PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : giren havayı arttırma(fanlı)



atamert35
04 Eylül 2014, 16:32
Öncelikle iyi günler. Konu daha önce cevaplandı mı bilmiyorum. Ben bulamadım açıkçası. bu yüzden açmaya karar verdim.
soruya gelirsek; ben motora giren havayı arttırmak istiyorum. Bunun için açık hava filtresi tak diyenler olabilir. Benim aklımdaki fikir güçlü bir fan yardımıyla beslersek sonuç nasıl olur?
Hava filtresi malum yana bakıyor ve iki santimetre önünde oldukça geniş bir kapak var.
Motorumun daha iyi nefes alması için bu sistem çalışır mı? deneyen oldu mu?

Ahmet Abi
04 Eylül 2014, 16:38
Bu uygulamaya kawasaki'de ram air derler. Hız arttıkça etkisi artar.

biyeybaraküs
04 Eylül 2014, 17:39
böyle bir şey yok motor çalışırken havayı zaten vakum etkisiyle yeteri kadar alıyor

RmMuR
04 Eylül 2014, 18:03
Süper fikirmiş.
Birazda içten yanmalı motorların yakıt beslemesi konularında biraz araştırma yaparsan bunun aslında var olduğunu buna da turbo dendiğini bulursun.

Birde yakıt hava karşımı, zengin karışım fakir karışım kavramlarını da biraz araştırmalısın.
Zira senin fikrinde yakıt ile hava karışımını ayarlayan, dozajlayan bir sistem yok. Fikrine bir de bunu ekle bence tam olur.
Ucuz da olursa var ya yırtarsın. Patentlemeyi de ihmal etme :))) Aslında patentlemeden buradan yazma bence :)))

atamert35
04 Eylül 2014, 20:40
Bu uygulamaya kawasaki'de ram air derler. Hız arttıkça etkisi artar.

yorum için teşekkürler sağolun.

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:36 ----------


böyle bir şey yok motor çalışırken havayı zaten vakum etkisiyle yeteri kadar alıyor

daha kolay alması daha iyi olmaz mı?

aytacaksel
04 Eylül 2014, 20:42
vallah benim aklima gelmisti bu

atamert35
04 Eylül 2014, 20:44
Süper fikirmiş.
Birazda içten yanmalı motorların yakıt beslemesi konularında biraz araştırma yaparsan bunun aslında var olduğunu buna da turbo dendiğini bulursun.

Birde yakıt hava karşımı, zengin karışım fakir karışım kavramlarını da biraz araştırmalısın.
Zira senin fikrinde yakıt ile hava karışımını ayarlayan, dozajlayan bir sistem yok. Fikrine bir de bunu ekle bence tam olur.
Ucuz da olursa var ya yırtarsın. Patentlemeyi de ihmal etme :))) Aslında patentlemeden buradan yazma bence :)))
turbo şarjı biliyorum. teşekkür ederim. fan aküden besleneceği için ortalama aynı düzeyde çalışacak. uygulama üzerine iyi bir hava ayarı bence etkili olur. tavsiye için teşekkürler.

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:42 ----------


vallah benim aklima gelmisti bu

uzun zamandır aklımda benim de nasıl beslesem diyordum. geniş bir hortumu sakalın altından hava filtresi kapağının altına bile besledim. pek fark etmese de ...

biyeybaraküs
04 Eylül 2014, 20:48
daha kolay alması daha iyi olmaz mı? demişsin

motor çalışırken oluşan o vakum etkisini test etmek anlamak için elini hava alan yere koy anlık olarak kapat çekişi hisset bunun gereksiz olacağını anlayacaksın

C.Kaan
04 Eylül 2014, 20:48
Selam kardeş turbo'yu keşif etmişsin :mrgreen:

Şaka bir yana motora sadece tek başına hava girmesi bir şey ifade etmez eğer hava girişini arttırıyor'san benzin girişini'de arttırmak gerek.

Tabi bu hava - benzin girişini arttırmakta ne kadar etki edecek ? çok az.

Performans istiyorsan tek çözüm motosikleti değiştirip CC arttırmaktır.

Haa dersen yok aga ben illa fan yapacağım + benzini'de açarız sıkıntı yok paraya kıyıp bu kiti alacaksın; http://www.ebay.com/itm/Turbo-Motorcycle-Car-DIY-Turbo-Electric-Supercharger-For-Motors-100-250W-Black-/131262521115?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item1e8fdb1f1b&vxp=mtr

