PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Hyosung teknik problemi hakkında yardım



ermood
09 Eylül 2014, 14:21
Arkadaşlar merhaba,
yardımınıza ihtiyacım var.15 gün kadar önce 2006 model hyosung gt 250 comet sahibi oldum.Motor 7000 km'de az kullanılmış yakın bir tanıdığımdan aldım.Bugün sabah çalışıtırıp sakin bir şekilde birkaç km gittikten sonra silindirden ses gelmeye başladı.Stop edip kenara çektim.Sonrasında tamirciye çektirdim.Tamirci çalıştırtıp sesini dinledikten sonra krank,krank kolu, siboplar muhtemelen değişecek.yaklaşık 1500 tl tutar dedi.Ne yapıcam ne edicem bilemiyorum.Maddi durumum buna el vermiyor.Daha uygun bir tamirci tavsiye edermisiniz veya ne yapmam gerekir lüften yardımcı olun.motor istanbul şişli de.

viperking
09 Eylül 2014, 15:35
Sadece ses ten bu kadar şeyi nasıl anlamış adam hayret walla. İstanbul daki servisleri bilmiyorum ama bence birkaç yere daha göstermekte fayda var.

gökhan3714
09 Eylül 2014, 16:14
Aynen bi kac yere daha gostersen iyi olur en az iki doktor

brtvrdrl
10 Eylül 2014, 00:17
krankla sipoplar o kadar alakasız birbirinden o kadar bağımsız şeylerki. ikisinin birden değişmesi gerektiğine nasıl karar vermiş şaşılacak birşey.

ermood
10 Eylül 2014, 09:58
Arka silindirden şakır şakır ses geliyor.Sesi dinledi hemen kronik krank problemi gibi dedi. Motor bugün açılacak ve Motor açıldığında krankta gerçekten bir sorun olup olmadığını nerden anlayabilirim? Motor Trump towers'ın yanında merkez yedek parçada.
Burayı nasıl bilirsiniz?
Teşekkürler.

Serk21
10 Eylül 2014, 11:30
ya arkadaşım hemen git çıkar motorunu o dükkandan. Yuh ya bu ne? adama bak röntgen mi çekmiş ses dinleyerek teşhis koymuş? ben sana hiç dinlemeden teşhis koyayım ozaman; senin egzantrik gergin boşalmış,egzantrik zinciri sesi o ve 150 tl ye hallolur. Bak benim şuan 2. gt250r ım (2013) daha önce 2007 model vardı.. onda bu olay başıma gelmişti aynı öyle komple motor yapıcaz demişlerdi ama gergiden zinciri gerince hiç bişey kalmadı. Hırsız ve yamyam çok dikkat edin biraz.

ermood
10 Eylül 2014, 16:01
inşallah dediğin gibidir arkadaşım.Krank kırılınca motor kitlenmez mi?Benim sadece arka silindir ses yapıyordu.Şimdi olası bir durumda kazıklanmamak için ne yapmak gerekir?krankın kırıldığını ve değişmesi gerektiğini nasıl anlarım?
Merkez yedek parça Trump towers'ın yan sokağında nasıl bilirsiniz?Kendileri Hyosung Şişli servisi.

Serk21
10 Eylül 2014, 17:27
en son bakımı merkez servis yedek parçada yaptırdım,kocaelideki servisin 200 tl den fazla istediği bakımı 100tl ye yaptılar lakin tamir konusunda nasıldırlar bilemem. sen sen ol anlayan birini bul

bassturbin
11 Eylül 2014, 15:26
Şakırtılı bir ses değilde küt küt küt diye motor rolantide çalışırken vurma sesi geliyorsa krank veya piston kolundan ses geliyor olabilir, başka bir tamircidede götürebilir gösterebilirsin veya oraya götürmüşsün baksınlar yani, hyosunglarda krank sorunu evet oluyor.

