PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 5.1 liraya motosiklete sıfır ABS takmak (ayrıntılar içeride, beş lira on kuruş)



EKONOMİ
17 Ekim 2014, 23:30
Bismillahirrahmanirrahim
Selamun aleykum,

Mondial 150 cc scooter motorlarda fren kaliperine bir parça takılı
bu parça hidrolik basıncı belli bir seviyeyi aşınca oluşan aşırı basıncı absorbe ediyor
ve kilitlenmenin önüne bir nebze geçiyor deniyor

frenleri sertleştirdiği de söyleniyor

bu parçayı alıp motorumuza taksak panik frende kaymayı önler mi?
yapılan masrafa(!) değer mi :)

15 eylül-30 kasım tarihleri arasında zc 150 yedek parçaları %50 indirimli
demek ki 2.55 tl ye alabiliriz :)

kullanan var mı aranızda
yorumlarınızı alabilir miyim lütfen


http://mondialyp.com/parts/main_page_01/yedek_parca_urunleri.php?urun_id=15301081&kat_id=SCOOTER&parcakatid=GRS1-05006-282




http://i.hizliresim.com/G1Gvgb.jpg (http://hizliresim.com/G1Gvgb)


http://i.hizliresim.com/DkGlOv.jpg (http://hizliresim.com/DkGlOv)


http://i.hizliresim.com/ozygab.jpg (http://hizliresim.com/ozygab)

canerol
17 Ekim 2014, 23:35
takip ediyorum :)

Faradaybv
18 Ekim 2014, 00:38
Aleyküm Selam. Bunu takipta denemek cesaret ister.

Sinan Er
18 Ekim 2014, 00:42
O paraya ABS etiketi alamazsın.

ilkerabi
18 Ekim 2014, 00:58
O motordan bende vardı, 55-60bin km yaptım, ön fren arka frene oranla bu modelde iyi tutar, balata bitirmez; hava yapmaz ama ABS ile ilgisi yok, arkayla kombine sıkmazsanız kilitleyip yere yapıştırır. Arka disk ise (RS) lerde tam bir rezalettir, nemli havalarda balata kendi kendini yer, yarıdan aşağı düştü mü yetmez. ((HS) modeli arka fren kampanadır))

EKONOMİ
18 Ekim 2014, 16:29
konuyla ilgili yazi buldum
ayar vidasi da varmış bu abs nin
sanırım doğru iz uzerindeyiz

www.scooter.web.tr/index.php/kunena/100-scooter-fren-sistemleri/20199-disk-freni-abs-fren-e-cevirme

rebel_punto
18 Ekim 2014, 17:05
O paraya Abs nin çıkartmasını vermezler demiştim daha önce sana. Bak bir arkadaşta aynı şeyi söylemiş.

Hazır freni bozma.

Ayrıca firmalar aynı motosikleti abs farkı olarak bin, bin beş yüz tl farkla satıyor.

Defalarca söyledim yineliyorum:

Motorsiklet sürmeye devam etmek istiyorsan sat mondi yi adam gibi bir motor al.

Mondinin en iyisi Drift onu bile 15 inci km de satılık a çıkardım.

Bajaj discover al, lastikler eskimeye yakın güzel bir çift dubles kafan rahat olur.

clabber
18 Ekim 2014, 18:28
Bırakın bu sat Mondiyi al daha iyisini ayaklarını. 45 bin tl'lik arabaya biniyorum ama hala 1500 tl lik mondimi değiştirmiyorum.Niye çünkü bana yetiyor, motosiklet zevkimi de alıyorum. Kiminin de parası mondiye yetmiştir almıştır.4 yıldır apaçiler gibi kullanmayıp bakımını da zamanın da yaptırdım hiç bi sorun yaşamadım.Sen de öyle yap Rebel_FiatPunto :cat:
O paraya Abs nin çıkartmasını vermezler demiştim daha önce sana. Bak bir arkadaşta aynı şeyi söylemiş.

Hazır freni bozma.

Ayrıca firmalar aynı motosikleti abs farkı olarak bin, bin beş yüz tl farkla satıyor.

Defalarca söyledim yineliyorum:

Motorsiklet sürmeye devam etmek istiyorsan sat mondi yi adam gibi bir motor al.

