PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Honda XL 700 Transalp & Kawasaki KLE 650 ?



hamiwi
04 Ağustos 2014, 12:44
Arkadaşlar merhaba,

Konuyu varsa kullanıcılarının yorumlarını almak için açtım.
2012 Honda NC700 S sahibiyim. Birkaç uzun yoldan sonra motorumu kafadan aldığı rüzgar ve 6.500 devirde kesmesi gibi birkaç özelliğinden ötürü değiştirmek istiyorum. Uzun ve geniş bir ön cam ve geniş bir gövde şu an bir motordan artı beklentilerim. Km'de yaktığı 0.001 fazla kuruş çok umrumda değil :) Honda 'ya olan sempatim bitmez tükenmez. Ama Kawasaki'de tasarımıyla beni benden alıyor.

Var mı önerileriniz ?

mephamd
04 Ağustos 2014, 12:52
Ben olsam daha çok yol için versys, kısmen arazi olacaksa transalp alırdım.
Kawa da yakışıklı evet.

Sadık1453
04 Ağustos 2014, 13:21
Eski bir Transalp sahibi olarak iyi tanırım ve sonuna kadar kefilim kendisine.

Ancak asfalttan çıkmam ben dersen diğer seçenek daha fazla memnun edecektir seni.

TA 700 demeseydin yakııtan korkmuyorsan kapa gözünü al öldüremezsin motoru derdim. Ancak 700 c olanı enjeksiyonlu. Bu nedenle seni kesinlikle yolda bırakmaz diyemem. Ama TA adı bildiğiniz üzere efsanedir.

verys hakkında pek bilgim yok şekilli güzel bir motor ama bilinirlik ve usta bulunması konusunda hondanın arkasında kalacağı kesin. Birde satışta.


"KAZASIZ SÜRÜŞLER"

hamiwi
04 Ağustos 2014, 13:31
Eski bir Transalp sahibi olarak iyi tanırım ve sonuna kadar kefilim kendisine.

Ancak asfalttan çıkmam ben dersen diğer seçenek daha fazla memnun edecektir seni.

TA 700 demeseydin yakııtan korkmuyorsan kapa gözünü al öldüremezsin motoru derdim. Ancak 700 c olanı enjeksiyonlu. Bu nedenle seni kesinlikle yolda bırakmaz diyemem. Ama TA adı bildiğiniz üzere efsanedir.

verys hakkında pek bilgim yok şekilli güzel bir motor ama bilinirlik ve usta bulunması konusunda hondanın arkasında kalacağı kesin. Birde satışta.


"KAZASIZ SÜRÜŞLER"




Nasıl bir ülkede yaşıyorsak artık beğendiğin motoru almana engel 2.el, yetkili servis gibi bir sürü neden var haklısınız Kawasaki o konuda biraz dezavantaja sahip.
Transalp'in enjeksiyon olayından hiç haberdar değildim araştırıcam.

Teşekkürler, Saygılar.

beko12345
04 Ağustos 2014, 14:22
Birde Suzuki dl 650 V-strom var bu segmentte.

Belki gözünüzden kaçmıştır diye söylemek istedim.
İsterseniz onuda araştırın.

E-TEKİN
04 Ağustos 2014, 15:23
transalp 700 artık üretilmeyen yada honda tarafından getirilmeyen bir model.Yıllık mtv 650cc yi geçtiği için baya yüksek diğerlerine göre.540tl.Transalp gerçek bir safkan enduro dur.Lastikleri şamrelli yani dubless değildir.Süspansiyon çok yumuşak ve konforludur.60hp 60nw torka sahiptir fakat 5 vitesli şanzumanı bir dezavataj diğer tüm rakipleri 6 viteslidir.Artçılı kullanıma çok uygundur.Bence motoru aşırı sağlam zaten v makinalar dl 650 dahil daha bozanı duymadım.Transalp, afrikatwin hondanın yedek parça satamadığı için üretimden kaldırdığı modellerden olduğunu okumuştum bir yerde.


