PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yağ yakma sorunu! Ustalar içeri. .



sternboy
13 Ekim 2014, 00:40
Arkadaşlar motorum rks 150 13.000 km deyim 1000kmde 1litre yağ yakıyor :) kilometresi düşük olduğu için pistonda sekmanda sıkıntı yoktur diye düşündüm siboplara bakayim dedim manzara aşağıda sizce siboplarda sıkıntımı var yoksa bana silindir piston setimi girdi :) şimdiden cevaplar için teşekkürler.

http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/673/MF8wrg.jpg (http://imageshack.com/f/ipMF8wrgj)

http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/909/2SixuR.jpg (http://imageshack.com/f/p92SixuRj)

mterayes26
13 Ekim 2014, 00:44
sübaplara öyle bakılmaz dostum , silindir kapağının sökülüp mazotla sızdırmazlık testi yapılması gerekir . Çalışmasında çelişinde sıkıntı yoksa yağ sekmanın hakkında rahmetine kavuşmutur .

sternboy
13 Ekim 2014, 00:48
sübaplara öyle bakılmaz dostum , silindir kapağının sökülüp mazotla sızdırmazlık testi yapılması gerekir . Çalışmasında çelişinde sıkıntı yoksa yağ sekmanın hakkında rahmetine kavuşmutur .
Rolantide durmuyor cok hareketli 1000 2000 dd arasinda gidip geliyor yada stop ediyor ama çekişte gidişte sıkıntı yok. Birde resimleri o bölgedeki yağı göstermek için attım nor.almi oradaki yağ?

mterayes26
13 Ekim 2014, 00:52
onlar enjeksıyonlu mu , cunku 250 lıklerı öyle ?

Karbüratörlüyse hava ayarı ile deneriz yoksa sıkıntıyı baska yerde ararız

sternboy
13 Ekim 2014, 00:56
onlar enjeksıyonlu mu , cunku 250 lıklerı öyle ?

Karbüratörlüyse hava ayarı ile deneriz yoksa sıkıntıyı baska yerde ararız

Yok abi karburatorlu hava ayarini yaptim temizledim herseyi yaptim ama ne yaptiysam ilk calistirdigimda duman atıyor ısınana kadar

mterayes26
13 Ekim 2014, 01:02
Yok abi karburatorlu hava ayarini yaptim temizledim herseyi yaptim ama ne yaptiysam ilk calistirdigimda duman atıyor ısınana kadar


hava ayarını kaç tur yaptın , ısınana kadar duman atıyorsa sübap keçeleri ölmüş dostum .

sternboy
13 Ekim 2014, 01:05
Motor ısındıktan sonra komple sıkıp rolentinin en stabik kaldığı yerde bıraktım 3 tura yakın

serkanADH13
13 Ekim 2014, 01:12
DOSTUM MOTORUN HİÇ ÇEVRE YOLUNDA TAK,,TAK,,TAK yaparak stop ettimi motorun HİÇ YAĞI KALMADIĞI BİR ANDA ?

eğer öyle ise malesef silindirin ölmüştür,
motorun gücü yerinde olabilir bu motorun sağlam olduğu anlamına gelmez,

eğer motorun yağsız kalmadırya hiç,
yağsızlıktan segman kitleme olmadıysa,

KESİN SONUÇ SUBAP KEÇELERİN'dir,

o gösterdiğin yerde yağ olması normaldir ve EĞER OLMAZSA SORUN VAR demektir,
__________________________________________________ __________________________________________________ ______________________________________________
mterayes26

silindir kapağının sökülüp mazotla sızdırmazlık testi yapılması gerekir

bu durum motorun subap ayarı yapılsa dahi kompresyon oluşmuyor ise bakılması gereken bir durumdur,
böyle durum olsa dahi motor YAĞ YAKMAZ,
motorun subaplarına YAĞ TEMAS ETMEZ subap keçeleri temizlik yapar,

eğer KEÇELER TEMİZLİĞİNİ TAM YAPAMAZ İSE silindire yağ giriş yapar ve motor yağ yakar,
İLK ÇALIŞTIRMADA AŞIRI DUMAN GELMESİ'nin sebebi ise motor stop ettikten sonra aşınan keçeden içeri yağ sızar ve o yanar,,,

mterayes26
13 Ekim 2014, 01:17
Serkancım , ama durum onu gösteriyor . Ayrıca nasıl sübaplara yağ temas etmez abi , külbütördekı damlama delıklerı ne için var ozaman .

