PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 200 cc yi 125 e düşürmek [hantallaştırmak] nasıl yapılır ?



emre186
28 Ağustos 2014, 00:57
bu gün af edersiniz bir b*k yedim gittik 200cc ye yükseltilmiş aslı 125cc bir motosiklet aldık.. stop ettire ettire kalkışı ve vitesi kısmen öğrendim fakat motor deli fişek mübarek "sen in ben bir fırlayıp geleyim" der gibi bir hali var anlayacağınız çok seri ve bu benim gibi yeni başlayan birini çok strese soktu kullanamıyorum rahat rahat. Ne yapabiliriz kalkarken zıplamaması için ? ağır ağır aheste aheste kalksın istiyorum.

mterayes26
28 Ağustos 2014, 00:59
gazı az ver sorun kalmaz

dadas607
28 Ağustos 2014, 01:00
valla bnde 100 lükten sonra 200 cc bi motor alıcam pulsar 200 ns te benide strese soktun çünkü uzun süredir kullanmıyorumda 125 cc ye düşürmk için ne yapılır bilmem de üstadlar cevap verebilir.

emre186
28 Ağustos 2014, 01:01
125 e düşürüp öyle alışıcam yoksa böyle acemi işi hiç değil atar bi yere

mterayes26
28 Ağustos 2014, 01:07
la bısey olmaz sankı 1000 cc makıneye bınıyorsun abartma bende , today 50 ye 150 cc motor bagladım deli gibi gıdıyor . Ne kadar gaz o kadar sürat

emre186
28 Ağustos 2014, 01:12
today 50 yi yükseltmeden ne kadar süre kullandınız ??

hayko5
28 Ağustos 2014, 01:14
O makine o kasaya fazla olduğu için ivmelenmeyi daha sert hissediyorsunuz. Satın gitsin o motoru.

emre186
28 Ağustos 2014, 01:16
yeni aldık makineyi :) düşürmem lazım torkunu :) gücünü kontrol edemiyorum ve çok ani kalkıyor. kontrolsüz güç güç değildir hesabı.

mckayrak
28 Ağustos 2014, 01:35
Motorunuz tanımıyorum ama gaz kolunun aralığını yükseltebilirseniz daha kontrollu gaz verebilirsiniz.

emre186
28 Ağustos 2014, 01:38
kademe kademe vermek için uğraştırıyor, zart diye alıyor gazı ondan strese girdim. ben 125 e düşürtüp hantal hali ile binip beceremezsem o zaman scooter a veririm heralde. asıl mevzu bahis olan şey nasıl 125 e düşüreceğim yada şöyle diyeyim neyi değiştirirsem motor zıplamaz seriliğini kaybeder ???

acayüp
28 Ağustos 2014, 01:50
Hiçbirşey yapmana gerek yok. Gazı ve debriyajı kullanmayı öğren ona çalış gerisi zamanla oturur.
Geç motorun başına çalıştırmadan bi 50 -100 kere yavaşça gaz verip hızlıca bırakma hareketi çalış.
Aynı şekilde debriyaja geç . Yine bi 50 -100 arası hızlıca çekip yavaşça bırakma çalış.
Sonra ikisini birleştir. Gazı yavaşça verirken debriyajı yavasça bırak , gazı hızlıca kapatırken debriyaja hızlıca bas.
Ellerinde bi kas refleksi oluşsun.
Sonrada motoru çalıştırıp olaya alışmaya başla.
Gerisi kendiliğinden gelir.
Buna birde gazı bırakınca elini hızlıca frene götürüp ama yavaşça freni sıkmada ekleyebilirsin.

Hayatında hiç motor üzerine binmemiş insanlara ilk yaptırdığım şey budur. Faydasız gibi gelir ama motoru ilk çalıştırdığında hiç stop ettirmeden dakikalarca dolaşmaya başlarlar. Ben bunun faydasını çok gördüm sende dene .
Birde motoru yürüteceğin zaman beynini hazırla , debriyajı bırakıcam gazı vericem ve bu motor hareket edicek panik yapmama gerek yok olması gerek bu diye beynen hazırlan.
İlk binen acemilerin ilk kalkışta sapıtmasını bu şekilde engelliyorum. Yalnız kollar dirseklerden kırık olsun her zaman . Motorun ileri geri ani hareketleri senin istemsiz gaza basmanı engeller bu sayede.

biyeybaraküs
28 Ağustos 2014, 02:05
aslında bir şey yapmana gerek yok o motor en fazla 15 bg dir zaten yeni kullanıcısın zamanla düzelir illaki bir şey yapayım diyeceksen en ucuz yöntem arka dişliyi 2 veya 4 diş büyüt

emre186
28 Ağustos 2014, 02:11
2 veya 4 büyütünce torku azalacak mı? zıplama olmayacak mı yani?

