Carbondioxid
21 Ekim 2014, 13:28
Biliyorum yine/yeni/yeniden efsane bir konu, yine defalarca açılmış başlık, vesaire vesaire, gece yarısından beridir şiştim, değerler tamam, egzantrik işaretleri, 1.2.3.4 zaman hepsi tamam, hatta egzantrik dişlisinde hem sağ hem sol için, işaretleme yapılmış ve ancak işaretlerde ÜON geliyor.
Herşey tamamda arkadaş bu zıkkımın sübab başımıdır ne s.. ise, ayar yapmaya kalkıyorum kol yukarı doğru ( atmosfere doğru/uzaya doğru ) sanırım mikro milimetrelik şekilde oyunuyor, her iki (emme ve egzoz olmak üzere 4 sübablı her çifti bir kol tutuyor) sübab başında'da aynı durum(egzoz ve emme), yani ne kadar ayar yapmaya çalışır isem, ya tornavida başı ile aşağı bastırıp yapmaya kalkıyorum vesaire vs, yinede istenen değerden kaçıyor (elbette bir usta değilim ancak bu işte bir gariplik var yahu?
Acaba sente kaçıklığı denen durummu oldu, attaki kapaktan büyük alyen ile, mili çevirip yapıyorum bir kaç defa dalıp ters çevirdiğimde oldu cırrr diye ses gelmişti acaba durumda senteyimi kaçırdık, zamanlamamı kaçtı?
Usta arkadaşa geçen yaz ayarlatınca hiçbir işarete bakmadan buji deliğinden yapmış idi, ee yaptı ancak sen neden yapıyorsun şimdi dersniz hava soğuyunca kompresyon kaybı ve çalışmama durumu geçen kış başıda aynı şey olmuş idi, ve sorun sübab ayarı ile çözülmüştü.
Ama her hava sıcaklık değişiminde sübab uzaması kısalması metalürjik anlarımda artık tadı kaçtı bi yerde yanlışlık var arkadaş.
Emme sübabları ve tek kol tarafından 2 emme sübabı kontrol ediliyor(egzozda aynı) örnek olsun diye ekledim resmi,
http://i.hizliresim.com/78ZEYa.jpg (http://hizliresim.com/78ZEYa)
Egzantrik dişlisinden ÜÖN teşhisi hatta silindire tespi için bişey sokuşturyorum tanımlar doğru, her ikiside yukarı kalkık vaziyette yani kapalı.
http://i.hizliresim.com/vo7dgD.jpg (http://hizliresim.com/vo7dgD)
http://i.hizliresim.com/VyR5VR.jpg (http://hizliresim.com/VyR5VR)
Ancaak, üst egzantrik işaretlerine bakmadan sadece altta bulunan tapayı kaldırıp bakınca tek çizgilik 3. işaret daha mevcut, bu şekilde yapınca ise, her iki sübab kollarıda, demir gibi yerlerinde kalıyor, mikron mm bile yerinden hareket etmiyorlar.
http://i.hizliresim.com/PEz4pb.jpg (http://hizliresim.com/PEz4pb)
Bu durumda fazlamı işkillenmekteyim, ama öyle olsa verilen değerler milimetrik peki neden ÜÖN da iken sübabları tutan kollar neden yukarı doğru mikromm olsada hareket ediyorlar?, aşağıda zaten sübab yayları var bu durmua bir yardım lütfen.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:51 ----------
Motor hem BOŞ hem 5. vites'te aynı durumda, ÜÖN ÜST ÖLÜ NOKTADA' iken sübab kolları yine aynı yani boşluklu, yardım lütfen.
Herşey tamamda arkadaş bu zıkkımın sübab başımıdır ne s.. ise, ayar yapmaya kalkıyorum kol yukarı doğru ( atmosfere doğru/uzaya doğru ) sanırım mikro milimetrelik şekilde oyunuyor, her iki (emme ve egzoz olmak üzere 4 sübablı her çifti bir kol tutuyor) sübab başında'da aynı durum(egzoz ve emme), yani ne kadar ayar yapmaya çalışır isem, ya tornavida başı ile aşağı bastırıp yapmaya kalkıyorum vesaire vs, yinede istenen değerden kaçıyor (elbette bir usta değilim ancak bu işte bir gariplik var yahu?
Acaba sente kaçıklığı denen durummu oldu, attaki kapaktan büyük alyen ile, mili çevirip yapıyorum bir kaç defa dalıp ters çevirdiğimde oldu cırrr diye ses gelmişti acaba durumda senteyimi kaçırdık, zamanlamamı kaçtı?
Usta arkadaşa geçen yaz ayarlatınca hiçbir işarete bakmadan buji deliğinden yapmış idi, ee yaptı ancak sen neden yapıyorsun şimdi dersniz hava soğuyunca kompresyon kaybı ve çalışmama durumu geçen kış başıda aynı şey olmuş idi, ve sorun sübab ayarı ile çözülmüştü.
Ama her hava sıcaklık değişiminde sübab uzaması kısalması metalürjik anlarımda artık tadı kaçtı bi yerde yanlışlık var arkadaş.
Emme sübabları ve tek kol tarafından 2 emme sübabı kontrol ediliyor(egzozda aynı) örnek olsun diye ekledim resmi,
http://i.hizliresim.com/78ZEYa.jpg (http://hizliresim.com/78ZEYa)
Egzantrik dişlisinden ÜÖN teşhisi hatta silindire tespi için bişey sokuşturyorum tanımlar doğru, her ikiside yukarı kalkık vaziyette yani kapalı.
http://i.hizliresim.com/vo7dgD.jpg (http://hizliresim.com/vo7dgD)
http://i.hizliresim.com/VyR5VR.jpg (http://hizliresim.com/VyR5VR)
Ancaak, üst egzantrik işaretlerine bakmadan sadece altta bulunan tapayı kaldırıp bakınca tek çizgilik 3. işaret daha mevcut, bu şekilde yapınca ise, her iki sübab kollarıda, demir gibi yerlerinde kalıyor, mikron mm bile yerinden hareket etmiyorlar.
http://i.hizliresim.com/PEz4pb.jpg (http://hizliresim.com/PEz4pb)
Bu durumda fazlamı işkillenmekteyim, ama öyle olsa verilen değerler milimetrik peki neden ÜÖN da iken sübabları tutan kollar neden yukarı doğru mikromm olsada hareket ediyorlar?, aşağıda zaten sübab yayları var bu durmua bir yardım lütfen.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:51 ----------
Motor hem BOŞ hem 5. vites'te aynı durumda, ÜÖN ÜST ÖLÜ NOKTADA' iken sübab kolları yine aynı yani boşluklu, yardım lütfen.