PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Akünün bir kutubu boştayken motor niye çalışıyor ?



beko12345
08 Ekim 2014, 01:49
Merhabalar.

Olayı kısaltılmış şekilde anlatayım.

Geçen günlerde motorumu Suzuki servisine bıraktım komple elden geçmesi için. Yağı suyu balataları vs.

Neyse olay burda başlıyor.

Motorumu teslim almaya gittim.
Çalıştırdım eve kadar geldim fakat sonradan takılan sis farları ve yine sonradan takılan çakmaklık çalışmıyordu.
Orasını burasını kurcaladım. Yok herşey normal.

En son aküye bakayım dedim.Koltuğu açtım.Ve beklemediğim manzarayla karşılaştım.

Motora oturduğumuzda akünün sol taraftaki kutubu boştaydı!(+ veya - hangisi emin değilim hatırlamıyorum)
Hemen aküye taktım. Ve çalıştı sis farlarım ve çakmaklığım.

Zaten akünün bir kutbunu söküp öyle unutup bana motoru bu şekilde veren suzuki bayine diyecek laf yok fakat

Motor akünün bir kutubu boşta iken nasıl çalıştı? Normal şekilde marşla çalışıyordu. Farlarda yanıyordu.

Bir akrabam kaçak olabilir dedi ne derece doğrudur?
Beni aydınlatırsanız sevinirim.
İyi günler .

mterayes26
08 Ekim 2014, 02:08
vidası gevşek kalmıştır çalışmıştır , yolda giderken titreşimden vida boşalınca kutup başı çıkmıştır . Aslında bu şekilde çalışmaması lazım ama yüksek şarj ettiği için yolculuk esnasında aküye ihtiyaç duymamış olabılır . Çinli motorum aküsüz de çalışıyordı ama japonların sistemi biraz değişik . Aküsüz binmeyin beyni yakarsınız

beko12345
08 Ekim 2014, 02:21
vidası gevşek kalmıştır çalışmıştır , yolda giderken titreşimden vida boşalınca kutup başı çıkmıştır . Aslında bu şekilde çalışmaması lazım ama yüksek şarj ettiği için yolculuk esnasında aküye ihtiyaç duymamış olabılır . Çinli motorum aküsüz de çalışıyordı ama japonların sistemi biraz değişik . Aküsüz binmeyin beyni yakarsınız

Şöyleki vidası takılıydı.
Yani yolda çıkması imkansız.
Belliki usta çıkarmış sonra kabloları takmadan geri takmış vidayı aküye.

Hala nasıl olurda 1 kutubu takılı değilken çalışıyor anlamış değilim açıkçası.

mterayes26
08 Ekim 2014, 02:22
oturunca temas etti sonra bir şekilde çıktı , vs vs vs şimdi çalışıyor mu - evet - iyi sürüşler

forzaBJK
08 Ekim 2014, 12:11
Aküsüz binmeyin beyni yakarsınız

nasıl yani?

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:04 ----------



Bir akrabam kaçak olabilir dedi ne derece doğrudur?


akü altından filan mı kaçırıyormuş veya nasıl kaçak?
hani şey varya, affedersin bi moktan anlamıyorum ama yinede düşüncemi paylaşayım..

kısaca akünün iki kutubu vardır bunların biri bağlı değilse sistem çalışmaz, ha sende nasıl çalıştı hiç bir fikrim yoktur - belki arkadaşın bahsettiği gibi olmuştur.

ayrıca servis çıkışı olsa bile, motoru çalıştırmadan sağını solunu altını üstünü lastiklerini zincirini yağını bir gözden geçirmekte fayda vardır.