Gelelim versys ye sınıfın da lider bir makina hız ve son süret olarak rakiplerinin bir adım önünde 0-100km hızlanması 3,5 4 sn arasındadır.Manyak hızlı gider rakiplerine göre.Gidon yüksekliği ve yakınlığı çok iyi ayarlanmıştır.Sele yolcu ve artçı çok rahattır.

Bence nc700s ten sonra size transalp tat vermez versys daha mantıklı sizin için.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:11 ----------

Şu an versys için para biriktiriyorum yurt içi yurt dışı forumlarında aylardır araştırma yaptım ve versys tam bana göre olduğu anladım.Geçenlerde kullanma fırsatım oldu gerçektende çok ideal bir makina.Zaten üzerine oturun kesin alırsınız.Şehiriçinde çok kıvrak uzun yolda çok tatminkar.64 hp 61nw tork olmasına rağmen sanki çok daha güçlü motor gibi gidiyor.Youtube taki videolarını izleyin ne demek istediğimi çok iyi anlayacaksınız.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:21 ----------

https://www.youtube.com/watch?v=N1Yf-ZhIPzk

TAYFUNBORA
04 Ağustos 2014, 15:23
Daha önce beyaz renk 2013 model Kle 650 almıştım.
-Ağır arazi dışında her türlü yolda gider.Youtube'da "funtay34" kullanıcı adım ile aratırsan Yalova Tabiat Parkında çektiğim video izleyebilirsin.
-Yakıtı ekonomiktir.
-Motor hafiftir.
-Frenleri çok başarılı motor dengelidir.
-Spor bir enduro denebilir
-Şehir içinde kıvraktır.
-Uzun yol için rahattır
-Sesi kedi gibi derinden ve güçlü gelir.
-Tasarımı kişiden kişiye değişmek ile birlikte sınıfının en yakışıklısıdır.
-Malzeme kalitesi iyidir.
-Servis sıkıntısı ve parça sıkıntısı bulunmamakta.Malesef bazen şans işi çok yaygın bir markada da sıkıntı olabiliyor.
-Anlamayanlar satışı zor der.Haklılar piyasada bu söylenti mevcut olduğu için.Kulaktan dolma bilgi ile yapılan yorumlarda niyet iyi ve safça dahi olsa sonucu olumsuz olabiliyor.
-Ben akşam 6 da açtığım ilan sonrası motorumu sabah 9 da sattım.Her ürünün fiyatı doğru olmadığı zaman satışı uygun zamanda olmaz.

Ama bunların dışında motor zevk işidir.Tercih meselesidir.İlla birini tercih etme sebebimiz diğerinin kötü olması anlamında gelmez.Güçlü diyerek,güzel diyerek,ekonomik diyerek seçebilirsin.Bazen de sadece sevdiğimiz için seçeriz.

Şimdiden tercihin ne olursa olsun,seni mutlu mutlu gezdirmesini umarım:wiinkk:

hamiwi
04 Ağustos 2014, 15:37
transalp 700 artık üretilmeyen yada honda tarafından getirilmeyen bir model.Yıllık mtv 650cc yi geçtiği için baya yüksek diğerlerine göre.540tl.Transalp gerçek bir safkan enduro dur.Lastikleri şamrelli yani dubless değildir.Süspansiyon çok yumuşak ve konforludur.60hp 60nw torka sahiptir fakat 5 vitesli şanzumanı bir dezavataj diğer tüm rakipleri 6 viteslidir.Artçılı kullanıma çok uygundur.Bence motoru aşırı sağlam zaten v makinalar dl 650 dahil daha bozanı duymadım.Transalp, afrikatwin hondanın yedek parça satamadığı için üretimden kaldırdığı modellerden olduğunu okumuştum bir yerde.


