PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 20 km iş yerine mesafesi olanlar trafikten kurtuluş yolunu inceledim...



Sayfa : [1] 2

plectrum
01 Eylül 2014, 02:47
Uzun zamandır forumlarda ekonomi hakkında paylaşımlar yapıyoruz ve biçok bilgiye sahip oldum. 20 km mesafedeki işyerine gidenler günde 4-5 tl otobüs ücreti ödüyorlar ve ulaşımları İstanbul gibi büyük şehirlerde 1.5-2 saati bulabiliyor. Aracıyla gidenler ise belki 20 dk daha az sürede gidiyorlar. Motosiklet bu süreyi 30 dkya, bisiklet ise 45 dakikaya indirebiliyor araştırmalarım neticesinde. Benzine harcadığımız paralara bakalım:

20 km için aylık gidiş-dönüş masraflarımız:

Otobüs: 150TL

Benzinli otomobil: 540TL

LPGli veya dizel otomobil: 360TL

Motosiklet(150cc): 180TL

LPGli motosiklet: 90TL

Bisiklet: Spor :)

Sabah akşam trafik rezilliği çekip üstüne para vermektense Motosiklet ve Bisiklet her bakımdan avantajlı arkadaşlar. Heleki otomobilden uzaklaştığımızda LPGli bir motosiklet dahi kullansak ayda 270 TL cebimizde kalabiliyor. Yılda yaklaşık 3240TL ediyor. Ya da kışın 3 ay otomobil, kalan 6 ay motosiklet ve 3 ay bisiklet kombinasyonu yine aynı miktar parayı cebimizde bırakabilir. Asgari ücretin 800TL olduğu bir ülkede bu rakamlar büyük rakamlar gerçekten. Heleki saatlerce trafikte geçen zamanı azaltmak daha da önemli...

A.Volkan
01 Eylül 2014, 10:00
Ço güzel konu ataköy 5.kısım ile beylikdüzü arası 25 km bende bunun hesabını yapıyordum.

Sinan Aksu
01 Eylül 2014, 10:32
Birilerinin bu topluma lüks kavramını iyice açıklaması gerekir.
İnsanlar bi arabaya 250.000 TL para veriyorlar,
Sonra saatlerce trafikte bekleyip, sinir stres sahibi oluyorlar.
Sonra da buna ''Lüks'' diyorlar :)

Hadi parana acımıyorsun,
Canına damı acımıyorsun be kardeşim.
Boşa giden zamanına yazık.

Serk21
01 Eylül 2014, 10:45
benim iş yerim 22 km(git gel 44), 2 minibüs toplam 11,50 tl yol parası tutuyor, motorla km de 26 kuruş yaksam 11.50 tl ye denk geliyor yani aynı para =) minibüsle durakta beklemesi inip yürümesi vs derken 1 saat 30 dk da gidiyorum birde dönüşü ekle 3 saat.. motorla basarsam 16 dk basmazsam 22 dk da geliyorum yani ortalama 18 dk..

yani aynı paraya günde 144 dakika bana kalıyor.. 26 iş gününde 3744 dakika yani ayda 62 saat 40 dakika!

şimdi siz söyleyin kaç para ulen bi fülüt :D yani bir yılda 32 güne yakın fazladan minibüslerde sürünmek mi yoksa motosiklete binmek mi?aradaki süreyi uyurarak yada kahvaltı - çay şeklinde değerlendirmek mi?

Alın size ince hesabın ağ babası =))

CelalOgun
01 Eylül 2014, 10:57
Bende İstanbul'da günlük 40 km. yol yapıyorum. Aylık benzin masrafı 100 tl'ye geliyor ancak köprü geçişi 75-80 tl. Toplam yine aynı hesaba çıkıyor.

plectrum
01 Eylül 2014, 11:26
Bende İstanbul'da günlük 40 km. yol yapıyorum. Aylık benzin masrafı 100 tl'ye geliyor ancak köprü geçişi 75-80 tl. Toplam yine aynı hesaba çıkıyor.

Hocam bisiklet diycem ama kopruden bisiklet gecişi yasak mı? degilse 2 motor alınır koprunun iki tarafında parkedilir. Anadolu yakasında bri, avrupa yakasında biri kullanılabilir. 3 yılda kopru parasına motosiklet parası cıkıyor masallah yani

Sinan Aksu
01 Eylül 2014, 11:31
Hocam bisiklet diycem ama kopruden bisiklet gecişi yasak mı? degilse 2 motor alınır koprunun iki tarafında parkedilir. Anadolu yakasında bri, avrupa yakasında biri kullanılabilir. 3 yılda kopru parasına motosiklet parası cıkıyor masallah yani

Karşı taraftaki motora ulaşmak için metrobüsemi binicen? :)

aytacaksel
01 Eylül 2014, 12:21
bakirkoy sisli arasi gidis donus toplam 30km yol yapiyorum. insan gibi kullandigimda yarim litre gidis yarim litre gelis toplam 1 litre benzin harciyorum hergun.