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:08 ----------


Hiçbirşey yapmana gerek yok. Gazı ve debriyajı kullanmayı öğren ona çalış gerisi zamanla oturur.
Geç motorun başına çalıştırmadan bi 50 -100 kere yavaşça gaz verip hızlıca bırakma hareketi çalış.
Aynı şekilde debriyaja geç . Yine bi 50 -100 arası hızlıca çekip yavaşça bırakma çalış.
Sonra ikisini birleştir. Gazı yavaşça verirken debriyajı yavasça bırak , gazı hızlıca kapatırken debriyaja hızlıca bas.
Ellerinde bi kas refleksi oluşsun.
Sonrada motoru çalıştırıp olaya alışmaya başla.
Gerisi kendiliğinden gelir.
Buna birde gazı bırakınca elini hızlıca frene götürüp ama yavaşça freni sıkmada ekleyebilirsin.

Hayatında hiç motor üzerine binmemiş insanlara ilk yaptırdığım şey budur. Faydasız gibi gelir ama motoru ilk çalıştırdığında hiç stop ettirmeden dakikalarca dolaşmaya başlarlar. Ben bunun faydasını çok gördüm sende dene .
Birde motoru yürüteceğin zaman beynini hazırla , debriyajı bırakıcam gazı vericem ve bu motor hareket edicek panik yapmama gerek yok olması gerek bu diye beynen hazırlan.
İlk binen acemilerin ilk kalkışta sapıtmasını bu şekilde engelliyorum. Yalnız kollar dirseklerden kırık olsun her zaman . Motorun ileri geri ani hareketleri senin istemsiz gaza basmanı engeller bu sayede.

vakit ayırıp bilgilendirdiğiniz için teşekkür ederim öncelikle.. :) elektrikli bisiklet kullanıcısıyım 2 senedir o yetmediği için böyle bişey düşündüm ama korkunç bi güçle karşılaştım korktum açıkçası en iyisi sizin tavsiyeleriniz + arka dişliyi büyütmek.

acayüp
28 Ağustos 2014, 02:38
Dişliyi büyütmek motoru daha atik daha agresif yapar.
Son hızda biraz düşme olur ama zaten siz ilk kavrama ve sonrasındaki hızlanmadan ürkmüşsünüz.
Elektrikli bisklete göre biraz fazla güçlü gelmesi normal ama alıştığınızda o güç bile az gelecek .
Hiç kurcalamadan alışmaya çalışın.
125 cc den 200 cc olması atla deve bir fark yaratmıyor. sizi etkileyen çekişi olmuş. Vitesli motosikletlerin en zayıfı bile acemisi için çok seri gelir . alışınca geçer.

emre186
28 Ağustos 2014, 02:47
Peki, bir de başka 125 lik bi motoru kullanıp deneyimlemek isterim. şimdi tam dayaklık olacam farkındayım da bu canavarın şuan ki torkunu düşürmeyi taktım kafaya ne yapabiliriz onun için ?

h2rx
28 Ağustos 2014, 03:32
çözemezsen olayı bi karburatörden hava ayarını kıs biraz. daha aksak çalışır. enazın zart diye uzamaz gazı verince.

emre186
28 Ağustos 2014, 05:41
aksak derken? sorun teşkil ediyormu hava ayarını kısıncaki aksaklık?

crxforever
28 Ağustos 2014, 05:58
ön dişliyi büyüterek gereksiz zıplamasını giderebilirsin. ya da alış bu haline zamanla ataklığı hoşuna da gidebilir.
modifiye edildiği için kasasına göre daha atak olmuş. muhtemelen cg tipi bir motor.
sağlam işleyen motoru boşuna açtırma bence. silindirle beraber başka parçalara modifiye yapıldıysa sıkıntı olabilir.

eraksoy
28 Ağustos 2014, 08:00
Motoru aldığın kişiyi ara, ben bunu orjinal haline çevircem nası yaparım de o bilir

emre186
28 Ağustos 2014, 08:24
125 lik miş şimdi full her şeyi 200 lük.. zıplamasını istemiyorum sadece adam gibi kalksın :) motor profildede yazdığı gibi Kanuni BS125 cg tipi 5 vites. zıplamasın ağırdan alsın diyorum. ön dişliyi büyütmek çözer mi yani?