Gelelim versys ye sınıfın da lider bir makina hız ve son süret olarak rakiplerinin bir adım önünde 0-100km hızlanması 3,5 4 sn arasındadır.Manyak hızlı gider rakiplerine göre.Gidon yüksekliği ve yakınlığı çok iyi ayarlanmıştır.Sele yolcu ve artçı çok rahattır.

Bence nc700s ten sonra size transalp tat vermez versys daha mantıklı sizin için.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:11 ----------

Şu an versys için para biriktiriyorum yurt içi yurt dışı forumlarında aylardır araştırma yaptım ve versys tam bana göre olduğu anladım.Geçenlerde kullanma fırsatım oldu gerçektende çok ideal bir makina.Zaten üzerine oturun kesin alırsınız.Şehiriçinde çok kıvrak uzun yolda çok tatminkar.64 hp 61nw tork olmasına rağmen sanki çok daha güçlü motor gibi gidiyor.Youtube taki videolarını izleyin ne demek istediğimi çok iyi anlayacaksınız.


Anlattıkların çok tanıdık ve mantıklı geliyor :) Youtube'da izlemediğim video kalmadı.
Bana göre de KLE çok daha ağır basıyor fakat şu an 2. Hondamı kullanıyorum ve servis, aksesuar, ikinci el gibi faktörlerden tipini çok beğenmesem de Transalp'i de düşünüyorum. Kawasaki'yi senelerdir öyle bir anlatıyolar ki, alınca beni batıracak diye korkuyorum :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:26 ----------


Daha önce beyaz renk 2013 model Kle 650 almıştım.
-Ağır arazi dışında her türlü yolda gider.Youtube'da "funtay34" kullanıcı adım ile aratırsan Yalova Tabiat Parkında çektiğim video izleyebilirsin.
-Yakıtı ekonomiktir.
-Motor hafiftir.
-Frenleri çok başarılı motor dengelidir.
-Spor bir enduro denebilir
-Şehir içinde kıvraktır.
-Uzun yol için rahattır
-Sesi kedi gibi derinden ve güçlü gelir.
-Tasarımı kişiden kişiye değişmek ile birlikte sınıfının en yakışıklısıdır.
-Malzeme kalitesi iyidir.
-Servis sıkıntısı ve parça sıkıntısı bulunmamakta.Malesef bazen şans işi çok yaygın bir markada da sıkıntı olabiliyor.
-Anlamayanlar satışı zor der.Haklılar piyasada bu söylenti mevcut olduğu için.Kulaktan dolma bilgi ile yapılan yorumlarda niyet iyi ve safça dahi olsa sonucu olumsuz olabiliyor.
-Ben akşam 6 da açtığım ilan sonrası motorumu sabah 9 da sattım.Her ürünün fiyatı doğru olmadığı zaman satışı uygun zamanda olmaz.

Ama bunların dışında motor zevk işidir.Tercih meselesidir.İlla birini tercih etme sebebimiz diğerinin kötü olması anlamında gelmez.Güçlü diyerek,güzel diyerek,ekonomik diyerek seçebilirsin.Bazen de sadece sevdiğimiz için seçeriz.

Şimdiden tercihin ne olursa olsun,seni mutlu mutlu gezdirmesini umarım:wiinkk:


Teşekkür ederim güzel dileğin için, sana da KTM'inle bol keyifli sürüşler :)

Gerçekten özellikler olarak sıraladığın o maddeler benim beklentilerimin tam olarak karşılığı oldu. Dediğin ağır arazilerde pek işi olan bir insan değilim çünkü malımı özellikle de bu motorsikletimse biraz fazla severim ve üstüne titrerim :) Şehirlerarası yollarda veya köy yollarında 90-140 arası hızlarda rüzgar yemeden ve güzel bir görüş açısı ve stabilite ile yolculuk yapmak istiyorum. Ve Kawasaki bunu karşılayacak gibi gözüküyor. Haftasonu test edicem İnşallah ikisini de, sonucu burdan yazarım. İlgilenen arkadaşlar da faydalansın.

erro
04 Ağustos 2014, 15:48
versys çok güzel ve efektif bir motor...TA ise frenleri ve kalitesi ile kesinlikle yabana atılamayacak bi motor..honda avantajı da cabası...