5 tl gidis donus diyelim kabaca. metrobus parasina, metrobuse kadar yurumeden gidip geliyorum.

ilkervirlan
01 Eylül 2014, 12:34
Evimle iş yerimin arası 27 km. ayrıca 650 m. rakım farkı var. Belediye otobüsü ile gitsem günde 3+3= 6 tl, bir ayda 22 iş günü olsa 22x6=132 tl. Normal otobüsle gitsem günde 5+5=10 tl öderim, 22 iş günü 22x10=220 tl. Motosikletimle gitsem, 100 km.de ortalama 2,7 litre benzin yakarım. bir günde 1,6 litre= yaklaşık 8 tl yapar, 22 işgününde 22x8=176 tl benzin masrafım olur. Motosiklet için ödediğim mtv, bakım masrafı gibi giderleri eklersek, işe motosikletimle gitmek için ayda yaklaşık 190-200 tl harcamam lazım. Özel aracım yok o yüzden o konuya girmiyorum. Bu durumda motosiklet anlamlı bir ekonomi sağlamıyor. Ama o güzel yolun keyfini çıkarmak varken, niye otobüslerde insanlarla kucak kucağa gideyim? Niye kendimi otobüs saatlerine göre ayarlamak zorunda kalayım?

A.Volkan
01 Eylül 2014, 12:58
Beyler ayrıca motorun vergi ve sigortasınıda hesaplayınca yine kar eder miyiz?En azından zamandan ve stresten motorsiklet tercih sebebi

AttilaXtreme
01 Eylül 2014, 13:12
Evim ile işyerimin arası tam 25 kilometre. Gidiş geliş 50 kilometre. Ayrıca sabahları erken kalkıp motorun kafasını istediğim yöne çevirerek deniz kenarında veya kırda kahvaltı yapmanın keyfi paha biçilmez :)

bazen25
01 Eylül 2014, 13:16
Rahatlığın keyfi para ile ölçülmez. Ev ile iş yeri toplam 30 km, sabah balkonumda kahve sigara keyfini yapmadan hiç bir şekilde çıkmam, bunu da parayla ölçmem :)

hsk
01 Eylül 2014, 13:40
benim iş yeri 5 km önceden bisikletle gidiyordum 50dk falan oluyor 0 masraf :)Ama bunun yazı var kışı var her zamanda bisiklet olmuyor ki bazı yokuşlarda harcadığım eforda ter içinde kalmakda cabası şimdi atlıyorum motora 10 dk da gidiyorum git gel 10km ayda 20 gün çalışıyorum 20*10=200 km 100km de 3litre falan yakıyor oda 15tl 15+15= 30 tl rahat sürüş kalan vakit sabahtan ekstra 30 dk uyku :)

agrasiwe
01 Eylül 2014, 13:55
İs yerim 31 km git gel 62 eder gitmek icin maalesef cevre yolundan baska alternatifim yok, cevre yolunda bisiklet yasak, ayrica gun icerisinde adliyeye ve benZeri yerlere cikmam gerekiyor bu surede bisiklet hic isimi gormuyor, ama sehir icinde gidecekler icin 20 km 10 km guzel rakamlar kesinlikle bisiklete binilmesi daha mantikli, keske imkanim olsada para cebime kalsa :)

Serk21
01 Eylül 2014, 14:28
arkadaşlar motosikletin vergisini vs neden hesaplıyorsunuz ki? motosiklet çoğumuzun zaten tutkusu,hobisi sevdası.. Zaten duruyor garajda. Benim kapımda dizel araba yatıyor çünkü evde 5 kişiyiz, neden haftada 6 gün iş yerimin kapısında arabayı rehin alayım ki? babam ve abimde kullanıyor sonuçta.. işte motosikletin güzelliği burda çünkü tamamen kişisel =)

Ayrıca akşam iş çıkışı istedeğim yere gidebiliyorum,istediğim dükkanda durup işimi halledebiliyorum,icabında o gün eve gitmeyip arkadaşımda kalabiliyorum.. hangi otobüse saat kaçta nerden binicem derdi olmadan..Yol yapmanın kefyini hiç söylemedim bile, güne enerjik başlıyor insan =) ee ben bukadar şeyi saymadıysam sizde 50 tl bandorlu saymayıverin

CelalOgun
01 Eylül 2014, 14:35
Arkadaşlar işin bir de vakit yönü var. Her gün işi iett ile gidip gelmek yaklaşık 3 saat. Motorla aynı yol maksimum 1 saat sürüyor. Günde 2 saat cepte. Haftada 10 saat(haftasonu çalışmayanlar için). Senede 50 haftada 500 saat yaklaşık 21 gün kardayız :)

mithrelios
01 Eylül 2014, 15:46
biraz eksik bir hesaplama olmuş. Ben aklıma gelen ve hesaba dahil edilmesi gereken faktörlerden bir kaçını daha affınıza sığınarak uzunca da olsa sıraladım:

- aletin amortismanını hesaplamanız gerekir. örneğin motoru 10.000 TL'ye aldınız, enflasyonun %10 olduğu varsayılırsa, bir sene sonra o motosikleti 8.000 TL'ye satsanız kaba bir hesapla 3.000 TL zarardasınız demektir. Araba ve bi noktaya kadar bisiklet için de bu geçerli ancak otobüs için değil.

