belderia 250
02 Eylül 2014, 22:04
arkadaşlar
hondaların kitapcıklarında ısrarla 10w30 jaso MA yağ koyulmalı derken servisler hayla 10w40 yağ koymaya devam ediyorlar ısrar edincede biz işimizi biliriz diyorlar
Ey honda türkiye ve servisleri siz honda mühendislerinden daha mucit olup yeni motormu geliştirdiniz siz ne yazıyorsa onu koyacaksınız adamlar bu motoru çok daha sicak ülkerede satıyor araştırdım ordaki kitapcıktada aynısı yazıyor
bu iş yalnız sicaklık değeri değildir arada akışkanlık farkı vardır bu nedemektir bu motor en iyi performansı bu oranda vermektedir
ben ısrar ettim ve motul 10w30 yağ koydurdum gaz bırakırken olan yığılma şiddeti azaldı ve 8000 devirden redline kadar olan kısım 10w40 a oranla nerden baksanız %15 oranında çabuklaştı buda demek oluyorki ivmelenme arttı ama arkadaşlar mutlaka MA veya MA2 onayına dikkat edin bu sizin ıslak debriyaj sertifikalı yağ aldığınızın kanıtı olacak
MotoGP de bile 0w30 yağ kullanırlar Honda mühendisleri nerdeyse buna yakın bir oranı standart hale getirmişken bizim bilmiş ustalarımız hayla 10w40 hatta 10w50 15w50 yağdan bahsediyor tabiki buda eski teknoloji motorlar için geçerli olabilir benim kullandığım motor 2014 model cbr 1000rr
arkadaşım cb 650f aldı ondada benim kitapcıktaki aynı şeyler yazıyor
Kitapta aynı zaman da sıkıştırma oranı 11,5 üstündeki motorlara 95 oktan üstü benzin tavsiye edilir yazıyor yani demekki 97 oktan daha iyi ama bu memelekette bu benzinde yok ettiler bu güç makinelerini en yüksek devirlerde kullandığınızda demekki 95 oktan yetmicek
Neyse honda servislerinde motorunuzun kitabında ne yazıyor ise onu koydurun merak etmeyin Japon, servisteki ustadan Türkiye iklimini daha bilimsel takip ediyor
hondaların kitapcıklarında ısrarla 10w30 jaso MA yağ koyulmalı derken servisler hayla 10w40 yağ koymaya devam ediyorlar ısrar edincede biz işimizi biliriz diyorlar
Ey honda türkiye ve servisleri siz honda mühendislerinden daha mucit olup yeni motormu geliştirdiniz siz ne yazıyorsa onu koyacaksınız adamlar bu motoru çok daha sicak ülkerede satıyor araştırdım ordaki kitapcıktada aynısı yazıyor
bu iş yalnız sicaklık değeri değildir arada akışkanlık farkı vardır bu nedemektir bu motor en iyi performansı bu oranda vermektedir
ben ısrar ettim ve motul 10w30 yağ koydurdum gaz bırakırken olan yığılma şiddeti azaldı ve 8000 devirden redline kadar olan kısım 10w40 a oranla nerden baksanız %15 oranında çabuklaştı buda demek oluyorki ivmelenme arttı ama arkadaşlar mutlaka MA veya MA2 onayına dikkat edin bu sizin ıslak debriyaj sertifikalı yağ aldığınızın kanıtı olacak
MotoGP de bile 0w30 yağ kullanırlar Honda mühendisleri nerdeyse buna yakın bir oranı standart hale getirmişken bizim bilmiş ustalarımız hayla 10w40 hatta 10w50 15w50 yağdan bahsediyor tabiki buda eski teknoloji motorlar için geçerli olabilir benim kullandığım motor 2014 model cbr 1000rr
arkadaşım cb 650f aldı ondada benim kitapcıktaki aynı şeyler yazıyor
Kitapta aynı zaman da sıkıştırma oranı 11,5 üstündeki motorlara 95 oktan üstü benzin tavsiye edilir yazıyor yani demekki 97 oktan daha iyi ama bu memelekette bu benzinde yok ettiler bu güç makinelerini en yüksek devirlerde kullandığınızda demekki 95 oktan yetmicek
Neyse honda servislerinde motorunuzun kitabında ne yazıyor ise onu koydurun merak etmeyin Japon, servisteki ustadan Türkiye iklimini daha bilimsel takip ediyor