DL 650 önerenlere ise gülüyorum...frensiz motorun nesini tavsiye ederler ilginç..tipsiz de

Yurdukoru
04 Ağustos 2014, 16:37
Eski bir Transalp 600 kullanıcısı olarak TA derim, ancak 600 ya da 650 serisi. Apartmanın tepesinden atmadığınız sürece hiç bir şekilde motoru ölmez, arıza vermez, yolda bırakmaz. Şehir içi benzini yakmaz, içer (8-10 lt) ama şehir dışı 5 lt civarı yakar. Her parçası gerek burda gerek yurt dışında mevcut ve uygun.

ozrace
04 Ağustos 2014, 16:42
kawasaki'den korkulma sebebi distribitörünün tekel'de olması ama artık internet diye bişey var,bulunamayacak parça olduğunu düşünmüyorum,ben böyle düşünerek kle500 aldım,iyiki almışım.zaten öyle zırt pırt arıza çıkaran motorlar değil.ayrıca her markanın çoğu parçasının yurtdışından gelmesini bekliyorsun.
Versys kullanan arkadaşlarımdan şikayet duymadım,birisi kle500 den sonra aldı,bitaneside 650'yi sattı 1000cc olanını aldı.
farklı segmentlerde olduğundan transalp ile karşılaştırılamaz ama seçecek olsam versys'i seçerdim...

mephamd
04 Ağustos 2014, 16:43
Transalp üretimden kalkmadı. Parça satamadıgı için kaldırdı kısmı efsane yani.
Brezilya da hala üretimde ve satışta. Emisyonlardan dolayı burada satılmıyor.

E-TEKİN
04 Ağustos 2014, 17:22
Honda bence yanlış politika izliyor.Afrika twin,varadero,transalp,cbf 600,cbf1000 gibi tabiri caizse kaya gibi sağlam motoru bozulmayan safkan bir japon üst kalitesinde,sıfır alan en az 10yıl bıkmadan usanmadan kullanılan,yedek parça pek istemeyen vs vs vs makinelerdi.Ne oldu da honda şimdi o güzelim sapa sağlam motorları getirmiyor artık? Emisyon değerleri falan hikaye.Zaten şu an bmw k1600gtl dahil hepsi euro 3 yani türkiye motosikletlerde emisyon değerlerine önem veren bir ülke değil.Arabalarda durum farklı şu an tr de sıfır km satılan her araba euro5 olmak zorunda zaten çoğuda euro6 standardında.Honda bu konuda tamamen para kazanma derdinde.Şu an sıfır honda alcam diye bayiye gitsen adamların gerçek enduro sınıfında motoru yok.tutturmuşlar bir nc serisi gidiyorlar.Yunanda 17000tl olan nc burada 25000tl oluyor.Bence şu an sıfır honda alanlar tamamen o eski transalp,afrikatwin,varaderonun sağlamlığı yüzünden ün yapmış olan honda markasına güven duydukları için alıyorlar.Bence bir nc serisi transalp kadar kesinlikle sağlam olamaz.

phradrel
04 Ağustos 2014, 17:58
boyun kısaysa ve şehiriçi daha çok yol yaparım diyorsan da f650gs alabilirsin. tek silindir 100km üstü titreşimi vardır ama 4 litrenin altında yakar. sınıfının en ekonomiği bildiğim kadarıyla.

xl700 aradım bir süre ama sahipleri fahiş fiyatlar istiyorlar :)

acelen yoksa da seneyi bekle. hondanın çift(yeni africa twin) yamahanın iki/üç silindirli (tenere) enduroları gelebilir. sonra üzülürsün :(

hamiwi
04 Ağustos 2014, 18:18
boyun kısaysa ve şehiriçi daha çok yol yaparım diyorsan da f650gs alabilirsin. tek silindir 100km üstü titreşimi vardır ama 4 litrenin altında yakar. sınıfının en ekonomiği bildiğim kadarıyla.