- bakım masrafları, sigorta, kasko ve vergi farklı var. Bu ücretler otobüse dahil değil araba/motosiklet için dahil.

- Ayrıca, motosiklet ekipmanlarına verilen paralar az değil bunların da örneğin 3 senelik bir kullanım ömrü varsayılarak hesaba dahil edilmesi gerekir. misal 1.500 TL koruma ekipmanına verdiğiniz düşünülürse yıllık 500 TL gibi bir maliyeti olabilir o işin.

- Bunlar dışında bir de karda buzda motosikletin kullanılamaması faktörünün de arabaya kıyasla mali olarak ölçülebilecek bir sorun olduğunu düşünüyorum. Tabi hangi iklimde yaşadığınıza ve motosikleti yılda kaç ay kullandığınıza göre değişir.

- Motosiklette arabaya kıyasla yaralanma/ölüm riski daha yüksek. Bu da maddi bedele çevrilebilecek (ve de tabi ki çevrilmeyecek ciddi manevi) zararları da maliyete sokuyor.

Dolayısıyla asıl para farkı, örneğin araba 50.000 TL iken motosikletin 15.000 TL olmasından kaynaklanıyor. örneğin biri yılda sahibine 5.000 TL kaybettirir diğeri 1.500-2.000 TL.


Eğer hesap kitap yapılacaksa bu kriterlere göre yapmalı. sadece yaktıkları yakıt bazlı bir inceleme olmaz.

misal ben X-Max 250 ile yılda 5.000 km yaptığım düşünülürse, arabam (Corsa 1.3 Dizel) ile yakıt farkı yıllık 200 TL'yi geçmez. Vergi ve sigorta/kasko da motosiklet lehine bir 400 TL eder. Bakım, tamir masrafları da sanıyorum arabaya göre az olacaktır buna da ortalama yılda 400 TL fark dersek bu halde yılda 1.000 TL eder.

diğer yandan her aldığım motosiklet ekipmanını 5 yıl kullanacağım varsayımı ile hareket edersek, arabaya göre yıllık +400 TL gibi bir ekipman masrafım olacaktır. Buna kışın motoru kullanamayıp taksi ile işe gittiğim zamanlar da dahil edilirse, araba ile motorun arasında pek fark kalmıyor demektir.

Ancak yukarıda belirttiğim gibi amortisman nedeniyle kaybedilen farkından dolayı avantajlı hale geliyor motosiklet. Bu sene 70.000 TL'ye araba alıp 5 yıl sonra reel değeri %50 düşerse ben yılda 5.000 TL kaybediyorum demektir, aynı senaryoda 20.000 TL'ye motosiklet alsam yıllık zararım 2.000 TL olur. Aralarındaki asıl maliyet farkı da yakıt vb değil burdan kaynaklanıyor.

Serk21
01 Eylül 2014, 16:35
biraz eksik bir hesaplama olmuş. Ben aklıma gelen ve hesaba dahil edilmesi gereken faktörlerden bir kaçını daha affınıza sığınarak uzunca da olsa sıraladım:

- aletin amortismanını hesaplamanız gerekir. örneğin motoru 10.000 TL'ye aldınız, enflasyonun %10 olduğu varsayılırsa, bir sene sonra o motosikleti 8.000 TL'ye satsanız kaba bir hesapla 3.000 TL zarardasınız demektir. Araba ve bi noktaya kadar bisiklet için de bu geçerli ancak otobüs için değil.

- bakım masrafları, sigorta, kasko ve vergi farklı var. Bu ücretler otobüse dahil değil araba/motosiklet için dahil.

- Ayrıca, motosiklet ekipmanlarına verilen paralar az değil bunların da örneğin 3 senelik bir kullanım ömrü varsayılarak hesaba dahil edilmesi gerekir. misal 1.500 TL koruma ekipmanına verdiğiniz düşünülürse yıllık 500 TL gibi bir maliyeti olabilir o işin.

- Bunlar dışında bir de karda buzda motosikletin kullanılamaması faktörünün de arabaya kıyasla mali olarak ölçülebilecek bir sorun olduğunu düşünüyorum. Tabi hangi iklimde yaşadığınıza ve motosikleti yılda kaç ay kullandığınıza göre değişir.

- Motosiklette arabaya kıyasla yaralanma/ölüm riski daha yüksek. Bu da maddi bedele çevrilebilecek (ve de tabi ki çevrilmeyecek ciddi manevi) zararları da maliyete sokuyor.

Dolayısıyla asıl para farkı, örneğin araba 50.000 TL iken motosikletin 15.000 TL olmasından kaynaklanıyor. örneğin biri yılda sahibine 5.000 TL kaybettirir diğeri 1.500-2.000 TL.


