PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Dragstar 650 Debriyaj ayırmama ve titreşim problemi.



champion_ufuk
03 Ağustos 2014, 21:18
Arkadaşlar Merhaba,
(Sitede bir çok debriyaj problemi var fakat sorularımın cevabını bulamadığım için yeni konu açtım bilginize.)

Uzun yıllardır beri kullandığım dragstar 650 motorumun bu sene bir kaç problemden dolayı canımı fena şekilde sıkmaya başladı.

Motorda bu sezon başından itibaren can sıkıcı bir titreşim problemi var. Bu titreşim yaklaşık 2500-3000 devirlerde başlayıp devam ediyor. Km olarak bakılmak gerekirse 5 vites 80 km hızdan sonra titremeye başladı.

Bu problemin olduğunu bahsettiğim ve en çok sözedilen arıza debriyaj kaynaklıydı.

Debriyaj söküldü komple bakıldı ama çalışma prensibinde herhangi bir problem olmadığı görülerek toplandı. Bu anda motorun bu zamana kadar kullandığı 10-40 yağ değiştirilerek 20-40 yağ koyuldu.

Problemin ikincisi bu saatten sonra başladı.
Önceden çok rahat geçen vitesler artık geçmemeye başladı ve devam etti,

Acaba yağ mı kalın geldi deyip ilk etapta yağ 10-40 ipone yağ ile değiştirildi.

Ama sorun aynen devam vitesler halen geçmiyor.

Debriyaj balatası olabilir dedik, debriyaj balatası da değiştirdik ama halen problem. Eskisine göre daha iyi ama halen ayırmıyor gibi geliyor bana.

Mesela 2. Viteste giderken debriyaj sıkılıp bir zaman gittikten sonra yapılan bir Aragaz da motordan gelen ses ben vitesteyim sesi ve motor kendini ileri atıyormuş gibi bir his.
Motor soğukken hiç bir sıkıntı yok ama motor ısınmaya başlayınca bu sıkıntı başlıyor

Bu problemleri daha önce yaşayan bir arkadaşım var mıdır? Dragstar ya da herhangi başka motorda, Eğer var da yardımcı olursa çok sevinirim.

Saygılarımla.

ufukk
03 Ağustos 2014, 23:27
debriyaj manetindeki boşlukta bir anormallik olabilir mi benim motorda serbest boşluğu 10-20 mm
boşluk az olursa sürekli sürtünmede olduğu için balataları çabuk bitirir, fazla olursa tam ayırmadığı için vites geçişleri zor olur
belkide basit bir problemdir

acayüp
03 Ağustos 2014, 23:59
Debriyaj sökmünden sonra konulan 20-40 yağda değilde sorun , sanki debriyaj toplanırken bir dikkatsizlik olmuş olabilirmi.
SAclar ters takılmış yada baştaki sona sonaki başa vs. gibi
Sanırım tas boşluğu , deb , rulmanı vs kontrol edilmiştir.
Titreşim sorunu için balansörün tam sentesinde olup olmadığına bakmanızda fayda var.
Ayrıca bu titreşim değilde vuruntu olabilirmi. Bunu iyi teşhis etmeniz lazım. Eğer vuruntu ise eksantrik zincirlerini bir kontrol ettirin.
Varsa benzin pompasını ve varsa benzin filtresini kontrol edin. Benzin akışında sorun varmı .
Bazen yanlış teşhis çözümü yanlış yerlerde aratabilir. Ve hiç alakasız gibi görünen biryerde çıkabilir problem.

