarken millet bir şey söylemiyor araç başında taş gibi diyorlar sonradan kulaklarının çınlaması kesilmiyordur diye düşünüyorum. Ha yakın birine ha uzakta birine kimseyi niye kandırayım bir ay evvel araba aldık üst kapak contası değişecek demişti arabayı bilerek öyle aldık sonra kapağı bir açtık külbütör kapağı çatlak şimdi gel de bu arkadaşın kulağını çınlatma hoş geri telefon açıp aramadım ama kulağını baya bir çınlatıyorum aklıma geldikçe bak gene çınlattım :cherry:
Velhasıl motorumun statörünü benden kaynaklanmayan sebeplerden dolayı değiştiriyorum sonuçta elektronik parçadır bozulabilir. Motorumu genelde 5-8 bin devir aralığında kullanırım hem ses hem yakıttan ötürü :)
Herkese kazasız sürüşler

samet10
05 Aralık 2014, 21:02
arkadaş motoru benden aldı. en ufak bi elektrik aksamında problem yoktu. benden önceki sahibini de ben tanıyordum onda da elektrik arızası hiç yoktu.

ne şanssızlıktır ki valla bendeymiş gibi üzülüyorum bir şey çıkınca :(

black-man
03 Şubat 2015, 21:13
Bunlar yanan sargının resimleri

http://i.hizliresim.com/Pp0q0d.jpg (http://hizliresim.com/Pp0q0d)

http://i.hizliresim.com/gnq5q0.jpg (http://hizliresim.com/gnq5q0)

http://i.hizliresim.com/9RQ4QZ.jpg (http://hizliresim.com/9RQ4QZ)

http://i.hizliresim.com/q3bYbZ.jpg (http://hizliresim.com/q3bYbZ)

bunlarda yeni sarılmış hali

http://i.hizliresim.com/MX0E0M.jpg (http://hizliresim.com/MX0E0M)

http://i.hizliresim.com/QJaAaj.jpg (http://hizliresim.com/QJaAaj)

Fabrika çıkışı kadar olmasa da takıp çalıştırdığımızda iş görüyor :) 5000 Rpm de 13,75~14 volt veriyor az daha gaz açınca 14ü geçiyor velhasıl işçilik+sargı (onuda zar zor sardırdık ilk sorduğumuz usta yaparım garanti vermem dedi arkadaşımın arkadaşına rica ettik birini bulduk yaptırdığımız usta garanti verdi inşallah garantilik bi durum olmaz) 230 TLye hallettik. Herkese hayırlı akşamlar

Sepetçioğlu
03 Şubat 2015, 21:42
Bir kaç ay önce arkadaşın fazerinde meydana geldi aynı olay, bir sargısı yanmıştı, aynı kalınlıkta tel aldık, aynı sipir sayısında sardık devam, 3 4 aydır kullanıyor :cat:

oluroyle
03 Şubat 2015, 22:09
Merhaba,

Başıma gelmese bari dedirtti, böyle bir anda oluveriyor. El mecbur 2014 de istemeye istemeye, işlerini layıkıyla yapamayan servise mecbur kalmakda can sıkıcıdır.

"...Çünkü şarj tutamayan ve kendini doldurmak isteyen akü konjektöre sürekli yüklenir şarj ver bana diye. Zavallı konjektörde komşu statörden ister. Sonuç ikisinden biri ** "

Demek,
Akü, zayıfladığında konjektörden sarj istiyor . Konjektör gereken sarjı sağlayamazsa , stratöre yükleniyor sarj için..

Konjektör:
Konjektör şarj dinamosundan gelen elektriği ,volta çevirir. Bu sayede hem motorun çalışması için bujilere, ve farlara gerekli enerji hem de akünün şarj olabilmesi için aküye gerekli elektrik sağlanmış olur.

Stratör:
Statörde, dönel makinalarda, dönmeyen kısımmış.Buhar türbininin sabit kanallarını taşıyan gövde, stratörmüş . Buhar türbini demekte ısıl enerjiyi, mekanik enerjiye çeviren makina imiş. Isıl enerji yani, benzinin yanması halinde çıkan enerji oluyor galiba..

Sokollu
03 Şubat 2015, 22:35
Umarım tekrar yaşamayız black-man, sen yine nispeten daha ucuza mal etmişsin. Geçen kötü benzin aldığımdan ötürü olsa gerek marş almadı motor. Ateşleme yoktu, hemen aklıma statör geldi tekrar. Allahtan şu an bir sorun yok. Ne olduğu belli olmayan benzini de koymam bir daha depoma ne kadar acil durum olsa da.

Undocap ve oluroyle , kullandığım motosikletin teknik veya elektrik aksamı hakkında sizin kadar bilgili değilim malesef. Kaldı ki yetkili servis ve motosiklet ustam "talihsizlik, piyango gibi bir şey " dediler . Belirli dönemlerde veya akünün zayıfladığını düşündüğümüzde, bir ölçüm yaptırmamız gerektiği önerildi.