Mondinin en iyisi Drift onu bile 15 inci km de satılık a çıkardım.

Bajaj discover al, lastikler eskimeye yakın güzel bir çift dubles kafan rahat olur.

telike
18 Ekim 2014, 19:33
abs li motosikletler yaklaşık 1000€ pahalı. sen 5.10 a takacağın sisteme güveniyorsun. bu sistem kitlenmeyeceği anlamına gelmez fren kabiliyetini düşüreceği anlamına gelir. istediğin baskıyı uygulayamayacaksın çünkü mekanik alet engelleyecek.. abs sistemleri elektronik sistemlerdir.

rebel_punto
18 Ekim 2014, 20:02
Býrakýn bu sat Mondiyi al daha iyisini ayaklarýný. 45 bin tl'lik arabaya biniyorum ama hala 1500 tl lik mondimi deðiþtirmiyorum.Niye çünkü bana yetiyor, motosiklet zevkimi de alýyorum. Kiminin de parasý mondiye yetmiþtir almýþtýr.4 yýldýr apaçiler gibi kullanmayýp bakýmýný da zamanýn da yaptýrdým hiç bi sorun yaþamadým.Sen de öyle yap Rebel_FiatPunto :cat:

Çin malına karşı değilim. Yanlış anlaşılmasın. Mondial Drift aldım zamanında ama kısmet isinamadim satılığa cikardim.

Ekonomi sever arkadaşımı 15 yıldır tanıyorum. Aramızdaki hukuka dayanarak sat mondi yi dedim.
Ekonominin ekonomisi emin olabilirsin 100 bin liralık araba alıp üstüne 20 bin liralık motora binecek seviyede.

Bu gidip te alır anlamina gelmiyor tâbi. Öncelikleri belirlemek gerek.

Velhasıl kelam çinli yi yerdigim yok ama arkadaşıma tavsiye etmem. Kimse üstüne alınmasın. Özellikle mondi nin zongsen üretimi modellerini şiddetle tavsiye etmişimdir. Motor kısmı sorunsuz, az yakar iyi kaçar. 135cc ve 162cc modellerini kullananlar hak verir bana.

Bu arada fiat punto sizlere ömür. Nick 10 sene önceki nick.

clabber
18 Ekim 2014, 20:21
Aranızdaki bağın bu denli kuvvetli olduğunu bilmiyordum, pardon.:flower:

rebel_punto
18 Ekim 2014, 22:19
Aranýzdaki baðýn bu denli kuvvetli olduðunu bilmiyordum, pardon.:flower:

Ne demek. Iki teker olsun çamurdan olsun.

krd
19 Ekim 2014, 18:23
Bu tür başlıkları gördükçe; peygamber olduğunu iddia eden şahıs 5 milyon dolar tokatladı haberleri akıl hafsalamda bir yerlere oturuyor.

M.balibey
19 Ekim 2014, 20:39
fren performansını düşürüyor mu peki ben arttırmak için çelk fren hortmu yaptım apacheye eğer düşürmezse bir tane bundan takmak isterim bu arabalardaki limitöre benziyor

serkanADH13
19 Ekim 2014, 21:27
ön çamurlukta ABS yazmazsa olmaz o iş :)

tabii bu işin şakası,
o parçanın adı HİDROLİK TAZYİP ÖNLEYİCİ diye adlandırılır,

fakat o düşündüğünz işe yaramaz,

yinede hyırlısı artık :)

kurubuz
19 Ekim 2014, 21:39
Hollandada yaşayan uyanık bir türk vakti zamanında ABS markasını tescil ettirdi ve sıradan fren kaliperleri üretmeye başladı. Yanı gördüğünüz sadece ABS markalı fren tertibatıdır. ABS fren sistemi ile ilgisi yok.

