PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 200'den sonra hafif gidon sallama???



Sayfa : [1] 2

68charger
01 Ağustos 2014, 22:07
Selam Arkadaşlar,

Fazerim ile 200-210km hızlardan itibaren gidonda hafif bir sallama tank slapper misali. Çok hafif ama tırsıp gaz kesmeme yetiyor gerçi 234 yaptım yani herzaman olmuyor yada daha az oluyor korku vermiyor. Bu denemeleri yaparken arka selenin üzerinde sırt çantam takılı idi acaba nedeni bu mu? Henüz boşken deneme şansım olmadı çünkü gezilerde deneme fırsatım oldu.

Sizce bu normal mi yoksa sorun neyden kaynaklı olabilir?

Teşekkürler

bbatuhann
01 Ağustos 2014, 22:17
abi gidonu blmem ama sen baya azraile kafa atmışın :queen: Allah korusun abi ne grek var o hızlara :)

adonis84
01 Ağustos 2014, 22:50
adam bide tutmuş 200 den sonra gidon sallıyo diyo sen bizimle dalga geçmek için mi konu açtın, yok eğer dalga geçmiyosan o hızları pistte yaptığını düşünüyorum .

Reşit
01 Ağustos 2014, 22:54
Oturuş SS lere göre daha dik açılı olduğundan ve arkada çanta olduğundan o süratlerde arka tarafa binen yük artabilir. Bu da gidonun hafif de olsa boşalmasına sebep olabilir. Lastik havalarını da kontrol etmekte fayda var.

@adonis84

Adam neden dalga geçsin. 200 civarı sürat yapan görmedin mi? Yapıyorsa riski kendine. Hemen neden taşlama moduna geçiliyor.

MT bir alemsin dostum :farao:

adonis84
01 Ağustos 2014, 22:57
normal yollarda 200 km hız gören insanlara saygı duymuyorum hepsi bu .

Arda_Karaca
01 Ağustos 2014, 23:07
Çantasız denemek lazım.

adem80
01 Ağustos 2014, 23:09
Benim inazuma da 299 dan sonra gidon sallamaya başlıyor ama sorun etmiyorum :)

glock
01 Ağustos 2014, 23:12
Motosikletinize uygun gidon amortisörü alırsanız, bahsettiğiniz sorun ortadan kalkacaktır.

extrem_015
01 Ağustos 2014, 23:18
Mesnetten motosikletinizin ön amortisörlerini 1-2 cm kadar fazla değil indirip tekrar deneyin hoşunuza gitmesse eski haline alırsınız bu size yüksek hızda biraz daha stabilite sağlayacaktır fakat düzde gaz açmada motor biraz daha gezebilir yani deneyip kendiniz görün değerlendirin sonuçta boşa masraf ettim demessiniz,diğer bir alternatif ise gidon amortisörü alabilirsiniz ama ayar meselesi başınıza dert olabilir birde ilk seçenek maliyetsiz yada çok az maliyet ile halledilebilir.

CEM.
01 Ağustos 2014, 23:40
Arka amortisör ayarını kontrol etmelisin gazı acınca arka tekere yük biner. st pan europan 1300 gibi agır motosikletlerde gazı acınca yüksek süratlerde aynı tepkiyi verir hatta seninkinden cok daha fazla. yani biraz daha sertleştir.

2 - gidon rulmanlarını degiştirmişmiydin hatırlayamadım.

3- dogru lastik basıncı.

4- topcase yada canta baglamamalısın.

5- 150'den sonra fazerda ön camın arkasına saklanarak ss posizyonu almalısın.

