PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motorun zincir gerginliği tekeri çevirince değişiyor..



Mitoqondri
16 Ağustos 2014, 17:33
Arkadaşlar sorunum tam olarak bu..

Tekeri boşta çeviriyorum zincir bi sıkışıyor bi gevşiyor..
Birde tekerin tam arkasından baktım.. Tekeri çevirince hafif sağ sol yaparak geziyor zincir koruma lastiğinin üzerinde.. Sorun nedir ? Nasıl giderebilirim ?
Bu arada maşanın iki tarafındada çizgiler eşit..

1- Biraz araştırdım.. Zincir bitmiş dişli ve zincir değişimi diyenler var..

2- Teker rulmanından yapar diyenler var.. Teker sağ sol yapıyorsa diye.. Ama tekeri salladım oynamıyor bile rulman sağlam görünüyor..

3- Zincir dişli merkezinden kaçık diyenler var.. (bu nasıl oluyor anlamadım ama vardır bi açıklaması açıklarsanız sevinirim..)

4- Ayrıca arka dişlide yamukluk olabileceğini söyleyenler var..

Yani sorunu birtek ben yaşamıyorum diğer forumlarda ve diğer başka markalardada bu durumlar oluyor..

Açıkcası garanti kapsamına girer mi servisle konuşmayı düşünüyorum..
Servisim 70 km uzaklıkta manavgatta.. O yüzden tam anlayıp öyle gitmek istiyorum..

Yardımcı olursanız sevinirim arkadaşlar..

Motor daha 1500 km'de ayrıca arkadaşlar dişli ve zincir değiştirsem ortalama fiyat ne kadar tutar.. ? Değişim yapınca sorun giderilir mi ?

Şimdiden cevaplar için ve yardımcı olacak arkadaşlara teşekkür ederim..

lReaLErroRl
16 Ağustos 2014, 17:48
Dostum zincirini değiştirme zamanın gelmiş belli yerlerde bollaşmış zincirin
zincir değişimi yaparken dişliyide değiştirmen idealdir.
Zincir alırken orjinal did olmasına dikkat et.

Mitoqondri
16 Ağustos 2014, 17:55
Hocam 1500 km'de nasıl bir zincir değişir anlamıyorum..

Şu an servisim ile görüştüm.. Koruma lastiğinde hafif sağ sol yapmasının normal olduğundan bahsetti..
Gerginlik konusunda bir sıkıntı olmayacağını bir daha ki bakıma gelmemde kontrol edeceğini söyledi..

Böyle kullanmamda bir sakınca yokmuş.. Açıkcası gidişinde duruşunda vs. her hangi bir sıkıntı yok.. Sadece neden böyle oldu onu merak ettim..

Mertcan39
16 Ağustos 2014, 18:29
ya dişlilerinde anormal aşınma var benim ön dişliyede olmuştu bi diş uzun kalmış gerip salıyordu böyle kullanmada çok sertleşiyorsa zincirin kopabilir

Mitoqondri
16 Ağustos 2014, 21:39
Hocam biraz önce haftalık zincir temizliğimi yaptım..
Bir video çektim yüklediğim zaman daha net anlaşılır düşüncesindeyim..
Ayrıca dişliler tamamen sağlam.. Zincir de her hafta temizlenip yağlanıyor..

hasansonmez
16 Ağustos 2014, 21:45
arka tekerin gergi aralıklarını kumpas yada metre ile ölç ikisininde aynı olması gerekir hatta maşanın sonunda işaretler vardık bi kontrol et iki tarafta aynı çizgidemi diye

BatuhanK
16 Ağustos 2014, 22:55
Arka tekerleğin somunu (adı her neyse artık) sıkılmamış olabilir mi?
**tekerlek 8 çiziyor sandım, o zaman bu ihtimali eliyoruz.

forewer
16 Ağustos 2014, 23:39
Aşırı derecede değilse normaldir, zincir her yerden eşit olarak uzamaz çok doğal. Zaten servis kitapçıkları zincir gerginliğini ayarlarken motorun arka tekerini zincir en gergin yerine gelinceye kadar çevirin der. Zincirinin aşırı gergin olmadığından emin ol ve temizliğini es geçebilirsin ama asla yağsız bırakma.