Merkez yedek parçadan birkaç parça almıştım ama ustaları kimdir bende bilmiyorum.Motor açılınca arızalı değişmesi gereken parçaları size göstersinler.

veya motor sizdeyse bana özelden mesaj atın bir usta abimiz var tecrübeli Mustafa isminde ona motoru gösterebilirsiniz rica ederiz neyse söyler size oda derse motor açılacak krank vs. o zaman uygun bir yere yaptırabilirsiniz.

ermood
11 Eylül 2014, 18:40
küt küt vurmadan ziyade şıkırtı şeklinde. motor 7000 km'de 15 gün önce aldım ve aldığım adam 50 yaşında sakin kullanan biri.Yani bu şartlarda krank vs. kırıyorsa çok yazık.Motor 3 gündür Merkez yedek parçada yatıyor ellerinde iş çokmuş.Arızalı ve değişmesi gereken parçaları gösterecekler fakat bunu ben anlayacak mıyım veya nasıl anlarım?

Serk21
11 Eylül 2014, 18:51
arkadaşım peki motoru aldığın adam bu işe ne diyor? sana sağlam diye satmadı mı motoru?

bassturbin
12 Eylül 2014, 16:58
Şıkırtı diğer arkadaşın dediği gibi eksantirik zincir boşluğundan yapabilir, gergi vardır buradan uygun biçimde boşluk alınabilir...7000 de motor krank bozuyorsa binmeyin o motora...

Gergi parçası bozulmuş ses yapıyor olabilir veya zincirde boşluk olup germiyor olabilir bunlarınki otomatik gergili boşalınca gergi ileriye doğru zinciri geriyor, gerginin kendisinde boşluk varsa oda çıt çıt çıt veya şakırtılı bir ses yapar...Gergi otomatiği boşluğu yani...Sahibindende 55 tl lik bi parça tabiki sorun buysa...

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:55 ----------

Her işin bir ustası anlayanı var ben yukarıda yazdım yardımcı olmaya çalıştımda siz halen ben nasıl anlarım diyosunuz, her işin bir ustası erbabı vardır o zaman güvendiğiniz tanıdığınız birinden yardım alın buraya yazmanızda boş.

ermood
12 Eylül 2014, 23:02
motoru aldığım adam masraflara yardımcı olacağını söyledi.Aldıktan sonra 1000 km yaptım.Motor 4 gündür Merkez yedek parçada yatıyor ne zaman başlayacakları da belli değil sinir oldum.
bassturbin; Muhtemelen sorun bahsettiğin gibi.eğer krank filan kırdıysa zaten hemen geri vereceğim motoru.Niyazi ustadan çok bahsediliyor telefonla konuştum yarın Kadıköye taşımayı duşünüyorum, ne dersiniz? Motoru şişli'den kadıköye taşımaya 140 tl istiyorlar çok değil mi?

teşekkürler.

Serk21
13 Eylül 2014, 09:25
dsotum o işin hakkı 100-150 tl arasıdır, adam dandik bi kamyonetle gelirse en fazla 100 tl verirler ama adam prof. motosiklet taşıyorsa, malzemesi vs si varsa ozaman 150 de verilir. sen pazarlığını yap taşıt motorunu. Merkez servis hakkında bu forumda çok güzel mesajlar yazdım çünkü ben memnun kaldım ama bu durumda al çıkar motorunu, okadar gün en azından sorun tespiti yapmaları gerekliydi.

ermood
22 Eylül 2014, 17:53
motorumu teslim aldım.
Siboplarda problem varmış.Zorlamadığım için başka yere zarar vermemiş.
MArş rublesini de değiştirmişler bildiğim kadarıyla bir sorun yoktu ama..
4 sibop+marş rublesi+ 2 egzantirik zinciri+işçilik+yağ+conta :900 tl para ödedim.

ogzcngdk
23 Eylül 2014, 02:25
motorumu teslim aldım.
Siboplarda problem varmış.Zorlamadığım için başka yere zarar vermemiş.
MArş rublesini de değiştirmişler bildiğim kadarıyla bir sorun yoktu ama..
4 sibop+marş rublesi+ 2 egzantirik zinciri+işçilik+yağ+conta :900 tl para ödedim.

