PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 100cc hız arttırma



AydınOğlu09
25 Ağustos 2014, 14:49
Merhaba arkadaşlar...

Motoran mtr 100(v2) isminde motosikletim var. Sıkıntım 90 km hızı geçmemesi motosiklet şuan 3600km. çok hız tutkunu değilim uzun yol yapıyorum 60 70 km arası 90 km otobanda az kalıyor gerçekten. 110 - 120 km yaptırma şansım varmı. bir kaç sitede araştıdm ön - arka dişli ve Performans hava filtresinden bahsetmişler genellikle gerçekten işe yararmı ? veya başka önerileriniz varmı ?
Asgeri maaş'a calışıyorum malum farklı bir motosiklet alıcak param yok. Şimdiden Teşekkür ederim herkeze.

Tİme_shİft42
25 Ağustos 2014, 15:27
1 sene parasız gezip 250 cc alacan 90 dan sonra bekleki 100 e ulasşın yokuslarda bayırlarda zaten ölüyon birde ön disliyi buyultursen hem 90 lı hızlara ulasma süren uzar hemde 5 vitesde torkun cok ölür 110-120 li hızları anca uzun yokus asagılarda anlık olarak görürsün

100 cc ye harcadıgın benzin parasına yazık yağ bakım bilmemne paraları derken c3bind3n sürekli para gidiyor 2 el 250 cc al uzun yolda yokuslarda bayırlarda rahat et bende 125 cc almak yerine 1 sene bekleseydim su an sıfır cbr 250 ye biniyor olacaktım :)

Ertugyigit
25 Ağustos 2014, 15:43
100 cc yi sat 250 cc al :D en basiti çünkü o motora uygun silindir piston genişletme bilmem ne en az bin iki bin tl masraf tutar ustaya da bağlı ve uzun sürer yapılması

cenkito
25 Ağustos 2014, 15:47
100 cc yi sat 250 cc al :D en basiti çünkü o motora uygun silindir piston genişletme bilmem ne en az bin iki bin tl masraf tutar ustaya da bağlı ve uzun sürer yapılması

200-250 cc ye cevrilmesi için
sadece 500-600 lira parca masrafı artı 200-250 lirada işçilik gider

AydınOğlu09
25 Ağustos 2014, 15:51
Aslında aklımda var öle bir şey Mondial 250 mct var 3000'TL civarı nasıldır acaba 19 Hp oldukça iyi hem elimdekini satıp üstüne 2 maaş daha koyduk'mu anca alırım :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:49 ----------

Silindir yükseltmeyi düşünmüyorum 250 cc zaten yapamazsın'da en fazla 150 cc oda kısa sürede motorun ömrünü yer, benim burda demek istediğim ufak tefek şeyler ile 15 20 km daha fazla hızlı gitmek :)

cenkito
25 Ağustos 2014, 16:01
Silindir yükseltmeyi düşünmüyorum 250 cc zaten yapamazsın'da en fazla 150 cc oda kısa sürede motorun ömrünü yer, benim burda demek istediğim ufak tefek şeyler ile 15 20 km daha fazla hızlı gitmek :)

motorun klasik cg motordur. 250-270 cc ye kadar cıkartılabilir.
ben 150 cc yi 220 cc ye cıkarttım 2,5 senedir kullanıyorum hemde sorunsuz olarak.

ama tercih meselesi.

senin motorda cok rahat 200-220 cc ye cıkartılır.
modifiye asırı yapılmadıktan sonra sorun da cıkartmaz

ama son karar senin tabi. satıp orjınalde 200-250 cc de alınabilir

AydınOğlu09
25 Ağustos 2014, 16:19
150 cc ye çıkarsam 120 rahat yapabilirmi. ve randuman alabilirmiyim sıkıntı yaratırmı. tam olarak hangi parçalar değişmesi gerekir birde detaylı yazarsan sevinirim dostum.

cenkito
25 Ağustos 2014, 16:36
senin motorun krankdaki piston baglantı yerinin ölçüsü 15 mm ise ve kartel deliği de standart 70 mm ise
sorunsuz olarak 166cc ye cıkartırsın.
sadece 65.5 mm silindir piston degişir. güç artacagı için 5 de cıkmadıgı devirlere cıkabilir
oda sana artı hız olur.
kartel deliği yada krank piston baglantı yeri dediğim ölçülerde değil ise ya kartel bogazı tornada acılır
yada krank biel kolu değişir gene yapılır.
zaten o işlemler için motor dagıtılacagından yapmısken 200 olarak toplarsın.
200 lük krank, 200 luk silindir piston, itecek, silindir saplaması değişmesi gerekir.
silindir üst kapagıda değişsen iyi olur değişmesende gene eski halinden cok daha fazla güçlü olur.
karburatör değişmene gerek yok bence.
standart pz26 yada pz 27 karburatörler 200 cc yi kurtarır.
sadace yeni hale uygun iğne ve hava ayarı yapılması gerekir

bunalrı yaptıktan sonra son hale uygun arka dişliyi kucult önü buyut. motor gitmem demez

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:27 ----------

bu sayfalarda da benim yaptıklarım var

http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/97268-mondial-150-x-treme-max-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-83.html#post2899931

http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/97268-mondial-150-x-treme-max-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-85.html#post2901031


forumda aratırsan bircok ilgili baslıkta mevcut

mustbe
25 Ağustos 2014, 16:46
hocam yapılır gidersin de .. ama durabilir misin? mesele orda .. o motorun kimyası 90 civarı için uygun. fazlasını kaldırmazz.. bi müddet idare et sabret , yapacağın masrafı koy kenara sonra bi yerden de kapı açılır zamanı gelir daha iyisini alırsın..
> cbf 150 için > 140 kg motor ,dolu depo 10kg ben 90 kg toplam 240 kg ile 100km'yi geçince durmaz bu savurur atar diyorum. sen cg ile 120 diyon..

