PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : motorun silkeleme sorunu



memer
05 Eylül 2014, 12:41
Sevgili arkadaşlar

motorum lifan x plore 200 m daha 800 km de, sıkıntısı gaz açtığımda ;2/3 oranından sonra silkeleme (öksürme gibi) yapması ve son hızında gerileme yapması. Sanki benzin yığılıyor da araç gaz yemiyor.Bu benzinden olabilir mi? sabredip yeni benzin almayı mı bekleyeyim ? yoksa servise mi gideyim.sorun sizce ne olabilir? herkese keyifli sürüşler dilerim.


Saygılarımla

Survivalsyk
05 Eylül 2014, 13:36
Merhabalar
Geçmiş olsun.Söyleyince kötü tu kaka oluyoruz.Almayın şu çin mallarını.Paran yoksa sabret bekle biriktir.1-2 sene sonra al.Yada boşverin alın gitsin.Çekin sıkıntıyı rahatlayın.
Bilg.
Sayg.

Mertcan39
05 Eylül 2014, 13:42
Merhabalar
Geçmiş olsun.Söyleyince kötü tu kaka oluyoruz.Almayın şu çin mallarını.Paran yoksa sabret bekle biriktir.1-2 sene sonra al.Yada boşverin alın gitsin.Çekin sıkıntıyı rahatlayın.
Bilg.
Sayg.

yahu adam çözdüm istemiş almayın diyorsun adam almış bende çinli aldım ve memnunum bu kadar basit be kardeşim

Serk21
05 Eylül 2014, 13:45
onun garantisi falan vardır bir göster bakalım servis ne diyecek ama çok kurcalatma çoluğa çocuğa..birde yapılan her işe imzalı kaşeli bir belge muhakkak iste

memer
05 Eylül 2014, 14:59
Merhabalar
Geçmiş olsun.Söyleyince kötü tu kaka oluyoruz.Almayın şu çin mallarını.Paran yoksa sabret bekle biriktir.1-2 sene sonra al.Yada boşverin alın gitsin.Çekin sıkıntıyı rahatlayın.
Bilg.
Sayg.

arkadaşım sen ergen sivilcelerini patlatmak için banyonun yolunu anca orada kendini tatmin edersin

boboli
19 Nisan 2018, 22:18
Başlık açıp kirletmemek adına fikrinizi istediğim şeyi buraya yazıyorum. Motorum kuba sl 200. 16 k km de.

Ben bir konu hakkında fikrinizi almak istiyorum.Geçen gün motorumu bakıma götürdüm. Karbüratör ve subap ayarı dahil pek çok işlem yapıldı. Bugün bir yere yetişmem gerektiği için gazı beşinci viteste açtım ve motor tabiri caizse öksürmeye başladı. Yaklaşık 90 km hız. Bunun sebebi karbüratör ve subap ayarının düzgün yapılmamış olması olabilir mi ? Karbüratör ve subap ayarının düzgün yapIlmaması nasıl anlaşılır?

thedarkfire
19 Nisan 2018, 22:43
Merhabalar
Geçmiş olsun.Söyleyince kötü tu kaka oluyoruz.Almayın şu çin mallarını.Paran yoksa sabret bekle biriktir.1-2 sene sonra al.Yada boşverin alın gitsin.Çekin sıkıntıyı rahatlayın.
Bilg.
Sayg.

Mertcan39 kardeşimiz haklı bende de çinli var hiç bir gün ulan bu ne dedirtmedi aslan gibi.

BatuhanK
19 Nisan 2018, 23:02
Gaz yememe durumu bildiğim kadarıyla şu sebeplerden olur;
Düzgün ateşleme olmaması(düşğk ihtimal)
Hava filtresinin kirli-tıkalı olması (hava filtresinin temiz- hava giriş yerlernin açık olduğuna emin olun)
Kirli karbüratör( temizlik ister)

boboli
19 Nisan 2018, 23:26
Hava filtresi leş gibiydi yıkadı ve servisin elinde yenisi olmadığı İçin temizleyip taktı usta. Acaba düzgün mü takmadı ki ? Karbüratör e de yanılmıyorsam hava falan tuttu . Can sıkan şeyler gerçekten.

