PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Krank Kitleme



serdar53
28 Ağustos 2014, 22:22
Arora 200-11 ,motorun yağı yeni değişmiş eksiltme yokken motor krank kitledi,Daha kötüsü fabrikada bile krank mevcut deil farklı krank takılabilirmi yada başka çözümü varmıdır? Cevaplarınızı bekliyorum motor şuan tamircide.

Mertcan39
28 Ağustos 2014, 22:27
başka marka modellerin krank ı uya bilir araştırmak lazım

Survivalsyk
28 Ağustos 2014, 22:30
Merhabalar
Öncelikle geçmiş olsun.Japon alın diyince kızanlara duyrulur.Lafım sadece size değil.Çinli savunanlara.Geç olsun çinli olmasın.
Bilg.
Sayg.

serdar53
28 Ağustos 2014, 22:37
başka marka modellerin krank ı uya bilir araştırmak lazım

Uyma İhtimali var yani

search16
28 Ağustos 2014, 23:00
Geçmiş olsun, mutlaka uyan bir modelinki vardır.Tamircidetse zaten o araştırır bulur

mterayes26
29 Ağustos 2014, 08:47
biraz arastır motor gy 200 serisi ile uyumlu mu

serdar53
29 Ağustos 2014, 09:09
gy 200 krank internette mevcutda uyumlulugunu nasıl anlayacam ki

mterayes26
29 Ağustos 2014, 09:12
motoruna bak hangı tamircideyse biyel kolunda gy 200 yazıyorsa tamamdır

cenkito
29 Ağustos 2014, 09:26
motor cg 200
itecekli olmalı
balansörlü cg 200 krankları uyar.
ama krank rulman ı değişmek gerekebilir.
merkezleri aynı olsada karteldeki rulman yuva ölçüleri farklı olabiliyor.
bu işleri yapabilecek hidrolik presi olan yer bak,
ince iştir cunkü egzantirik dişliside cıkartılıp takılacak

düzeltme üstten egzantirikli imiş

serdar53
29 Ağustos 2014, 09:48
motor cg 200
itecekli olmalı
balansörlü cg 200 krankları uyar.
ama krank rulman ı değişmek gerekebilir.
merkezleri aynı olsada karteldeki rulman yuva ölçüleri farklı olabiliyor.
bu işleri yapabilecek hidrolik presi olan yer bak,
ince iştir cunkü egzantirik dişliside cıkartılıp takılacak

düzeltme üstten egzantirikli imiş

bayağa sıkıntılı . Normalde bi usta bulduk başka krank uydurmuş ama hangi motorun krank ı oldugunu hatırlamıyor.

cenkito
29 Ağustos 2014, 10:00
bayağa sıkıntılı . Normalde bi usta bulduk başka krank uydurmuş ama hangi motorun krank ı oldugunu hatırlamıyor.

senin yerin kötü arkadas, orada yedek parcada ustada zor bulursun
kesin uyan parca vardır ama hangi modelin ki uyacagı önemli ki direk alınıp takılabilsin
yoksa baskasıda uydurulur. önemli olan krankın sag sol baglatı yerleri ve sıkıstırması- stronku.
hiç bişey bulunmazsa itecekli modelin krankından dişli cıkartılıp egzantirik zincir dişliside takılabilir.
ama sıkı gecme olacak sekilde takılacak yer cok ıyı ayarlanmalı

hatta kuba str 250 dede aynı motor blogu var, ama onun krank stroku fazla
daha cok asagı inip seninkinden fazla yukarı cıkar.
uzun silindirle belki o iş de çözülür ama egz.zinciri de sorun olabilir.

bu tarz seyler için parcacı yakında ve tanıdık olacak alıp bakacan
uymuyorsa iade edebileceksin

serdar53
29 Ağustos 2014, 10:13
senin yerin kötü arkadas, orada yedek parcada ustada zor bulursun
kesin uyan parca vardır ama hangi modelin ki uyacagı önemli ki direk alınıp takılabilsin
yoksa baskasıda uydurulur. önemli olan krankın sag sol baglatı yerleri ve sıkıstırması- stronku.
hiç bişey bulunmazsa itecekli modelin krankından dişli cıkartılıp egzantirik zincir dişliside takılabilir.
ama sıkı gecme olacak sekilde takılacak yer cok ıyı ayarlanmalı

hatta kuba str 250 dede aynı motor blogu var, ama onun krank stroku fazla
daha cok asagı inip seninkinden fazla yukarı cıkar.
uzun silindirle belki o iş de çözülür ama egz.zinciri de sorun olabilir.

bu tarz seyler için parcacı yakında ve tanıdık olacak alıp bakacan
uymuyorsa iade edebileceksin

Evet yer olarak imkanlar kısıtlı .
birde karakal 200 ilede yapılar aynı uyma ihtimlini bilsek. sıfırdan tornada yaptırma imkanımız varmidir maliyeti ne olur.