32 HP bir araçta denenmiş ve 5 hp güç vermiş bir cihaz sanıyorum 10 -12 CC drifttede 1 - 2 hp kazandırır :cat:

boora
04 Eylül 2014, 20:56
Senin koyacagin fan sadece belli devirde calisacak o yuzden hic bir ise yaramayacak. Motordevrine gore donme hizi artmali daha fazla hava gondermeli. Hatta yeni nesil turbo araclarda turbo pervanesinibile degisken acili yapiyorlar yuksek devirde daha fazla hava bassin diye. Senin yapacagin islem bir devirde cokaz guc saglar belki.sen onu.anlamazsin.bile zaten bosver ugrasin husranla sonuclanacaktir

mithrelios
04 Eylül 2014, 22:09
selamlar, bildiğimce yanıtlamaya çalışacağım kusurum olursa affola.

herhangi bir şeyi yakmak demek onu oksijen ile birleştirmek demektir. sizin motosikletinizin de benzini yakabilmesi için, yanma odasında (silindir) yakıtın yanında oksijen de olmalıdır. Burda dikkat edilmesi gereken husus silindirdeki yakıtın mümkün olan en fazla miktarını yakmak istediğimizden dolayı uygun miktarda hava/benzin karışımının silindirin içinde olmasıdır. Eğer gerekenden az hava olursa yanma tam olmaz, dolayısıyla motor verimli çalışmaz. eğer gerekenden fazla hava varsa bu sefer de içeride yanma sonucu oluşan ver hareket haline çevirilen enerji azalacaktır.

bu arada gereken derken, önemli olan hava/yakıt oranıdır yani mutlak bir değerden bahsetmiyoruz. yani 1 birim yakıta kaç birim hava gerekir tam yanma için bunun cevabı önemli olan.

şimdi siz motosikletin yakıt miktarını değiştirmeden aldığı hava miktarını arttırabilirseniz (ki basit bir fanla önemli bir artış olmaz, motorun hava almasındaki birinci etken kendi yarattığı çekim) giren yakıt miktarını da hava/yakıt oranı aynı kalacak şekilde arttıran bir yakıt sistemine sahip olmanız gerekir. Sadece havayı arttırmanız beklediğinizin aksine olumsuz sonuç yaratacaktır.

Sizin dediğiniz sistem, turbo, kompressor vb sistemlerle yapılmakta. Bahsettiğiniz fan da gücünü ya egsoz'dan ya da kranktan alıyor. Bu sistemle normalde 1 birim hava 1 birim yakıt ile yanan bir motora 2 birim hava koymak mümkün oluyor. sistem yakıtı da iki ile çarptığından, efektif olarak aslında silindir hacmini büyütmüş oluyorsunuz. Yani 100cc silindir 1 hava 1 yakıt yakabiliyorsa 200 cc 2 have 2 yakıt yakabiliyor dersek, 100cc'ye giren havayı iki kat artıran bir sistem varsa 100cc'de 2 yakıt 2 hava yakabileceğimiz anlamına geliyor.

Turbo sistemlerin de (atmosfer basıncından daha yüksek basınçla silindire hava doldurup, daha fazla miktar hava girmesini sağlayan sistemler) atmosferik sistemlerin de artı ve eksileri var. ancak onları saymakla bitirmek zor olabilir bu bağlamda. :)

neyse kısacası, çok güzel akıl etmişsiniz ama teknik bilgi eksikliğinden sorun olmuş biraz. umuyorum işinize yaracak bişeyler anlatabilmişimdir.

atamert35
05 Eylül 2014, 00:46
selamlar, bildiğimce yanıtlamaya çalışacağım kusurum olursa affola.

herhangi bir şeyi yakmak demek onu oksijen ile birleştirmek demektir. sizin motosikletinizin de benzini yakabilmesi için, yanma odasında (silindir) yakıtın yanında oksijen de olmalıdır. Burda dikkat edilmesi gereken husus silindirdeki yakıtın mümkün olan en fazla miktarını yakmak istediğimizden dolayı uygun miktarda hava/benzin karışımının silindirin içinde olmasıdır. Eğer gerekenden az hava olursa yanma tam olmaz, dolayısıyla motor verimli çalışmaz. eğer gerekenden fazla hava varsa bu sefer de içeride yanma sonucu oluşan ver hareket haline çevirilen enerji azalacaktır.

bu arada gereken derken, önemli olan hava/yakıt oranıdır yani mutlak bir değerden bahsetmiyoruz. yani 1 birim yakıta kaç birim hava gerekir tam yanma için bunun cevabı önemli olan.

şimdi siz motosikletin yakıt miktarını değiştirmeden aldığı hava miktarını arttırabilirseniz (ki basit bir fanla önemli bir artış olmaz, motorun hava almasındaki birinci etken kendi yarattığı çekim) giren yakıt miktarını da hava/yakıt oranı aynı kalacak şekilde arttıran bir yakıt sistemine sahip olmanız gerekir. Sadece havayı arttırmanız beklediğinizin aksine olumsuz sonuç yaratacaktır.