BatuhanK
19 Nisan 2018, 23:31
Can sıkmaya gerek yok eminim ki iyi bir usta sorunu kısa sürede çözecektir :cat:

Ayrıca 800 km deki motosikletin hava filtresinin çok kirli olması ve karbüratörünün açılması normal gelmedi bana...

boboli
19 Nisan 2018, 23:36
Yok yahu 16 000 km de motor .

bassturbin
20 Nisan 2018, 00:57
Anlattıklarınıza göre önce hava filtresini hava filtresi kutusundan sök sonra kapağını geri tak bir tur at motorla yapmıyorsa h.filtresinden, yine yapıyorsa buji değişecek bujiyi değiştirince yine eski filtreyi geri takmadan test et...sizin motor enjektörlümü karbüratörlümü bulamadım, yine yapıyorsa diğer arkadaşların dediği gibi karbüratör temizlenecek şamandıra kontrol edilecek, fazla yakıttanda yığılma yapar az yakıttanda...enjektörlüyse yakıt pompası kesiyor olabilir, benzin yetişmiyor.

Benzinden yapması düşük ihtimal.

Birheves
20 Nisan 2018, 02:25
Cok basit ama jikleyi kontrol ettin mi?

boboli
20 Nisan 2018, 08:02
Anlattıklarınıza göre önce hava filtresini hava filtresi kutusundan sök sonra kapağını geri tak bir tur at motorla yapmıyorsa h.filtresinden, yine yapıyorsa buji değişecek bujiyi değiştirince yine eski filtreyi geri takmadan test et...sizin motor enjektörlümü karbüratörlümü bulamadım, yine yapıyorsa diğer arkadaşların dediği gibi karbüratör temizlenecek şamandıra kontrol edilecek, fazla yakıttanda yığılma yapar az yakıttanda...enjektörlüyse yakıt pompası kesiyor olabilir, benzin yetişmiyor.

Benzinden yapması düşük ihtimal.

Buji ve buji piposu yeni değişti. Motor karbüratörlü bu arada. Hava filtresi ile ilgili dediğiniz mantıklı geliyor denemesi fakat hava filtresiz 5 dakika dahi dolaşmak ciddi sıkıntılar doğurur mu bilemedim .

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:00 ----------


Cok basit ama jikleyi kontrol ettin mi?
Jikle kapalı ondan yana sıkıntı yok.

MSMorkan
20 Nisan 2018, 08:29
Buji ve buji piposu yeni değişti. Motor karbüratörlü bu arada. Hava filtresi ile ilgili dediğiniz mantıklı geliyor denemesi fakat hava filtresiz 5 dakika dahi dolaşmak ciddi sıkıntılar doğurur mu bilemedim .

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:00 ----------


Jikle kapalı ondan yana sıkıntı yok.

İnternetten sipariş et değiştir bence. Yıkamak da zararlı. Bununla alakalı bir videosu vardı rahmetli AEA'nın.
Ayrıca filtre yıkanan bir maddeden yapılmıyor ki. Yıkarsan yapışır birbirine hava geçmez. Kompresör tutarsan hava kanalları ters döner yine hava geçmez.

burakrak
20 Nisan 2018, 10:04
Sevgili arkadaşlar

motorum lifan x plore 200 m daha 800 km de, sıkıntısı gaz açtığımda ;2/3 oranından sonra silkeleme (öksürme gibi) yapması ve son hızında gerileme yapması. Sanki benzin yığılıyor da araç gaz yemiyor.Bu benzinden olabilir mi? sabredip yeni benzin almayı mı bekleyeyim ? yoksa servise mi gideyim.sorun sizce ne olabilir? herkese keyifli sürüşler dilerim.


Saygılarımla

Reis aynı motor bende de var Karbüratöre soldan baktığında bir hava ayar kolu var o en alt konumda olması gerekiyor eğer orta konumdaysa dediğiniz gibi gazı kökleyince silkelenme yapar. Orta konumu sadece soğuk havada çalıştırırken kullanın yazıyor. Farkında olmadan silerken falan basmış olabilirsin. Diğer seçenek karbüratör hava ayarı ama o kadar çabuk bozulması imkansız.

angaralı06
20 Nisan 2018, 10:39
Büyük ihtimalle hava,benzin karışımı düzensiz.800 km.deki motosiklet için subap ayarı çok erken.Unutmadan jikle kolu 2 kademeli olur.Jikle nin kapalı olmasına dikkat edin.Motor ayarlarını elinizden gelmiyor ise servisine kontrol ettirmeli veya işten anlayan birinden yardım almalısınız.Çin malı alınmaz gibi söylemlere pek takılmayın,seçiminiz çok güzel.Kazasız belasız güle güle kullanın.Elimdeki motorlardan Kuba sj 100 inanın İzmir Antalya yolunu ezberlemiştir.Siz elinizdeki malın bakımını ehil birine düzenli olarak yapar veya yaptırırsanız sizi üzmeyecektir.