Mitoqondri
17 Ağustos 2014, 00:39
Aşırı derecede değilse normaldir, zincir her yerden eşit olarak uzamaz çok doğal. Zaten servis kitapçıkları zincir gerginliğini ayarlarken motorun arka tekerini zincir en gergin yerine gelinceye kadar çevirin der. Zincirinin aşırı gergin olmadığından emin ol ve temizliğini es geçebilirsin ama asla yağsız bırakma.

Teşekkürler hocam.. Dikkate alıcam.. Ayrıca video ekledim izleyip yorum yaparsanız sevinirim..
Zinciri asla yağsız bırakmam ve her hafta gazyağı ile temizleyip yağlarım..
Ortalama 70-100 km arasında bir.. İlk başlarda her 200 kmde bir yapıyodum şimdi her hafta yapıyorum..

http://youtu.be/-PRDWVK9pRY

Bu arada video ilk mesajada eklenebilirse adminler tarafından daha iyi olacağını düşünüyorum..
Düzenleme yapamadım..

Carbondioxid
17 Ağustos 2014, 00:45
Teşekkürler hocam.. Dikkate alıcam.. Ayrıca video ekledim izleyip yorum yaparsanız sevinirim..
Zinciri asla yağsız bırakmam ve her hafta gazyağı ile temizleyip yağlarım..
Ortalama 70-100 km arasında bir.. İlk başlarda her 200 kmde bir yapıyodum şimdi her hafta yapıyorum..

http://youtu.be/-PRDWVK9pRY


Video'dan hiçbirşey anlaşılmıyor bilginize, keşke kamera'yı tam sabit bi yere alıp kayıt etse idiniz, son olarak umarım değildir'de, sert tümsek, çukura düşme sonucu arka jantı hafif yamultmuş olabilirsiniz.

Mitoqondri
17 Ağustos 2014, 00:47
Hocam gerginlik farkını anlamama gibi bir şansınız yok..
Bariz ap açık belli oluyordu videoda.. Zaten temel sorun da bu..

mustang256
17 Ağustos 2014, 00:50
hiçbi sıkıntı yok gibi ben birşey farkedemedim hani teknik olarak pek bişi bilmem ama normalide böyle diye düşünüyorm yada ben olayı anlamadım :D

Mitoqondri
17 Ağustos 2014, 00:54
hiçbi sıkıntı yok gibi ben birşey farkedemedim hani teknik olarak pek bişi bilmem ama normalide böyle diye düşünüyorm yada ben olayı anlamadım :D

Hocam zincirin teker dönerken bir gerilip bir gevşemesi normal mi ? Bende bunu merak ediyorum ?

gursus
17 Ağustos 2014, 02:18
birazcık gevşek duruyor ,birde yağ olarak ne kullanıyorsunuz,yağlamayı zincire en iyi nüfus edecek şekilde,mümkünse sıcakken,iç kısımdan,eşit bir şekilde yapın.1 gün kurusun ertesi gün kullanın. Çokta takılma ben 600f ime sıfır zincir dişli aldım did zincir esjot dişliler,3.ayda oring leri kopmaya başladı,çok ta iyi baktım zincire,garip bu zincir olayları sürüşünü etkilemediği sürece pek takılma,birde arka tekerin yanı biraz pis, prilli ılık su ve bulaşık süngerinin sert tarafıyla bir temizle suyla durula ;)

Mitoqondri
17 Ağustos 2014, 02:35
birazcık gevşek duruyor ,birde yağ olarak ne kullanıyorsunuz,yağlamayı zincire en iyi nüfus edecek şekilde,mümkünse sıcakken,iç kısımdan,eşit bir şekilde yapın.1 gün kurusun ertesi gün kullanın. Çokta takılma ben 600f ime sıfır zincir dişli aldım did zincir esjot dişliler,3.ayda oring leri kopmaya başladı,çok ta iyi baktım zincire,garip bu zincir olayları sürüşünü etkilemediği sürece pek takılma,birde arka tekerin yanı biraz pis, prilli ılık su ve bulaşık süngerinin sert tarafıyla bir temizle suyla durula ;)

Hocam motorla uzun yol yapıp gelmiştim.. Temizliyememiştim..
Videoyuda kirliyken çektim.. Zaten yıkadım zinciri temizledi. Sabah gidio yağlicam..
Motul c4 zincir yağı kullanıyorum.. Haftalık bakım yaparım temizler yağlarım..
Sorun teker dönerken bir gerilip bir gevşemesi videoda görünüyor.. Cevap için teşekkür ederim..

mustang256
17 Ağustos 2014, 02:36
Hocam zincirin teker dönerken bir gerilip bir gevşemesi normal mi ? Bende bunu merak ediyorum ?