xl700 aradım bir süre ama sahipleri fahiş fiyatlar istiyorlar :)

acelen yoksa da seneyi bekle. hondanın çift(yeni africa twin) yamahanın iki/üç silindirli (tenere) enduroları gelebilir. sonra üzülürsün :(

Boy 1.90 kilo 90 :)

Honda'nın Africa Twin dedikodusu servislerde de konuşuluyor haklısın. Ama gelse de benim bütçeyi biraz aşacağına eminim :) Her yiğidin gönlünde bir aslan yatar benim gönlümde de F800 adventure var yalan yok :) Şu ara en mantıklı seçim Kawasaki görünüyor onda da ABS sıkıntısı var gördüğüm kadarıyla 2 motor var ABS'li. Kurban bayramında Karadeniz turumuz var gideceğim kesin ama NC700S benimle gelecek mi bilemiyorum :)

beko12345
04 Ağustos 2014, 22:35
versys çok güzel ve efektif bir motor...TA ise frenleri ve kalitesi ile kesinlikle yabana atılamayacak bi motor..honda avantajı da cabası...

DL 650 önerenlere ise gülüyorum...frensiz motorun nesini tavsiye ederler ilginç..tipsiz de

Bende şu Dl için frensiz diyenlere gülüyorum.
Tip olayı kişiden kişiye değişir.
Bence gayet gösterişli bir motor.
Yorum yaparken 2 kere düşünün.

Herhalde sizin anlayamadığınız birşey varki 650 cc segmentinde bu motor deli gibi sattı ve satıyor.

F54
04 Ağustos 2014, 23:15
eğer ta 650 de abs fren i geçtim eğer 6 vites olsa şuan gerçekten piyasası bu kadar düşük olmazdı 12000 13000 canavar gibi ta 650 ler mevcud eğer yakıt önemli değilse alınır ve afrika twin gibi de uzun yıllar keyifle binilir
sağlam motor parçası bol

fz6_fazer
04 Ağustos 2014, 23:40
Yamaha XTZ 750 Super Tenere bu modele bak diyecem ama satanda yok,700 cc den sonra 650 cc düşmek insanı kesmeyecektir,1000-1200 cc klasmanlarına bakmanızı tavsiye ederim,bellli zaman geçtikten sonra,büyütmek istiyorum diye tekrardan arayışa geçebilirisiniz.
SÜPER TENERE 1200, tdm 900 maddi olarak ekonomik bütçeniz yeterse

Arda_Karaca
05 Ağustos 2014, 00:27
Yakıt parası sorun değilse. Temiz bir 650 transalp alınıp ömür boyu binilip, toruna miras bırakılır.

beko12345
05 Ağustos 2014, 01:52
O frensiz denen motorun bir fren videosunu koyayım.
Motor 2007 abs li dl 650.



http://www.youtube.com/watch?v=3d6iu-1WFxw&feature=related



Gelipte dl ye frensiz motor mu önerilir, almayın demek
Hyousung almayın krank kırıyor demekle aynı şeydir.

Millet bu motorla dünya turu yapıyor, siz bu motor önerilir mü diyorsunuz.