Birde ısınana kadar yağ yakıyor diyor hocam bunun sebebi budur , hep bu yolu izledik ve insanlar memnun

cenkito
13 Ekim 2014, 01:28
kulbutordeki damlama delikleri subab yayları ile piyanoları yaglar,
subab asagı inerkende keceler yagı sıyırır, keceler olü ise yagı sıyaramadıgı için subabbaslarına yag iner ve
yanma odasına girip yanar

serkanADH13
13 Ekim 2014, 01:31
vaktınız olduğu bir ara bunu deneyim,

BEN YAPTIM O SEBEPTEN BU KADAR NE SÖYLEYEBİLİRİM,

subap keçelerini komple sök hiç takma,
motoru topla ve marşa bas,
bak nasıl duman atıyor,
sonrasında subap keçesi 1.6 mm subap kalınlığı olan motora 1.7 subap keçesi takın,
motor yine dumanlı çalışır ve ısınınca yani subapta beklemiş aşırı yağ yanınca hafifliyor ve sürerken hissedilmiyor duman,

Birde sıfır subap al ve eskı kapağa monte et,

subap'ı test et kaçırma olduğunu göreceksin,
eğer her saniye bir damla kadar akıntı yok ise o motor çalışır,

motoru o şekil topla,
bunu yaparken subap keçeleride subaplar ile sıfır yani yeni olsun,

motor çaışır belki 3 belki 5 sefer marş^'ta çaışır ama çalışır,
sonrasında motoru zorla,
veya 2..3 gün yatır ve marş yap,

hiçbir durumda DUMAN ÇIKARTMAYACAKTIR...

İŞİ YAPAN VE YAĞI SUYU İÇERDE VEYA DIŞARDA TUTANLARDIR KEÇELER VE CONTALAR...

sternboy
13 Ekim 2014, 01:35
DOSTUM MOTORUN HİÇ ÇEVRE YOLUNDA TAK,,TAK,,TAK yaparak stop ettimi motorun HİÇ YAĞI KALMADIĞI BİR ANDA ?

eğer öyle ise malesef silindirin ölmüştür,
motorun gücü yerinde olabilir bu motorun sağlam olduğu anlamına gelmez,

eğer motorun yağsız kalmadırya hiç,
yağsızlıktan segman kitleme olmadıysa,

KESİN SONUÇ SUBAP KEÇELERİN'dir,

o gösterdiğin yerde yağ olması normaldir ve EĞER OLMAZSA SORUN VAR demektir,
__________________________________________________ __________________________________________________ ______________________________________________
mterayes26

silindir kapağının sökülüp mazotla sızdırmazlık testi yapılması gerekir

bu durum motorun subap ayarı yapılsa dahi kompresyon oluşmuyor ise bakılması gereken bir durumdur,
böyle durum olsa dahi motor YAĞ YAKMAZ,
motorun subaplarına YAĞ TEMAS ETMEZ subap keçeleri temizlik yapar,

eğer KEÇELER TEMİZLİĞİNİ TAM YAPAMAZ İSE silindire yağ giriş yapar ve motor yağ yakar,
İLK ÇALIŞTIRMADA AŞIRI DUMAN GELMESİ'nin sebebi ise motor stop ettikten sonra aşınan keçeden içeri yağ sızar ve o yanar,,,
Motorda kitleme felan olmadi nen farkettigimden beri yag ekliyorum sürekli subap keceleri degisirsem sorun çözülür mu veya çözülmezse ozamanmi sorun pistonda veya sekmanda demeliyiz

mterayes26
13 Ekim 2014, 01:37
Birde sıfır subap al ve eskı kapağa monte et,

subap'ı test et kaçırma olduğunu göreceksin,

güzel abicim sübap alıştırma bunun için yapılmıyor mu ?

serkanADH13
13 Ekim 2014, 01:38
motor açılacak,
silindir kontrol edilecek,
çizikler yok ise segmanlar ölçülecek,
sorun yok ise (benim fikrim sorun olmasa dahi hazır açılmışken en azından segmanlarda yenilense daha iyi olur) sadece subap keçeleri değişsede olur,

zaten sökülünce keçeler kendini belli edecektir...

mterayes26
13 Ekim 2014, 01:39
Motorda kitleme felan olmadi nen farkettigimden beri yag ekliyorum sürekli subap keceleri degisirsem sorun çözülür mu veya çözülmezse ozamanmi sorun pistonda veya sekmanda demeliyiz


Abicim sekman piston kontrolünü yaptır , eğer keçeler değişirse subapları da değiştirt tanesi en çok 10 tl bir şey

serkanADH13
13 Ekim 2014, 01:41
Birde sıfır subap al ve eskı kapağa monte et,

subap'ı test et kaçırma olduğunu göreceksin,

güzel abicim sübap alıştırma bunun için yapılmıyor mu ?