Sizin dediğiniz sistem, turbo, kompressor vb sistemlerle yapılmakta. Bahsettiğiniz fan da gücünü ya egsoz'dan ya da kranktan alıyor. Bu sistemle normalde 1 birim hava 1 birim yakıt ile yanan bir motora 2 birim hava koymak mümkün oluyor. sistem yakıtı da iki ile çarptığından, efektif olarak aslında silindir hacmini büyütmüş oluyorsunuz. Yani 100cc silindir 1 hava 1 yakıt yakabiliyorsa 200 cc 2 have 2 yakıt yakabiliyor dersek, 100cc'ye giren havayı iki kat artıran bir sistem varsa 100cc'de 2 yakıt 2 hava yakabileceğimiz anlamına geliyor.

Turbo sistemlerin de (atmosfer basıncından daha yüksek basınçla silindire hava doldurup, daha fazla miktar hava girmesini sağlayan sistemler) atmosferik sistemlerin de artı ve eksileri var. ancak onları saymakla bitirmek zor olabilir bu bağlamda. :)

neyse kısacası, çok güzel akıl etmişsiniz ama teknik bilgi eksikliğinden sorun olmuş biraz. umuyorum işinize yaracak bişeyler anlatabilmişimdir.

Oncelikle bilgi için teşekkürler.
Fan tabi ki basit bir şey olmayacak yaklaşık 3-4 kg itmeli edf jet turbin. Dediğiniz gibi uygun karışım önemli. Ben bu uygulamayı giren havayı filtreden geçerken daha kolay geçmesi için yapıyorum. Ondan sonra hava ayarı ve benzin ayarı dahil olmak uzere subap ayarlarını da yapacağım. Cc yükseltmek aynı motorda pek verimli olmuyor. Olsa bile satışta değerini düşürüyor. Makine olarak değişim için cbr için para biriktiriyorum. 1-2 hp bile iyi bir fark benim için.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:39 ----------

Teknik olarak Turbo sistem veya motor konusunda bilgim var. Deneyanlere sesleniyorum.

mckayrak
05 Eylül 2014, 00:50
Bu iş bir çok sorunu da beraberinde getirir. Karbüratörlü motorun varsa güçleneceği yerde güçten düşecektir. Enjeksiyonlu motorun varsa beynini tekrar ayarlamak gerecek. Bu işi yapacak adamı bile bulmak zor.

Arda_Karaca
05 Eylül 2014, 00:58
Bu iş için sadece motor veya turbo teknik bilgisi yeterli olmayacaktır. Olay sadece hava filtresi girişine basınçlı hava yollamak olsa motosiklet üreticileri bunun tillahını yapardı.

Yinede malzemeler elinizde varsa deneyin hepimiz görelim :)

capozzz
05 Eylül 2014, 01:14
Dostum en ideal benzin hava karışımi 1/15 tir. Yani motora 1 benzin giriyorsa 15 birim hava gitmeli dir. Ama bu her devirde böyle olmalıdır. Diyelim sen fanı taktin ve rolanti devrindeyken içeri giren hava miktarına göre de benzin miktarını ayarladin. Ama sonra ne olacak? Senin fanın sabit devirle dönüyor, motora gaz verdikçe artan motor devrine göre benzin girişin artacak ama fanin devri artmadigi için içeri giren hava miktarı benzine göre azalacak. Böylece 1/15 oranıni bozmuş olacaksın. Bu sana düşük devirlerde belki biraz (belli belirsiz) tork verir ama devir yükseldikçe hem performans düşecek hem de çok benzin yakacak.

COQ
05 Eylül 2014, 01:49
Bisey yakalamissin ama yanlis yerden yakalamissin.
Hava basinci diye bir olay var.
Simdi uzun uzun yazamayacagim ama basitçe örnekleyeyim.
Bir motosiklet Sinop'da baska
Antalya'da baska çalisir.
Teknikçi çok arkadas var yazacaklardir mutlaka
eksik olursa ve kafam iyi olursa ben eksigi tamamlamaya çalisirim.
Yani konu senin anlattigindan baska bir içerige sahip.

mterayes26
05 Eylül 2014, 02:07
Karbüratör meme ayarlarını düzgün yapmazsan bu iş sadece hava ile olmaz , hava girişi artar benzin az gelir tam gaz açınca yetıstıremez hırrrrk gırrrk yapar gaz yemez . Sonra egzoz dan çaaat çuuut ses yapar

atamert35
05 Eylül 2014, 02:16
Haklısınız aslında yüksek devirlerde aynı performansı yakalamaz. Hava ayarını bozdugumla kalırım. Ben olumlu veya olumsuz cevabımi aldım. Yazan ve elwstiren herkese saygilar.
Konuyu silmek veya kapatmak için ne yapıyoruz. Forumda ilk konu acisim bu konuda tecrubesizim biraz:)JT

mterayes26
05 Eylül 2014, 02:32
hava ayarı bozulmaz , vıdayı en saga çevirsen yine işin olmaz