E-TEKİN
05 Ağustos 2014, 02:06
Benim arkadaşımda 2006 dl var kullanma fırsatım oldu.Dl ağırlık merkezi çok yukarıda bir motor.Ağırlını çok hissetiriyor özellikle düşük süratlerde.Ön süspansiyon biraz sesli çalışıyor.Ben 1.86 boyunda 86kg biriyim ve dl kullanırken şehir içinde baya zorlandım.Bence dl öyle Heykel altıparmak çekirge gezilecek motor değil.Fomara da trafik sıkışınca o ağırlık merkezi yüzünden aralardan geçmek çok zor olur.Artı şu an piyasada şu an temiz dl yok varsa da bile çok yüksek meblalar istiyorlar.21 lira 2009 model 40.000km de dl almaktansa 2011 model 10.000km de versys almak çok daha mantıklı derim her iki motoru kullanmış biri olarak.Dl tr de çok tutuldu evet doğru ama şahin de çok tutuldu maalesef.Türk milleti heybetli büyük motorları seviyor.Dl nin motor ve yürüyen aksamının aşırı sağlam olması dışında bence fazla bir artısı yok.

F54
05 Ağustos 2014, 04:00
Benim arkadaşımda 2006 dl var kullanma fırsatım oldu.Dl ağırlık merkezi çok yukarıda bir motor.Ağırlını çok hissetiriyor özellikle düşük süratlerde.Ön süspansiyon biraz sesli çalışıyor.Ben 1.86 boyunda 86kg biriyim ve dl kullanırken şehir içinde baya zorlandım.Bence dl öyle Heykel altıparmak çekirge gezilecek motor değil.Fomara da trafik sıkışınca o ağırlık merkezi yüzünden aralardan geçmek çok zor olur.Artı şu an piyasada şu an temiz dl yok varsa da bile çok yüksek meblalar istiyorlar.21 lira 2009 model 40.000km de dl almaktansa 2011 model 10.000km de versys almak çok daha mantıklı derim her iki motoru kullanmış biri olarak.Dl tr de çok tutuldu evet doğru ama şahin de çok tutuldu maalesef.Türk milleti heybetli büyük motorları seviyor.Dl nin motor ve yürüyen aksamının aşırı sağlam olması dışında bence fazla bir artısı yok.
ağırlık bazen sıkıntı olabilir ben cbf 150 kullanıyorum gece çalışıyorum akşam üstü biraz kestirdikten sonra cbf bile ilk bahçeden çıkışta sıkınt yaratıyor
kısmetse bende dl 650 alacağım transalp varadero nc 700 x kullandım test ettim yani içlerinde en dengelisi bence varadero 1000cc olmasına rağmen dengeli oturaklı en güzel viraj alan motor du bence ağırlık problem değil 1.65 55 kg adam kullanıyorsa dl 650 yi yi bende kullanırım 1.82 82 kg yim kim ne derse desin kısmetse 2 aya kadar alırım abs li model düşünüyorum bazıları fren sıkıntılı desede sanki biz bilmiyoruz 2007 öncesinde yani abs olmayanda bu sıkıntılar olduğunu
şöyle de bi durum var abs yi herkez sevmez ben güvenlik için abs istiyorum frene asıldığımda sağa sola savurmasın arka ön fren i de çok kullanırım ama 70hp motorda abs ararım
ama benzini düşünmesem şimdiye kadar transalp almıştım sağlam makina

Bulent78
05 Ağustos 2014, 10:41
H69k_pZWdPQ

DL yi kotulemek icin degil ama ikisi arasindaki fren farkini anlamaniz icin su videoya bakmak yeterli olur herhalde. Suzukinin genel olarak frenler konusunda cok basarili olmadigi bilinir. her modelinde olmasa da cogu modelinde emsallerine gore daha zayif frenler vardir, bu bir gercek.

Versys in frenleri de cok super degil, ama dl den iyi oldugu su goturmez bence. Bugune kadar kullandiklarim arasinda ktm 1190 adv nin frenleri beni yere yapistirmistir, bmw nin frenlerinin her zaman icin diger emsal modellerden daha iyi oldugunu duyariz, test etme sansim olmadi ama adamlarin boyle bir sohreti var. Versys ile motor dahil bircok ortak parcasi olan er6 yi kullanan biri olarak, simdi kullandigim Hornetin frenleri onun agzina bir carpar bes sayar oyle soyleyeyim.

sadece frenlerinin iyi olmamasi bu motoru almamaniz icin gecerli bir neden olmayabilir ama frenleri iyi de demeyelim bence.

