PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yamaha Ybr 125 ESD Çözülemeyen Problem (Yardım-Fikir)



Geweze
20 Ekim 2014, 01:12
Merhabalar.

Sorunumu çözmek için 2 aydır yapmadığım şey, gitmediğim usta kalmadı, umarım buradan çözüm bulabilirim.

2 ay önce 23.000 Km'de 2011 model Yamaha Ybr 125 ESD satın aldım ve kazıklandım.

Aldığım günden beri motor 1,2 ve 3. viteslerde gayet sağlıklı, devirli güzel. Ancak 4. vitese atınca ve 5. viteste;

=> Güç kaybı,
=> Gaz yememe,
=> Tutulma gibi problemler baş gösteriyor.

Aynı hızda sabit gidemiyor, ya devir kaybediyor ya da (devri geri alsın diye gaz verince) daha üst devirlere çıkıyor.

Yaşattığı his tam olarak sanki biri arkadan tutuyor/bırakıyor, tutuyor/bırakıyor.

Bu sorun rüzgarlı havalarda çok daha belirgin oluyor, 70 Km hızı geçemiyorum..

Neler yaptık?
1-Sorunun yakıt/hava karışımından olduğunu düşündük!

=> TSP, Throttle Position Sensor, Sensıtometre, Kelebek Konum Ayarlayıcısı, KKA isimleri ile bilinen 18D-H5885-00 parça numaralı şeyi yeniden programladık.

Olmadı.. Karbüratörü açtık, kontrol ettik. çözemedik. Ustalar Karbüratörün daha önce çok kurcalandığını söyledi, "değiştirmeli" dediler.

Rica/minnet sağlıklı bir YBR 125 ESD'nin karbüratörü ile motoru test ettik, sağlıklı çalışınca;

=> 51PE490100 Parça numaralı orjinal (yeni TSP'de üzerinde) sipariş ettik! İşçilik dahil 799,36 TL ödedim.

Motoru aldım, teste çıktım şahane!

Ertesi gün aynı sorun baş gösterdi... (Sinir krizleri)

2-Sorunun silindirin yıpranmış olacağından, yakıtı kaçırmasından ve/veya contasından kaynaklandığını düşündük;

Silindir söküldü, usta benzin ile sızdırmazlığını kontrol etti, sorun görünmedi. Contayı değiştirdi ve "turbo" denilen zımbırtıyı temizledi.

Motoru aldım, teste çıktım şahane!

Ertesi gün aynı sorun baş gösterdi... (Cinnet)

Ben sorunun hava ile ilgili olduğunu düşünüyorum ama derdimi anlatamıyorum!
Her ustaya gidiyorum, bir iki ayar yapıp veriyorlar, sorun geçici çözülüyor, ertesi gün yine aynı sorun!

Yukarıdaki işleri bir de YAMAHA yetkili servisinde yaptırdım!

Fikri, önerisi olan var mı? Nasıl çözeriz bu işi? Çok canım sıkılıyor..

ENİGMA
20 Ekim 2014, 01:23
sat kurtul

Egee22
20 Ekim 2014, 01:38
Her çinli alacagim diyene onun yerine ikinci el ybr al diyenler konuya bekleniyor...

Geweze
20 Ekim 2014, 01:39
sat kurtul

"Sen de birini kazıkla" diyorsun yani!? Yanlış mı anladım?

ENİGMA
20 Ekim 2014, 02:20
yo insanin fikri neyse zikri odur ben oyle bisey dusunmedim . satarken sorununu belirtecegini ummustum

E-TEKİN
20 Ekim 2014, 02:55
Bursa da sağlam ustalar var,Keske Bursa da olsan.

mterayes26
20 Ekim 2014, 04:20
Beyin abicim , veya elektrik sıkıntısı sonuç ateşlemeye kadar gider . Karbüratör o kadar büyük faktör olsa 800 tl verınce duzelırdı .

loxorist
20 Ekim 2014, 08:35
Bendede sana benzer sorun olmustu. Karburatorun yaninda 3 kademeli jikle var. Megerse onu arkadasim az yaksin diye en alta indirmis. 70 gecmiyordu motorum. Sonra jikleyi yukari kaldirinca gayet guzel oldu. Ybr de jikle varmi bilmiyorum ama benimkisi mcx 150 belki faydam olur

hayko5
20 Ekim 2014, 09:13
SAT bence hocam daha fazla zarar etme

abaf11
20 Ekim 2014, 23:30
Neticede Yamaha ölüsüde para eder,sattığın parayla çok rahat sıfır Salcano Wolf 125 alırsın diye düşünüyorum.

Geweze
22 Ekim 2014, 00:43
Sorunun çözümüne ilişkin gelişmeler var! Test sürüşündeyim, yarın akşam gelişmeleri yazacağım..

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:55 ----------


Her çinli alacagim diyene onun yerine ikinci el ybr al diyenler konuya bekleniyor...