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:43 ----------


150 cc ye çıkarsam 120 rahat yapabilirmi.

demişşin bi de.. çoğu kişi burda 150cc kullanıyor. yokuş aşağı hariç gören yoktur.

Tİme_shİft42
25 Ağustos 2014, 16:47
Bi cbr ye bi gtr ye birde kendi motoruna bak o kalın lastikleri arka disk frenleri aerodinamigi göstergeleri kuyrugu karenajı virajı bunda bulabilirmisin acaba esseyi at yapmaya calısıyorsun

AydınOğlu09
25 Ağustos 2014, 17:06
Zaten onların ne olduğunu biliyorum benim burada istediğim sürekli 80-90 km' de adamın canını sıkıyor İzmir Çeşme otobanını kullanıyorum genellikle. konu başka yerlere geldi :)

zihnigonen
25 Ağustos 2014, 18:00
hocam yapılır gidersin de .. ama durabilir misin? mesele orda .. o motorun kimyası 90 civarı için uygun. fazlasını kaldırmazz.. bi müddet idare et sabret , yapacağın masrafı koy kenara sonra bi yerden de kapı açılır zamanı gelir daha iyisini alırsın..
> cbf 150 için > 140 kg motor ,dolu depo 10kg ben 90 kg toplam 240 kg ile 100km'yi geçince durmaz bu savurur atar diyorum. sen cg ile 120 diyon..

ben de aynı şeyleri söyleyecektim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:58 ----------

lastik ebatları, fren diski ve kaliperleri, şasesi buna uygun değil

Sadık1453
25 Ağustos 2014, 18:12
Motorunun mevcut hızı ile yapmasını istediğin hız arasında en fazla ulaşacağın yere 5 bilemedin 10 dakika sonra gidersin.

Yok efendim ben sollamalarda v.s. kalıyorum dersen de, bu motoru yapa mühendis düşünmüştür elbet daha hızlı gidip gitmemesi konusunda.

Şahsi fikrim mevcut özelliklerini değiştirme motorunun. Olanı kadarı ile kullan. Hızlandırmak problem değil ama teknik olarak ne gibi problemlere neden olabileceği, durup durmayacağı daha büyük probleme neden olabilir. Biraz daha fazla paran olduğunda sat motorunu daha kuvvetlisini al.


"KAZASIZ SÜRÜŞLER"

mithrelios
25 Ağustos 2014, 18:19
Silindir yükseltmeyi düşünmüyorum 250 cc zaten yapamazsın'da en fazla 150 cc oda kısa sürede motorun ömrünü yer, benim burda demek istediğim ufak tefek şeyler ile 15 20 km daha fazla hızlı gitmek :)

abi 15-20 km/s hız artışı demek senin motorun son hızının 90 olduğunu düşünürsek %20 artışa tekabül eder. %20'lik bir hız artışı için, sürtünme artışı hız artışının karesi ile orantılı olduğundan çok kaba bir hesapla %44 güç artışına ihtiyacın var demektir.

Bir motorun gücünün %44 arttırılması ise öyle bahsettiğin gibi ufak tefek şeylerle olmaz düşüncesindeyim. Arkadaşların dediği gibi silindir hacminin arttırılması tek seçenek gibi. bu da astarı yüzünden pahalıya geleceğinden ve motor dışındaki parçaların üzerine de planlanandan çok güç bindireceğinden pek mantıklı değil gibi.

veya her yer burda düz, yokuş yok diyosan dişli değiştirirsen, hızlanmadan ve yokuş performansından fedakarlıkla belki son hızda artış olabilir.

belki bir öneri motorun sürtünme katsayısını azaltabilecek (aerodinamisini iyileştirecek) şeyler olabilir. ön camın yoksa takıp tamamen arkasına girebilirsen tahminimce en büyük faydayı o sağlayacaktır.

kısaca senin para biriktirip bir 250'lik alma vaktin gelmiş gibi. Eski de olsa Japon'u Çin'e yeğleyebilecek bir bütçe de ayarlayabilirsen çok temiz olur.

AydınOğlu09
25 Ağustos 2014, 18:28
Tamam hocam en iyisi dediğiniz gibi yapayım yeni bir motosiklet. Teşekkür ederim herkeze :)

Mr.Yldrmdmr
25 Ağustos 2014, 19:32
verdin bi çita'cı motor ustasına aldın alt motor 200 olarak ödeyeceğin 200 tl'yi geçmez

AydınOğlu09
27 Ağustos 2014, 15:24
Motosiklete baktım cg motoru değil, 150fmg yazıyor bir kaç yerde silindir yükseltilemez yazıyor acaba doğrumu?

kordinaryus
10 Eylül 2014, 22:18
benimki 70'i geçmiyor :)