PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motorum titreşimli çalışıyor, çok yakıyor yardım !!?



brtvrdrl
21 Ekim 2014, 00:58
arkadaşlar motorum bunda 2 ay oncesine kadar çok iyi çalışıyordu. tabiri caizse gazı verdiğimde sıfır titreşimle yağ gibi gibi çalışıyordu resmen motor. Birgün ışıklarda ara gaz verirken birden patırtı geldi motort stop etti. Daha sonra motoru açtım sipop yamulmuştu kopmamıştı. bende sibobu ve piston silindiri değiştirdim. üst kapakta sıkıntı yoktu o aynı kaldı, fakat o günden sonra motor iflah olmadı, ne yaparsam yapayım eski verimi alamıyorum. motorsangi gaz yerken bile zorla gaz yiyor, gaz verdiğimde titreşim var. her türlü hava ayarını denedim yine aynı. yakıtta fazla yakıyor. Bu sorun çıkmadan once motor 100 de neredeyse 2 litre yakardı şimdi 3 oldu. ne yapmam gerek sorun ne yardım edersenz sevinirim.

Furkan916
21 Ekim 2014, 03:32
kaç cc motorunuz?

Carbondioxid
21 Ekim 2014, 04:29
Sübab değişimini kendiniz yapmışsınız, kapak toleransı ve Sübab rodaj'ını ( sübab alıştırma ) nasıl hall ettiniz?

Sanırım herkesin atladığı nokta bu, sıfır kapak takımı ve sübab alınıp takılıyor ve sübab rodajı atlanıyor, bu husus benimde çekindiğim nokta, gerekli ekipmanlarım olsa idi, (aşındırıcı pasta, sübab tutamağı vs) kendim değişmeye cesaret edecek idim.

Probleminiz büyük ihtimale atladığınız sübab alıştırması denen olay, bu durumda çok külfetli değil ise yeniden kapak ve sübab'lar alıp, sübab alıştırması konsunda usta birine götürmek, aksi halde extra ve dönüşü olmayan hasarlar verdirirsiniz.

serkanADH13
21 Ekim 2014, 05:03
subaplarda kaçırma var ise yakıt çok yakışı bu sebeptendir,

eğer motorda sente 1 diş atladı ise titreşim o sebeptendir,

brtvrdrl
21 Ekim 2014, 06:53
Motorum honda titan es. Itecekli yani sente atlatma durumu yok. Subap alistirma isinide subap pastasiyla yaptim birinden yardim alarak..

mckayrak
21 Ekim 2014, 13:26
Supap eğrildi ise piston vurmuştur. Niye piston vurmuş onu çözmeniz gerek. Piston ve silindir değiştirdiğinizi yazmışsınız, eğer krankı söktüyseniz kam dişlisini de sökmüşsünüzdür. Yanlış takıldıysa zamanlama bozulur. Dişlerin üzerinde markalar vardır bunlara göre takılması gerek. Linkteki servis manueline göre kama basan kollar var. Bu kollara baktınız mı?. Darbe sonucu kollar deforme olabilir. İticilerin de düzgünlük kontrolunun yapılması gerekir. Supap eğildiği zaman supap kılavuzuna da (valve guide) hasar verebilir. Buna da iyice bakılması gerekir. Hatta direk değiştirilmesi daha iyidir. Supap alıştırmasından sonra sızdırmazlık kontrolünü yapmanız gerekir. En azından kalem kontrolü yapmak gerekir.

http://die-kleinkraftrad-ig.de/wissensdatenbank/reparaturanleitungcg125.pdf

brtvrdrl
21 Ekim 2014, 14:46
Aklima gelmisken soyleyeyim, motorda sicakken emme subabi boslugu un artma sikintisida var. yani motor sogukken subap boslugu normal degerde, motoru biraz kullanayim azicik isinain hemen bosluk artiyor. Motor sicakken ust kapagi sokerek baktim.