brtvrdrl
28 Ağustos 2014, 09:02
Forumda daha once hic motor tecrubem yok 600rr la baslamak istiyorum diye konu aciyor millet, sen 200cc bulmussun korkup 125'e cevireyim diyorsun :)

emre186
28 Ağustos 2014, 09:37
200 cc muazzam güçlü bir şey ona lafım yok beğeniyorum lakin beni zorlayan şey motorun ataklığı.. ben bu ataklığı iyice alışana kadar istemiyorum :)

cenkito
28 Ağustos 2014, 09:51
200 cc muazzam güçlü bir şey ona lafım yok beğeniyorum lakin beni zorlayan şey motorun ataklığı.. ben bu ataklığı iyice alışana kadar istemiyorum :)

dostum muhtemelen senin motorda dereceli egzantirikde vardır,

sadece onu eskiye cevirip ön dişliyi biraz buyutursen anı gaz acmalarındaki ataklık ortadan kalkacaktır.

ama ne yaparsan yap gene cc gücüne geri dönmez

emre186
28 Ağustos 2014, 10:01
dostum muhtemelen senin motorda dereceli egzantirikde vardır,

sadece onu eskiye cevirip ön dişliyi biraz buyutursen anı gaz acmalarındaki ataklık ortadan kalkacaktır.

ama ne yaparsan yap gene cc gücüne geri dönmez

125 olmasa da olur ataklığı olmasın yeter. ön dişliyi büyütüp denemek lazım o zaman.

zihnigonen
28 Ağustos 2014, 10:06
bu gün af edersiniz bir b*k yedim gittik 200cc ye yükseltilmiş aslı 125cc bir motosiklet aldık.. stop ettire ettire kalkışı ve vitesi kısmen öğrendim fakat motor deli fişek mübarek "sen in ben bir fırlayıp geleyim" der gibi bir hali var anlayacağınız çok seri ve bu benim gibi yeni başlayan birini çok strese soktu kullanamıyorum rahat rahat. Ne yapabiliriz kalkarken zıplamaması için ? ağır ağır aheste aheste kalksın istiyorum.
nadiren de olsa forumda daha yavaş gitmek isteyen, cc küçültmek isteyen insanlar varmış gözlerim yaşardı. ayrıca arkadaşı da tebrik ediyorum.

emre186
28 Ağustos 2014, 10:12
nadiren de olsa forumda daha yavaş gitmek isteyen, cc küçültmek isteyen insanlar varmış gözlerim yaşardı. ayrıca arkadaşı da tebrik ediyorum.

teşekkür ederim, öyle hız meraklısı değilim "efendi sürüşü" benim kisi tabiri yerinde ise. :) ama motor korkunç atak geldi şimdilik o ataklığı istemiyorum hem kendi canımı hemde başkalarının canını tehlikeye sokmaya hakkım yok. cesaret edipte acemiyken trafiğe dahi çıkamam. bereket evin olduğu yer müsait alıştırma yapmaya yarım km den fazla sıfır trafik miss :)

cenkito
28 Ağustos 2014, 10:17
125 olmasa da olur ataklığı olmasın yeter. ön dişliyi büyütüp denemek lazım o zaman.

ön dişliyi buyutüp bakıcan olmazsa modifiye egzantirik takılı ise onu normal 33mm lik bademle değişmek gerekebilir

cıkan parcayıda sen al ilerde geri takmak isteyebilirsin

Tİme_shİft42
28 Ağustos 2014, 10:17
stop ettire ettire kalkışı ve vitesi kısmen öğrendim fakat motor deli fişek mübarek "sen in ben bir fırlayıp geleyim" der gibi bir hali var anlayacağınız çok seri ve bu benim gibi yeni başlayan birini çok strese soktu kullanamıyorum rahat rahat.

Gaz koluna hakim degilsin motor sen in ben bir fırlayıp geleyim diyorsa orda kelek bir durum vardır motosiklet sürücüsü olmadan sahibinden komut almadan fırmalaz kendi basına ayakda bile duramaz

Kalkısları stop ettire ettire ögrenmissin daha debriyajı kavramayı ayırma noktasını tam ögrenememissin 200 cc oldugunu varsayarsak daha hafif gaz daha nazik komutlar vermen iyi olur bu arada ön disliyi büyult

emre186
28 Ağustos 2014, 10:23
gazı birden alıyor deliriyor dişli büyütmeyi deniycez bakalım :)

furkanmg
28 Ağustos 2014, 11:44
en basit yöntem arka dişliyi 2-3 büyültüceksin olayı kökten çözüceksin bilinçli bi arkadaş olduğun içinde tebrik ediyorum ayrıca

emre186
28 Ağustos 2014, 11:49
arka dişli mi ön dişli mi karar verin..? biriniz arka biriniz ön diyorsunuz kafa karıştı.:sunny:

cenkito
28 Ağustos 2014, 11:57
arka dişli mi ön dişli mi karar verin..? biriniz arka biriniz ön diyorsunuz kafa karıştı.:sunny:

önü büyütürsen tork düşer, motor tabiri caiz se zorlanır

ama arkayı buyutursen tork artar motor daha cok hoplar ama nefesi erken kesilir.

vitesleri daha cabuk bitirir

emre186
28 Ağustos 2014, 12:00
alışana kadar tork düşsün sonra yükseltilir. o zaman ön dişliyi büyütüp görelim.

bur4q330
28 Ağustos 2014, 13:44
Dostum gazı biraz az çevir + debriyajı daha yavaş bırak hiçbir sorunun kalmaz.

Tİme_shİft42
28 Ağustos 2014, 13:56
önü büyütürsen tork düşer, motor tabiri caiz se zorlanır

ama arkayı buyutursen tork artar motor daha cok hoplar ama nefesi erken kesilir.

vitesleri daha cabuk bitirir

200 cc yapılıpda dişlilerle oyunanmadıysa tork baya vardır :)

cenkito
28 Ağustos 2014, 14:00
200 cc yapılıpda dişlilerle oyunanmadıysa tork baya vardır :)

arkadas zapt edemediğine göre demekki oynansa da tork kalmıs

Tİme_shİft42
28 Ağustos 2014, 14:09
Daha gaz koluna hakim değil yeni öğreniyor kalkışlarda stop ettire ettire kavrama ayırma vites devir ilişkisini henüz çözmüş değil 4.000 - 5.000 km ön dişliyi bir diş büyültüp kullansa daha uygun gibi

murad13
28 Ağustos 2014, 14:20
bu forumda daha önce bunu görmemiştim tebrikler :cherry: inş halledersin sorunu dostum

adige_10
28 Ağustos 2014, 14:26
Öö dişliyi belki aldiğin kişi büyütmüştür , daha fazla büyütmeye pay olmayabilir. Önü büyültemiyorsan, arkayi KÜCÜLT ..
Arkayi büyütürsen daha güzel ön kalkar kalkışta :-)

kurubuz
28 Ağustos 2014, 15:21
Acemiliktendir. Motoru elleme. Sen tecrübe kazandıkça yumuşak kalkmayı öğrenirsin.

emre186
28 Ağustos 2014, 19:39
kalkış gayet yumuşak benim sıkıntı yaptığım kalktıktan sonra motor kendini topladığında dokunsan zıplıyor vitesleri çok erken bitiriyor.

sahin08
28 Ağustos 2014, 20:11
debriyajı bi kontrol ettir bence tam kavramıyor olabilir gaza yüklenince kavrayıp çabucak hız alıyordur belki

benim 250ccde sanırım gaz teli sıkıştırmalı onu ayarlat son gazı yarım gaza denk gelsin hem az yakar

tabi bunların dışında alışınca bayağı keyifli olacak

emre186
28 Ağustos 2014, 23:57
debriyajı bi kontrol ettir bence tam kavramıyor olabilir gaza yüklenince kavrayıp çabucak hız alıyordur belki

benim 250ccde sanırım gaz teli sıkıştırmalı onu ayarlat son gazı yarım gaza denk gelsin hem az yakar

tabi bunların dışında alışınca bayağı keyifli olacak

evet sorunum bu olabilir, ama dişliden sanırım. yamaha YBR si olan bi tanıdık dişli değiştirdi motorun önü kalkmaya başladı, buna sebep olan dişliyi istemiyorum acelem yok :D

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:25 ----------

gaz telini ayarlatıcam kendime göre - egzoz değişecek (deliksiz, gürültüsüz) bi de ön dişli büyüdü mü tamam heralde.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:29 ----------

teşekkürler herkese ilgisinden dolayı :) the and.

M.balibey
29 Ağustos 2014, 01:40
dişlilerle alanın elverdiğince oynasanız ve motorunuz ne bilmiyorum karbüratör varsa jetleri küçültseniz alışana kadar idare eder 125 cc yapsan iki ay sonra sıkılacaksın

emre186
29 Ağustos 2014, 03:01
200 olarak kalacak gaz kolu debriyaj ayarı yapıldı şimdi az daha uysal :)