PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Marşa basınca gelen ses, motorun çalışmaması hakkında soru?



Harry_
21 Ekim 2014, 21:22
Herkesem merhabalar, uzun zamandır forumu her gün, her canım sıkıldığın da açıp açıp okumama rağmen üye olmuyordum. Taa ki bu güne kadar..

Mondial 180 z one motorum var. Servisten yeni çıktı, çıktıktan sonra motora 2 gün bindim. Bunu belirtmemim sebebi, bağlantılarda bi problem olabilir mi diye düşünüyor olmam. Her neyse, dün yani aldığımın ikinci günü, normal şekilde çalışıp işyerine geldim, bi yarım saat sonra tekrar çalıştırmak istediğimde marşa bastığımda göstergelerin ışıkları söndü. 3 - 5 defa denememe rağmen marşa her dokunduğumda bi " tık " sesi geliyor. O an direkt ayak marşı ile denedim, bir seferde sorunsuzca çalıştı. Zaten biraz ileri alacaktım motoru götürüp koydum. Akşamına da bi problem olmadı. Fakat bu gün sabah yine aynı şey. Her marşa bastığımda gelen tık sesi ve akabinde (digital) göstergenin silinip elimi marştan çektiğimde geri gelmesi olayı. Tabii bu sabah yine denedim fakat ayak marşı ile çalıştıramadım. Internette bu konuda bulduğum yardımcı olabilecek şeyler kısıtlı, o yüzden sizlere sorma gereği duydum.

Motoru servise yine götüreceğim, o Allah'ın emri, fakat ayak marşı da çalışmıyor. Bir hrr sesi, o kadar. Servise kadar nasıl götürebilirim? Ya da kendi yapabileceğim bir tavsiyeniz var mıdır?

enver12
21 Ekim 2014, 21:40
bende de vulture var aynı sıkıntıyı yaşamıştım maalesef motor toplanırken vidalar çok sıkılmıyor yada serviste dikkat edilmiyor benim akünün bir kutbu yerinden çıktığı için böyle bir sıkıntı oluşmuştu istersen bi kontrol et belki ondan olabilir

Zeronix
21 Ekim 2014, 21:52
oloşabılecek sorunlar aşşagıdakı gııbıdır .

1.aku kutup başları monte edilmemiş gevşektir sallatıda yerınden oynuyordur.
2.kısa devreden dolayı aku bıtıyordur .
3.aku ömrünü tamamlamıs hakkın rahmetıne kavusmustur.

hakikiteker
21 Ekim 2014, 22:42
Alternatör yada manyeto varsa (hangisi bilmiyorum) sıkıntı oradan da kaynaklanabilir.

shi_bumi
21 Ekim 2014, 23:28
Konjektör arızası...

cool113
21 Ekim 2014, 23:59
akün bozuk büyük ihtimalle.

KmlTkn
22 Ekim 2014, 00:37
Aku baslarini kotrol ,sigorta kontrolu
Bunlara bakın bi

Zeronix
22 Ekim 2014, 00:53
Konjektör nedir, arızası nasıl tespit edilir?
Daha önce bir konuda aracımla ilgili sorunu paylaşmıştım. Sorunun konjektörden olduğu ortaya çıktı ve konjektör değiştirildi. Şu an bir sıkıntım kalmadı. Bu yüzden aşağıdaki bilgiyi paylaşmak gereği duydum.


Konjektör nedir, arızası nasıl tespit edilir ?

Konjektör şarj dinamosundan gelen AC 10V-20V Elektriği DC 13-14Volta çevirir. Bu sayede hem motorun çalışması için bujilere, ve farlara gerekli enerji hem de akünün şarj olabilmesi için aküye gerekli elektrik sağlanmış olur.









Peki akümüz 12 volt veriyorsa neden 13-14 volt sağlıyoruz?




Çünkü çıkış elektriği hem aküyü şarj etmeli hem de motorun elektrikle çalışan organlarına gerekli elektriği sağlamalı. Bunu yaparken de aküdeki elektrik kullanılmamalı.




Dolayısıyla akünün verdiği elektrik voltajından yüksek bir voltaj bu işi sağlar. Yoksa motor çalışmıyorken aküye 12 volt da bağlasan akü şarj eder. Ama motor çalışırken farlar açıkken 12 volt verirsen akünün kutup başlarına akü hem boşalır hem de şarj etmez.




Konjektör arızası nasıl tespit edilir ?




* Akünüzde şarj problemi varsa, Motorunuzun aküsü 2-3 gün sonra bitiyorsa konjektör bozuk olabilir.
* Konjektörün giriş bacakları motor çalışırken ölçülür.
* AC 12-20 Volt okunuyorsa demekki şarj dinamosundan konjektöre akım geliyor. O halde konjektör çıkışı ölçülür. Voltmetre DC ye getirilir. 14 Volt gösteriyorsa konjektör süper çalışıyor demektir. 12 Volt gösteriyorsa arızalıdır. Aküyü şarj edemez. 13 Volt ise orta derecede çalışıyor demektir. Hiç göstermiyorsa yanmıştır.




Piyasadaki Çin malı konjektörün satış fiyatı 20TL ile 80TL arasında değişmektedir.


Alıntıdır.