PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Hyosung Gt250R Turbo+Blowoff



MehmetOkay
13 Eylül 2014, 02:41
:silent: İyi günler arkadaşlar bi konuda yardımınızı istiyorum 2008 model karburatörlü hyo gt250r a turbo+blowoff takılırmı,nerden bulabilirim,performansa ne kadar etkisi olur,motor ömrünü kısaltırmı,piston krank vb.parçalar oluşabilecek güce dayanırmı? Yorumlarınız için şimdiden teşekkürler :)

numangokce
13 Eylül 2014, 14:45
söylenecekleri az çok tahmin edebiliyorum ama ben de merak ettim takipteyim.

Kuru Fasülye
13 Eylül 2014, 21:22
Her içten yanmalı motora turbo ve aksesuarları takılabilir. Araba için maliyeti az çok 8-10 bin TL civarlarında, tabi bu çok yüksek basınçlarda kullanılmayacaksa. Bunun yanında frenler, yürüyen aksam, şanzıman vs elden geçmeli güçlendirilmeli (ayrı masraf bunlar da). Motorsiklette maliyeti biraz daha düşer, tehlikesi çok daha fazla artar. Verim istiyorsan bütün motor içi basınca dayanıklı olan parçalarla değiştirilir. Kalın conta takılarak veya piston kolu-krank değiştirilerek motor kompresyon oranı düşürülür. Turbo boruları, turbo yani basit olan parçalar takılır. Motora özel yazılım-ayar yapılır. Şanzıman, debriyaj gerekiyorsa güçlendirilir. Aklıma gelmeyen parça bazında binbir türlü şey daha var. Motor ömrüne girmiyorum en ufak yanlış işçilikte ilk gazlamanla motor kırılır. Buraya kadar okumama ihtimalin var, ondan ayrı olarak aşağıya yazıyım.


Yapacağın masraf ile çok rahat kat kat daha hızlı bir motor alabilirsin. Hem de tüm parçaları birbiriyle uyumlu ve çok daha kullanışlı-risksiz.

Adventure58
13 Eylül 2014, 21:55
Her içten yanmalı motora turbo ve aksesuarları takılabilir. Araba için maliyeti az çok 8-10 bin TL civarlarında, tabi bu çok yüksek basınçlarda kullanılmayacaksa. Bunun yanında frenler, yürüyen aksam, şanzıman vs elden geçmeli güçlendirilmeli (ayrı masraf bunlar da). Motorsiklette maliyeti biraz daha düşer, tehlikesi çok daha fazla artar. Verim istiyorsan bütün motor içi basınca dayanıklı olan parçalarla değiştirilir. Kalın conta takılarak veya piston kolu-krank değiştirilerek motor kompresyon oranı düşürülür. Turbo boruları, turbo yani basit olan parçalar takılır. Motora özel yazılım-ayar yapılır. Şanzıman, debriyaj gerekiyorsa güçlendirilir. Aklıma gelmeyen parça bazında binbir türlü şey daha var. Motor ömrüne girmiyorum en ufak yanlış işçilikte ilk gazlamanla motor kırılır. Buraya kadar okumama ihtimalin var, ondan ayrı olarak aşağıya yazıyım.


Yapacağın masraf ile çok rahat kat kat daha hızlı bir motor alabilirsin. Hem de tüm parçaları birbiriyle uyumlu ve çok daha kullanışlı-risksiz.