Eğer hesap kitap yapılacaksa bu kriterlere göre yapmalı. sadece yaktıkları yakıt bazlı bir inceleme olmaz.

misal ben X-Max 250 ile yılda 5.000 km yaptığım düşünülürse, arabam (Corsa 1.3 Dizel) ile yakıt farkı yıllık 200 TL'yi geçmez. Vergi ve sigorta/kasko da motosiklet lehine bir 400 TL eder. Bakım, tamir masrafları da sanıyorum arabaya göre az olacaktır buna da ortalama yılda 400 TL fark dersek bu halde yılda 1.000 TL eder.

diğer yandan her aldığım motosiklet ekipmanını 5 yıl kullanacağım varsayımı ile hareket edersek, arabaya göre yıllık +400 TL gibi bir ekipman masrafım olacaktır. Buna kışın motoru kullanamayıp taksi ile işe gittiğim zamanlar da dahil edilirse, araba ile motorun arasında pek fark kalmıyor demektir.

Ancak yukarıda belirttiğim gibi amortisman nedeniyle kaybedilen farkından dolayı avantajlı hale geliyor motosiklet. Bu sene 70.000 TL'ye araba alıp 5 yıl sonra reel değeri %50 düşerse ben yılda 5.000 TL kaybediyorum demektir, aynı senaryoda 20.000 TL'ye motosiklet alsam yıllık zararım 2.000 TL olur. Aralarındaki asıl maliyet farkı da yakıt vb değil burdan kaynaklanıyor.



senin hesap baştan kaybetti, sıfır cbr250r ı 9900 tl ye alanlar kullanıp haşatını çıkarıp sağını solunu allayıp pullayıp 11,500-12.000 tl lere sattılar. bizim memlekette neyin fiyatı düşüyor ki? sym wolflerin hatırlıyomusun kaç paradan çıktıgını? sonra kaça fırladıgını? peki inazuma? hepsi üzerine kar koydular. ben bile cb125e sıfır 3600 tl ye aldım ikinci elde 3550tl ye sattım.. insaflı oldugumdan fazlasına satmadım =) ama benle aynı anda 3300 tl ye alanları da biliyorum ikinci elini 4200 e satanları da.. ben alırken kazıklanmıştım..

Herneyse, ben daha etrafımda da aldığı 90 model motoru bile aldıgından ucuza satan görmedim, 8 e alan 9 a, 9 a alan 10 a satıyor en kötü, zaten araba olsun motosiklet olsun kullananların hepsi galerici oldu mübarek..

Bir başka yönü de biz zaten motora biniyoruz,kaskımız montumuz zaten var,zaten vergisini sigortasını ödüyoruz. Hem benimde dizel aracım var 2012 model astra J 1.3 dizel, sadece kaskosu 1400 tl, 537 tl bandrolu var,340 tl sigortası var, bi oto yıkamaya veriyosun iç dış 30 tl istiyorlar,park ettiğin heryerde sağ olsun yasal deynekçiler 5 lira yapıştırıveriyor.. daha neleri var... motorum 2013 model bandrol 102tl sigorta 240 tl..yıkama 5 tl,park bedava bu kadar..


Ayrıca arabadaki yakıt hesabı hep yanlış,adam normal şartlarda yakıtını hesaplıyor ama sabah iş trafiğinde 2 katını yakıyor dur kalk ile,ben motorla yandan fıtı fıtı gidiyorum..

phradrel
01 Eylül 2014, 16:53
zamanı maddi olarak nasıl hesaplıyorsunuz onu çok merak ediyorum.

burada bence en değerli değişken zaman. para geri gelir de zaman ve çektiğiniz stres karşılığı giden sağlık geri gelir mi bilmem. üçün beşin hesabını yapmayın motosiklet kullanın.

[Turan]
01 Eylül 2014, 16:54
Konu ciddileşmeye başladı. :mrgreen:
http://i.hizliresim.com/pvQ1aa.jpg (http://hizliresim.com/pvQ1aa)

A.Volkan
01 Eylül 2014, 17:04
Motorun ikinci elinde kar edildiğini bilmiyordum.Belki bazı markalar için geçerli olabilir

shooter1
01 Eylül 2014, 17:15
ege çevresindeyseniz yılın 12 ayı motosiklet binilebilir şimdi gelelim hesaba otobüsle dersaneye gidiyorum yol 45dk ücret 2.40tl motosikletle yol 18-19dk ücret 1.2 tl hangisi karlı karar verin

C.Kaan
01 Eylül 2014, 17:15
LPG'li motosiklet istanbul gibi bir yerde kötü bir düşünce :mrgreen:

Bisiklet güzel fikir ancak iş yerine vardığınız'da üzerinizde oluşacak ter büyük sıkıntı + halk arasında bu tip işe gitmek - gelmek vs. için bisiklet kullanan kişilere pek iyi gözle bakılmıyor.

En temizi otobüs ve motosiklet sezon açıkken motosiklet, sezon kapalıyken otobüs candır. Lakin İstanbul'da otobüste ayrı bir eziyet yahu :santa:

y.akan
01 Eylül 2014, 18:06
Yapmayın beyler;
Yatakta fazladan 1 saat kalmak. Akşam eve 1 saat erken gelip keyif yapmak.
Yada TOPlu taşımada taciz/tecavüz yolculuk yapmak. Şıklarınız bunlar.
Amortismanmış, Mtv'imiş boş bu işler. Durumunuz varsa motor kraldır.