Motorunuzun manuline bakıp , şuanki km sine gelene kadar neler değişmesi gerekiyormuş ve değişmişmi , yada bir sonraki dönemde neler gerekiyor erken yıpranmış olabilirmi diye kontrol edin.

champion_ufuk
04 Ağustos 2014, 01:47
@ufukk Debriyaj ayarları 3 noktadan kontrol edildi. Ayarlarda problem yok Teşekkürler



Debriyaj sökmünden sonra konulan 20-40 yağda değilde sorun , sanki debriyaj toplanırken bir dikkatsizlik olmuş olabilirmi.
SAclar ters takılmış yada baştaki sona sonaki başa vs. gibi
Sanırım tas boşluğu , deb , rulmanı vs kontrol edilmiştir.
Titreşim sorunu için balansörün tam sentesinde olup olmadığına bakmanızda fayda var.
Ayrıca bu titreşim değilde vuruntu olabilirmi. Bunu iyi teşhis etmeniz lazım. Eğer vuruntu ise eksantrik zincirlerini bir kontrol ettirin.
Varsa benzin pompasını ve varsa benzin filtresini kontrol edin. Benzin akışında sorun varmı .
Bazen yanlış teşhis çözümü yanlış yerlerde aratabilir. Ve hiç alakasız gibi görünen biryerde çıkabilir problem.

Motorunuzun manuline bakıp , şuanki km sine gelene kadar neler değişmesi gerekiyormuş ve değişmişmi , yada bir sonraki dönemde neler gerekiyor erken yıpranmış olabilirmi diye kontrol edin.

@acayüp Selam,
Debriyaj balatası değişimiyle birlikte 2 defa sökülüp takıldı, 2. seferde tüm saclar ince bir zımpara ile zımparalandı (Dragstar' larda balata ve saçların takılma sırası yok hepsi aynı) Manuel de de öyle yazıyor.
Tas boşluğu rulman, vs hepsi kontrol edildi ama nafile yine zorluyor hatta 5 ten aşağıya doğru inerken çat çut vuruyor dişli kırılacak sanıyorum. Acaba bu iş şanzımana yürümüş ve vites hilallerini aşındırmış olabilir mi? Motorum 1999 model 50000 KM de bir motordur.
Aslında şu an titreşimi geçtim sadece vitesle uğraşıyorum. Bence debriyaj ya da şanzıman artık nerdeyse titreşimin sebebi de bu. Çünkü motor yüke binince titremeye başlıyor. 5. vites 70 le giderken problem yok ama gazı açıp ivmeyi alırken başlıyor titreşime ve bu titreşim koltuğa vurmuyor direk ayaklıklara vuruyor.

Yaz başında benzin filtresini değiştirdim. Karbüratör, senkronizasyon, hava ve bilimum yakıtla ilgili ayarlar yapıldı. Bende senkron saati mevcut düzenli olarak 2 ayda bir bakarım herhangi sapma yok senkronlarda bu bağlamda karbüratör ayarı ya da yakıt dengesizliği problemi olduğunu sanmıyorum.
Egsantrik zinciri vuruntusu yok motorda, elimde zincir ve gergiler var eğer vuruntu olsa hemen değiştiririm.

Şu an ki derdim tamamen vites geçişleri. Vitesi çözsem her bir şeyi çözeceğim ama bu sorundan kurtulamıyorum.
1. viteste elim debriyajda ışıkta dururken motor stop ediyor. Düz mantıkta ayırmıyor. Ama debriyaj açıldığında her şey muntazam çalışıyor ama gel gelelim öyle değil işte.

Çık bu denklemin içinden çıkabilirsen...

acayüp
04 Ağustos 2014, 01:51
Defransiyel rulmanı , ve şaftı kontrol ettinizmi. Gerçi genelde kalkışta ilk kavramada kendini gösterir ama yinede bir baktırın.
vites teli ayarları doğrumu . Debriyaj söküldüğünde eski saclarmı takıldı saclar yenilendimi. Sacların başında yada sonunda ince bir halka varmı varsa yönü doğrumu . Hatta varsa çıkarttırıp deneyin.
Motor ezbere bildiğim bir motor değil. Biraz genelleme cevaplar oluyor .
Arka lastikte yonama varmı ona bakın rulman hemen belli eder kendini bu şekilde

tinerci
04 Ağustos 2014, 06:43
Balata ve sacların kenarındaki tırnak çıkıntıları kanallarında rahatça gidip geliyor mu? Saclar söküldüğünde düz bir zeminde çarpılma-atma (kabaca 8 şekli alma) olup olmadığı kontrol edildi mi? Çok hafif bir çarpılma da olsa ayırma problemi yaratabilir.
Şlmdiden geçmiş olsun umarım probleminizi en kısa sürede çözebilirsiniz. Sorun hallolduğunda buraya da yazarsanız çok faydalı olur.
Kolay gelsin.

