PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Kontra Tekniğini pratikte tam olarak anlayabilmiş miyim ? :)



online253
05 Eylül 2014, 18:08
Arkadaşlar uzun süredir bu kontra tekniği ile ilgili videolar izliyorum okuyorum,anladığım kadarıyla bir anlatıyım doğrusunı yanlışını bana söylerseniz sevinirim :)

Bu kontra tekniğini aslında ilk bisiklete bindiğimiz zaman da bir şekilde kendimiz yapıyormuşuz bazı videolarda farklı gösteriyor tam olarak bir türlü çözemedim, düz yolda ilerliyoruz ileride sağa viraj var,sol elciği hafif ileri ittiriyoruz bu hareketi yapınca motor fiziken sağa yatıyor bunu viraja girerken motorun sağ tarafa yatması için saliselik bir hareket olarak yapıyoruz ve gidonu tekrar düzeltip sağ virajımızı almış oluyoruz benim anladığım bu doğru mudur :)

Darkcity2000
05 Eylül 2014, 18:10
evet motor gidonla donmez saga sola devirerek donus yapilir

CelalOgun
05 Eylül 2014, 18:11
Tam değil. Sağa viraj varsa sağ elciği ileri itiyorsun. Solu itersen sola dönersin.

online253
05 Eylül 2014, 18:15
Tam değil. Sağa viraj varsa sağ elciği ileri itiyorsun. Solu itersen sola dönersin.

evet yine karıştırmışım sağa viraj varsa sağ elciği ileri ittiğimizde mantıken motor sola gidecek zannederiz fakat durum öyle değildir, sağa viraj var ise sağ elciği ittiğimiz zaman motor hemen sağa yatıyor ve ardından gidonu düzeltip virajımızı almış oluyoruz sanırım doğrusu bu teşekkürler :)

CANER1405
05 Eylül 2014, 18:48
bende bir ara ehliyet kursunda denemiştim :) yapmaya çalıştığımı abartılı olarak göstermek gerekirse http://www.wallm.com/images/2013/01/sports-motocross-background-1920-x-1200-id-148830.jpg böyle bişeydi...

cenkito
05 Eylül 2014, 18:50
ben bu işi okuyana kadar kontra nedir bilmiyordum.
okuyup ne oldugunu anladıktan sonra zaten virajlarda
farkında olmadan uyguladıgımı farkettim
anlamasıda karısık, bile bile uygulamasıda :sunny:

Darkcity2000
05 Eylül 2014, 19:27
evet motor gidonla donmez saga sola devirerek donus yapilir

Bende evet demişim tam okumadan tam tersi olacak :queen:

iç güdü ile dönüş yapanlar kontrayı iyi kavramalı keza ani önünüze birşey düştümü kıvırma tekniği yani kontra ile kurtulma taktiğini iyi anlayıp kullanmak lazım..

RAMİREZ
05 Eylül 2014, 19:45
Kontra vermeden kimse motorla dönemez.(20km hız sonrası) Bazıları bilinçli yapar, bazıları içgüdüsel. Bilinçli yapmayı öğrenirsek acil durumlarda işe yarıyor. Yoksa zaten hepimiz mecburen kullanıyoruz bu tekniği.
Ben düz ve boş yolda su dolu pet şişe koyarak kıvırmaca tekniğini çalışırdım. Çok faydasını gördüm. Tavsiye ederim.
Bu arada tekniğe ne kadar hakim olursan ol, pratik yapmadan gelişmiyor maalesef...

biyeybaraküs
05 Eylül 2014, 19:52
inşallah farkında olmadan uyguluyorumdur buda yeter bana :queen: ben bir halt anlamadım nasıl olur bu iş

Darkcity2000
05 Eylül 2014, 20:04
Çok basit sola döneceksin gidonu sağa doğru çevir motor sola doğru devrilmeye yatmaya başlar yatan motorda döner.. işte bunu kullanıyoruz..