A.Volkan
01 Eylül 2014, 18:11
Galiba sonuç olarak avantajları daha fazla

Serk21
01 Eylül 2014, 18:45
Motorun ikinci elinde kar edildiğini bilmiyordum.Belki bazı markalar için geçerli olabilir

bak mesela MT7 nin sıfırnı fuarda 16,500 e aldılar sonra zam geldi 17,000 den aldı diğerleri ama sahibinden de bak 18-19 istiyorlar =) sıfır al kullan düş çiz boyat zincir dişli bitsin lastik erisin ama yinede aldığından fazla iste.. Türkiyeye hoşgeldin =) araştır cbf 150 ler,cb125e ler, yamaha mt7 ler mt9 lar daha neler neler. aralarında bi 1000rr lar var istisna.. bi zam geldi 44500 tl oldu bikaç kişi aldı sonra 39,500e düştü. şuan sıfırı 39,500 tl ama ikinci eline 44,000 isteyenler var :D :D

A.Volkan
01 Eylül 2014, 18:48
bak mesela MT7 nin sıfırnı fuarda 16,500 e aldılar sonra zam geldi 17,000 den aldı diğerleri ama sahibinden de bak 18-19 istiyorlar =) sıfır al kullan düş çiz boyat zincir dişli bitsin lastik erisin ama yinede aldığından fazla iste.. Türkiyeye hoşgeldin =) araştır cbf 150 ler,cb125e ler, yamaha mt7 ler mt9 lar daha neler neler. aralarında bi 1000rr lar var istisna.. bi zam geldi 44500 tl oldu bikaç kişi aldı sonra 39,500e düştü. şuan sıfırı 39,500 tl ama ikinci eline 44,000 isteyenler var :D :D

Şaşkınlık içindeyim.Sanırım haklısın arkadaşım

zizulander
01 Eylül 2014, 19:54
Benim evim ile iş yerimin arası 100 metre.
Genelde yürüyorum.
Bir araca binsem döverler zaten. :mrgreen:

Onun dışında motosiklet diğer ulaşım araçlarına göre kötü hava şartları dışında daha mantıklı durur.

mithrelios
01 Eylül 2014, 20:07
alma satma hesabı yaparken iki şeyi gözden kaçırıyorsunuz:

1- Reel değer. Yani ben 10.000 TL'ye motosiklet alıp 3 sene sonra da 10.000 TL'ye satabilirim. Bu o motosikletin değer kaybı olmadığı anlamına gelmez. Zira 3 sene öncenin 10.000 TL si bugünün 14.000 TL'sine denk gelebilir (%10 enflasyon varsayımı ile).

2- Motoru hiç satmasan da bir iktisadi ömrü vardır. Misal, bir motosiklet için 20 sene kullanım ömrü biçersen, yıllık %5 amortisman hesaplaman gerekir. Bu da örneğin motosiklet/araba karşılaştırması yaparken, motoru alıp da kaça sattığından bağımsız bir durumdur. Araba da motor da %5 amortismana uğrasa, mutlak değer olarak arabanınki daha pahalı çıkar motosiklete göre.


Ayrıca bir husus da, bu saydıklarım fayda değil maliyet hesabı içindir. Bazı arkadaşlar "kazandığınız zaman", "motorun hayat tarzı olması" gibi unsurlar saymışlar. Bunlar motosikletten sağladığımız ve nesnel olmayan (herkes için aynı derecede önemli olmayan) faydalardır. Maliyet hesabı nesnel olarak yapılabilir. Yapılan maliyet hesabı ile motosikletten sağladığınız faydayı kişisel olarak karşılaştırıp motor mu araba mı mantıklı sorusuna cevap arayabilirsiniz.

Misal benim için maliyet açısından çok önemli bir fark yok ve araba motosikletten daha pratik (10 dk yol için 10 dk giyinip soyunduğumdan) ama motosikleti sürmekten aldığım keyif motosiklet kullanmam sonucunu doğuruyor. Sizin için farklı sebepler olabilir, bir başkası için ise yeterince güvenli bulmadığından, maliyet avantajı olsa bile mantıksız olabilir.

plectrum
01 Eylül 2014, 23:49
Karşı taraftaki motora ulaşmak için metrobüsemi binicen? :)

bisiklet yasaksa otostop :D

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:47 ----------


ege çevresindeyseniz yılın 12 ayı motosiklet binilebilir şimdi gelelim hesaba otobüsle dersaneye gidiyorum yol 45dk ücret 2.40tl motosikletle yol 18-19dk ücret 1.2 tl hangisi karlı karar verin

Geçen çesmeden donuyodum pazar aksamı deniz kenarı gidecektim ne trafik vardı ya. Yarı yoldan dondum otobana cıktım orda da mallar kaza yapmış daha beter. 15 km yolu 1 saatte zor gittim gecen hafta arabayla. Motor olsaydı 5 dk

Oz.
01 Eylül 2014, 23:56
biraz eksik bir hesaplama olmuş. Ben aklıma gelen ve hesaba dahil edilmesi gereken faktörlerden bir kaçını daha affınıza sığınarak uzunca da olsa sıraladım:

- aletin amortismanını hesaplamanız gerekir. örneğin motoru 10.000 TL'ye aldınız, enflasyonun %10 olduğu varsayılırsa, bir sene sonra o motosikleti 8.000 TL'ye satsanız kaba bir hesapla 3.000 TL zarardasınız demektir. Araba ve bi noktaya kadar bisiklet için de bu geçerli ancak otobüs için değil.