6- gidon damperi bence fazerda olması gereken şeylerden biri birkac kez kafa sallama durumunu bende yaşadım. gidon damperi motoru daha güvenli kılacaktır.

ufukk
01 Ağustos 2014, 23:57
benim 150 den sonra kafa sallanmaya başlıyo:mrgreen:

çağhan
01 Ağustos 2014, 23:57
Hocam senin bilya dağılmış :)

serkanADH13
02 Ağustos 2014, 00:00
motorun ön lastiğinde balans gerekebilir,
hafif kaçık ise sürat arttıkça sallama yapacaktır,,,

asot
02 Ağustos 2014, 00:02
adam bide tutmuş 200 den sonra gidon sallıyo diyo sen bizimle dalga geçmek için mi konu açtın, yok eğer dalga geçmiyosan o hızları pistte yaptığını düşünüyorum .

gerçek dünyaya hoş geldin evet 200 yapan çok sayıda motor var.

acayüp
02 Ağustos 2014, 00:07
Sırt çantasını gögsüne doğru ters takıp üzerine yatarak deneyebiliyorsan birde böyle dene .
Yalnız arkaya takılan topcase ler bu tip sıkıntılar yapabiliyor . bunu aşmanın en basit yoluda gidon topuzlarını daha ağır olanlarla değiştirmek .
Tabiki , balans ta , jantta , jant göbeğinde, fren disklerinde, lastikte vs vs bozukluk var sa o ayrı.

adonis84
02 Ağustos 2014, 03:06
gerçek dünyaya hoş geldin evet 200 yapan çok sayıda motor var.

sizi pistlerde görmek isteriz yolda gördüğümde küfrün bini bi para haberiniz olsun .

68charger
02 Ağustos 2014, 03:36
Slm Beyler, otobanda 200 km hız yapılmaz ya da bunu; garip, saçma ve ya aptalca sayanlara gülüyorum sadece:) iyi ve güçlü bir motosiklet ile o hızlar normal yavaş seyretmek komik kaldıkı bizim yollar artık eskisi gibi değil gayet müsait sadece sürmesini bileceksin. Şarjım az yarın yazarım gene.

Iyi geceler

hrnasy
02 Ağustos 2014, 04:04
olcay neden böyle yspıyosun 230 basıyosun yetişemiyorum sana bnm mt07 ile 206 yı geçiremedim :-) 4 silindire geçmek lazım şartlar eşit diil :santa:

teknoali
02 Ağustos 2014, 10:27
usta motorun lastikleri değiştirdiyseniz balans yaptırdınız mı acaba ? gsr 600 de de 200 - 220 arası hafif bi şeyler oluyordu lastiklerden sonra balans ile daha stabil hale geldi.

DoLPHiN2306
02 Ağustos 2014, 11:51
sizi pistlerde görmek isteriz yolda gördüğümde küfrün bini bi para haberiniz olsun .

Kardeş adam soru sormuş çözümünü arıyo burdaki tecrübeli arkadaşlardan. Araya girip de o hızı sokakta mı yapıyosun demenin anlamı nedir? Ne diye çarpıtıyosunuz şu konuları? Ne diye geriyosunuz ? istese 300 yapar sanane? çoğumuz yaptık boş düzlüklerde otobanlarda. Neymiş bi de küfür ediyomuş 200 yapanlara. Geçimsizliğinizi her yerde belli etmeyin kabuğunuza çekilin. Burdan da benim gibi düşünen arkadaşlar varsa bizde sana sövüyoruz bilgin olsun

canYOLDAS
02 Ağustos 2014, 12:32
dostum bende aynı sorun vardı çözünü cem dostumun yazdıklarına bire bir katılıyorum bende 240 fz6 Naked ile görüyorum ama 200 den sonra hakimyet azalıyor sonra rulma bilyalarını değiştim. şimdilik sıkıntı yok ve arka amortisör ayarı şuan sert konumunda sende baktır istersen...

2move
02 Ağustos 2014, 13:02
Siteye yaş sınırı veya km tecrübe sınırı konmalı.
Dostum, yuksek hizlarda sallama yapiyorsa lastiklerinden tut amortisorlerine kadar elden gecirmen gerek ama yol faktorunude unutma. Bizim otobanlar malum düşük kalite.
Kazasiz Sürüşler

atgatt
02 Ağustos 2014, 14:45
fazer tabi sport touring bi makina o hizlarda dolasmak icin cok iyi bi alet degil.
gidon amortisorunu hemen al. arti o hizlar arkada cantayla olmaz ve full tanka yapismalisinki agirlik on tekere gitsin.
aman yavas arkadasim.

flame
02 Ağustos 2014, 14:56
sizi pistlerde görmek isteriz yolda gördüğümde küfrün bini bi para haberiniz olsun .

