PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Debriyaj sız vites değiştirmek..



emre186
30 Ağustos 2014, 14:56
Dün kanuni BS125 ile düz yolda hızlanırken heyecandan debriyaja basmayı unutup vites attım ve debriyaja bastığımdan daha mükemmel geçti.. şimdi hal böyleyken debriyajın sadece vites düşürmeye ve kalkışta işe yaradığı kanısı kafamı kurcaladı, diğer vites lere debriyajsız geçirmeye cesaret edemedim. Bu konu hakkında artı ve eksilerini anlatabilir misiniz ?

Mertcan39
30 Ağustos 2014, 15:13
vites boşluğunu buldurursan rahat geçer peki hiç içerdeki dişlerin halini düşündünmü :)

emre186
30 Ağustos 2014, 15:15
dişlieri mortingen şıtraze ediyor yani he ? :) bereket sadece unutup bir kere yapmış oldum :D

foto_sentez
30 Ağustos 2014, 15:21
Benim de hep merak ettiğim bir konuydu hazır konu açılmışken üstatlara sormak isterim. Hezarfen'de verilen cross eğitiminde hoca vites geçişlerini debriyajsız yaptırıyordu, hatta kendisinin ybr'si olduğunu ve onu da sürekli bu şekilde kullandığını anlatmıştı. Görüş ve yorumlarınızı rica ederim... Saygılar...

emre186
30 Ağustos 2014, 15:35
tahminimce en çok parası dişlilere gidiyordur o zaman :)

zizulander
30 Ağustos 2014, 16:21
Suzuki'nin konu ile ilgili müşterisen gönderdiği mail mesajı.
Özet makina bozulursa kullanıcı hatasına sokarız.
Sağlam para da alırız.
O yüzden yapmayın.
BMW, Honda gibi firmalar da aynı yorumu yapmışlar.






"Markası ne olursa olsun vitesli motosikletlerde debriyaj kullanılmadan vites değiştirilmesi üreticiler tarafından tavsiye edilmeyen ve hasara neden olabilecek bir uygulamadır.

Vitesli ve debriyaj sistemli motosikletlerde özellikle 600cc-1000cc arası hacimlerde “supersport” olarak adlandırılan kategori kullanıcıları agresif veya yarış amaçlı kullanımlarda seri vites değiştirmek adına bu yola başvurulması gerektiğini düşünürler. Oysa bu doğru değildir.

Bu konuyu bütün motosikletler için iki alt başlık olarak izah etmeye çalışacağız;

Yukarıda belirtilen şekilde kullanılması düşünülen motosikletler dâhil tüm motosikletler çoğunlukla motor yağı ile yağlanan ve ortak motor bloğu içerisinde konuşlandırılmış, ıslak balata sistemine sahip, ardışık sıralı, senkromeçsiz vites kutusuna sahiptirler. Bu nedenle MotoGP motosikletleri dahil tüm vitesli motosikletlerde debriyaj sistemi vardır ve kullanılır. İlerleyen teknolojilerle sürücülere ve motosikletlerin muhtelif yerlerine yerleştirilen kameralarla yarış anı görüntülerinden de bu hususu gözlemleyebilirsiniz.

Bununla birlikte, bazı sürücülerin 1 – Boş (N) – 2. viteslerde debriyaj kullandığı daha sonra vites büyütmek için debriyaj kullanmadığı fakat vites küçültmek için debriyaj kullandığı söylemleri mevcuttur. Pratikte uygulaması olduğu söylenen bu sürüş şekli sonucunda motosikletlerin aktarma grubunda kısa zaman içerisinde şanzıman dişli ve tahrik parçalarını bozması, kırması ve içeride oluşan metal tozundan dolayı debriyaj plakalarının iş göremez hale getirmesi ile sonlanmaktadır.

Bu belirtilen hususlar, kullanıcının sahip olduğu taşıtın, üreticinin tavsiyesine uygun olmayacak şekil ve amaçlarda kullanması sonucunda, çıkacak bedellere kendi imkânları çerçevesinde çözüm aramasını gerektirecektir.

Bunların sonucunda araç sahibi, üretici firma, distribütör ve yetkili servis şebekesinden de garanti veya müşteri memnuniyeti çerçeveli maddi veya manevi hiç bir destek alamayacaktır. "



Bilgilerinize sunulur,
Suzuki Otomobil Paz. ve Tic. A.S.

Adnan Kahveci Cad. No:114 Şekerpınar

Çayırova, 41480 Kocaeli – Türkiye



Bu arada mail alıntıdır.