RAMİREZ
05 Eylül 2014, 22:00
inşallah farkında olmadan uyguluyorumdur buda yeter bana :queen: ben bir halt anlamadım nasıl olur bu iş
Gerçekten anlamadığını varsayarak yazıyorum;
İki tekerlekli araçlar, dönüşü, tek bir mil üzerinde oluşan harekete bağlı olarak ağırlık transferiyle yapar. Yani aslında gidonu ve buna bağlı olarak lastiğin yönünü gideceğin yöne çevirirsen o yöne gidersin. Bu dururken ve ilk hareketlenmede doğrudur. Ancak belli bir hızın üzerine çıkılınca (15-20 km gibi) ön lastiğin hareketi ve çevrildiği zamanki ağırlık transferi lastiğin arkaya bakan kısmına yani iç tarafa kayar.
Daha basit olarak; lastiğin yönünü değiştirdiğinde ivmeden dolayı ağırlık transferi motorun aksi istikamete kaymasına sebep olur. Bu da motorun lastik yönünün tersine yatmasına sebep olur. Ve motorun devam eden momentumu yattığı tarafa dönmesini sağlar.:rendeer:

Bu fizik kuralıdır. Asla ama asla değişmez. Çünkü motor kendiliğinden dengede duramayan bir araçtır. Ve her "dikey konumlanmış tekerlere sahip iki tekerlekli araç" hareket halinde bu şekilde tepki verir.

Benim şahsen çok uyuz olduğum Taa bisiklet zamanlarımdan araştırıp incelediğim, son derece saçma bulduğum ama iyice öğrenince ..t olduğum bir konudur bu...
Sayglıar...

s.ozer1991
05 Eylül 2014, 22:22
Contra'nın tercümesi karşıt demek. Yani sağa döneceksen gidonu sola çeviriyorsun. Sola döneceksen gidonu sağa çeviriyorsun. Sağ el, Sol el ileri itmesinden kasıt budur.

Motor kullanmadıysan ilk başlarda mantıksız gelebilir ama motor kullanıp bunu ilk yapışında zaten ben bunu yapıyormuşum diyeceksin. Sadece bunun bilincine vardığında motoru çok daha kolay yatırabileceksin.

efizikci
05 Eylül 2014, 22:29
aynı sıkıntı bende de vardı videolar işte efendim bir kaç arkadaşa sormalar felan yahu motorla illa ki yapıyorum da mantığım yatmıyor bir gün dedim ki dur bakiyim sağa iticem gidicez mi hazırladım ama kendimi hani düşerim felan diye sağa bi ittim hobaa ee dedim iyimiş böyle ama bazen içgüdüsel dönüyorum hala zamanla olacak gibi :)

telike
05 Eylül 2014, 22:48
virajda dönerken motoru kucaklayıp yönünü değiştirip düz gitmiyorsak kullanıyoruz hepimiz. sana da tavsiyem eğer tecrüben az ise boş alanda slalomlarla çözebilirsin bunu trafikte çok işine yarayacak. ani yön değiştirmeler vs.

beko12345
05 Eylül 2014, 23:08
Sağa dönüyorsak sağ gidonu , sola dönüyorsak sol gidonu ittiriyoruz hafifçe . Tüm olay bu.

Yanlız düşük hızda yaparsanız tam tersi tepki verir.

Survivalsyk
05 Eylül 2014, 23:28
Merhabalar
www.altinelbiseliadam.com da arat izle.Adam yapmış.Buradan teşekkürler AEA ve Barkın Abi.
Bilg.
Sayg.

online253
06 Eylül 2014, 00:14
Kontta ile ilgili tüm videoları izledim teşekkürler :) bazı arkadaşlarında dediği gibi farkında olmadan yapıyoruz evet bunu insan ilk bisiklete bindiğinde öğreniyor kontra yok diyenlerle arkadaşlığınızı kesin :) benim merak ettiğim soru tüm viraj boyunca yaparsak ittirdiğimiz yöne gider ve istemediğimiz tarafa gideriz kontradaki amaç anladığım kadarıyla diyelim ilerde sağa viraj var, sağ elciği viraja girmeden önce hafif ileri itiyoruz normalde sağ elciği ittirmeye devam eder isek motor sola gitmezmi yani viraja girerken başlangıçta sağ elciği ittirip motorun sağa yatmasını sağlıyoruz ve devamında gidonu düzeltip virajımızı tamamlıyoruz benim anladığım bu kontradan yanlış ise doğrusunu kolay anlayabileceğimiz bir dille anlatabilir mi :)) eğer dediğim yanlış ise ilerde sağa viraj var motorun sol elciğini ittirip giriyorsak bu tekniğin ne anlamı kaldı zaten sol elciği ittirelim ki sağa gitsin motor benim kafa iyice karıştı yav :s