Sorumluluk sahibi,eleştirel duruş sergileyen klavyeşör kullannıca alkış! ve bir adet gazoz kapağından madalya!


Ben 2011 Fazer8'de o olayı yaşadım.Ön bir kaç denemede boşaldı...Yeni Fazer8'de yokMuş sözde...Ben inanmıyorum ona pek.

Sebebi ergonomi olarak o hızlara uymaması.Eski kasa 2004 2005 tek far zx10rlar aynı bu sorunu yaşardı.Kafa çok geniş ve düz olduğu için ramair akımla başedemez deli gibi silkelerdi kafası.250 gibi süratlerde tabi.Çoğunda gidon damperi vardır zaten.

Sizde çözüm damper kullanabilirsiniz.Yine titreme ve hafif silkeleme olur ama bu sürüşünüzü etkileyecek derecelere ulaşmaz...

Shrieker
02 Ağustos 2014, 15:28
Arka amortisörün ön yükleme ayarını bir tık arttırın çanta varken. Yolcu alırsanız hızdan bağımsız iki veya üç tık arttırın (yolcu ağırlığına göre). Rüzgar yüksek hızda geriye ittiriyorsa, farkında olmadan gidonu çekip çırpma yapmasına da sebebiyet veriyor olabilirsiniz. Dizlerinizle depoyu sıkın, üst bacak/bel/sırt sabitlesin vücudunuzu motora. Kollarınız serbest olmalı.

hrnasy
03 Ağustos 2014, 01:02
Selam Beyler, üç arkadaşım ile Eriklideyiz ve şarjım bitik olduğu için arkdaşımın üyeliğinden yazıyorum. Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim.

Mesnet rulmanları değiştirdim.
Lastikler yeni fakat balans yapılmadı ama titreme çekme vs yok yani bence balanstan değil.

Yarın arka amortisörü bir tık sertleştireceğim ama arka seleye sabitlediğim sırt çantamı maalesef
çıkartamacağım.

Bu farkı sürüşü nasıl etkilediğini paylaşacağım.

asot
03 Ağustos 2014, 18:29
sizi pistlerde görmek isteriz yolda gördüğümde küfrün bini bi para haberiniz olsun .

Bende de o kufrun 50 kati mevcut nasil olacak simdi? Konuyu bulandirma sağ seritte takilmaya devam et

68charger
03 Ağustos 2014, 23:32
Selam Beyler,

Bugün seyehat dönüşü motosikleti ustaya gösterdim. Ilk önce arka amortisörün sertliğini arttırdım. Bu değişimi bir dahaki yüksek sürat denememde paylaşacağım. Ustanın başka bir tespitide ön jantın hafif yamuk olduğu oldu.Ayrıca lastikleri değiştirdiğimde balans yaptırma şansımda olmamıştı. Sanırım bu etkenlerden kaynaklı. Tek tek giderip tekrar bilgi vereceğim.

samet10
03 Ağustos 2014, 23:47
balans çok önemli benimde başıma gelmişti baya farketti. ama ön jant yamuk ise zaten önce onunla uğraşman gerekecektir.

bekliyoruz gelişmeleri :)

Ceocem
04 Ağustos 2014, 00:13
125 cc makinelerde bile bazen sınırlarını zorluyorken,neden tepki gelir,anlam veremedim.200 km 4 silindirli bir makina için çok afaki bir hız değil.( otobanda yol boşken)

clabber
04 Ağustos 2014, 01:27
200-210 dan sonra gidon sallanıyormuş, sen sallanmıyormusun o hızda broo :pr:

alper_becker
04 Ağustos 2014, 03:16
gerçek dünyaya hoş geldin evet 200 yapan çok sayıda motor var.
Sonra parca parca cesedinizi topluyorlar oradan buradan. Gerçek dünya dediğin hiz yapmakmi. Son model birçok araba bile 170 180den sonra direksiyon sallar titretir. Hiz için üretilen motorlara bin madem sallamasin istiyorsun, bari layigiyle öl. Töbe töbe... Bir hayvan ölüsüne, su birikintisine, kum birikintisine ufacik bir tasa bakar geberip gitmen. Acelen ne, düz yolda bir beceri gerektirmez hiz yapmak, 40 ile gireceğin ve korkudan altına sicacagin virajlar var, git orada al hirsini..