COMTAN
08 Ekim 2014, 12:12
sistem nedir tam bilmiyorum, incelemek lazım ,aslında şöyle bir ihtimal olabilirmi?? ikinci bir akü? marş için bir akü diğer sistemler için bir akü fakar senin dediğine bakarsak akü kendi devresini tamamlamadan mümkün değil sistem çalışmaz..

numangokce
10 Ekim 2014, 13:38
tamamıyla yanlış bilgiler:

Motosikletinizi el marşıyla çalıştırdıysanız muhtemelen gevşek bırakıldı ve seyir halindeyken çıktı.

motor akü olmadan çalışır. Akü, motora ilk hareketi vermek için güç kaynağı olarak kullanılır (kabaca). motor çalıştıktan sonra aracın üstündeki elektrikli alıcılara (aydınlatma, ateşleme vb.) şarj dinamosu (alternatör) marifeti ile elektrik üretir. Yoksa her 25-30km'de bir akü biter, yolda kalırdık.

Aküsüz motor çalıştırmanın tabiki zararı olabilir, ama çalışmaz diye bir durum söz konusu değil.

eraksoy
10 Ekim 2014, 14:44
Yanlız benim anlamadığım Akü başı takılı olmayınca sisler ve Çakmaklık neden çalışmıyor. Bu aletlerin elektriğini aküden direkt almış sanırım ustanız. Direkt almak ileride başınıza iş açabilir diye düşünüyorum. Bunun yerine kontak açıldığında elektrik gelen bir kablodan alınması daha mantıklı olurdu diye düşünüyorum.

numangokce
10 Ekim 2014, 22:43
Yanlız benim anlamadığım Akü başı takılı olmayınca sisler ve Çakmaklık neden çalışmıyor. Bu aletlerin elektriğini aküden direkt almış sanırım ustanız. Direkt almak ileride başınıza iş açabilir diye düşünüyorum. Bunun yerine kontak açıldığında elektrik gelen bir kablodan alınması daha mantıklı olurdu diye düşünüyorum.

dediğiniz gibi olsa bile motor çalışır durumda iken her yere elektrik gider. yalnız dediğinizden değişik olarak çakmaklık ve sis farları akü kablosuna temas etmemişse çalışmayabilir.

fromghetto
10 Ekim 2014, 23:43
dostum bnm motorda akü ulaşımı zor biyerde ( kolay sökülüp takılamıyo ) üretici 1+ 2- uç çıkarıp sigrta yuvası civarında montelemiş senin motordada bu tip bişi olabilir 2 + kutup vardır diye tahmin ediyorum sisler ve çakmaklık oraya bağlıdır ( öbür türlü akünün + sı hiç bağlı değil iken kesinlikle kontağı çevirdiğinde elektrik gelmemesi lazım)

merkezkale
11 Ekim 2014, 01:38
niye çalışıyor?

mterayes26
11 Ekim 2014, 06:52
tamamıyla yanlış bilgiler:

Motosikletinizi el marşıyla çalıştırdıysanız muhtemelen gevşek bırakıldı ve seyir halindeyken çıktı.

motor akü olmadan çalışır. Akü, motora ilk hareketi vermek için güç kaynağı olarak kullanılır (kabaca). motor çalıştıktan sonra aracın üstündeki elektrikli alıcılara (aydınlatma, ateşleme vb.) şarj dinamosu (alternatör) marifeti ile elektrik üretir. Yoksa her 25-30km'de bir akü biter, yolda kalırdık.

Aküsüz motor çalıştırmanın tabiki zararı olabilir, ama çalışmaz diye bir durum söz konusu değil.