subap alıştırma işi EĞER OLURDA KAÇIRMA VAR İSE EĞER MOTOR PERFORMANSTAN DÜŞER,
Kompresyon az olduğundan çekiş gidiş ve yakıt artar,

mterayes26
13 Ekim 2014, 01:43
Ben her motora kibarca yapıyorum , çocuklar memnun abi

serkanADH13
13 Ekim 2014, 01:58
subap alıştırma işini düşük devirli şarjlı matkap ile yapabilirsin,

yağlı zımpara tozu kullanıldığı taktirde sorunsuz iş görecektir,

Boş vaktin kaldıkça kendince aklına takılan işlemleri yap,
sök tak mantığı ile pek çok arızayı kendin çözebilirsin,,,

mterayes26
13 Ekim 2014, 03:36
Sübap macununun kutusu 15 tl , yağlı zımpara tozu ne kadardır bilmiyorum . Hiçbirini bulamazsan tebeşir tozu hafif yağla işlemi uygula , youtube dakı vıdeolara bulaşma .


Boş vaktin kaldıkça kendince aklına takılan işlemleri yap,
sök tak mantığı ile pek çok arızayı kendin çözebilirsin,,, BU SÖZÜ İLKE EDİN HEPİMİZ BÖYLE ÖĞRENDİK , serkan benım caracal 200 e bındıgım , bende serkanın racer 200 e bındıgı gunleri hatırlıyorum sanırım maviydi :D . Biz bu şekilde öğrendık

serkanADH13
13 Ekim 2014, 10:25
Bak Dün Gece Ne Buldum :)

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-kanuni-gozler-ustunuzde-olsun-182263985/detay

emre186
14 Ekim 2014, 07:35
Benim de yağ yakma sıkıntım vardı veya hala var anlayamadım, şöyle açıklayayım; bu sıkıntı dan dolayı tamirciye gittim ve silindir piston değişti, silindir ve pistonun hali içler acısıydı üstü simsiyah kurum bağlamış yanık yara bere içindeydi, içimden "ulan ben bu haliyle mi biniyordum!" dedim :) neyse değişti onlar 150 TL bayıldım her ne kadar içime otursa da en azından yağ yakmadan kurtulmuş olurum dedim 3-4 güne bir 4-5 TL ye yağ eklettirmek ten ise.. motor 450 km dir dumanı kesmedi ama eskiye nazaran daha az duman atıyor artık, kitler diye korkup günlük yağ kontrolü yapıyorum ve hep full çıkıyor çubuktaki ölçü yeri bazen azalmış gibi görünüyor 5 dk bekleyince yine full (dağılan yağlar aşağıya inerek birikmiş oluyor herhalde) tamirciye dumanı kesmedi dedim ve aldığım cevap tamircinin de testleri sonucu; "egzozun içinde kalan yağı yakıyor biraz bin sür geçer" dedi 5-10 dk de rölantide bıraktı dumanı atsın bitsin diye ama ben giden benzine acıdım adam da dumanı atmaya devam etmesine bozuldu, fakat yağ çubuğu full çıkıyor şimdilerde 400 km ye yaklaştığım halde. Her türlü yoruma açığım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 06:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 05:14 ----------

düzeltiyorum.. 350 km daha sonra motor 1 litre yağı içmiş! silindir piston değiştiği halde. Sorun nerede o zaman ? motoru çalıştırınca çubukta hiç yağ kalmıyor, biraz bekleyince 2 milim falan çıkıyor. Motor kısmını sökmeden silindir kısmından yapılmaz mı ?[COLOR="Silver"]

search16
14 Ekim 2014, 09:20
Sabah ilk çalışmada duman atma varmı. Varsa eğer sübaplardaki duman lastikleri deforme olmuş olabilir. Özellikle motor sıcakken gaz verip bıraktığında duman atıyorsa egzos sübabı nın lastiği yırtılmış olabilir.

emre186
14 Ekim 2014, 10:16
İlk çalışmadan durana kadar gaz verdiğimde hafif duman atıyor sürekli, gazı biraz fazla verince dumanda artıyor. Bir tek rölantide atmıyor. Demin yamaha servisinde ybr lere kullanılan kaliteli yağ dan koydurdum 1 litre, yağı boşaltmak için vidaya anahtarı değdirince adamdan şöyle bi ses çıktı; "a aaa!" ne oldu dedim, yağ boşaltma yerindeki vida yalama olmuş elimle bile dönüyor oynuyor, verilmiş sadakan varmış bir yerde vida düşüp de yağın bitseydi motor kilitlenseydi diye devam ederken hop dedim yavaş gel ustam nazar değdirecen :D neyse komple kaliteli yağı doldurdu resmen motorun gevşediğini hissettim sürerken. Bakalım yağ eksiltmeye devam edecek mi? 200 km ye belli olur diyor yamaha servisi.