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:28 ----------

5 eylül 2014 tarihli mesaj olduğunu sonradan fark ettim.Yaşlılık bu sanırım.Cümleten kazasız belasız günler dilerim.

Kural [ Z ]
20 Nisan 2018, 11:30
Hava filtresi leş gibiydi yıkadı ve servisin elinde yenisi olmadığı İçin temizleyip taktı usta. Acaba düzgün mü takmadı ki ? Karbüratör e de yanılmıyorsam hava falan tuttu . Can sıkan şeyler gerçekten.

Karbüratöre hava tuttu kısmı ilginç geldi. Niye hava tuttu? Hava mı girmiyormuş?

Karbüratöre balata spreyi gibi bir temizleyici solvent ile temizlik yaptıktan sonra hafif basınçlı hava tutup sonrasında ise gaz kelebek bağlantılarını çok az miktarda temiz motor yağı ile yağlaması gerekirdi. Ardından karışım ve/veya hava ayarını yapıp, rölanti ayarını ayarlamalıydı ki bu ayarlar sadece temiz hava filtresi ile yapılmalıdır.

Karbüratör karışım ayarı ve supap ayarındaki bozukluk bahsettiğiniz soruna neden olabilir. Benzer şekilde ateşleme sistemindeki bir sorun veya zayıf ateşleme de aynı sorunu yaratabilir.

Hava filtrenizi değiştirin (km olarak henüz çok erken ancak kullandığınız bölge aşırı tozlu bir toprak yolsa iş değişir),
Karbüratör temizliğinizi yaptırtın (benzincideki karbüratör temizleyicilerden bahsetmiyorum),
Karbüratör ayarınızı işini bilen birine yaptırtın,
Bujinizi değiştirin, kaliteli ama aynı nitelikte bir buji olmasına dikkat edin,
Kullandığınız benzinin 95 oktan olmasına dikkat edin, yüksek oktan benzin her motor için iyi değildir.
Kullandığınız benzinin kalitesine dikkat edin, İstanbul' da da kaçak benzin satan/karıştıran pek çok yakıt istasyonu var.
Daha garantide olduğundan bunların hepsini yetkili servisinde yaptırtmanızı öneririm.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:29 ----------


Büyük ihtimalle hava,benzin karışımı düzensiz.800 km.deki motosiklet için subap ayarı çok erken.Unutmadan jikle kolu 2 kademeli olur.Jikle nin kapalı olmasına dikkat edin.Motor ayarlarını elinizden gelmiyor ise servisine kontrol ettirmeli veya işten anlayan birinden yardım almalısınız.Çin malı alınmaz gibi söylemlere pek takılmayın,seçiminiz çok güzel.Kazasız belasız güle güle kullanın.Elimdeki motorlardan Kuba sj 100 inanın İzmir Antalya yolunu ezberlemiştir.Siz elinizdeki malın bakımını ehil birine düzenli olarak yapar veya yaptırırsanız sizi üzmeyecektir.

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:28 ----------

5 eylül 2014 tarihli mesaj olduğunu sonradan fark ettim.Yaşlılık bu sanırım.Cümleten kazasız belasız günler dilerim.

Aynen, siz yazmasanız bende farketmeyecektim :mrgreen: En azından konuya katkımız oldu, varsın olsun :thumleft:

Birheves
20 Nisan 2018, 15:41
Bu konulari trolluknolsun diye mi canlandırıyorlar arkadas haha

bassturbin
20 Nisan 2018, 17:44
Dağda kumda tozlu topraklı bir yerde kullanmıyorsanız hava filtresini söküp deneyin hiçbirşey olmaz, tekrar hatırlatma filtreyi söktükten sonra tekrar kapağını takıpta deneyin.

Ben trol mırol için değilde birbirimize yardımcı olmak için cevap yazıyorum, ama yakın zamanda forumun her yerinde gereksiz laf kalabalığı yapanlara mırol yapmayı planlıyorum,

haydi sizde katılın bu kampanyaya! "mırol" yaz 5645 e kısa mesaj gönder troller cebine gelsin...