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:12 ----------


Bende de o kufrun 50 kati mevcut nasil olacak simdi? Konuyu bulandirma sağ seritte takilmaya devam et
Piste gitsek seni 125 cc`mle tokatlarim, mt07 ni yani. Ama trafik te yol veririm, çünkü senin gibi tokatlayacagim daha çok yuksek cc motor bekliyor olacak pistte. Ama belki sen elin kolun kirik yatacaksin, bende o arada biraz daha gelistiririm kendimi. Ne güzel demi sol şeritte hayat :mrgreen:

Berkay*
04 Ağustos 2014, 04:09
Neyin derdi de bu kadar birbirinize laf ediyorsunuz? O adam 200 yapsa ne yapmasa ne? Yani sizin burada birbirinizi kırmanıza değer mi? Adam sağ şeritte yavaş gidecek bunun nesi kötü neden küçümsüyorsun? Ya da 200-300 basıcak otobanda bize ne bundan? Basıyorsa onun sorumluluğunda, taş su kum gelirse patlasın sanane?

aytacaksel
04 Ağustos 2014, 04:21
ister 200 basar ister 300 basar, saygin yoksa yazmazsin olur biter.
canta varken okadar basma. canta varsa sallar.

cihan54
04 Ağustos 2014, 09:06
Fazer'da normalde herhangi bir hızdan sonra ne bir sallanma ne bir gezme ne de gidon, lastik, amortisör, çanta vs. gibi şeylerden sorun yaşanmamaktadır. Belli hızdan sonra ss gibi üzerine yatman da doğru değil :) Oturuş pozisyonu ve gidon durumu buna izin vermez, kontrolü kaybedersin mazallah.. Bu yüzden ayrı bir sıkıntı var motorda... İki arkadaşımın dediği üzere, lastik balansını sıfırlaman gerekir. Yeni lastik taksan da takmasan da hiç yoktuysa bile lastikte darbe ve yıpranmalardan dolayı balans oluşabilir. Ki bu da zamanla yüksek hızlarda titreşim, sallama gibi sonuçlar doğurur. Balansı yaptırdığında az da olsa sürüyorsa, furş bilyalarını değiştirmeni öneririm. :cat:

Ayrıca 200 yaptı diye surat yapan arkadaşlar; adam belki hava alanında, trafiğe kapalı alanda yaptı o hızı, nereden biliyorsunuz :P Bir de, kimin ne hız yaptığı kendini ilgilendirir, örneğin adamın Busası var, 100'le geziyosa absürt bir durum olur... ::sm_smile

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:03 ----------

Konunun ikinci sayfasını görmemişim bu arada, kolay gelsin :mrgreen:

kurubuz
04 Ağustos 2014, 10:22
Topcase 200 den sonra motoru sallar. Topcase takılı iken en fazla 140 ile gitmelisin. Bu hızlara şimdilik çıkmıyorum 80 yaşımdan sonra 250+ yapacağım her gün. Final fiyakalı olsun. :)

nietzsche
04 Ağustos 2014, 10:36
Kimi 200 basar adam gibi, kimi 70'le gider it gibi. karıştırmamak lazım.

selsa
04 Ağustos 2014, 12:02
Kimi 200 basar adam gibi, kimi 70'le gider it gibi. karıştırmamak lazım.

