PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : motor kitleme acil bilgi



poseidonf
01 Ağustos 2014, 22:07
Sayın arkadaşlar çin malı bir motosikletim mevcut. Malum sorunlar bitmiyor fakat dün denize gitmiştim dönüşte ise mıcırlı bir rampadan çıktım motor biraz kendini zorladı hatta bi ara koku geldi. Düz yola çıktığımda ise gaz verince gaz yiyor motor bağırıyor sonra hareket alıyordu. Sonra 50km lik dönüş yoluna geçtim yaklaşık 25 km gittikten sonra motorun gazı kesildi ve istop etti. Marşa bastım tık yok ayak marşını denedim çok sert dönüyordu. Dün tamirciye götürdüm sanırım motor kitledi dedim. Evet kitlenmiştir dedi aldı kağıdı motor bloğu hariç bütün parçaları yazdı işçilik ekledi 560 dedi. 600 de olabilir yada düşebilir dedi. Yapacak bişi yoktu tamam dedim. Bugün gittiğimde başka bir motor topluyorlardı sonra benimkini aldı ilk varyatör kapaklarını ve kasnakları çıkardı yağı boşalttı kenara aldı. Şeytan dürttü beni bi marşa basayım dedim marş döndü alü zayıf olduğu için ateşleyemedi. Şaşırdım hemen varyatörde sorun olacağı aklıma geldi ustayada söledim motora bakmıyor sonra çırak vardı ona dedim varyatörü toplada bir bakalım dedim. Ordan ustanın teki onun yapacağı şey değil ben bakarım dedi. Yarım saat sonra gelip marşa elektriği bağladı bas dedi bir bastım marştan ince tıkır tıkır ses geliyor fakat ateşleme yok. Tamam usta siz haklısınız dedim çıktım fakat çıktıktan sonra aklıma geldi acaba adam anladı sorunu elektriğe takınca voltajı düşürüpte bana bastırdı marşa marşta kuvvetli elektrik alamadığından motor çalışmadı diye düşündüm fakat motordaki volt metreye bakmadım. O elektriğe taktığı kutununda voltajına bakmadım. Sizce gerçekten motor mu kitledi yoksa sorun varyatörde mi. Ustanında günahına girmek istemiyorum.

alp_tunay
01 Ağustos 2014, 22:59
Motor kitlese idi hiç bir şekilde marş basmazdı...
Yani marş döndürmezdi...

poseidonf
01 Ağustos 2014, 23:04
Usta elektrik voltajını az vermiş olabilir mi? Marş motoru düşük voltajdada dönebilir mi ?

Zuzuuw
01 Ağustos 2014, 23:09
Motor kilitlese sen onu ayak marşı yada elektrik marşı ile çeviremezsin.

Bizim esnafımız şerefsizdir sanayi esnafımızda bu saydığım hiç yoktur. Hani normalde olur az olur ama sanayi esnafında hiç yok.

Senin kendi şapşallığın, motoru daha verirken sen motor kilitlemesini kabullenerek kendi ağzınla söylemişssin, ayrıca çin malı bir motorun motor bloğunu söküp at, yerine sıfırını tak 600 lira tutmaz.

üst kapak 75 lira, komple piston grubu 100 ile 200 arasıdır.

Motor kilitlemesi piston ve itme kolu dahil 250 - 300 e çıkar. 600 ne ?

Bu arada motoru geri almak istesen üzerine yürür bu ilkokul terk esnaf grubu, yanına 2-3 tane arkadaşını al ve motoru oradan al. Kalabalık git yani.

Seni gözüne kestirirse motoru vermez, para ister namussuzlar.

poseidonf
01 Ağustos 2014, 23:14
Valla adama elimle 70lirada kapora verdim. Doğru benim şapşallığım mekanikten anlamam motor kitledi diye teslim ediyoruz haklısınız. Ama dediğim gibi marşada elektriği bağladı marştan ince bir ses geliyordu. Bağladığı makinanın voltajını düşürerek elektrik vermiş olabilir mi ? Bu durumda marş motoru döner mi?

zaferkarizma
01 Ağustos 2014, 23:24
şapşallık değil bu işte yanlış anlama benm mesleğim farklı ama siizn gb bilmiş okadar cok sazan geliyorki kendi kendinide ele veriyor bide usta beni düdükle diyo tabi hal ve hareketleri gören usta sinir oluyor madem o çakal ben daha çakalım dior aklınca başlıyor geçirmeye 1 2 3 4 5 6 yüz derken oh dior şimdi subaplaraı alıştırdım birazdanda üst kapağı çakarım dior ve rahatlıyor.