çogu motorun devresı aküsüz çalışmaya uygun degıldır , gel vn 800 ü aküsüz çalıstır sana ruhsatını vereyım git

numangokce
11 Ekim 2014, 13:53
çogu motorun devresı aküsüz çalışmaya uygun degıldır , gel vn 800 ü aküsüz çalıstır sana ruhsatını vereyım git

peki siz o vn 800 ile uzun mesafeleri nasıl gidiyorsunuz? sürekli akü değiştiriyorsunuz o zaman... en basit haliyle anlatmaya çalıştım size.. siz ilk hareket verildikten sonra ister vurdurarak ister kickstart ile veya el marşıyla çalıştırıp aküyü sökseniz de motor aküsüz çalışmaya başlar, devam eder. motosikletiniz de sizde kalsın. o da sizin gibidir.

varan22
11 Ekim 2014, 22:18
Bunu anlamanın en basit yolu akünüzden çıkan kabloyu tekrar sökün ve sökülü vaziyette marşa basın. Cevabı vereyim kesinlikle marş basmıyacaktır. Denemesi çok basit bir durum. Yukarıda da arkadaşların dediği gibi yolda gelirken kablolardan biri çıkmış ve motosiklet çalışır vaziyette olduğundan sorun olmamış.

mterayes26
12 Ekim 2014, 17:37
peki siz o vn 800 ile uzun mesafeleri nasıl gidiyorsunuz? sürekli akü değiştiriyorsunuz o zaman... en basit haliyle anlatmaya çalıştım size.. siz ilk hareket verildikten sonra ister vurdurarak ister kickstart ile veya el marşıyla çalıştırıp aküyü sökseniz de motor aküsüz çalışmaya başlar, devam eder. motosikletiniz de sizde kalsın. o da sizin gibidir.


Motosikletin beyin prensibine goredir aküsüz çalışmak veys çalışmamak , özellikle japongiller çalışmaz kanunim çalışıyordu fakat aküsüz çalıştırmak beyne de ciddi zarar verir .

Uzun mesafeleri akü değişimi ile değil statorun aküyü şarj etmesi ile gidiyorum lütfen biraz mantıklı cevap ver .


Evet motorum da benim gibi kahraman at cihan gibi binmesini bilmeyeni üstünden atıyor .

Kal sağlıcakla

numangokce
12 Ekim 2014, 20:32
Motosikletin beyin prensibine goredir aküsüz çalışmak veys çalışmamak , özellikle japongiller çalışmaz kanunim çalışıyordu fakat aküsüz çalıştırmak beyne de ciddi zarar verir .

Uzun mesafeleri akü değişimi ile değil statorun aküyü şarj etmesi ile gidiyorum lütfen biraz mantıklı cevap ver .


Evet motorum da benim gibi kahraman at cihan gibi binmesini bilmeyeni üstünden atıyor .

Kal sağlıcakla

Yani "statör (şarj dinamosu veya alternatör) aküyü şarj etmezse motor çalışmaz." bunu mu demek istediniz? bilgilerinizi tazelemenin zamanı gelmiş.

mantıklı cevap demişken, yukarıda yazdıklarımı okuduğunuzdan veya anladığınızdan emin değilim. motor ilk hareketini bir şekilde aldığında araçtaki tüm elektrikli alıcılar buna "beyin" dediğiniz parça da dahil elektriğe kavuşacak. dolayısıyla motorun çalışmasının önünde prensip olarak bir engel kalmayacaktır. yani motor çalıştığında aküye ihtiyacı kalmayacaktır(kabaca).

yine önceki mesajlarımdan birinde de belirttiğim gibi "beyin" dediğiniz şeye aküsüz çalıştırmanın zararları olabilir, ancak aküsüz motor çalışmaz diye bişey söz konusu değil.



-Kahraman- motorunuzla size mutluluklar.

Ben de sizin sağlığınıza duacıyım.

canerol
12 Ekim 2014, 21:23
Yani "statör (şarj dinamosu veya alternatör) aküyü şarj etmezse motor çalışmaz." bunu mu demek istediniz? bilgilerinizi tazelemenin zamanı gelmiş.

mantıklı cevap demişken, yukarıda yazdıklarımı okuduğunuzdan veya anladığınızdan emin değilim. motor ilk hareketini bir şekilde aldığında araçtaki tüm elektrikli alıcılar buna "beyin" dediğiniz parça da dahil elektriğe kavuşacak. dolayısıyla motorun çalışmasının önünde prensip olarak bir engel kalmayacaktır. yani motor çalıştığında aküye ihtiyacı kalmayacaktır(kabaca).

yine önceki mesajlarımdan birinde de belirttiğim gibi "beyin" dediğiniz şeye aküsüz çalıştırmanın zararları olabilir, ancak aküsüz motor çalışmaz diye bişey söz konusu değil.