Hocam lastik normal dururken gergin durmaz yayılır, sen elinle cevirirkende sürekli bi güç uygulamadıgın için üst tarafın boşluğunu alıyor duymaya yakın tekrar üstte boşluk oluyo. Yani orta sehpan olsaydı motoru kaldırıp gazladığında böyle gerilip gevşiyo gibi görmücektin güç kesilmediği için. Nacizane fikrim budur sıkıntı yok gibi gözüküyor ama ustaya danışmakta fayda var.

Mitoqondri
17 Ağustos 2014, 02:53
Hocam lastik normal dururken gergin durmaz yayılır, sen elinle cevirirkende sürekli bi güç uygulamadıgın için üst tarafın boşluğunu alıyor duymaya yakın tekrar üstte boşluk oluyo. Yani orta sehpan olsaydı motoru kaldırıp gazladığında böyle gerilip gevşiyo gibi görmücektin güç kesilmediği için. Nacizane fikrim budur sıkıntı yok gibi gözüküyor ama ustaya danışmakta fayda var.

Telefonda servisdeki ustamı aradım normal olduğunu söyledi..
Yani her motorda böyle midir ? Deneme fırsatım olmadığı için foruma sormak istedim..
Cevap için teşekkür ederim.. Demek ki normal..
Bu arada yerde yürütürkende denedim yine bi gerilip bi gevşiyor.. Gidişinde duruşunda bi problem yok..

mustang256
17 Ağustos 2014, 04:17
Telefonda servisdeki ustamı aradım normal olduğunu söyledi..
Yani her motorda böyle midir ? Deneme fırsatım olmadığı için foruma sormak istedim..
Cevap için teşekkür ederim.. Demek ki normal..
Bu arada yerde yürütürkende denedim yine bi gerilip bi gevşiyor.. Gidişinde duruşunda bi problem yok..

Sıkıntı yok senin motorunda belki azıcık daha gerilebilir onun haricinde bak senin gönlünü rahatlatmak için aradım buldum video içerisinde senin anlatmak istediğini. 50. saniyeden sonra zincire bak 1.25 civarındada aradan gözüküyo ufacıcık hata 50. saniyede aktarmaya düzenli tork geldiği için üst ip gibi alt sallanıyo 1.29 dan sonrada motor fireninde olduğu için alt tutuyo üst sallanıyor.
http://www.youtube.com/watch?v=D3yt1jlB0Go

Tİme_shİft42
17 Ağustos 2014, 07:33
Zincir çok gevşek duruyor :queen:

Mitoqondri
17 Ağustos 2014, 08:16
Sıkıntı yok senin motorunda belki azıcık daha gerilebilir onun haricinde bak senin gönlünü rahatlatmak için aradım buldum video içerisinde senin anlatmak istediğini. 50. saniyeden sonra zincire bak 1.25 civarındada aradan gözüküyo ufacıcık hata 50. saniyede aktarmaya düzenli tork geldiği için üst ip gibi alt sallanıyo 1.29 dan sonrada motor fireninde olduğu için alt tutuyo üst sallanıyor.
http://www.youtube.com/watch?v=D3yt1jlB0Go

Demek istediğinizi anladım hocam.. Uğraşıp yorum yapıp konunun üzerinde durduğunuz içinde ayrıca teşekkür ederim..
Bugün biraz germe yapıcam zincirde..
Ayrıca germe işleminde baz alacağım nokta neresi olmalı..
En gergin olduğu yer mi ?
En gevşek olduğı yer mi ?