- bakım masrafları, sigorta, kasko ve vergi farklı var. Bu ücretler otobüse dahil değil araba/motosiklet için dahil.

- Ayrıca, motosiklet ekipmanlarına verilen paralar az değil bunların da örneğin 3 senelik bir kullanım ömrü varsayılarak hesaba dahil edilmesi gerekir. misal 1.500 TL koruma ekipmanına verdiğiniz düşünülürse yıllık 500 TL gibi bir maliyeti olabilir o işin.

- Bunlar dışında bir de karda buzda motosikletin kullanılamaması faktörünün de arabaya kıyasla mali olarak ölçülebilecek bir sorun olduğunu düşünüyorum. Tabi hangi iklimde yaşadığınıza ve motosikleti yılda kaç ay kullandığınıza göre değişir.

- Motosiklette arabaya kıyasla yaralanma/ölüm riski daha yüksek. Bu da maddi bedele çevrilebilecek (ve de tabi ki çevrilmeyecek ciddi manevi) zararları da maliyete sokuyor.

Dolayısıyla asıl para farkı, örneğin araba 50.000 TL iken motosikletin 15.000 TL olmasından kaynaklanıyor. örneğin biri yılda sahibine 5.000 TL kaybettirir diğeri 1.500-2.000 TL.


Eğer hesap kitap yapılacaksa bu kriterlere göre yapmalı. sadece yaktıkları yakıt bazlı bir inceleme olmaz.

misal ben X-Max 250 ile yılda 5.000 km yaptığım düşünülürse, arabam (Corsa 1.3 Dizel) ile yakıt farkı yıllık 200 TL'yi geçmez. Vergi ve sigorta/kasko da motosiklet lehine bir 400 TL eder. Bakım, tamir masrafları da sanıyorum arabaya göre az olacaktır buna da ortalama yılda 400 TL fark dersek bu halde yılda 1.000 TL eder.

diğer yandan her aldığım motosiklet ekipmanını 5 yıl kullanacağım varsayımı ile hareket edersek, arabaya göre yıllık +400 TL gibi bir ekipman masrafım olacaktır. Buna kışın motoru kullanamayıp taksi ile işe gittiğim zamanlar da dahil edilirse, araba ile motorun arasında pek fark kalmıyor demektir.

Ancak yukarıda belirttiğim gibi amortisman nedeniyle kaybedilen farkından dolayı avantajlı hale geliyor motosiklet. Bu sene 70.000 TL'ye araba alıp 5 yıl sonra reel değeri %50 düşerse ben yılda 5.000 TL kaybediyorum demektir, aynı senaryoda 20.000 TL'ye motosiklet alsam yıllık zararım 2.000 TL olur. Aralarındaki asıl maliyet farkı da yakıt vb değil burdan kaynaklanıyor.

Adam haklı. Saygılar sevgiler.

acayüp
02 Eylül 2014, 00:03
motosiklet ömrü uzatır bunuda para ile satın alamazsınız.

Şöyleki , günde 2 saat trafikten kurtarsanız 20 yılda 500 ile 600 gün eder. ( haftalık çalışma gününüze göre )

Ve kimse hiçbir para ile ömrünüze 600 gün kazandıramaz.
İstanbulda çileden çıkarıcı trafiğin içinde geçen 2 saat ile evde sevdiklerinizin yanında geçen 2 saat i aynı tutuyorsanız ozaman birşey diyemem.

Tabi bunu hayatı boyunca istanbula hiçgelmemiş yada gelipte trafiğin tadına bakmamış olanlar bilemez.
Sabah akşam 5-6 saati yolda geçenler var. Acınası bir durumdayız burlarda , bulunduğunuz ilin kıymetini bilin.

yeknet
02 Eylül 2014, 00:09
O kadar ince hesaplara kafa yormayın. Keyif almaya bakın yahu.

F54
02 Eylül 2014, 00:25
benim iş yeri eve 10 km ama toplu taşıma ile gitsem git gel 4 vasıta hadi 2 sini es geçsek evden 20 dakika erken çıkıp spor yapsak yürüsek olur iş saatleri sabah 9 iş başı akşam 9 paydos veya akşam 9 sabah 9
şimdi gelelim motosiklete 1500 tl ye cub alsam vergi yok sigorta sakarya da 50 ile 100 tl arası muayene 2 yılda 1 90 tl
benzin ise 17.5 tl yani 3.5 lt benzin ile ortalama 160 km giderim yani 8 defa işe gider gelirim
arabayla işe gidip gelsem 32 tl
yani yarı yarıya
ha keza buralarda trafikte işkence değil serbes hele motorluya yollar boş
ne gerek var toplu taşıma veya özel arac a
4 yıldır sürekli binerim motora kar da fazla yağmaz soğuk dondurmaz
toplu taşımaya bu süre zarfında bir elin parmakları kadar binmemişimdir seviyorum motosikleti ve sakarya memleketini
allah ist yaşana sabır versin biraz da akıl fikir para