mephamd
04 Ağustos 2014, 07:58
Toplanırken bir hata olmuş gibi görünüyor.

champion_ufuk
04 Ağustos 2014, 16:10
Şimdi aklıma geldi. Debriyaj ilk kontrol amaçlı sökülüp takıldığında aklımda kalan bir şey vardı. (Sorun bu işk sökülmeden sonra başladı) debtiyaj tasını bağlayan bir somun ya da civata tam hatırlamıyorum. Söken kişi havalı lastik sökme tabancasıyla söktü ve sıkarkn tekrar bu tabancayla sıktı. Service manueline baktığımda ise bu civata ya da somunun 7 kg tork ile sıkılması gerektiğini yazıyor. Hadi bilemedin 8 kg la sık.
Debriyaj balataları dışardan bakıldığında muntazam çalışıyorsa. Acaba bu sıkma sonucunda mı ayırmama gibi bir durum söz konusu olabilir mi?
Yanlış toplanma ile bir tek bu geliyor aklıma.

Bu arada debriyaj sacları değişmedi kumpasla ölçtük incelme 0.01 mm o da herhangi sorun teşkil etmeyecek bir incelme.

@acayüp yaz başında lastik değiştirirken defrasiyel komple kontrol edildi herhangi bir problem yoktur.

tanertc
04 Ağustos 2014, 16:42
Ufuk merhaba. Vn800 kullanıyorum benzer sorunu bende yaşıyorum. Ben normalde motor çalışırken vitesi boşa atmakta zorluk çekiyordum. Pek sorun olmuyordu benim için üzerine düşmedim. 2 hafta evvel debriyaj yaylarıyla oynadım. Akdenize gideceğim için 10-40 castrol yerine 15-50 Ipone yağ koydum motora. Ama nerede hata yaptıysam, mesela ışıklarda durdum vites 1 de debriyaj sıkılı ara gazı yapmazsam stop ediyor. Vites geçişleri zaten sert. Mesela 2 veya 3 de debriyaj sıkılı gaz veriyorum bir süre viteste gibi devam edip daha sonra, debriyaj ayırmış gibi boşa gaz veriyor. Şu an zamanım yok söküp incelemek için. Sorunun o göbekteki somunun sıkılmasıyla ilgili olacağını pek sanmıyorum, çok enteresan bir durum. Ben muhtemelen yayları değiştiricem diye düşünmüştüm bakalım ne çıkacak.

champion_ufuk
04 Ağustos 2014, 17:02
Ufuk merhaba. Vn800 kullanıyorum benzer sorunu bende yaşıyorum. Ben normalde motor çalışırken vitesi boşa atmakta zorluk çekiyordum. Pek sorun olmuyordu benim için üzerine düşmedim. 2 hafta evvel debriyaj yaylarıyla oynadım. Akdenize gideceğim için 10-40 castrol yerine 15-50 Ipone yağ koydum motora. Ama nerede hata yaptıysam, mesela ışıklarda durdum vites 1 de debriyaj sıkılı ara gazı yapmazsam stop ediyor. Vites geçişleri zaten sert. Mesela 2 veya 3 de debriyaj sıkılı gaz veriyorum bir süre viteste gibi devam edip daha sonra, debriyaj ayırmış gibi boşa gaz veriyor. Şu an zamanım yok söküp incelemek için. Sorunun o göbekteki somunun sıkılmasıyla ilgili olacağını pek sanmıyorum, çok enteresan bir durum. Ben muhtemelen yayları değiştiricem diye düşünmüştüm bakalım ne çıkacak.