Yukarıda bir arkadaş gerildiği yer baz alınırak germe yapılır demişti ?

ethemm76
17 Ağustos 2014, 08:55
Sıkıntı yok rahat ol. Benim cbf 150 motorumda.. 2000-3000 li km lerde.. ve kardeşimin suzuki dl-650 sinde..1000-2000 li km lerde bu zincirin bi noktada bollaşarak bir noktada gerilmesi hadisesi..Şu anda benim motor 45 bin km de. Zincir 20 binde değişmişti. Değişine zincirde çok kısa bir süre sonra bu sıkıntıyı görmüştük..Yani benim mtordaki zincir 25 bin km dir. Kardeşimin dl-650 sinde ise 30 bin km dir zincirdeki bu hadise mevcut. İki motoruda aynı zincir ve dişlilerle kullanmaya devam ediyoruz. Bunu ilk fark ettiğimizde bizim teşhisimiz zincirin her noktadan eşit esneme yapmamış olabileceği şeklindeydi. Eğer sürüş kalitiesinde bu problemle birlikte seyreden..oluşan bi sorun..kalitesilik yoksa sakın boş yere masraf etme.

Yani özet olarak benim zincirde cbf 150..de 25 bin..kardeşim zincirde suzuki dl-650 de 30 bin km dir bu zincirin bi noktada esnemesnin artması ..farklı bir noktada fazla gerilme olayı var. Zincirin en gergin olduğu noktada..kopma riski oluşturmayacak şekilde esneme yapabileceği gibi zincir gergini ayarla ve..zincir gergin sona gelenekadar..yani zincirinin kullanım ömrü bitenekadar zincirini kullanmaya devam et.

Aynen yukarıda da denildiği gibi.. gerildiği yer baz alınarak..zincir gergi ayarını yap. Yani en gergin noktasındaki esneme aralığı ideal olsun. Bollaştığı noktada ki esneme biraz fazla olacaktır..sorun olmaz. Ama sen en bol noktasına göre gergi ayarı yaparsan.. zincirinin gerildiği noktada zincirin fazlaca gerilecek ve zincirin kopma riski oluşabilecektir.

Mitoqondri
17 Ağustos 2014, 10:40
Sıkıntı yok rahat ol. Benim cbf 150 motorumda.. 2000-3000 li km lerde.. ve kardeşimin suzuki dl-650 sinde..1000-2000 li km lerde bu zincirin bi noktada bollaşarak bir noktada gerilmesi hadisesi..Şu anda benim motor 45 bin km de. Zincir 20 binde değişmişti. Değişine zincirde çok kısa bir süre sonra bu sıkıntıyı görmüştük..Yani benim mtordaki zincir 25 bin km dir. Kardeşimin dl-650 sinde ise 30 bin km dir zincirdeki bu hadise mevcut. İki motoruda aynı zincir ve dişlilerle kullanmaya devam ediyoruz. Bunu ilk fark ettiğimizde bizim teşhisimiz zincirin her noktadan eşit esneme yapmamış olabileceği şeklindeydi. Eğer sürüş kalitiesinde bu problemle birlikte seyreden..oluşan bi sorun..kalitesilik yoksa sakın boş yere masraf etme.

Yani özet olarak benim zincirde cbf 150..de 25 bin..kardeşim zincirde suzuki dl-650 de 30 bin km dir bu zincirin bi noktada esnemesnin artması ..farklı bir noktada fazla gerilme olayı var. Zincirin en gergin olduğu noktada..kopma riski oluşturmayacak şekilde esneme yapabileceği gibi zincir gergini ayarla ve..zincir gergin sona gelenekadar..yani zincirinin kullanım ömrü bitenekadar zincirini kullanmaya devam et.

Aynen yukarıda da denildiği gibi.. gerildiği yer baz alınarak..zincir gergi ayarını yap. Yani en gergin noktasındaki esneme aralığı ideal olsun. Bollaştığı noktada ki esneme biraz fazla olacaktır..sorun olmaz. Ama sen en bol noktasına göre gergi ayarı yaparsan.. zincirinin gerildiği noktada zincirin fazlaca gerilecek ve zincirin kopma riski oluşabilecektir.

Hocam Allah razı olsun.. En kolay şekilde özetleyip, konuyu anlattığımız için teşekkür ederim..
Siz ve diğer arkadaşlar olmasa zincir be dişli değişimi yapmayı düşünüyordum.. Çok teşekkürler..
Şu an yeni bir bilgi daha edinmiş ve zincir gergisinin nasıl yapılacağını çözmüş bulunuyorum..