Ekleyecek söz bulamadım :)

Ben Jetta 1.6 FSI aracımı TFSİ yapmak istedim 115 bg planlamaya göre 160 bg e dayanıyor.
DEdiği gibi satsam 1.4 TSİ alsam 130 bg + 400 euro yazılım 170 175 bg alabiliyorsun
+ Porselen Fren ( ısıya dayanıklı güçlü)
+ Headers
vs vs. derkn FSİ ye yukleyecegım masrf a yakın fiyata yeni fabrika turbolu motor almış oluyorm. :)

MehmetOkay
14 Eylül 2014, 04:30
Her içten yanmalı motora turbo ve aksesuarları takılabilir. Araba için maliyeti az çok 8-10 bin TL civarlarında, tabi bu çok yüksek basınçlarda kullanılmayacaksa. Bunun yanında frenler, yürüyen aksam, şanzıman vs elden geçmeli güçlendirilmeli (ayrı masraf bunlar da). Motorsiklette maliyeti biraz daha düşer, tehlikesi çok daha fazla artar. Verim istiyorsan bütün motor içi basınca dayanıklı olan parçalarla değiştirilir. Kalın conta takılarak veya piston kolu-krank değiştirilerek motor kompresyon oranı düşürülür. Turbo boruları, turbo yani basit olan parçalar takılır. Motora özel yazılım-ayar yapılır. Şanzıman, debriyaj gerekiyorsa güçlendirilir. Aklıma gelmeyen parça bazında binbir türlü şey daha var. Motor ömrüne girmiyorum en ufak yanlış işçilikte ilk gazlamanla motor kırılır. Buraya kadar okumama ihtimalin var, ondan ayrı olarak aşağıya yazıyım.


Yapacağın masraf ile çok rahat kat kat daha hızlı bir motor alabilirsin. Hem de tüm parçaları birbiriyle uyumlu ve çok daha kullanışlı-risksiz.

Valla haklısınız hocam motorumu satar masraf yapacağım onca parayıda üstüne koyar 600cc makina alırım hem daha performanslı olur hemde başımı ağrıtmaz.
İlginiz ve bilgilendirmeniz için teşekkür ederim :cat:

C.Kaan
14 Eylül 2014, 04:47
Bizim sanayi'de 1 - 1.5 milyara her türlü şahin - doğan - brodway araca turbo takıyorlar :mrgreen:

Geçen 8 - 10 bin rakamları çok abartılı rakamlar bugün dünya parkalarının turbo kitlerini bile 3 - 4 bin liraya alabilirsiniz. 8 - 10 Liraya 100 beygir arabayı +300 beygir'e çıkarırsınız + fren sistemini'de güçlendirirsiniz.

Bugün sanayiye gittiğinizde kuş serisi araçlara dediğim gibi 1 - 1.5 liraya turbo takıyorlar ve o motorlar bile 0.5 barda stabil olarak kaldırabiliyor turbo'yu herhangi bir işlem gerektirmeden, ki zaten 0.5 barda o kadar abartılı bir şey değil.

Gelelim motosiklete bugün 125 cc çinli bir motosiklete turbo bağlayıp 0.5 bara ayarlasanız + devamlı dip gaz kullansanız öldüm dese 5000 km rahatlıkla gider ancak 7 liralık motosiklete 2 - 3 bin lira masraf yapmaya değer'mi bilmem.

İlla yapalım derseniz bakın küçük cc'li 2 ve 4 silindirli motorlar için turbo var: http://www.ebay.com/itm/EMUSA-Turbo-Charger-GT15-T15-Motorcycle-ATV-Bike-Small-Engine-2-4-Cyln-/231062618102

260 - 270 dolar kargo ile birlikte tutarı var blow off ise piyasada her aksesuarcı'da var :)

Motorun durumuna bağlı olarak 0.5 barda bilinçli kullanılır ise çokkk uzun zamanlar kullanabilirsiniz, ve size toplam maximum 2 bin lira maliyeti olur :cat:

viperking
14 Eylül 2014, 13:33
Turbo denilince min olarak, turbo nun kendisi, manifold, egzost ve gerekli yan parçalar gerekiyor. Bugün sadece adam akıllı bir turbo nun kendisi bin TL den fazla iken komple kiti bu fiyatlara yapmak düşündürücü? Ya parçalar kötü ya çıkma ya da 2. el.

Sağlıklı bir Turbo uygulması için yukarıda söylenen fiyat, 8-10bin TL, daha geçerli.

kadango
14 Eylül 2014, 14:14
Kısaca yazıyorum "Unut"