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:11 ----------


Çok basit sola döneceksin gidonu sağa doğru çevir motor sola doğru devrilmeye yatmaya başlar yatan motorda döner.. işte bunu kullanıyoruz.. tamamda sola döneceksek gidonu sağa çevirdiğimiz zaman tamam doğru motor fiziksel olarak sola yatar ama gidon sağa dönük oldukça motor sağa gider benim anlamadığım nokta burası :)

RmMuR
06 Eylül 2014, 00:46
Kontrayi bilerek veya farkinda olmadan verdiniz, sola dogru biraz yattiniz ve sola donuyoruz. Eger o anda yeteri kadar sola donmedigini fark ediyorsaniz kesinlikle sag kolunuz kasilmistir, dik lesmi ve gidonu bir sopa sertliginde tutuyordur ve gidonun sag tarafina dogru baski yapiyorsunuz demektir.
Tek yapmaniz gereken sola dogru daha abartili cenenizi uzatarak bakmak ve sag kolunuzu dirsekten ve sag elinizi elinizi bilekten kirarak gidonu serbest birakmaktir.
Goreceksiniz hersey yoluna girecek ve cok rahat bir donus gerceklestireceksiniz.

Kazasiz surusler...
Tabiki Lastik ve yol kosullarinda bir aksilik yok ise...

reverse
06 Eylül 2014, 02:15
Kontta ile ilgili tüm videoları izledim teşekkürler :) bazı arkadaşlarında dediği gibi farkında olmadan yapıyoruz evet bunu insan ilk bisiklete bindiğinde öğreniyor kontra yok diyenlerle arkadaşlığınızı kesin :) benim merak ettiğim soru tüm viraj boyunca yaparsak ittirdiğimiz yöne gider ve istemediğimiz tarafa gideriz kontradaki amaç anladığım kadarıyla diyelim ilerde sağa viraj var, sağ elciği viraja girmeden önce hafif ileri itiyoruz normalde sağ elciği ittirmeye devam eder isek motor sola gitmezmi yani viraja girerken başlangıçta sağ elciği ittirip motorun sağa yatmasını sağlıyoruz ve devamında gidonu düzeltip virajımızı tamamlıyoruz benim anladığım bu kontradan yanlış ise doğrusunu kolay anlayabileceğimiz bir dille anlatabilir mi :)) eğer dediğim yanlış ise ilerde sağa viraj var motorun sol elciğini ittirip giriyorsak bu tekniğin ne anlamı kaldı zaten sol elciği ittirelim ki sağa gitsin motor benim kafa iyice karıştı yav :s[COLOR="Silver"]




Sormak istediğini anladığımı düşünerekten cevap vermeye çalışayım:
Kontrayı uyguladığını varsayıyorum. Sağa viraj var ve sağ elciği ittirdin, motor yattı ve viraja girdin.
Bu noktadan sonra anlatmaya çalıştığın bir hadise yok. Herhangi bir düzeltme vs. şeklinde gidona müdahale etmiyorsun.
Viraj çizgini koruyorsan, yani virajı uygun şekilde almaya devam ediyorsan gidonu da ittirdiğin o haliyle sabit tutuyorsun.
Virajın içine çok yaklaşıyorsan duruma göre gaz açarak veya bastığın kontranın miktarını azaltarak olman gerektiği yere geliyorsun. Virajı alamayacak gibi hissedip de dışarı doğru savrulmaya başladıysan da rahatlayıp (bu çok önemli), biraz daha elciği ittirerek motorun biraz daha fazla yatmasını sağlıyorsun.

Kontrayı motorun yatma miktarını ayarlayan bir ayar düğmesi gibi düşün. Viraj tamamlanana kadar bastığın kontra ile devam ediyorsun. Gidonu düzeltmek yok.
Virajdan çıkarken de gaz açıp devam ediyorsun.

reclusive
06 Eylül 2014, 02:38
ne tarafa ittirirsen otarafa yatar ve az itersen az çok itersen çok daha çok itersen sen başka yere motor başka yere :)