notdream
02 Eylül 2014, 10:51
Motosikletin keyfini hiçbir hesap makinesi hesaplayamaz. Yaz kış binerim yolumu da uzatırım yol bitmesin diye ;)

ilkerabi
02 Eylül 2014, 11:18
Bazı yollar için otobus-minibüs mükemmel olabilir, benimki gibi bir güzergah ve mesai saatlerinde terslik varsa toplu taşımayı gördüğünüzde arkanıza bakmadan kaçarsınız.
İş yerinden çık, 30 dakika yürü 30 dakika bekle..
Gelen minibüse bin geldiğin yöne ters 20 dakika başka yere git-dön..
Yol üzerinde alakasız yerde 15 dakika dolan.
30 dakikada ineceğin durağa var.
30 dakika da eve varmak için yürü.. Toplam mesafe 15 km.. Peeeeh!
Ulan yürüsem 1.5 saatte giderim zaten.. :)
Kışın karda yağmurda ne giderken ne gelirken 1 tane toplu taşıma bulamazsın, sabah 9-akşam 7 arası haricinde gene bulamazsın..

Bu eziyete katlanacağıma 20 dakika en fazla donacağım deyip -20 lerde bile motoru tercih ettim.
Hesap ise yapmadım. Bu şartlarda hesap yapmaya çalışmak delilik..

yeknet
02 Eylül 2014, 22:06
Minibüs 5 dk lık yolu dolana dolana dur bekle kalkla 20 dk da anca gidiyor. Bir de çoğu suratsız kıro millet, muhatab olup sinir oluyorsunuz. Kalabalıktan milletin ter ve ağız kokusu hiç çekilmiyor zaten. Toplu taşıma demeyin bari otomobille karşılaştırın hiç olmazsa.

MD.Murat
02 Eylül 2014, 22:22
ege akdeniz marmara için motosiklet çok hesaplı bir ulaşım aracı bence.
kışın 3 ay kar altında kalan memleketlere bir şey diyemiyorum ama.

moturmotur
02 Eylül 2014, 23:39
ben işe gidip gelirken servis le gidiyorum ama servisi kaçırırsam işde o zaman çok sıkıntı oluyordu vardiya sistemiyle çalışıyorum gece de işe gitmem gerekiyor servisi kaçırırsam 2 minibüse binmem lazım motorla 15 dakikalık yolu minibüs 45 dakikaya gidiyor ayrıca epeyde yürümem gerekiyor ve gece saati tenha bir yerde başımıza ne gelir bilinmez birde geç kalıp giriş kartını geç okutturmakda cabası o yüzden motor mükemmel istanbul gibi bir yerde özellikle avrupa yakasında park sorunun yok düşünsenize eminönünde otomobiller park yeri bulamıyor parasıyla adam park edemiyor ama eminönü meydanda zabıta nın yanı motor kaynıyor o fatihin dar sokakları zaten avrupa yakasının sokakları dar inişli yokuşlu motor mükemmel kolaylık sağlıyor 2 araba karşı karşıya geldimi birde arkadan bir araba daha gelirse o sokak kilit oluyor motorun + ları bana göre çok fazla ben kredi kartı borçlarını ödemeye gidiyorum 3 4 bankaya uğruyorum bankalar ilçe merkezinde 400 mt aralıkda arabayla ulaşmak zor durmadan bir o bankaya bir bu bankaya yürümek zorundasınız ben motorla hızlı bir şekilde işimi halledebiliyorum.

yoruk82
04 Eylül 2014, 22:05
ankara da oturuyorum.evle isyeri arası gidis gelis 28 kilometre.
iki aydır bisikletle gidip geliyorum.bisikletin kilometresi 1200 kusur.
bizim arkadaslar o kadar yol gelip gidilirmi diyor ama ben hayatımdan memnunum.
otobuse verilen parayı bırakın,iki saat durakta beklemek,otobuse binince ust uste alta alta
gitmek ve binbir cesit insanla yuz yuze gelmekten kurtulmak,acık havada seyehat etmek guzel bir duygu.
herkese tavsiye edilir......

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:01 ----------

ankara da oturuyorum.evle isyeri arası gidis gelis 28 kilometre.
iki aydır bisikletle gidip geliyorum.bisikletin kilometresi 1200 kusur.
bizim arkadaslar o kadar yol gelip gidilirmi diyor ama ben hayatımdan memnunum.
otobuse verilen parayı bırakın,iki saat durakta beklemek,otobuse binince ust uste alta alta
gitmek ve binbir cesit insanla yuz yuze gelmekten kurtulmak,acık havada seyehat etmek guzel bir duygu.
herkese tavsiye edilir......

mgora
05 Eylül 2014, 06:39
Şehir:İstanbul
Ev: Başakşehir İş:Mecidiyeköy Mesafe:27km tek yön
Sonuç: Ybr125
Toplu taşıma zaman hesabında bir de şöyle bir hata oluyor , yolda geçen zamanı hesaplıyoruz , oysa otobüs bekleme süresi , durağa yürüme , otobüste yaşananlar hesaba dahil edilince bir de bahse konu şehir İstanbul ve toplu taşıma İett ise aklın başka yolu yok.İşin komiği Ybr125 maliyeti nerede ise toplu taşıma ile aynı.