çok yazık olmuş valla eğer o motor gerçekten 7 bin km deyse subaplarında sorun olmaması lazım yani 7 bin km tapa gaz gitsen sert kullansan yinede bozamazsın subapları vs. ama sağlık olsun diyelim bundan sonra mutlu mutlu binersiniz inş

Serk21
23 Eylül 2014, 12:19
çok yazık olmuş valla eğer o motor gerçekten 7 bin km deyse subaplarında sorun olmaması lazım yani 7 bin km tapa gaz gitsen sert kullansan yinede bozamazsın subapları vs. ama sağlık olsun diyelim bundan sonra mutlu mutlu binersiniz inş



Yahu ne 7 bini? mümkünatı var mı?Kandırıp kaptırmışlar resmen. aslında bizim millet herşeyi hakediyor. Adam 8 yaşında motor alcak sahibinden.com da en düşük km lerin en düşük fiyatlılarına bakıyor sonra 8-10 yaşında göstergede 5-10 bin yazan aslında 100.000 -150.000 km deki motorları alıyorlar.


Artık bırakın şu düşük km saplantısını, almadan önce km saatine değil motorun durumuna bakın arkadaş.. 7.000 kmdeki motoru sıfırdan ayrıt edemezsin, benim kullandığım çin malı motorlarım da koresi de japonu da hepsi 7.000 km deyken herkes sıfır sanıyordu. Koy galeriye sıfır diye sat! o derece..


45.000 km de ninja 250r sattık, motoru her gören sıfır mı diye soruyordu.. Hiç abartısız söylüyorum sahibinden.com da 15.000 -20,000 km yazan 2010 model altı motorların çoğu 80-90 binden fazla km si. hep sıfırlamış- düşürmüşler..


Kaç kere motor aldım sattım,gidip baktığım motorların haddi hesabı yok.. emin olun gitiğim 10 motordan en az 9 u km yi düşürmüş yada okuyucuyu söküp gezmiş.. Şimdi ben motorumu ilana koyuyorum 2013 model 1 yaşında ama 13.000 km de.. yahu birde gezsem gam yemicem arkadaş!Durduğu yerde senede 10.000 yazar motor. adamlar 20 el değiştirmiş 7 yaşında motora 8.000 km yazıyor.. Gidin abi 1.000 tl ucuza alıcam diye düşürülmüş motoru alın ondan sonra 3 bin 5 bin masraf edin yine de keyif alamayın ne diyim.. bi uyanık bizim memlekette var zaten.

ermood
25 Eylül 2014, 17:22
olay çok enteresan evet.
Fakat motoru amcamdan aldım.2009'dan beri onda.50 yaş civarında olduğu için bizim gibi hevesli değil 110'u hiç geçmedim diyor :) ,dışarıda yıllardır yatan bir motor.O da aynı yaşlarda bir arkadaşından aldı 3000-4000 km'deyken arkadaşı motoru sıfır almış. motor trafiğe 2007 çıkışlı.Yani km düşürülmesi imkansız gibi.
Bilemiyorum yatmaktan olabilir mi bu durum?Aklıma bir tek o geliyor.

Serk21
25 Eylül 2014, 18:33
Aklima kotu kotu seyler geliyor anlamadim gitti. 7 binde bukadar sorun olmasi icin calistirip durdugu yerde redline yaparak çay içmek gerek,motor yagi yerine fren hidrolik yagi mi koydu yaşli amcalar anlamadim ki :) 3. Bi ihtimal var ama kimsenin de gunahini almak istemem.. acaba sadece egzantrik zinciri bollaşti yada gergi boşaldi? Ustanda yeni gergi takip sana hikayeden fatura mi cikardi? Tamamen muallak..

Bu devirde motordan anlayacaksin,acilirken de basinda durup ne çikacak bakacaksin,toplanirkende basinda duracaksin :/ vay arkadas bu nasil memleket