@tanertc hemen hemen aynı problemleri yaşıyoruz. Bu sefer söküp kendim yapıcam. Bahsettiğim civataya kadar sökecem
Bu arada manuelde yazan yayların 0.8 kg ile 1 kg arası sıkılması yönünde muhtemelen VN 800 de de hemen hemen bu değerlerdedir.
Ne çıkacak çok merak ediyorum.

ufukk
04 Ağustos 2014, 22:43
http://i.hizliresim.com/onErPq.jpg (http://hizliresim.com/onErPq)

yukarıdaki debriyaj venox a ait, bahsettiğiniz 0,8 - 1,0 kg ile sıkılması gereken ortadaki 90241 numaralı somun ise
onun tork değeri 5,5 - 6,5 kg aralığında

champion_ufuk
04 Ağustos 2014, 23:31
@ufukk selam

Yok o civatanın tork değeri 7 kg. dragstarda

0.8-1 kg arası olan debriyaj balata yayları

ufukk
04 Ağustos 2014, 23:55
http://i.hizliresim.com/bQyDPV.jpg (http://hizliresim.com/bQyDPV)
sanırım dragstarın debriyaj sistemi bu
24, 25, 29 numaralı parçalarda sıkıntı olabilir mi

champion_ufuk
05 Ağustos 2014, 00:46
@ufukk

Evet debriyaj sistemi budur ama o ya da bu parça, ne desek boş. Yağ dedik boş çıktı, balata dedik boş çıktı.
Boş atıp dolu tutmaya çalışıyoruz ama olmuyor.

En son benzin döküp yakıcam motoru en sağlamı o olacak bu gidişle :)

tanertc
10 Ağustos 2014, 20:30
Var mı gelişme. Sorunu bulabildin mi?

champion_ufuk
11 Ağustos 2014, 13:36
Henüz yok, aslınsa bu aralar iş yoğunluğundan üstüne pek fazla düşemedim. Sizde var mı bir gelişme?

Bir kaç görüştüğüm kişi vites hilalleri olabileceğini söylüyor ama dedim ya yoğunluktan bakamıyorum. Galiba bu aralarda bakamıycam ve kışa doğru motoru indirip bir şanzıman olayına girişcez.

tanertc
12 Ağustos 2014, 15:27
Benim motoru söktüğümde hilalleri ölçmüştüm, gayet normal görünüyordu. Bu gün yarın debriyaj yaylarını, yağını vs. değiştirip bir göz atıcam bakıcaz bakalım ne yapabiliriz.

champion_ufuk
13 Ağustos 2014, 16:05
@tanertc

Yayları değiştirince yazarsan sevinirim bende ona göre yaylara tekrar bakayım.

champion_ufuk
20 Ağustos 2014, 17:08
Başıma bela olan Vites geçmeme problemi bugün itibarı ile çözülmüş bulunmakta. Akşam Şampanya patlatıcam beklerim...

Dün Ata ustaya uğradım dedim bak bakalım.
Motoru çalıştırmadan debriyajı sıktı ve dediği tek laf bu debriyaj çalışmıyor bu motora binme muhtemelen debriyaj tası dönmüyor kim kurcaladı bu motoru dedi. Dedim hayvanın biri,

Neyse bu sabah debriyajı söktük.
Yanlış 1, debriyaj plakalarının kalın olanı en altta olması gerekirken en üstte, yönler farklı vs.
Ayrıyetten debriyaj tasının dibindeki civatanın tasla arasında olan pulun altında, tasın dış tarafında olması gereken frezeli olduğunu gördük .Bu bağlamda vites boşta olduğu zaman elle dahi dönnmesi gereken Debriyaj tası sıkışmış, rulmana baskı yapıyor, haliyle debriyaj tası hareket etmiyor.
Tası söktü pulları olması gereken yere taktı hatta küçük bir modifikasyon yaparak tasın kenarlarını 1/2 mm kadar tornada aldırdı. Bu şekilde de motor biraz daha agresifleşti (Yapılsa da olur yapılmasa da) Bu inceltme işleminden sonrada balataya 20.000 km garanti verdi. Sen bu balatayı 20.000 km den önce bitirirsen balatanın tüm masrafları bana ait dedi

Şu an, toros vitesi gibi geçen vitesler eski haline döndü ve pamuk gibi geçişler geri geldi...