Honda Türkiye'ye mail atarak durumu izah etmiştim, yetkili servisi şikayet ettim, adam yerine koyup açıklama yapmadan, fiyatı şu istersen değiştirelim yoksa yolda kalırsın minvali konuştukları için.

Uzun lafın kısası kullanıcı kaynaklı olmayan ve can sıkan ve maliyeti yüksek bir arıza. Kawasaki ve Yamaha'nın yeni getirdiği motosiklet konularında " Honda'nın servis ağı var,yedek parçası ucuz," diyen arkadaşlar da bir daha durup düşünsün derim. İstanbul gibi bir ilde hala işini layığı ile yapan servis arıyorum.

oluroyle
03 Şubat 2015, 22:49
Sn. Sokollu,

Honda servisi konusunda ise, Honda'nın servislerini denetlemesini daha sıkıya almaları gerektiğini düşünüyorum.
Bilgili olduğumdan değil, konjektör nedir,stratör nedir, neden arıza çıkarırr merak ettim,biraz araştırmayla internetten faydalanmak kolay.. Geçmiş olsun,tekrarlamaz umarım.

Kazasız belasız

ozgur325
03 Şubat 2015, 23:41
Eski bir hyo gv 650 sahibi olarak statör arızası konusunda nacizane tecrübelerim oldu. Stator manyetonun (krank ucuna bağlı mıknatıslı bölüm) etrafında dönmesiyle arabalardaki şarj dinamosu görevi gören sargı da denilen parça. Sarım hatası, elektrik tesisatı üzerinde fazla akım, orjinal olmayan ya da arızalı konjektör gibi bi sürü sebepten arızalanır (yanar) ama en olası sebep sargı hatasıdır. Konjektor (regülatör) ise statorun ürettiği dalgalı akımı doğru akima cevirerek aküye ve diğer akim ceken parcalara far sinyal korna vb. gönderir. Stator çok yüksek akım ürettiğinde ısınarak yanar. Şahsi fikrim yağmur altında kalmayla şarj sistemi arızalanmaz, olsa olsa kısa devre ile sigorta problemi yasanir. O yüzden fabrikasyon bir sorun kesinlikle kullanıcı hatası değil. Bunlar kişisel tecrubelerim yanlış bilgi varsa düzeltebilirsiniz.

oluroyle
03 Şubat 2015, 23:56
Eski bir hyo gv 650 sahibi olarak statör arızası konusunda nacizane tecrübelerim oldu. Stator manyetonun (krank ucuna bağlı mıknatıslı bölüm) etrafında dönmesiyle arabalardaki şarj dinamosu görevi gören sargı da denilen parça. Sarım hatası, elektrik tesisatı üzerinde fazla akım, orjinal olmayan ya da arızalı konjektör gibi bi sürü sebepten arızalanır (yanar) ama en olası sebep sargı hatasıdır. Konjektor (regülatör) ise statorun ürettiği dalgalı akımı doğru akima cevirerek aküye ve diğer akim ceken parcalara far sinyal korna vb. gönderir. Stator çok yüksek akım ürettiğinde ısınarak yanar. Şahsi fikrim yağmur altında kalmayla şarj sistemi arızalanmaz, olsa olsa kısa devre ile sigorta problemi yasanir. O yüzden fabrikasyon bir sorun kesinlikle kullanıcı hatası değil. Bunlar kişisel tecrubelerim yanlış bilgi varsa düzeltebilirsiniz.

mantıklı şimdi, yağmurda kaldı diye, hemen sorun çıkartacağına aklım ermiyor benim açıkcası...Olsa olsa ne olabilir, kısa devre dediğiniz gibi..

stratör neden çok yüksek akım üretir?

Mertcan39
04 Şubat 2015, 00:06
mantıklı şimdi, yağmurda kaldı diye, hemen sorun çıkartacağına aklım ermiyor benim açıkcası...Olsa olsa ne olabilir, kısa devre dediğiniz gibi..

stratör neden çok yüksek akım üretir?

bildiğim kadarıyla akü bozuk yada boş iken hem aküyü doldurmaya çalışıyor hem diğer elektrik çeken yerleri beslemeye çalışıyor bu sefer statöre çok yük biniyor ve o ince kesitli sargılar kurtarmıyor yanıyor

oluroyle
04 Şubat 2015, 00:09
bildiğim kadarıyla akü bozuk yada boş iken hem aküyü doldurmaya çalışıyor hem diğer elektrik çeken yerleri beslemeye çalışıyor bu sefer statöre çok yük biniyor ve o ince kesitli sargılar kurtarmıyor yanıyor

akü zayıf ya da boş
konjektör yardıma koş
stratora da fazla yük biniyor .

:cat:

black-man
04 Şubat 2015, 00:10
Daha önce fark etmediğim bi durum var boşta gaz verip bırakınca devir 2000 altına inerken sol taraftan çıt diye bir ses geliyor usta benzin pompası dedi bilgisi olan paylaşırsa sevinirim.

mterayes26
04 Şubat 2015, 00:10
Statör devir kadar üretir, konjektör veya akü olmazsa sargı beslemeyi yetiştiremez aşırı ısınır ve yanar o yanmazsa beyin yanar özellikle japon motorlarında