Ben de onlardanım! Sorunum çözüldü, detayları az sonra yazacağım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:40 ----------


sat kurtul


"Sen de birini kazıkla" diyorsun yani!? Yanlış mı anladım?


yo insanin fikri neyse zikri odur ben oyle bisey dusunmedim . satarken sorununu belirtecegini ummustum

Son yazdığın çok inandırıcı gelmedi!

KemaL*
22 Ekim 2014, 01:20
Öncelikle selamın aleyküm yanlış anlamadıysam eğer senin motorunun dişlisini değiştirmişler yani diyeceğim o ki ilk önce ybr nın orjınal dişlilerine bak sonra git bi servise dişlileri kontrol ettir umarım. Yardımcı olur ☺️

Geweze
22 Ekim 2014, 01:24
SORUNUM ÇÖZÜLDÜ..! Yorum yapan herkese teşekkürler..

Nasıl çözüldüğünü anlatmadan önce şu ana kadar sorunla ilgili neler yaptığımı yazmak istiyorum!

150,00 Debriyaj, sac ve yağ değişimi (YETKİLİ SERVİS)
25,00 Supap ayarı, hava ayarı, (Yerel Tamirci1)
25,00 TPS Ayarı, Karbüratörün dağılıp toplanması/bakımı (Yerel Tamirci1)
800,00 Kabüretör değişimi (işçilik dahil)(YETKİLİ SERVİS)
50,00 Silindir contası değişimi, turbo temizleme (YETKİLİ SERVİS)
1.050,00 Toplam Maaliyet

Ve bütün bunları yaşarken on küsür kez motoru ustalara bırakmak, iş yerinden erken çıkmak, tamirhane-ev arası yaya kalmak, sinir stres, vs.

Çanakkale'de yaşıyorum, malum her yer deniz. Beynimi ciddi ciddi motoru feribot ile karşıya geçerken denize atma ve kurtulma düşünceleri geçerken son kez "başka bir ustaya göstermeli" dedim ve Çanakakle'de önünde pek motor olmayan, ara sokaktaki sakin bir motorcuya UMUTSUZCA durumu ve yapılanları anlattım.

Motorcu; "Abi çıkan karbüratör elinde mi"
Ben; "Evet"
Motorcu; "Eskisini getir onunla çözelim, bunu sana boşuna aldırmışlar, bunların hastalığını biliyorum ben"
Ben; "Nasıl yani?"
Motorcu; "Mikuni abi bunlar, japon malı, bozulmaz"..

Yanıma bir çırak verdiler, bastım eve gittim, motoru ve eski karbüratörü çırağa teslim ettim.
20 dakika sonra telefon (tanınmadık bir numara);

Motorcu; "abi oldu gel al motorunu"
Ben; "nasıl yani"...

Gittim..

Yeni karbüratörü poşedine ve kutusuna koymuş, umutsuzca test sürüşüne çıktım. Daha ilk saniye, gazın tepkimesi şaşırtıcı derecede iyi! Gitmiyor ya motor, alışmışım tam gaz kullanmaya, direksiyon elimden kaçacak desem yeri var! Popo koltuktan kaydı, o derece yani :)

Hız yapılabilinecek bir yol olan İzmir çevre yoluna çıktım,
=> 110-120 motorda tık yok,
=> 5. vites 50-100 arası ivmelenme, tık yok,
=> 4. viteste 30'lara düşme tekrar gaz falan, tepkiler şahane!

İnanılır gibi değil!

Adamlar yeni karbüratörü kutu yapmış, verdiler. "Git, belki iade edersin" diye..

=> Borcum?
=> 20,00 TL

Ağzım açık kaldı arkadaşlar..

Ustaya ne yaptığını sordum, "ustalık işi, söyleyemem" diyor.

Dedim ki "ben bu durumu motosiklet.net'te yazdım, senden bahsedebilir miyim" , "problem yok, abi"

"Usta" kelimesinin içini tamamıyla dolduran,
beni motordan soğutan, yaklaşık 3 aydır mücadele ettiğim ve 1.000 TL harcadığım, sorunu çözebilmek için 500,00 TL daha harcamayı göze aldığım sorunu motora bakmadan "üzme kendini, bi şekilde çözeriz" diyen,
Sorunu 20 dk'da, 20 TL'ye çözen ADALI Motor Ailesine sonsuz teşekkürler ve saygılar.

Reklamı hakettiler!

Adalı Motor
Murat/Mehmet Usta (kardeşler)
0546 411 7863 - 0542 728 5970
Merkez/Çanakkale

Bu arada ben oradayken motorlu polisler koca koca BMW'leri ile geldi ve birini bırakıp gittiler. Meğer bu adamlar işin erbabıymış.


Şimdi elimde 776,34 TL değerinde 1 adet 1 hafta kullanılmış Mikuni karbüratör var.