EKONOMİ
20 Ekim 2014, 08:15
Hollandada yaşayan uyanık bir türk vakti zamanında ABS markasını tescil ettirdi ve sıradan fren kaliperleri üretmeye başladı. Yanı gördüğünüz sadece ABS markalı fren tertibatıdır. ABS fren sistemi ile ilgisi yok.

burdaki fotoya bakarsanız piston ve yay var sistemde
kuru kuru abs yazısı degil olay
yayin sertligi de ayarlanabiliyor deniyor

fren manetine kademeli sekilde sınırlama konulsa o bile panik frende aşırı frene basmayı engelleyebilir

veya manometreli basinc olcer gibi bir aletle aşırı basınç ölçülür uygun basinci gecmemesi saglanabilir
ac kapa yapmak bu kadar zor mu abs nin yaptığı da o ışte bas cek yapıyor saniyede bilmem kac kere

basit 5 -7 liralık alet bile tekerlegin donus hizini tespit ederek hizi dijital olarak gösterebiliyor dönüşün 0 sifir oldugunu tespit edemeyecek mi

çin cakma abs de neden bu kadar geri kaldi acaba ?
belki de unlu markaların abs sini fason olarak üretmek daha karlidir (sadece tahmin)


//hizliresim.com/kY7JRy]http://i.hizliresim.com/kY7JRy.jpg[/url]

en basta on+arka frene birlikte basmayi ogrenmek lazim.
bol bol fren alistirmasi yapmak ve frene panik halinde bile reflex şekilde en guvenli şekilde basmayı bilmek lazım

mustbe
20 Ekim 2014, 09:47
abs sistemi motor devri ile orantılı çalışır bilion demi

overcloud
20 Ekim 2014, 10:23
bazı japon motorların ön fren manetlerinde, manetin sertlik ayarını yapmanıza yarayan yüzük gibi bir parça vardır.

genelde 4 kademedir.

sertlik ayarına göre fren maneti çok önde tutar ya da çok geride tutar. böylece hassas parmaklar daha kontrollü fren yapabilir.

resimdeki parçanın görevi de bir nevi buna benziyor.

sdirer
20 Ekim 2014, 11:19
Japon ve alman muhendislerin aklina yanlizca piston ve yay kullanarak abs sistemi yapamak gelmedigi icin o kadar pahali. Bak cinliye bir yayla bir piston kullanarak fren gucunu azaltan boylece yokus asagi yukluyken tutmayacak abs yi sey yani freni demek istedim icat etmis..

Yahu Allah akil versin... ne demektir fren basinci artinca azaltacak sistem. Belliki bunu akil eden yokus asagi yuklu arac kullanmamis. Frene cok basarsiniz arkadaslar. Ee yani basinci arttirsiniz. Hem de cok arttirirsiniz. Peki bu sistem senin fren basincinin cok arttigina karar verip basinci dusururse ne yapacaksin?
Ha cok sıkıldıysaniz yasamaktan bunun cevreye , cevredekilere zarar vermeden yapmanin yollari var..

Alman ve japon muhendis salak oldugu icin tekerin donup donmedigini elektronik olarak denetleyen eger teker donmuyorsa basinci dusurten sistem kurmus. Kusur bizimkilerde... :)
Siz alin cin isini once freninizi sonra kendinizi bozun. selametle :)

EKONOMİ
20 Ekim 2014, 15:24
bizim burda dayilar işi çözmüş
motorun sağına soluna birer orta boy teker eklemiş
abs fren test videosundaki gibi
hani videoda islak zeminde tekeri kitleyen adam düşmüyordu o hesap ışte

aslında saga sola birer teker koyulup katlanir sekilde kolları da olmali
panik frende arka pedala dip fren yapınca tekerler otomatik açılmalı güvenliği sağlamalı
yan tekerlere de fren tertibati takılır zaten genelde duz

veya fren maneti aşırı sıkılınca

virajda yatik halde acilirsa durum tehlikeli olabilir


videoda izledim islak zeminde frene bir asılıyor scooter zink diye duruyor

Kuru Fasülye
20 Ekim 2014, 21:40
ABS değil de fren limitleyici şeklinde başlık açılsaydı daha farklı yorumlar gelirdi bence. Ufak parçanın yaptığı iş basit olarak düşünüldüğünde mantıklı. Yani tam frende bile ön freni kilitlemeyecek şekilde ayarlayabilirsiniz. Ama değişken yol-hava durumu, fren anında veya sonrasındaki direksiyon açısı, lastiğin kalitesi ve sıcaklığı, lastik hava basıncı vs bir çok etken lastiğin kaymasına-frenin kilitlenmesine yol açabilir. Yine de ayarın yapıldığı benzer şartlarda panik fren yapılırsa bence çalışır ve yeri öpmekten kurtarabilir.