cenkito
29 Ağustos 2014, 10:15
karacal da, motocar da racer da itecekli sistem direk uymaz.
sizin krank muhtemelen biel kolundan kitleme yapmıstır,
sadece biel kolu ve rulmanları da değişsen muhtemelen saglıklı olur.
zaten öteki bölümlerde dişlerde vs sorun muhtemelen yoktur.
komple yeniden imal etmek zor iştir, baya da pahalıya gelir.
onun yerine uydurma cok daha hesaplı ve kolay olur

serdar53
29 Ağustos 2014, 10:34
karacal da, motocar da racer da itecekli sistem direk uymaz.
sizin krank muhtemelen biel kolundan kitleme yapmıstır,
sadece biel kolu ve rulmanları da değişsen muhtemelen saglıklı olur.
zaten öteki bölümlerde dişlerde vs sorun muhtemelen yoktur.
komple yeniden imal etmek zor iştir, baya da pahalıya gelir.
onun yerine uydurma cok daha hesaplı ve kolay olur
biel kolu ve rulmanları nerden temin ederim.

cenkito
29 Ağustos 2014, 10:39
adana da camgöz motor var, oradan sor, yuzde90 ellerinde vardır.

birde krankın sagdan soldan fotolarını cekip buraya da atarsan belki uyumlu modeller daha kolay bulunur

motorun sol yanındaki yag süzgecini temizlemişmiydin?

orayı es gecti isen motor ondan kitlemişte olabilir,

tabi parcasının miyadıda dolmus olabilir

serdar53
29 Ağustos 2014, 10:51
[/COLOR]
adana da camgöz motor var, oradan sor, yuzde90 ellerinde vardır.

birde krankın sagdan soldan fotolarını cekip buraya da atarsan belki uyumlu modeller daha kolay bulunur

motorun sol yanındaki yag süzgecini temizlemişmiydin?

orayı es gecti isen motor ondan kitlemişte olabilir,

tabi parcasının miyadıda dolmus olabilir

biyel ve rulmanlar öbür motorlar
ile uyumlumudur ki. motor 13
binde . yan suzgeçi pek
temizlemiyordum.

cenkito
29 Ağustos 2014, 10:51
biyel ve rulmanlar öbür motorlar ile uyumlumudur ki. motor 13 binde . yan suzgeçi pek temizlemiyordum.

kranktan biel sökülüp ölçüsü alınacak o ölçüye göre, uzunluk ve pernosuna göre bulunur.
rulmanlarda piyasada mevcut.
yag süzgecini temizlemediysen tıkanmıs olabilir,o zamanda pompa yag basamaz.
her yag değişime süzgece de bakmakta fayda var.

tamirciye gidersen de krankın resminı cek burada paylas

serdar53
29 Ağustos 2014, 10:58
kranktan biel sökülüp ölçüsü alınacak o ölçüye göre, uzunluk ve pernosuna göre bulunur.
rulmanlarda piyasada mevcut.
yag süzgecini temizlemediysen tıkanmıs olabilir,o zamanda pompa yag basamaz.
her yag değişime süzgece de bakmakta fayda var.

tamirciye gidersen de krankın resminı cek burada paylas

yardımlarınız icin teşekkür ediyorum tamirciye gidersem resimleride cekerim.

serkanADH13
29 Ağustos 2014, 11:10
dostum sen RKS 200 modelinin ölçülerini sor,
aklıma o geldi şimdi,

perno pimi onun uyması gerekıyor sanırım,

O MOTORUN KRANK'I HİÇ BİR YERDE YOK,
KRANK RULMANI YOK,

ben 3 gün aradım sonunda bulduk fakat sadece kol olarak bulduk ve piyasa malı değildi,

üstten eksantrikli hçbir krank uyumlu değildi,

RKS 200 KRANK'ı belki KESİN DEĞİL TABİİ uyum sağlayabilir...

cenkito
29 Ağustos 2014, 11:15
dostum sen RKS 200 modelinin ölçülerini sor,
aklıma o geldi şimdi,

perno pimi onun uyması gerekıyor sanırım,

O MOTORUN KRANK'I HİÇ BİR YERDE YOK,
KRANK RULMANI YOK,

ben 3 gün aradım sonunda bulduk fakat sadece kol olarak bulduk ve piyasa malı değildi,

üstten eksantrikli hçbir krank uyumlu değildi,

RKS 200 KRANK'ı belki KESİN DEĞİL TABİİ uyum sağlayabilir...

ramzey 200 cross lar uyarmı?

yada cb200 krank var motostarda ?

serdar53
29 Ağustos 2014, 11:23
dostum sen RKS 200 modelinin ölçülerini sor,
aklıma o geldi şimdi,

perno pimi onun uyması gerekıyor sanırım,

O MOTORUN KRANK'I HİÇ BİR YERDE YOK,
KRANK RULMANI YOK,

ben 3 gün aradım sonunda bulduk fakat sadece kol olarak bulduk ve piyasa malı değildi,

üstten eksantrikli hçbir krank uyumlu değildi,

RKS 200 KRANK'ı belki KESİN DEĞİL TABİİ uyum sağlayabilir...

sizin buldugunuz parçadan bulma imkanımiz yokmu.