F54
05 Eylül 2014, 18:03
Şehir:İstanbul
Ev: Başakşehir İş:Mecidiyeköy Mesafe:27km tek yön
Sonuç: Ybr125
Toplu taşıma zaman hesabında bir de şöyle bir hata oluyor , yolda geçen zamanı hesaplıyoruz , oysa otobüs bekleme süresi , durağa yürüme , otobüste yaşananlar hesaba dahil edilince bir de bahse konu şehir İstanbul ve toplu taşıma İett ise aklın başka yolu yok.İşin komiği Ybr125 maliyeti nerede ise toplu taşıma ile aynı.
otobüste yaşananlar diyence arkadan sürtmeler geliyor aklıma :D
sırf bu yüzden motora binilir...

plectrum
07 Eylül 2014, 12:38
Yazın bisiklet şart oldu ya. Zaten spor yapın diye bas bas bagırıyorlar doktorlar

yeknet
07 Eylül 2014, 18:53
Bisiklet spor için düz yolda ok. İşe gidiş geliş yokuş varsa sıkıntı.

Darkfriairs
07 Eylül 2014, 19:25
İş sadece para ile ölçülmemeli. Toplu taşıma araçlarında bol miktarda virüs vardır. Allah muhafaza hasta eder. Tutunduğun herhangi bir parça. Adam hapşırır aksırır.Vs vs. Herşey para değildir. Ekonomik olması sağlığımızdan kıymetli değil.

BatuhanK
07 Eylül 2014, 19:44
alma satma hesabı yaparken iki şeyi gözden kaçırıyorsunuz:

1- Reel değer. Yani ben 10.000 TL'ye motosiklet alıp 3 sene sonra da 10.000 TL'ye satabilirim. Bu o motosikletin değer kaybı olmadığı anlamına gelmez. Zira 3 sene öncenin 10.000 TL si bugünün 14.000 TL'sine denk gelebilir (%10 enflasyon varsayımı ile).

2- Motoru hiç satmasan da bir iktisadi ömrü vardır. Misal, bir motosiklet için 20 sene kullanım ömrü biçersen, yıllık %5 amortisman hesaplaman gerekir. Bu da örneğin motosiklet/araba karşılaştırması yaparken, motoru alıp da kaça sattığından bağımsız bir durumdur. Araba da motor da %5 amortismana uğrasa, mutlak değer olarak arabanınki daha pahalı çıkar motosiklete göre.


Ayrıca bir husus da, bu saydıklarım fayda değil maliyet hesabı içindir. Bazı arkadaşlar "kazandığınız zaman", "motorun hayat tarzı olması" gibi unsurlar saymışlar. Bunlar motosikletten sağladığımız ve nesnel olmayan (herkes için aynı derecede önemli olmayan) faydalardır. Maliyet hesabı nesnel olarak yapılabilir. Yapılan maliyet hesabı ile motosikletten sağladığınız faydayı kişisel olarak karşılaştırıp motor mu araba mı mantıklı sorusuna cevap arayabilirsiniz.

Misal benim için maliyet açısından çok önemli bir fark yok ve araba motosikletten daha pratik (10 dk yol için 10 dk giyinip soyunduğumdan) ama motosikleti sürmekten aldığım keyif motosiklet kullanmam sonucunu doğuruyor. Sizin için farklı sebepler olabilir, bir başkası için ise yeterince güvenli bulmadığından, maliyet avantajı olsa bile mantıksız olabilir.

Seneye işletme yönetimi dersini verebilirim konu daha fazla irdelenirse :P

A.Volkan
07 Eylül 2014, 19:45
Bende Ataköy Yenibosna arası bisiklet kullanıyorum.Toplam 10 km.Geçenlerde e-5 te şirinevler köprü altında yuvarlandım sol koluma dikiş atıldı.Sağ diz kapağım yaralandı.

sadocanni
07 Eylül 2014, 20:27
ümraniyede oturuyorum bakırköyde çalışıyorum gidiş geliş 65 km üç aşağı beş yukarı , günümün nerden baksan dörtbuçuk saati yollarda geçiyor, cbr 125 alıcam birkaç aya onla gidip gelıcem , zamandan kazanırım en azından :)

mgora
07 Eylül 2014, 21:28
:D yok o kadarda değil , koku , mikroplar , gereksiz tartışmalar,birde Başakşehir otobüsleri Kazım Karabekir Durağından geçiyor orada otobüse binen insanlar için ben üzülüyorum , yönetenler üzülmüyor (ekseri arka kapıdan tıkış tıkış binebiliyorlar) ,bunları görmemiş oluyorum.


otobüste yaşananlar diyence arkadan sürtmeler geliyor aklıma :D
sırf bu yüzden motora binilir...

newceri
07 Eylül 2014, 22:39
İstanbul gibi bir yerde istediğin yere aklın kalmadan park edebilmenin keyfini hiç birşeye değişmem 4 yaşındaki aracım bu yüzden 20binde (çoğu uzun yol) 5 yaşındaki ybr 25.000 de