2move
05 Ağustos 2014, 10:50
Yamaha XTZ 750 Super Tenere bu modele bak diyecem ama satanda yok,700 cc den sonra 650 cc düşmek insanı kesmeyecektir,1000-1200 cc klasmanlarına bakmanızı tavsiye ederim,bellli zaman geçtikten sonra,büyütmek istiyorum diye tekrardan arayışa geçebilirisiniz.
SÜPER TENERE 1200, tdm 900 maddi olarak ekonomik bütçeniz yeterse

NC nin 700 cc olmasi sizi yaniltmasin. Motor yapisini biraz araştırın ne demek istedigimi anlarsiniz. Tamamen arabadan(HONDA JAZZ) bozma bor motordur. Versys 65p yanindan uzar geçer ama konumuz sürat degil. Güç ve performans bakimindan kawa bir adım önde

hamiwi
05 Ağustos 2014, 10:54
V-Strom senelerdir beraber yolculuk yaptığımız bir arkadaşımda var, kendim çok kullanmadım fakat denildiği gibi şehir içinde yaşattığı sıkıntıyı gözlerimle gördüm. Ortalama bir İstanbul trafiğinde gerçekten kullanıcısını biraz zorluyor. 650 TA'lara yanaşmamamın tek sebebi ise ABS, kaza yapmadım çok şükür ama daha geçen hafta ABS'nin gerçekten motorsiklette ne kadar önemli olduğunu önümde aniden duran bir araç sonucunda tecrübe ederek öğrendim :) 4 silindir ve 1000+ cc motor öneren arkadaşlara da teşekkür ederim. Hayırlısı inşallah bir gün olur :)

Yaklaşık 2-3 aydır BMW F650, Honda NC ve TA, Suzuki V- strom, Kawasaki Versys ve Yamaha Tenere arasında gerçekten çok araştırma yaptım. BMW kullandım ve açıkçası aradaki fiyat farkını hak edecek artı bir özelliğini göremedim, NC'ye 7 aydır biniyorum ve devir kesme olayı artık tak ettirdi. Yamaha ise benim gibi genel olarak asfalt ve şehir içi kullanıcısına pek hitap etmiyor bence, Suzuki ise denildiği gibi gerçekten şehir içinde uzunuluğundan mı yoksa ağırlığından mı bilmem ama biraz dengesiz. Sonuçta ihtimaller benim için 2'ye düştü. Versys ve Transalp arasında seçim yapıcam ve ne yalan söyliyim Versys her alanda şu an bana daha yakın. Eğer istediğim fiyatta temizlikte ABS'li bir Versys bulamazsam. NC'yle yola devam edicem gibi gözüküyor :)

beko12345
05 Ağustos 2014, 10:57
H69k_pZWdPQ

DL yi kotulemek icin degil ama ikisi arasindaki fren farkini anlamaniz icin su videoya bakmak yeterli olur herhalde. Suzukinin genel olarak frenler konusunda cok basarili olmadigi bilinir. her modelinde olmasa da cogu modelinde emsallerine gore daha zayif frenler vardir, bu bir gercek.

Versys in frenleri de cok super degil, ama dl den iyi oldugu su goturmez bence. Bugune kadar kullandiklarim arasinda ktm 1190 adv nin frenleri beni yere yapistirmistir, bmw nin frenlerinin her zaman icin diger emsal modellerden daha iyi oldugunu duyariz, test etme sansim olmadi ama adamlarin boyle bir sohreti var. Versys ile motor dahil bircok ortak parcasi olan er6 yi kullanan biri olarak, simdi kullandigim Hornetin frenleri onun agzina bir carpar bes sayar oyle soyleyeyim.

sadece frenlerinin iyi olmamasi bu motoru almamaniz icin gecerli bir neden olmayabilir ama frenleri iyi de demeyelim bence.