Ayrıca birşey daha sorayım.. Zinciri gererken motor kendi kuru apırlığının üzerinde mi olmalı yoksa üzerine biri oturmalı mı ?

Bu güne kadar hep sehpa üzerinde gerdim ama öyle olmaması gerekiyor sanırım..

ethemm76
17 Ağustos 2014, 10:51
Hocam Allah razı olsun.. En kolay şekilde özetleyip, konuyu anlattığımız için teşekkür ederim..
Siz ve diğer arkadaşlar olmasa zincir be dişli değişimi yapmayı düşünüyordum.. Çok teşekkürler..
Şu an yeni bir bilgi daha edinmiş ve zincir gergisinin nasıl yapılacağını çözmüş bulunuyorum..

Ayrıca birşey daha sorayım.. Zinciri gererken motor kendi kuru apırlığının üzerinde mi olmalı yoksa üzerine biri oturmalı mı ?

Bu güne kadar hep sehpa üzerinde gerdim ama öyle olmaması gerekiyor sanırım..

Orta sehpada gergi ayarı yapmaya devam et. Zaten ideal bir esneme payı olacak şekilde (2-3 cm esneme yapacak şekilde ayar yapılır diye biliyorum..) ayarlayacaksın.. Ki buda arka amortsörün inip kalkma esnasındaki zinciri gerdirip bıraktığı ideal aralıkta serbestçe gerilip gevşeyebileceği gibi zaten ayar yapmış olacaksın. Üzerine birinin oturtarak zincir ayarı yapılmaz. 5 senedir zincir gergi ayarlarım.. Hiç böyle bişey duymadım. ben 25 bin km dir, bi noktada fazlaca gerilen zincirimide..motorum orta sehpadayken ve üzerinde yük yokken ayarlıyorum.

Orta sehpada zincir gergini olması gerektiği gibi ayarlamaya devam et bence. (en gergin noktayı baz al). Bi video linkli vereyim..mutlaka fikir verecektir. Genel olarak zincir gergi ayarı yapılışı ile ilgili..:

http://www.youtube.com/watch?v=86OqCTOntSM

mustang256
17 Ağustos 2014, 14:18
Demek istediğinizi anladım hocam.. Uğraşıp yorum yapıp konunun üzerinde durduğunuz içinde ayrıca teşekkür ederim..
Bugün biraz germe yapıcam zincirde..
Ayrıca germe işleminde baz alacağım nokta neresi olmalı..
En gergin olduğu yer mi ?
En gevşek olduğı yer mi ?

Yukarıda bir arkadaş gerildiği yer baz alınırak germe yapılır demişti ?

Rica ederim ne demek..
Kendim hiç germe yapmadım ama motorun klavuzunu okuyarak internettede garanti videosu vardır heryer cbr dolu elbet biri yapmıştır.

Mitoqondri
17 Ağustos 2014, 14:24
Saolun hocam verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.. Şimdi zincir gergi ayarımı yaptım, en gergin yerini baz alarak.. Gergin olan yerini biraz bollaştırdım.. Somunları sıktım ve yağladım.. ;)
Zincirde sorun olmamasına ayrıca sevindim.. :)

bassturbin
18 Ağustos 2014, 19:52
Hiçbirşey yok senin zincirinde bir yerde kasması bir yerde gevşetmesi normal motorun zaten yeni iki günde zincir eskiyecekse o motora binme zaten, düzgün yağlarsan arasıra 20-30 bin zincir gider hatta kullanımla alakalı daha fazlada gider,

O baklalar sıcak havada uzar yani zincir sıcak havada uzar soğuk havada uzamaz...Uzama birkaç mm dir buda normaldir...

Zincir boşluğu genelde 2.5 3 cm dir, ve az hareket eden yani kasan yer gelince buradan ölçüp boşluk ayarlanır...

Her motorun zinciri böyle sallanır sorun yok bunda, milimetrik aynı değildir boşluğun hepsi zincirin kendisi uzun olduğu için ölçerken bazı yerler bol bazı yerler dardır, birde zincir bakla içindeki yüzüklere bak bunlarda kırık vs. yoksa sorun yok...