C.Kaan
30 Ağustos 2014, 16:26
Vites boşluğu denen bir şey var hem arabalarda hem motosikletlerde, uygun devirde vitesi değiştirirsen debriyaj kullanmana gerek kalmaz, lakin bu denemeleri yaparken çoğu kişinin baskı balatayı ve şanzıman dişlilerini eline aldığını bilmekteyim, önermiyoruz :mrgreen:

emre186
30 Ağustos 2014, 16:33
1- dişlilerin bozulmasına
2- bozulma az olsa bile debriyaj plakalarını yemesine ve sonra da dişlileri yemesiyle yeni motor parası demek.
3- unuttuğunuz zamanlar dışında yapmayın.

benim çıkardığım bu :)

Mertcan39
30 Ağustos 2014, 16:37
sonuç olarak yapmayınız :D

emre186
30 Ağustos 2014, 16:42
sonuç olarak yapmayınız :D

:queen: :cat:

atgatt
30 Ağustos 2014, 18:58
3. vitesten yukarısına çoğunlukla debiyajsız geçiyorum. bazende debriyajsiz vites küçültüyorum. yıllardır.
hiç bir sorun çıkmadı şu ana kadar.
tabi üreticiler korkutmak istiyor belli ki çünkü yarabilirsin şanzımanı ne yaptığını bilmiyorsan.

safakk
30 Ağustos 2014, 20:50
şöyle bir durum var debriyajsız da vites geçer. hemde dişlilere, debriyajla değiştirdiğinizde de ne kadar hasar veriyorsanız o kadar hasarla da geçirirsiniz.

ama tabii işin püf noktasını iyi bilmek ve o noktayı öğrenene kadar da bi kaç kez şanzımanı dağıtmak gerekiyor o ayrı :cherry:

nedir bu püf noktaları?

yarışlarda da görürüz adam ip gibi uzar gider. hatta vites geçişlerinde öyle arada motorun boşta çalıştığı bir sesi genellikle yakalayamayız bile. işte bunlar hep quickshifter :mrgreen:

quickshifter (yazılışı doğru mu emin değilim ama böyle varsayalım :) ) motor belirli devre geldikten sonra (yani vitesin debriyajsız geçmeye en elverişli deviri) siz vites pedalına dokunduğunuz anda saniyenin bilmem kaçta kaçında motorun ateşlemesini keserek vitesin geçmesini sağlar. tabii vites geçtikten yine bilmem kaç mili saniyede sonrada ateşlemeye devam komutu verir.

bunun ilkel versiyonu olarak tabir edebileceğimiz yurdum insanının quickshifter ı da gaz koludur :mrgreen: yani siz vitesi geçireceğiniz zaman gazı ani olarak sonuna kadar kapatarak (yine o belirli devire geldiğiniz varsayıyorum) vites yükseltmeye çalışırsanız. debriyaja basmadan da vites geçecektir.

bir ekstra bilgi daha vereyim bu noktada debriyajsız (benim bildiğim eksik biliyor olabilirim) vites değişimi genellikle yükseltirken kullanılabilen bir sistem. düşürürken (özellikle 1.viteste) bir takım sıkıntılara gebe kalabileceğini de unutmamak gerekir.

tabii bu devir aralığı ve ateşlemenin ne kadar süreyle kesileceği konusu bizim cadde motorlarının kullanım klavuzlarında geçmediği için kafamıza göre bunu uygulamak büyük bir risk almak anlamına geliyor. hele hele 125-150cc bir motorun son hızının 90-100 olduğunu düşünürsek daha vahim bir tablo karşımıza çıkabilir.


sonuç olarak kullanım klavuzunda böyle değerler belirtilmediği sürece yada dağ başında debriyaj teli tamir edilemeyecek durumda olmadıkça debriyajsız motosiklet kullanmayı ya sadece hayalimizde yada trafiğe kapalı alanda şanzımanı gözden çıkararak uygulayalım :wiinkk:

shooter1
30 Ağustos 2014, 21:06
kanuni servisinin eline düşmek istemiyorsan debriyajı kullan :) 1 tane yan panele 35 tl vermiş biriyim sipariş fiyatı 17.81 di herhalde

emre186
01 Eylül 2014, 16:12
öyle orası bir tek kanuni ye özel bir şey değil kazıklanmak :D

TRaKYaLeee
01 Eylül 2014, 16:44
Debriyajsız vites değiştirmeyi Namıdeğer Altın Elbiseli Adamda Video ile Anlatmıştı Ama Yapılışı Gerçekten Zor saniyelik olarak Gazı kapatıp Vites değiştiriyordu yanlış hatırlamıyorsam Girip bakarsanız faydalı Olucaktır videolu bir biçimde anlatmış.