Başlık boyunca seviye gidip geliyordu da sen iyice dibe vurmuşsun hocam.

adonis84
04 Ağustos 2014, 12:54
eleştirel duruşla bu işin alakası yok 200 km hızla bi yerde patlayınca millete de zarar vermicekseniz sıkıntı yok ,bazı arkadaşlar patlasın demiş bananesi yok bu işin maddi manevi kendinden başkasına zararı dokunmıcanı bilsem tabi ki banane, bi motorcu 200+ hızlarla arabanızın sol arka tamponuna vursa 1 yaşında çocğunuzu kaybetseniz ne demek istediğimi anlarsanız sanırım, ben 200+ km lere hiç karşı değilim körfez yarış pistine gidiyosun 100 tl para veriyorsun 1 saat boyunca istediğini yap sıkıntı yok, ben sağ şeritten devam ediyorum bazen araç sollamak için 120-130- 140 lara çıkıyorum sonra tekrar sağ şeridime dönüp rüzgarın yolun tadını çıkarıyorum, kimseye bi zararım dokunmuyo . Kendi adrenalinini 15- 20 bin tl ye aldığı motorla tatmin etmek istyen arkadaşlara bangee jumping öneririm altınızdaki makinalardan daha güvenli olduğunu kesin . bu arada meraklı arkadaşlara ek bilgi olsun 16 yıldır yağmur, kar çamur yılın 350 günü motorun üstündeyim , tetlı su motorcusu değilim, motorumu hafta sonu 30-40 km bi gazlıyım diye çıkarıp temizleyip süsleyip geri koymuyorum
tecrübe size 200+ km ler yaptırmaz tecrübe tehlikeyi önceden sezip sizi hayatta tutmayı sağlar
herkese kazasız sürüşler .

hrnasy
04 Ağustos 2014, 13:54
eleştirel duruşla bu işin alakası yok 200 km hızla bi yerde patlayınca millete de zarar vermicekseniz sıkıntı yok ,bazı arkadaşlar patlasın demiş bananesi yok bu işin maddi manevi kendinden başkasına zararı dokunmıcanı bilsem tabi ki banane, bi motorcu 200+ hızlarla arabanızın sol arka tamponuna vursa 1 yaşında çocğunuzu kaybetseniz ne demek istediğimi anlarsanız sanırım, ben 200+ km lere hiç karşı değilim körfez yarış pistine gidiyosun 100 tl para veriyorsun 1 saat boyunca istediğini yap sıkıntı yok, ben sağ şeritten devam ediyorum bazen araç sollamak için 120-130- 140 lara çıkıyorum sonra tekrar sağ şeridime dönüp rüzgarın yolun tadını çıkarıyorum, kimseye bi zararım dokunmuyo . Kendi adrenalinini 15- 20 bin tl ye aldığı motorla tatmin etmek istyen arkadaşlara bangee jumping öneririm altınızdaki makinalardan daha güvenli olduğunu kesin . bu arada meraklı arkadaşlara ek bilgi olsun 16 yıldır yağmur, kar çamur yılın 350 günü motorun üstündeyim , tetlı su motorcusu değilim, motorumu hafta sonu 30-40 km bi gazlıyım diye çıkarıp temizleyip süsleyip geri koymuyorum
tecrübe size 200+ km ler yaptırmaz tecrübe tehlikeyi önceden sezip sizi hayatta tutmayı sağlar
herkese kazasız sürüşler .


sıkıntı senin küfürün biri bin para demende
senin kimseye küfür etmeye hakkın yok bende aynı ortamda aynı hızlara çıkıyorum arkadaşlar
keşke herkes bizim gibi güvenli şekilde çıkabilse o hızlara

68charger
04 Ağustos 2014, 17:20
eleştirel duruşla bu işin alakası yok 200 km hızla bi yerde patlayınca millete de zarar vermicekseniz sıkıntı yok ,bazı arkadaşlar patlasın demiş bananesi yok bu işin maddi manevi kendinden başkasına zararı dokunmıcanı bilsem tabi ki banane, bi motorcu 200+ hızlarla arabanızın sol arka tamponuna vursa 1 yaşında çocğunuzu kaybetseniz ne demek istediğimi anlarsanız sanırım, ben 200+ km lere hiç karşı değilim körfez yarış pistine gidiyosun 100 tl para veriyorsun 1 saat boyunca istediğini yap sıkıntı yok, ben sağ şeritten devam ediyorum bazen araç sollamak için 120-130- 140 lara çıkıyorum sonra tekrar sağ şeridime dönüp rüzgarın yolun tadını çıkarıyorum, kimseye bi zararım dokunmuyo . Kendi adrenalinini 15- 20 bin tl ye aldığı motorla tatmin etmek istyen arkadaşlara bangee jumping öneririm altınızdaki makinalardan daha güvenli olduğunu kesin . bu arada meraklı arkadaşlara ek bilgi olsun 16 yıldır yağmur, kar çamur yılın 350 günü motorun üstündeyim , tetlı su motorcusu değilim, motorumu hafta sonu 30-40 km bi gazlıyım diye çıkarıp temizleyip süsleyip geri koymuyorum
tecrübe size 200+ km ler yaptırmaz tecrübe tehlikeyi önceden sezip sizi hayatta tutmayı sağlar
herkese kazasız sürüşler .