babaduru
29 Ağustos 2014, 19:12
Bütün cinli aynı cc olan motorların parçaları birbirine uymuyormuydu?

cenkito
29 Ağustos 2014, 19:38
Bütün cinli aynı cc olan motorların parçaları birbirine uymuyormuydu?

sadece motor modeli (kodu) ve cc si aynı olanların ki uyar

serdar53
29 Ağustos 2014, 21:18
Bütün cinli aynı cc olan motorların parçaları birbirine uymuyormuydu?
Bende öyle biliyordum.

cenkito
29 Ağustos 2014, 21:37
Bende öyle biliyordum.


sadece motor modeli (kodu) ve cc si aynı olanların ki uyar

ruhsatta motor numarasının ilk 6 hanesi aynı olan motorların parcaları aynıdır.

mesela 162 fml ile baslayanlar

bu ilk 6 hane motor model -tip numarasıdır

:cat:

serkanADH13
29 Ağustos 2014, 22:25
ramzey 200 cross lar uyarmı?

yada cb200 krank var motostarda ?

MOTOSTAR'daki tüm modelleri denedim yani ölçtüm,
hiçbiri denk gelmiyor,
gerek kol uzunluk boyu,
gerek krank çapları,
hiçbiri uymuyor,

sadece denemediğim ölçülerini alamadığım RKS 200 modeli kaldı,
sanıyorum onun perno pim'i 16mm diye hatırlıyorum sadece,,,

onu ölçüp deneyebilirsiniz...

serdar53
29 Ağustos 2014, 23:08
inşallah aynı sorunu yaşamış çözmüş biri cıkarda yardımcı olur.

mckayrak
29 Ağustos 2014, 23:15
Bu işin asıl ustaları rektifiyecilerdir aslında. Bence iyi bir rektifiyeci bul ona danış. Belki başka bir çözüm bulabilir..

serdar53
30 Ağustos 2014, 20:09
Bu işin asıl ustaları rektifiyecilerdir aslında. Bence iyi bir rektifiyeci bul ona danış. Belki başka bir çözüm bulabilir..
Rektifiyeci derken ?Rize de varmıdir ki.

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:26 ----------

motoser adlı yedek parçacıyı aradım ellerinde krankin oldugunu soylediler. sahibinden sitesi yorumlarına baktım olumsuz yorumlar gordum nasıl guvene bilir .aramızda alısveris yapanlar varmıdir ki

serkanADH13
30 Ağustos 2014, 23:23
dostum şansın bol olsun,,,

mckayrak
30 Ağustos 2014, 23:40
Rize'de var mıdır bilemiyorum. Krank kilitlenmesi demişsiniz, ama hasarın boyutu nedir onu yazmamışsınız. Kilitlenme varsa muhtemelen rulmanlar sarmıştır. Rulmanların bileziği krank üzerinde veya karterdeki rulman yuvası içinde dönebilir. Bu da krank muylusunu veya rulman yuvasını bozabilir. Bu tip arızalar taşlanarak ve kep konarak hallediliyor. Böyle bir durum varsa rektifiyeciler bu sorunu halledebilir.

serdar53
31 Ağustos 2014, 00:07
Usta sadece piston gomlek sökmüstu pazartesi ne komple motoru dagitacak .
luleburgazda oturan varmı Motoser ordaymiş pekte guven veren bir firmaya benzemiyor.

babaduru
01 Eylül 2014, 00:16
Krank nasıl kitliyor krangın ya bilyası sarar yada kolu.Krank kırılmadıkça değişmez bildiğim ama.

serkanADH13
01 Eylül 2014, 00:22
Krank nasıl kitliyor krangın ya bilyası sarar yada kolu.Krank kırılmadıkça değişmez bildiğim ama.

Dostum eskidendi o işlem,
artık pek çok KRANK 80,,100 lira,

tamiri ise 80,,150 arası olur,

kol fiyatı 40--70 arası,
preste sök-tak uygulaması 35,60 arası,
zaten sıfır fiyatına erişiyor,,,

babaduru
01 Eylül 2014, 00:47
Dostum eskidendi o işlem,
artık pek çok KRANK 80,,100 lira,

tamiri ise 80,,150 arası olur,

kol fiyatı 40--70 arası,
preste sök-tak uygulaması 35,60 arası,
zaten sıfır fiyatına erişiyor,,,

Ama yeni krank yok :)

serdar53
01 Eylül 2014, 12:35
Motoser adlı yedek parçacıda varmış ama satıcı yorumları biraz olumsuz.

serdar53
15 Eylül 2014, 23:45
Motor Komple söküldü krank da sorun yokmuş. Vites dişlisi kırılıp şanzımanı kitlemiş .

serkanADH13
16 Eylül 2014, 00:13
şanslıymışsın :)
geçmiş olsun,

serdar53
16 Eylül 2014, 15:10
tek sansım krank bulamıyorduk komple dişliyi bulduk +marş motoruda çalışmamış oda sıfır alınacak .Kaba taslak fiyat 500 600 tl söledi usta normalmidir