-Kahraman- motorunuzla size mutluluklar.

Ben de sizin sağlığınıza duacıyım.
birçok japonda ilk hareketi verdikten sonrada aküyü sökünce motor stop ediyor. aküsüz zaten çalışmıyorki birçok japonda kick start yoktur.dediğin gibi motor şarj ediyor ve aküyü dolduruyor ve aküdeki sabit elelktrikten harcıyor tekrar.(buyüzden yolda kaldım bikere akü blok keserek elektirik vermeyi bıraktı motor şarj ettiği halde genede motor gitmedi ve çalışmadı)ama kick startı olanlarda aküsüzde devam eder.
budurumdaki motorlarda aküsüz kullanmak beyine zarar verir veya yakabilir.

numangokce
12 Ekim 2014, 21:57
birçok japonda ilk hareketi verdikten sonrada aküyü sökünce motor stop ediyor. aküsüz zaten çalışmıyorki birçok japonda kick start yoktur.dediğin gibi motor şarj ediyor ve aküyü dolduruyor ve aküdeki sabit elelktrikten harcıyor tekrar.(buyüzden yolda kaldım bikere akü blok keserek elektirik vermeyi bıraktı motor şarj ettiği halde genede motor gitmedi ve çalışmadı)ama kick startı olanlarda aküsüzde devam eder.
budurumdaki motorlarda aküsüz kullanmak beyine zarar verir veya yakabilir.

akü kablolarını birbirine temas ettirerek devreyi tamamlarsanız çalışacaktır. ama sizin diğer arkadaşın ve benim de 3. kez söylediğim gibi beyin dediğiniz şeye zararı olacaktır elbette..

mterayes26
13 Ekim 2014, 00:31
birçok japonda ilk hareketi verdikten sonrada aküyü sökünce motor stop ediyor. aküsüz zaten çalışmıyorki birçok japonda kick start yoktur.dediğin gibi motor şarj ediyor ve aküyü dolduruyor ve aküdeki sabit elelktrikten harcıyor tekrar.(buyüzden yolda kaldım bikere akü blok keserek elektirik vermeyi bıraktı motor şarj ettiği halde genede motor gitmedi ve çalışmadı)ama kick startı olanlarda aküsüzde devam eder.
budurumdaki motorlarda aküsüz kullanmak beyine zarar verir veya yakabilir.


Anlatamadım gitti arkadaş , ne diyeyim

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:29 ----------


akü kablolarını birbirine temas ettirerek devreyi tamamlarsanız çalışacaktır. ama sizin diğer arkadaşın ve benim de 3. kez söylediğim gibi beyin dediğiniz şeye zararı olacaktır elbette..

artı ve eksiyi birbirine bağlayarak devre tamamlayacaksın , onu bizde düşünüyoruz . İstersen motorunda bir dene bak nelere sonuç oluyor . Kahraman motorum evet , mal sahibine çekmezse mundar olurmuş ;)

numangokce
14 Ekim 2014, 16:30
Burada verdiğim tavsiyeler sahra koşullarında daha kullanışlıdır. tabiki insanlar uygulama konusunda özgürdür.

söylediğiniz bir kaç firma elektrik tesisatını bu şekilde tasarlamış diye koskoca çevrim teorisini yeniden yazacak değiliz. söylediğiniz istisnai bir durumdur ve kaideye zarar vermez.