Kaza yapmak için 200km ile gitmek şart değil seninde bahsettiğin hızlarda kaza yapabilir, kendine hatta başlarına zarar verebilirsin. Saplanıp kalmışsın 200km'ye :)

banro
04 Ağustos 2014, 19:05
İster 200, ister 300 le gidin. Lakin kamuya açık yerlerde, zor ama bir zahmet kurallara uyun.200 le giderken bir araca çarpma veya başka türlü kazaya sebep olma ihtimaliniz var, size ne deme lüksünüz yok. En son buralarda Marmaris te biri sürat yaparken motoru ikiye böldü, kendi rahmetli oldu ,konusu açılmıştı.2 Hafta önce de soytarının biri gözümün önünde Dalaman da kavşağı hızlı geçeyim derken bekleyen otomobile çarptı, dengesini kaybetti, başka bir aracın altında kalmaktan zor kurtuldu. Ne diyelim şimdi, motor benim istediğimi yaparım mı?

biyeybaraküs
04 Ağustos 2014, 19:34
alah korusun fena:bestmt: (TOP SPEED İM 145)

alper_becker
04 Ağustos 2014, 20:41
Kimi 200 basar adam gibi, kimi 70'le gider it gibi. karıştırmamak lazım.
Nasıl güzel konuştun ya, helal olsun çok sevdim bu lafı...

remomax
04 Ağustos 2014, 21:50
benim scooter de 90 km sonra gidon halay çekmeye başlıyor:)

maxiscooter
04 Ağustos 2014, 22:55
Yine klasik bir forum yazısı. Konuyu açan arkadaş ve konu boyunca ona destek veren kitle ; kimsenin hayatını tehlikeye atmaya hakkınız yok. Otobanda olsa hız limiti 130km dir. Gidip başkasına zarar vermeyecek yerlerde ölmeyi deneyin. O motorları alacak paranın bir kısmını eğitime harcasaydınız keşke. Motosiklet sürüş eğitimi değil toplumda nasıl yaşanacağını,kuralların neler olduğunu,nasıl ve neden uymak gerektiğini vb şeyleri öğrenmek için. Ha ayrıca plakalarınız olan fotoğraflar ve burda yazdığınız "şu kadar km hız yaptım" yazılarınız polis tarafından ceza yazmak için yeterli olduğunu unutmayın.

biyeybaraküs
04 Ağustos 2014, 23:03
Yine klasik bir forum yazısı. Konuyu açan arkadaş ve konu boyunca ona destek veren kitle ; kimsenin hayatını tehlikeye atmaya hakkınız yok. Otobanda olsa hız limiti 130km dir. Gidip başkasına zarar vermeyecek yerlerde ölmeyi deneyin. O motorları alacak paranın bir kısmını eğitime harcasaydınız keşke. Motosiklet sürüş eğitimi değil toplumda nasıl yaşanacağını,kuralların neler olduğunu,nasıl ve neden uymak gerektiğini vb şeyleri öğrenmek için. Ha ayrıca plakalarınız olan fotoğraflar ve burda yazdığınız "şu kadar km hız yaptım" yazılarınız polis tarafından ceza yazmak için yeterli olduğunu unutmayın.