Servisle iade konusunda görüşeceğim, bakalım ne diyecekler..

manofsteel
22 Ekim 2014, 02:26
Geçmiş olsun,eski bir ybr'ci olarak sorunun çözülmesine kendiminmiş gibi sevindim :queen: umarım bizde böyle işinin hakkını veren ustalarla karşılaşırız :silent:

ogzcngdk
22 Ekim 2014, 03:38
büyük geçmiş olsun o zaman... çok sevindim. artık karbratörüde satarsınız yada iade edersiniz teselli olur diye düşünüyorum.

benim ustamda aynı adalı motor gibi sokak arasında hiç biryerin yetkili servisi olmayan bir yer çok memnunum bende

E-TEKİN
22 Ekim 2014, 04:54
geçmiş olsun.sorunun çözülmesine sevindim.Inş servis geri iade alır.

mterayes26
22 Ekim 2014, 06:48
Bendede sana benzer sorun olmustu. Karburatorun yaninda 3 kademeli jikle var. Megerse onu arkadasim az yaksin diye en alta indirmis. 70 gecmiyordu motorum. Sonra jikleyi yukari kaldirinca gayet guzel oldu. Ybr de jikle varmi bilmiyorum ama benimkisi mcx 150 belki faydam olur


o arkadaşınla bir daha konuşma bence , jikle ve az yakma . Aksıne oyleyken cok yakar boğar ondan 70 ı gecmez motor

Geweze
23 Ekim 2014, 22:52
Son Gelişme;

Çanakkale YAMAHA Yetkili Servisi karbüratörü iade almadı. Hatta işi farklı noktalara (bizi rahatsız etmeyin diyerek) getirdi.
Hakkımı Tüketici Hakem Heyetinde arayacağım. Elimde iş görecek belgeler var!

Shrieker
23 Ekim 2014, 23:18
Lan oğlum naaptı adam motora. Okudu üfledi mi :queen:

ENİGMA
23 Ekim 2014, 23:46
Sorunun çözümüne ilişkin gelişmeler var! Test sürüşündeyim, yarın akşam gelişmeleri yazacağım..

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:55 ----------



Ben de onlardanım! Sorunum çözüldü, detayları az sonra yazacağım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:40 ----------







Son yazdığın çok inandırıcı gelmedi!

inanmaya bilirsin normaldir.Ama motorunun duzeldigi icin cok sevindim kazasiz belasiz

nuda34
29 Ağustos 2017, 03:28
ist.dayız gaz yememe ve stop etme sorunu için ç.kaleyemi gelsek :)
karbüaratörü kargo yapsak nsl. olur ??

tokhanoğlu
04 Eylül 2017, 20:55
Helal olsun öyle ustaya keşke hepsi öyle olsa.

akindir
05 Eylül 2017, 01:02
Buram buram reklam kokusu geliyor.

hokahey
05 Eylül 2017, 01:45
bir solukta okudum. eğer gerçek ise usta inanılmaz bir iş çıkarmış.

ustanın sırrını vermemesi ise mevzuya inanılmaz bir gizem katmış.

demek ki eski ve orijinal olan karbüratörde bir arıza vardı, usta bunu daha önce tecrübe ettiği için bir çırpıda arızayı tamir etti.

eyyorlamam bu kadar. hayırlı işler.

Metehan07-70
05 Eylül 2017, 11:48
Bence sorun ilk gittiğin ustalardan kaynaklı, ybr nin öyle çözülmeyecek bir problemi çıkmaz, çünkü o kadar kompleks bir yapıya sahip değil. Yenileri pek bilmem ama evet eskierin karbüratörleri sağlamdır, öyle kolay bozulmaz, ancak yakıt kaynaklı kirlenme olur.
Araya çinlileri karıştıranlar olmuş, yapmayın etmeyin yahu. Ben 65 bin deki Ybr me bir seferde ki en pahalı bakımı geçen hafta yaptım; ön-arka balata değişimi, gaz teli değişimi, fren üst merkez değişimi (camı çatladı), sinyal rölesi değişimi; 185 TL.

batuhansavas
04 Temmuz 2020, 00:26
Aynı sorun şimdi bende fakat Antalya'da olduğumdan kime gitsem boş döndüm 4-5 vitesteyken gazı sabit tutamıyorum motoru biri tutup bırakıyor zincir dişli değiştirdim aynı hava subab ayarı yaptırdım aynı çözemedim bir türlü

schnitzel_34
04 Temmuz 2020, 10:19
benim cryptonda aynı sorun var.. 3. vites 80e yaklaşınca 4.vitese atınca yığılma gaz yememe oluyor. stabil giderken gazı bırak tekrar verince boğulma oluyor. üzerindeki karbüratörün hava ayar vidası yalama yapmışlar..

batuhansavas
10 Temmuz 2020, 03:34
Aynı problem bende de başladı Antalya'da kime götürsem tık yok aynı öğrenen varmı acaba problemi 4 ve 5. Viteste giderken gazı bıraksam da aynı birakmasamda sabit tutunca biri tutup bırakıyor gibi sorun neydi acaba

rebeka
12 Temmuz 2020, 01:00
Büyük ihtimalle sorunun cdi