PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Far sebepli akü problemi...



MelihAkaslan
21 Eylül 2014, 23:26
Merhaba herkese. Admın Melih 28 yaşında Normal ev Elektrikçisiyim bir Mondial rs 151 scooter kullanıcısıyım.. 2 yılı aşkın süredir kullandığım motorumda aslında basit gözüken ama beni deli eden bir problem yaşıyorum...

Motorun tesisatı tamamen yeni olarak alınıp değiştirildi.. Motorun çalışırken normalde şarj voltajı 13.6 lar da iken bu voltaj oranı yaklaşık olarak 12.6 volt'a düştü motorda normal kullanımda her hangi bir sorun yokken akşamları farları yaktığım da yarım saat falan turlansam aküyü boşaltıyor ve istop ettiğim zaman akü yetersiz kalıyor motor çalışmıyor.

Farlarda Philips 2x35 Watt mavi renk te beyaz ışık veren ampül var.. Stop ve sinyallerde 5 wattlık ampüller yani kendi orjinal ampulleri mevcut.. Tesisatta her hangi bir sorun söz konusu değil.

Bu sorunun nereden kaynaklı olduğunu, stratörden mi kaynaklanıyor konjektörden mi anlayamadım stratör çıkış votajı 35 ile 40 volt arasında bu normalmi? yoksa stratörün ve konjektörün değişmesimi gerekiyor..

Şöylede bir düşüncem var stratörden yani alternatörden çıkan 35-40 volt aralığında bulunan elektriğe 2. bir konjektör bağlasam ve 2. konjektörden çıkan 12 Voltluk elektrik ile sadece aydınlatmayı beslesem her hangi bir problem yaşarmıyım?

Not: 2. olarak koyacağım Konjektör yerine gelen voltajı 12 Volt'a indirecek bir devrede yapıp koyabilirim.

Cevabınız için şimdiden teşekkürler.

Motorumdan memnunum değiştirmeyi düşnmüyorum..

ogzcngdk
22 Eylül 2014, 01:09
sorun konjektöre benziyor, önce bir konjektör değiştirin eğer tekrar yaparsa konjektörün neden yandığını araştırmanız lazım

sahin08
22 Eylül 2014, 02:33
eger farlar yanıkken stator voltajı çok oynamıyorsa anormal bi durum yoktur ki voltaj çıkışı varsa zaten çalışıyordur
konjektör yeterli akım vermediğinden şarj yapamıyor olmalı
normal tesisatta akü olmasa bile motor çalışıyorken farlar idare edecek kadar yanar

MelihAkaslan
25 Eylül 2014, 01:57
Şahin08 motor aküsüz çalışıyorken Far ve diğer elektrikli aksama yani aydınlatma korna göstergeler çalışmıyor.. far ve diğer elektrili aksamların çalışması için fabrika çıkışlı olarak tek bir kablo üzerinden far sinyal korna gösterge kısmını besliyor ve aküyü şarj ediyor saçma bir şey normalde.. Mantıklı düşünürsek Konjektörden 2 çıkış olması lazım değilmi çıkışın biri aydınlatmaya diğer çıkışında hem aküyü şarj etmesi hemde korna ve göstergeleri beslemesi lazım adamlar tek bir çıkışla bütün tesisatı beslemiş :S Konjektöre giren 5 kablo var..

Ve extra olarak şunu soracağım normalde statörden 3 tane faz çıkması gerekmiyormu yani three faz elektrik? Neden konjektöre giden sadece 1 tane faz mevcut :S Aşağıda verdiğim fotoğrafta 3 sarı yani 3 tane faz girisi var

http://i827.photobucket.com/albums/zz191/ahmetersen/Elektirik%20Parcalar/6PinRegulator.jpg

Zuzuuw
25 Eylül 2014, 02:08
AKü :)

senin tessisatta sıkıntı yok, akü şarj almıyor, sona gelmiş artık. Bir sonraki basamak akünün hiç marşa yetmemesi. Eski tip sulu aküyse eğer 2 yılda zaten anası çoktan ağlamış olmalıydı. Bakımını falanda düzenli yapmadıysan ki mondial aküleri 5 para etmez.

Yeni bi akü al, bak gör nasıl şarj alıyo

MelihAkaslan
25 Eylül 2014, 02:17
Aküm Bosh marka kuru akü daha 1 aylık olmak üzere ve 2 yıl garantisi var.. Farları yakmadığım sürece sorun yok konjektörü bir değiştireyim öyle dönüş yapacağım.

ogzcngdk
25 Eylül 2014, 02:50
Aküm Bosh marka kuru akü daha 1 aylık olmak üzere ve 2 yıl garantisi var.. Farları yakmadığım sürece sorun yok konjektörü bir değiştireyim öyle dönüş yapacağım.

tamam işte sorun büyük ihtimal konjektörde, bende sizin yaşadığınız şeyleri yaşadım konjektörünüz yanmış aküyü şarj etmiyor farları yakmazsanız akü 1 hafta falan gider marşa basmayla falan ancak biter farları yakarsanız yarım saatte biter voltajıda ölmüşsün oda düşük çıkmış zaten ustaya götürünce oda öyle yapıcak motoru belli bir devira alıp ölçücek ordada düşük çıkınca konjektör yanmış diyecek :)

ilkerabi
25 Eylül 2014, 10:03
Motoru orta sehpaya alın, çalıştırın, farları açın..
Gaz verdiğinizde farların parlaklığı artıyorsa şarj ediyor demektir.
Aynı motordan bende de vardı. Konjoktör genelde 1.5- 2 sene dayanıyor. Ağustos ayı standart arıza yaptığı aydır. Kışın motoru kullanırsanız ve soğuktan koruyamazsanız akü de hemen her sene yenilemek ister..

MelihAkaslan
30 Eylül 2014, 21:13
Dün akşam akü bitti..
aküyü doldurtup motoru çalıştırdım ardından kutup başlarını söktüm ölçüm yaptım (Aküsüz) 3,6 voltluk bir akım geliyor konjektörü değiştirdim tekrar aynı şekilde motoru çalıştırıp aküsüz ölçüm yaptım yine 3.6 voltluk bir akım geliyor.. Aküyü bağlayıp ölçüm yapıyorum 14,6 volt ölçüyorum.. Motor aküsüz çalışırken korna far sinyaller stoplar çalışmıyor kornadan çok az bir börp sesi geliyor o kadar.. strater çıkış voltajı 35-50 volt arasında bir değişim gösteriyor.... Straterde sorun varmı yokmu bilemiyorum sökmesi bir dert...

NOT:Diyotuda değiştirdim