fromghetto
14 Ekim 2014, 22:16
arkadaşlar henüz bir osilaskopla konjektör çıkışını ölçmüş değilim yani knjektörden tam dalga doğrultma 12 v mu yoksa yarım dalga doğrultma 12 v mu geliyo emin değilim, amma ve lakin kafamdan geçen fikirlerden biri konjektör çıkışının yarım dalga olduğu ve tesisata bağlı bulunan akünün bir kapasitör gibi çalışıp çıkış gerilimini sabit tuttuğu;
1. eğer bu gibi bir durum gerçekten var ise evet motor aküsüz de çalışır ve beyin bundan yüksek oranda zarar görür (beyinsiz makinaların gözünü seveyim)
2. hayır konjektör çıkışı tam dalga 12 v ise yine aküsüz motor çalışır ama beyinde hasar oluşmasına mahal verecek bir sıkıntı olmamamsı gerekir (en azından besleme gerilimi için ).

mterayes26
16 Ekim 2014, 01:13
Burada verdiğim tavsiyeler sahra koşullarında daha kullanışlıdır. tabiki insanlar uygulama konusunda özgürdür.

söylediğiniz bir kaç firma elektrik tesisatını bu şekilde tasarlamış diye koskoca çevrim teorisini yeniden yazacak değiliz. söylediğiniz istisnai bir durumdur ve kaideye zarar vermez.

Türkiye de zaten sahra olduğu için sıkıntı yok , ömründe avometre alıp ölçüm yapmayanlardan akıl almak ne acı

telike
16 Ekim 2014, 01:24
japon safkan enduro motosikletler nasıl çalışıyor şimşek mi çakıyor?

arkadaşın dediği gibi alternatör akımı dağıtır bujiye de verir lambalara da göstergelere de aküyü sökerseniz biraz sönük verir bu aydınlatma ekipmanlarına. tahminim akü ile çalıştırıldı sonra kutup başı çıktı. ha kutup başı komple sökük çalıştıysa orda şimşek çakmış olabilir. çünkü vstromlarda ikinci bir akü yok. ayak marşı yok. çalıştıktan sonra aküyü sökerseniz çalışmaya devam eder.

ek olarak: yine millet birbirine ateş etmeye başlamış. yapmayın güzel arkadaşlarım yapmayın hepiniz usta adamlarsınız. niye ezmeye çalışıyorsunuz birbirinizi?

numangokce
11 Kasım 2014, 01:04
uzun zaman elde olmayan sebeplerden forumdan uzak kaldım, yeniden sayfayı görmek güzel. değerli görüşlerinizi görmek güzel.

benimle aynı fikirde olun veya olmayın. sahra deyince sizin aklınıza çöl ortamları geliyor olabilir. ancak uzun yolda giderken ıssız ve yardım bulunamayacak bir yer de "sahra" ya örnek verilebilir. Akü elbette elektrik dengesini korumaya yardımcı olur ancak bu işi asıl konjektör yapar. konunun muhtelif yerlerinde de belirttiğim gibi aküsüz çalıştırma elektronik aksama zarar verebilir. ancak teknik açıdan ilk çalışmaya engel değildir. bunları buraya yazanlar olarak hepimiz biliyoruz. sırf muhalif olmak için içi boş şeylerle bizden daha az tecrübeli arkadaşların aklını bulandırmayalım. unutmayalım ki burası bir forum. bilgi paylaşmak için var. saygılar.

mterayes26
11 Kasım 2014, 02:07
Muhalif olmak için birşey yazmam , hatta boş şey hiç yazmam . Bu böyledir , türkiye de en son sahra yolcuğu yapanlar öldürüldü o yüzden ben sahraya karsıyım . Her gun özel kutuma 1-2 tesekkur mesajı düşüyorsa o bana yeterlı . Benım servislerden yedıgım kazıgı kardeşlerım yemesın . Müsait oldugum her an motosıklet arızası gıdermek ıcın burdayım