MelihAkaslan
21 Eylül 2014, 23:26
Merhaba herkese. Admın Melih 28 yaşında Normal ev Elektrikçisiyim bir Mondial rs 151 scooter kullanıcısıyım.. 2 yılı aşkın süredir kullandığım motorumda aslında basit gözüken ama beni deli eden bir problem yaşıyorum...
Motorun tesisatı tamamen yeni olarak alınıp değiştirildi.. Motorun çalışırken normalde şarj voltajı 13.6 lar da iken bu voltaj oranı yaklaşık olarak 12.6 volt'a düştü motorda normal kullanımda her hangi bir sorun yokken akşamları farları yaktığım da yarım saat falan turlansam aküyü boşaltıyor ve istop ettiğim zaman akü yetersiz kalıyor motor çalışmıyor.
Farlarda Philips 2x35 Watt mavi renk te beyaz ışık veren ampül var.. Stop ve sinyallerde 5 wattlık ampüller yani kendi orjinal ampulleri mevcut.. Tesisatta her hangi bir sorun söz konusu değil.
Bu sorunun nereden kaynaklı olduğunu, stratörden mi kaynaklanıyor konjektörden mi anlayamadım stratör çıkış votajı 35 ile 40 volt arasında bu normalmi? yoksa stratörün ve konjektörün değişmesimi gerekiyor..
Şöylede bir düşüncem var stratörden yani alternatörden çıkan 35-40 volt aralığında bulunan elektriğe 2. bir konjektör bağlasam ve 2. konjektörden çıkan 12 Voltluk elektrik ile sadece aydınlatmayı beslesem her hangi bir problem yaşarmıyım?
Not: 2. olarak koyacağım Konjektör yerine gelen voltajı 12 Volt'a indirecek bir devrede yapıp koyabilirim.
Cevabınız için şimdiden teşekkürler.
Motorumdan memnunum değiştirmeyi düşnmüyorum..
Motorun tesisatı tamamen yeni olarak alınıp değiştirildi.. Motorun çalışırken normalde şarj voltajı 13.6 lar da iken bu voltaj oranı yaklaşık olarak 12.6 volt'a düştü motorda normal kullanımda her hangi bir sorun yokken akşamları farları yaktığım da yarım saat falan turlansam aküyü boşaltıyor ve istop ettiğim zaman akü yetersiz kalıyor motor çalışmıyor.
Farlarda Philips 2x35 Watt mavi renk te beyaz ışık veren ampül var.. Stop ve sinyallerde 5 wattlık ampüller yani kendi orjinal ampulleri mevcut.. Tesisatta her hangi bir sorun söz konusu değil.
Bu sorunun nereden kaynaklı olduğunu, stratörden mi kaynaklanıyor konjektörden mi anlayamadım stratör çıkış votajı 35 ile 40 volt arasında bu normalmi? yoksa stratörün ve konjektörün değişmesimi gerekiyor..
Şöylede bir düşüncem var stratörden yani alternatörden çıkan 35-40 volt aralığında bulunan elektriğe 2. bir konjektör bağlasam ve 2. konjektörden çıkan 12 Voltluk elektrik ile sadece aydınlatmayı beslesem her hangi bir problem yaşarmıyım?
Not: 2. olarak koyacağım Konjektör yerine gelen voltajı 12 Volt'a indirecek bir devrede yapıp koyabilirim.
Cevabınız için şimdiden teşekkürler.
Motorumdan memnunum değiştirmeyi düşnmüyorum..