PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yeni motor aldım...Vitesler zor geçiyor.



TEMBEL
14 Ekim 2014, 01:48
Biliyorum forumda böyle çok başlık var ama, acemiliğime verin lütfen. Mondial 150mg sıfır aldım. Motordaki malzemeler tırt, kalitesiz evet. Şimdilik sorunum - umarım ilk ve son olur- vitesler çok zor geçiyor. Motor daha 30 km de olduğu için mi böyle ? Park halindeyken boşa alamıyorum. Hatta diğer viteslere de çok zor geçiyor. Motoru kapatıp tekrar çalıştırınca ya da biraz gazlayınca ya da hareket edince düzeliyor. Hareket halindeyken vites geçişleri normal.


Birde arkadaşlar ben bu servisin koyduğu yağın olsa olsa Ayçiçek yağı olacağını düşünüyorum. Kaliteli bir yağ ile değiştirmeli miyim yoksa 500 km bakımını beklemeli miyim ?

!Lk£®
14 Ekim 2014, 01:58
beni düşüncem;
yağ için ilk 500 ü bir devirin derim.
vites için ise, benim 20.000 de sizin bahsettiğiniz sorun başladı, çözüm olarak vites kolu söküldü, bağlantı yerinden yağlandı ve sorun seri atmalarda geçti.
durduğum yerde bazen vites geçmeme sıkıntısı bende de olabiliyor.hatta ilk defa yazıyorum şuan, motoru aynen sizin gibi yeni aldım daha 100 km olmadan 1-2 defa vites durur haldeyken geçmeme olayını yapınca sinirden kafayı yiyecektim :) sonradan triğini buldum.gçemediği zaman debriyajı bırakıp tekrar sıkıp attırmayı deniyorum, sorunsuz geçiyor durur vaziyetteyken.1-2 defa ışıklarda vites geçiremeden kalmışlığım dahi vardır, her motorda olabiliyor :mrgreen:
çok da karamsar olmayın, yeni motor ennihayetinde.

Hayırlı uğurlu olmasını dilerim, tekeriniz düz bassın :)

TEMBEL
14 Ekim 2014, 02:05
Teşekkür ederim İlker, senin de tekerin düz bassın.

ogzcngdk
14 Ekim 2014, 02:07
zaten motorun vitesleri hareket halinde iken daha rahat geçer, motorun rodajda olmasınında payı vardır tabi. zamanla düzelir, sizde hareket halinde iken vites değiştirmeye çalışın

BatuhanK
14 Ekim 2014, 02:29
Hyosungta boş ışığı yakmasına rağmen birinci vitese atma durumu vardı rodaj yağı varken. Durduğu yerde çalıştırmak bildiğin risk oluyordu :D
Yağını değiştirdiğim günden beri problem kalmadı, biraz kullanıp yağını iyi bir şeyle değiştirebilirsin

TEMBEL
14 Ekim 2014, 03:01
o zaman 500 bakımına kadar böyle devam edeyim. bakımda kaliteli bir yağ koydurturum ya da kendim yaparım.


zaten motorun vitesleri hareket halinde iken daha rahat geçer, motorun rodajda olmasınında payı vardır tabi. zamanla düzelir, sizde hareket halinde iken vites değiştirmeye çalışın

sorunda o ya zaten, ışıklarda çok sıkıntı yapıyor :D

telike
14 Ekim 2014, 03:44
beni düşüncem;
yağ için ilk 500 ü bir devirin derim.
vites için ise, benim 20.000 de sizin bahsettiğiniz sorun başladı, çözüm olarak vites kolu söküldü, bağlantı yerinden yağlandı ve sorun seri atmalarda geçti.
durduğum yerde bazen vites geçmeme sıkıntısı bende de olabiliyor.hatta ilk defa yazıyorum şuan, motoru aynen sizin gibi yeni aldım daha 100 km olmadan 1-2 defa vites durur haldeyken geçmeme olayını yapınca sinirden kafayı yiyecektim :) sonradan triğini buldum.gçemediği zaman debriyajı bırakıp tekrar sıkıp attırmayı deniyorum, sorunsuz geçiyor durur vaziyetteyken.1-2 defa ışıklarda vites geçiremeden kalmışlığım dahi vardır, her motorda olabiliyor :mrgreen:
çok da karamsar olmayın, yeni motor ennihayetinde.