evet çoğumuzun es geçtiği(bende dahil ) nokta yüksek hızda sadece kendimize değil başkasına zarar verebileceğimiz

forewer
04 Ağustos 2014, 23:11
Ender faydalı konulardan biri olmuş.:cat: Ben de bildiklerimi yazayım. Bi kere bazı motosikletler tasarımları gereği belli hızlardan sonra kafa sallarlar veya sallamaya meyilli olurlar. Yarış motorları hariç hemen hepsi diyebiliriz. Kimisi farkedermez ve/veya umursamaz devam eder kimisi de hassastır hemen hisseder-rahatsız olur. Birinci bakılacak yer gidon göbek bilyalarındaki boşluktur, boşluk oluştukça bu olay artar. Dik oturup gidona sıkı sıkı yapışma, yine yazıldığı üzere lastik-balans problemleri yumuşak-yanlış amortisör ayarı gibi uygulamalar da yapabiliyor.

68charger
04 Ağustos 2014, 23:32
Bazı arkadaşlar bizi galiba körü körüne her yerde hız yaptığımızı ve her fırsatta 200 ile gittiğimizi sanıyor tabiki de öyle değil. Ayrıca polis kişileri suçu işlerken yakalamalıkı cezayi işlem uygulayabilsin o işler öyle düşündüğünüz kadar basit değil!!! Her neyse konu fazla dağilmadan ve bilmezlerin yorumları artmadan sıkıntının olası nedenini şöyle açıklayım. Ön janta hafif bir yamukluk tespit edildi. Önce bu giderilecek sonra ön arka tekere balans yapılacak. Ayrıca arka amortisörüde sertleştirdim. Mesnet rulmanları zaten yeni. Lastik basınçları ok. Sonrasında müsait yollarda tekrar denenecek ve sizlere aydınlatıcı bilgi olsun diye paylaşılacak.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:28 ----------

Mantıklı insan zaten şöyle düşünür; Aaa adam 200 gidiyor ama bir terslik olduğunu hissediyor anlıyor ve olayın ve ya hatanın üstüne gidiyor ve düzeltemeye çalışıyor. Başka birileri ise; bişey olmaz, ne var ki? Normaldir ya, gazlamaya devam ve sonra bir gün bammmm!!!! Allah korusun da yetmiyor o zaman. Herzaman bakımlı ve bildiğin makine ile gazlayacaksın tabi kide yol ve trafik müsade ettiği müddetçe!

alper_becker
05 Ağustos 2014, 00:35
ne dersen de ülkemiz şarlarında 200 yüksek bir sürat. Otoban asfaltı bile hafif eğimli virajlarda yol tutmaz, sen yine bildiğini yap hayat senin, fakat şunuda unutma, bir kedi karşıdan karşıya geçerken kediyi görürsün, ama ona çarpmamak için başka yere yönelemezsin o hızda, yani göz göre göre ölüm. Emin ol hayatını kaybeden insanlarda "zaten herzaman yapıştırmıyorum şuracıkta yapıştırıvereyim" diyipte ölüyorlar. Ya bir araba kıvırıyor önüne ya yolda bir engebele giriyor. 200 ne kelime 100 ile giderken bile düşsen, o hızda bir bariyere çarpsan hiçbir güvenlik önmeli kurtaramaz seni.



"izmirden ankaraya araba ile giderken 500 metre arkadan selektör yakmaya başlayan güzel bir mersedes, ben 120 ile giderken farkedip sağ şeride geçtim ve yanımda 200 üzeri bir hızla ışık gibi geçti, yarım saat sonra bir polis cevirmesine takılmıştı. Yani ben 120 ile giderek 200 ile giden aracı geçmiş oldum. Sanırım acelesi vardı bir yere fakat farkında olmadan yolda onca geçtiği insanın arkasında kaldı. Eminim benim gibi çok kişi dalga geçmiştir. İstatistik olmayalım arkadaşlar, vızır vızır geçtiğimiz araçlar sonra yere yapışmış motosikletinizin yanından geçerken -bakın motosiklet tehlikeli demiştim- diyecek yanındaki kişilere. Ne gerek var kaybedeceğimiz zaman 5-10 dakika olsun. Hız için deliriyorsanızda piste lütfen."