Beycivan
21 Ekim 2014, 00:23
motorda hangi hızda ne şekilde ön ve arka freni kullanmayı bilmek ustalık ister. Motorunda abs olupta adam gibi frenlemeyi bilmeyen adam da var klasik frenle abs den daha iyi durabilen adam da var. Bu parçanın aslında bir gereği de yok. Aynı durum mondialin zc modelindeki eksozdaki aparat gibi. Bazen bir şeyler yapıyorlar ama ne işe yaradığını kendileri biliyor.Bandırmadan hayırlı akşamlar.

Machair
27 Ekim 2014, 23:49
Sayın Ekonomi,

arka freni 90-100 liraya hidrolik disk frene dönüştürmek yapılan masrafa değer mi?

http://http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/137744-arka-freni-90-100-liraya-hidrolik-disk-frene-donusturmek-yapilan-masrafa-deger-mi.html

başlığında ve linkinde yazılan konuda verdiğiniz linkten buraya geldim. Geldim de ne göreyim, fizik, kimya biyoloji uçmuş yerine dogmatik düşünce hakim olmuş. Daha öncede birçok yazınıza yorum yaptım. Yine sakin sakin yazmaya çalışacağım. Ama düşüncem şu ki siz bizlerle dalga geçiyorsunuz.

Yahu ABS nedir? Nasıl çalışır?

Gösterdiğiniz sistemde fren parçası ama kesinlikle ABS sistemi değil. Orada ABS olan tek şey çıkartma. Ki oda sadece marka, sistem değil. ABS sistemi o motordan pahalı. Hangi şehirde yaşıyorsun bilmiyorum ama yolun İzmir'e düşerse gel ben sana bir çay kahve ısmarlayayım oturup konuşalım. Baştan başlarız anlatabildiğim kadar anlatırım.

Ha bu arada diğer konuya da cevap yazacağım.

Beycivan
13 Kasım 2015, 15:44
arkadaşımız düşüncesini yazmış, olabilirliği konusunda tartışılır ancak incitici sözlerde bulunmaktan kaçınalım.

tanertc
13 Kasım 2015, 15:53
Bahsettiğin şeyin ABS ile ilgisi yok. Düşündüğün şey olmaz.

crocodill
13 Kasım 2015, 16:02
arkadaşımız düşüncesini yazmış, olabilirliği konusunda tartışılır ancak incitici sözlerde bulunmaktan kaçınalım.

Abi bi sene bunu yazmak için mi düşündün :queen:

MhmtcnKoral
13 Kasım 2015, 16:19
Çin, Japon, Kore, İtalyan, İngiliz, Hint malı ayrımı buraya direk sıçrayıp ayrımcılar gelmeye başlamış. Şahsen bu Japon manyaklığını anlamış değilim. Bunu yapan Japonlar değil Japon motorlarında yok yani. ''Hassas parmakların daha kontrollü fren yapabileceği sertlik ayarlı fren manetleri'' sadece bazı japon motorlarında yok hocam. Yapmaın artık bunu marka bazında model bazında yapalım artık bu ayrımları yahu gözünüzü seveyim. Bir Kore markası olarak Hyosung'da da var o özellik ve ben şahsen Honda, Kawasaki, Yamaha'da göremedim.

Beycivan
13 Kasım 2015, 16:40
crocodill, demek seninde bir senedir gözün burdaymış kardeşim baksana cevap gecikmedi.Bursanın neresindensin? Yıldırıma geldiğimde tanışalım görüşelim

mterayes26
13 Kasım 2015, 16:47
Kalyoncu motor da ucuz orası güvenilir mi daha önce alan varmı

crocodill
13 Kasım 2015, 17:19
crocodill, demek seninde bir senedir gözün burdaymış kardeşim baksana cevap gecikmedi.Bursanın neresindensin? Yıldırıma geldiğimde tanışalım görüşelim

İnegöldeyim ben abi görüşelim mutlaka:cherry:

ZümeR
13 Kasım 2015, 17:25
Anti Blocker System
ABS
Dilim döndüğünce yazayım

Ön ve arka tekerin RPM yani tur sayısı sürekli sensör ile takip edilir. Kısaca sayılır motor gittiği sürece teker turları sayılır.
Şayet ön yada arka teker dönüş sayılarında 1/2 cm (abs rotor çentik mesafesi) oranında bir fark var ve manetlerden biri aktif ise tekerlerden biri dönüyor diğeri dönmüyor anlamına gelir ve ABS motoru devreye girerek eksik tur dönen tekeri bırakıp tekrar tutar. Bu olay manet bırakılana yada teker durana kadar devam eder.
Kısaca bu kadar matematiği ve mantıksal doğrulama olaylarını senin o ufacık zımbırtın yapamaz.

Dediğin buji kılıklı malzemenin ABS mekanizması ile alakası yok.
Ama için rahat edecekse EVET üzerinde ABS yazıyor.

hasmet
13 Kasım 2015, 17:44
ABS'nin devreye girmesi ile fren basıncı arasında bir ilişki yok. Yağlı yahut çakıllı yüzeyde azcık fren bile tekerleği kilitleyebilir. O durumda ABS tekerleğin kilitlendiğini anlayıp devreye girer. Burdaki aletin ise umrunda bile olmaz.

mterayes26
13 Kasım 2015, 17:48
Motostar da var

Tequ
13 Kasım 2015, 20:52
Bismillahirahmanirrahim
Aleykum selam.
Bu is olmaz dayi.

kordinaryus
14 Kasım 2015, 01:02
abs'nin tek olayı tekeri kilitlememesi değil. sen buraya takılmışsın. frene az basarsan da teker kilitlenmez. bitik balata koy, yine kilitlenmez. sen teker kilitlenmesin istiyorsun ama olay o değil. olay daha kısa mesafede daha güvenli şekilde durmak. abs bu işe yarıyor. bu parçayı takınca daha kısa mesafede durabilecek misin? fren mesafen ne kadar azalacak? bunların cevabı önemli.

yoksa dediğim gibi bitik balata koy, hem kilitlenmez hem durmaz.

MhmtcnKoral
14 Kasım 2015, 01:13
Usta sen ABS'yi çok yanlış anlamışsın. Teker kitler, kitlemez değil. Ama çok kısa sürede freni bıraktırır sonra tekrar basarsın. Bitik balata koy, bu sefer kitleme süresi uzar.

kordinaryus
14 Kasım 2015, 05:11
Usta sen ABS'yi çok yanlış anlamışsın. Teker kitler, kitlemez değil. Ama çok kısa sürede freni bıraktırır sonra tekrar basarsın. Bitik balata koy, bu sefer kitleme süresi uzar.

ben mi?

abs teker kitler mi?

yahu sistemin adı kilitlenme karşıtı frenleme sistemi, niye kilitlesin tekeri :)

bence yanlış anlaşılma yok, yanlış bilgi sahibi olanlar var. ben de onlardan biri değilim.

https://tr.wikipedia.org/wiki/ABS_fren_sistemi

Bthndmrl
14 Kasım 2015, 08:37
arkadaşımız düşüncesini yazmış, olabilirliği konusunda tartışılır ancak incitici sözlerde bulunmaktan kaçınalım.

Abi yaa hahahah başka konudada taa 1 yıl sonra yazmıştın takipteyim :)

okoca
14 Kasım 2015, 11:42
anladığım kadarıyla bu aletin üzerindeki vidayı çeviriyorsunuz, çevrilme duruma göre maksimum uygulanacak kuvveti kaliper üzerinde sınırlıyorsunuz, yani istediğiniz kadar abanın frene, daha fazla güç uygulama şansınız yok, vida sınırlıyor, haliyle sert frende, uygun vida ayarı ile teker kitlenmemiş oluyor, normalde abs fren, sürekli kısa süre içinde sıkıp bırakır diye biliyorum..

Beycivan
17 Kasım 2015, 17:13
crocodill kardeşim pazar günü ağlayan çınara gittik msj nı bugün gördüm kardeşim. Ama bir gün görüşürüz kısmetse.Bende Bandırmaya beklerim.