Hayırlı uğurlu olmasını dilerim, tekeriniz düz bassın :)


dostum vites durduğu yerde 1 e geçmeyince ben de debriyajı bırakıp tekrar sıkıp atıyorum. anormal bi durum varsa bilgilendirir arkadaşlar heralde

emre186
14 Ekim 2014, 07:22
Motorunda hiç bir sıkıntı yok rahat olabilirsin, zaten üstatlar anlatmış rodaj aşamasında ve rodaj yağıyla sert olabilir diye fakat bende bir çinli motor sahibi olarak sana söylüyorum; motoru durdurduktan sonra vites geçmiyorsa az ileri ittir tık diye geçiyor. Ben çoğu zaman 1 de dururum durduktan sonra boşa alırım az hareket ettirdin mi sorun kalmıyor. Bazen boşa aldığımı sanıyorum her şey normal tam tam debriyajı bırakıyorum bir zıplıyor motor boştan 1 e geçiyor namussuz o yüzden 1 de durup boşa alıyorum daha garanti geliyor :) tabi işin içinde çinli olması da var, yama ybr de bilerek bu zıplamayı yapmaya çalıştım vitesi kendin değiştirmezsen değişmiyor. Tadı damağımda kalan bir parçaydı :)

gargi amca
14 Ekim 2014, 09:44
Ya küçük cc de normaldir boşa durduğu yerde geçmeyebilir veya 1e falan. Ayağınızla azcık ileri veya geri ilerletin teker azcık dönsün o zaman geçer.

emre186
14 Ekim 2014, 19:00
Ya küçük cc de normaldir boşa durduğu yerde geçmeyebilir veya 1e falan. Ayağınızla azcık ileri veya geri ilerletin teker azcık dönsün o zaman geçer.

geri çekince olmaz, arka tekerin ileri dönüp zincir ve içindeki dişliyi hareket ettirmesi lazım o arada vites geçiyor.

cenkito
14 Ekim 2014, 20:12
geri çekince olmaz, arka tekerin ileri dönüp zincir ve içindeki dişliyi hareket ettirmesi lazım o arada vites geçiyor.

geri olsada olur.
motor geri hareket edince de zincir ve sanzıman dişlileri hareket eder :cat:

emre186
14 Ekim 2014, 23:12
geri olsada olur.
motor geri hareket edince de zincir ve sanzıman dişlileri hareket eder :cat:
bende geri götürürken atmıyor vitesi onun ki farklı olabilir yada sizinki.

cenkito
15 Ekim 2014, 00:10
normalde bu ileri geri hareketteki mantık, karsılıklı gelen yada gelmeyen dişlileri hareket ettirip konumlarını değiştirmektir.

ileride ki sanzıman hareketini geri harekette de yapar, yapmalı

TEMBEL
15 Ekim 2014, 00:12
Boşa pek geçmiyor, viteste bırakmak zorunda kalıyorum hep. özellikle 1 ve 2 de takılıyor durduğu yerde. neyse zaman gösterecek anlaşılan :) Arka amortisörler çok gıcırdıyor deli oldum yahu gacur gucur ne yapabilirim buna ?

emre186
15 Ekim 2014, 00:14
Yağla.. yeri değil de şu cg lerde sarı parçalar kullanıyorlar çok şık duruyor onların adı neydi ?

AydınOğlu09
15 Ekim 2014, 10:00
Kardeşim İçindeki yağı, değiştir sebebi ise servisler dandik yağ koyuyor. bu motosikletlerin şanzıman ile motor aynı yağı kullanıyor.