Beni yanlış anladınız.

Frenleri iyi demedim kesinlikle fakat

""Bu motor frensiz , böyle motor mu olur niye tavsiye ediyorsunuz ?"" Denecek kadar abartacak birşey olmadığını düşünüyorum. Birçok dl kullanıcısı ile konuştum. Ayrıca artçı olarakta bindim. Çok yskın tanıdığım biri dl sahibidir.
Kendide çok iyi olduğunu savunmadı bana fakat herkesin abarttığı kadar olmadığını yeri geldiğinde gayet iyi durabildiğini söyledi çoğu kez.

nietzsche
05 Ağustos 2014, 11:01
Benzin konusuna iyi bakın bence. Fark %30-%40 bile olabilir. Sonra üzmesin sizi.

Yerinizde olsam 700x bakarım.

hamiwi
05 Ağustos 2014, 11:14
Benzin konusuna iyi bakın bence. Fark %30-%40 bile olabilir. Sonra üzmesin sizi.

Yerinizde olsam 700x bakarım.

NC700 S ile 70 liraya depo doldurup 300 küsür km Yol yapıyorum. Geçen hafta Çanakkaleye Vapurlar, Benzin, Yoldaki yemek falan dahil 100 TL'ye gittim. Transalp konusunda haklısın öyle diyorlar. Ama Kawasaki'nin deposu 19lt yani 90 liraya dolsa şehirler arası rahat 400 km yapar diye düşünüyorum. Yanlış anlamayın ama ben motoru zorunlu ulaşım aracından çok keyif, hobi için ve pek ince maliyet hesapları yapmadan kullanıyorum. Yani sonuçta 4 silindire geçmiyorum ve yine çift silindir bir motorda depo başına oluşan 5-10lira farkı çok problem etmiyeceğim.

Keşke baştan S yerine X modelini alsaymışım NC'nin ama şu an, aynı motoru satıp yine aynısına binmek pek ilgimi çekmiyor :) Senelerdir kim ne derse desin dillere pelesenk bir kawasaki efsanesi var ve bende payımı almak istiyorum artık :)

E-TEKİN
05 Ağustos 2014, 12:56
Nc700s ten x e geçmek aşısı anlamsız olur.Geçenlerde nc750x i olan bir arkadaş burada 0-100km hızlanma video su paylaşmıştı gerçektende hiç öyle 750cc gibi hızlanmıyoru,6 sn o tarz bir motor için çok fazla.Versys 3.8sn de hızlanıyor dl 4 sn.Yani o kadar çok fark var.

Eğer asvalt dışına çıkmayacaksanız transalp i eleyin derim.Sırf lastikler yüzünden bile elenebilir 2014 yılında şamrelli lastik bana pek cazip gelmiyor.Patladığı zaman direk balon gibi söner ve çok tehlikeli sonuçlar doğurabilir allah muhafaza.Tenere 660 ta keza öyle.

Versys kullandım,mükemmel bir motor.Gidon yükseklik ve derinlik o kadar güzel ayarlanmış ki hayran kaldım resmen,sele çok rahat artçı dahil.Süspansiyon ön 150mm arka 145mm esniyor yani tatlı sert,Viraj kabiliyeti ni anlatmaya gerek yok zaten sınıfında en iyi viraj versys de var.Malzeme kalitesi yüksek,en küçük civatasına kadar japonya da üretiliyor.Şehir içinde ve düşük süratlerde o kadar dengeli ki anlatamam sanki 250cc bir motor gibi rahat ve kıvrak.Versys sürekli gazlamaya yanlamaya teşvik ediyor.Bence bi kullanın derim kesinlikle beğeneceksiniz.

Bana göre versys in eksileri şöyle.Sanki vitesler biraz sert ve 1.vitese sesli geçiyor ve sürücü pegleri biraz geride.Başkada olumsuz bir durum görmedim.