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:47 ----------

Ayrıca arka dişli tam 4 4 lük yuvarlak biçimde dönmez bunu gözlede göremezsiniz...Arka dişlinin üzerindeki canta vidalanan kısım 4 4 lük yerine geçmez o yüzden elips biçiminde dönme yapar fakat bunu gözle göremezsiniz...

Arka dişlinin bağlandığı yerde cantla dişli kovanının içinde lastik takoz vardır gaz verince aniden makina kuvvetini dişliye ve motosiklete akratmasın diye bu torku dengeler ani gaz vermelerde lastik dişli ile cant arsında yastık görevi yapar bu parçanın adı couplin dir yani kaplin...buradada boşluk vardır dişiyi tutun sağ sol yapın aradaki boşluğu görürsünüz...

ogzcngdk
19 Ağustos 2014, 06:15
benimde motorumda bu sorun var 2000 km önce farketttim birkaç yere sordum kullan sorun olmaz dediler. kullanıyorum ama son hızım düşük normalde 145 yapmam gerekiyor ama 130 km hızı geçemiyorum şuanda... ben yinede değiştiricem ama değiştirmeden önce gergi ayarı yaptırmayı düşünüyorum

Mitoqondri
19 Ağustos 2014, 10:02
benimde motorumda bu sorun var 2000 km önce farketttim birkaç yere sordum kullan sorun olmaz dediler. kullanıyorum ama son hızım düşük normalde 145 yapmam gerekiyor ama 130 km hızı geçemiyorum şuanda... ben yinede değiştiricem ama değiştirmeden önce gergi ayarı yaptırmayı düşünüyorum

Hocam benim son hızımda düşme yok.. Gergi ayarımı her hafta kontrol ederim yağlarım vs. dediğin gibi önce gergi ayarı yaptır..
Ben burada ki bilgilerle gergi ayarımı yaptım sorunsuz kullanıyorum şu an.. :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:52 ----------


Hiçbirşey yok senin zincirinde bir yerde kasması bir yerde gevşetmesi normal motorun zaten yeni iki günde zincir eskiyecekse o motora binme zaten, düzgün yağlarsan arasıra 20-30 bin zincir gider hatta kullanımla alakalı daha fazlada gider,

O baklalar sıcak havada uzar yani zincir sıcak havada uzar soğuk havada uzamaz...Uzama birkaç mm dir buda normaldir...

Zincir boşluğu genelde 2.5 3 cm dir, ve az hareket eden yani kasan yer gelince buradan ölçüp boşluk ayarlanır...

Her motorun zinciri böyle sallanır sorun yok bunda, milimetrik aynı değildir boşluğun hepsi zincirin kendisi uzun olduğu için ölçerken bazı yerler bol bazı yerler dardır, birde zincir bakla içindeki yüzüklere bak bunlarda kırık vs. yoksa sorun yok...

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:47 ----------

Ayrıca arka dişli tam 4 4 lük yuvarlak biçimde dönmez bunu gözlede göremezsiniz...Arka dişlinin üzerindeki canta vidalanan kısım 4 4 lük yerine geçmez o yüzden elips biçiminde dönme yapar fakat bunu gözle göremezsiniz...

Arka dişlinin bağlandığı yerde cantla dişli kovanının içinde lastik takoz vardır gaz verince aniden makina kuvvetini dişliye ve motosiklete akratmasın diye bu torku dengeler ani gaz vermelerde lastik dişli ile cant arsında yastık görevi yapar bu parçanın adı couplin dir yani kaplin...buradada boşluk vardır dişiyi tutun sağ sol yapın aradaki boşluğu görürsünüz...

Haftalık yağlıyorum hocam.. Buda ortalama 70-100 km yol yapıyor..
Bilgi dolu bu cevap için ayrıca teşekkür ederim.. :)

bassturbin
19 Ağustos 2014, 16:25
Gözle görünür bakla bileziklerinde yağ görünmüyorsa kuru gibiyse yağlama yapabilirsiniz normalde bunun bir süresi yok zincir yağlamanın.Hızlı kullanınca uzun yol yapınca ve sıcak havada erkenden yağ fırlar gider, fazla yağda çalıştığı bölgede yapağı gibi yağ parcacıkları yapar yapışır, yani fazla yağ gereksiz yağ kirliliğidir, tabiki yağsızlıktan zarar gelirde çok yağdan zarar gelmez :)