Zuzuuw
01 Ağustos 2014, 23:26
Valla adama elimle 70lirada kapora verdim. Doğru benim şapşallığım mekanikten anlamam motor kitledi diye teslim ediyoruz haklısınız. Ama dediğim gibi marşada elektriği bağladı marştan ince bir ses geliyordu. Bağladığı makinanın voltajını düşürerek elektrik vermiş olabilir mi ? Bu durumda marş motoru döner mi?

Orasını bilemem, ama motoru kilitleyen motorda üzerine bin, yokuş aşağı sal yine gitmez. Giderse de zaten pistonu parçalamış demek.

Piston parçalanmış olsa marş basar ateşleme yapmaz.

Sende motor dönüyor, marş basmıyor. Bu durumda benım aklıma ılk aku gelirdi. Volt olayını bilemeyeceğim.

poseidonf
01 Ağustos 2014, 23:39
şapşallık değil bu işte yanlış anlama benm mesleğim farklı ama siizn gb bilmiş okadar cok sazan geliyorki kendi kendinide ele veriyor bide usta beni düdükle diyo tabi hal ve hareketleri gören usta sinir oluyor madem o çakal ben daha çakalım dior aklınca başlıyor geçirmeye 1 2 3 4 5 6 yüz derken oh dior şimdi subaplaraı alıştırdım birazdanda üst kapağı çakarım dior ve rahatlıyor.

Usta bizim çakallıkla çok bilmişlikle alakamız yoktur. Biz insan gibi olanları anlattık adam bakmadan aldı yazdı. Güvendik kaporada verdik. İş neyse açıklama yapsın helalinden alsın lafımız yok. Benim 500 liramı alır ya kendi kaybedeceği ?

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:34 ----------

Her nekadar anlamasamda piston kırsa blok içinde ses yapar diye düşünüyorum. Motor scooter olduğu için yolda haraket edeceğini düşünüyorum. Vitesli motor olsa viteste kalsa motor kitlese hareket etmeyecektir. Fakat piston kırsa yolda giderken muhakkak duyardım bir çatırtı kopardı diye düşünüyorum.

serkanADH13
02 Ağustos 2014, 00:15
Motorundan yağ çıktımı ???
eger çıktı ise EKSANTRİK ZİNCİRİN KOPMUŞ VEYA YERİNDEN ATMIŞ OLABİLİR,
yok yağ çıkmadı ise,

,
üst kapakta bişiy yoktur,

ekzantrik mili 30
subap piyanoları 25
ekzantik zinciri 18
ekzantik gergileri 25
silindir seti 80
krank 85
conta seti 10
yağ 20,

buraya 100,,,150 ustasına göre işçilik eklenir,,,

Motor ilk günkü gibi olur...

bunlar asya veya mondial orjınaller,

bunlardan ziyade 350 liraya işçilik dahil yan sanayi ürünlerde mevcut piyasada...

poseidonf
02 Ağustos 2014, 00:22
Motorundan yağ çıktımı ???
eger çıktı ise EKSANTRİK ZİNCİRİN KOPMUŞ VEYA YERİNDEN ATMIŞ OLABİLİR,
yok yağ çıkmadı ise,

,
üst kapakta bişiy yoktur,

ekzantrik mili 30
subap piyanoları 25
ekzantik zinciri 18
ekzantik gergileri 25
silindir seti 80
krank 85
conta seti 10
yağ 20,

buraya 100,,,150 ustasına göre işçilik eklenir,,,

Motor ilk günkü gibi olur...

bunlar asya veya mondial orjınaller,

bunlardan ziyade 350 liraya işçilik dahil yan sanayi ürünlerde mevcut piyasada...

Şu forumu uzun zamandır takip ederim ama konu açmadan motoru tealim ediyoru işte. Bende g.o.p danım işi ehline bırakmak daha iyi olurdu. Bakalım yarın gidicem eğer başlamadıysalar zamanı bahane eder alırım diye düşünüyorum. Geri alırisem sizinle irtibata geçebilirim.

Zuzuuw
02 Ağustos 2014, 00:36
Şu forumu uzun zamandır takip ederim ama konu açmadan motoru tealim ediyoru işte. Bende g.o.p danım işi ehline bırakmak daha iyi olurdu. Bakalım yarın gidicem eğer başlamadıysalar zamanı bahane eder alırım diye düşünüyorum. Geri alırisem sizinle irtibata geçebilirim.

Adam forumu takip ediyorsa erkenden söker, sen daha erkenden gidip motorunu al bence. Varyatör sökme parası olarak 20-30 ustaya bırak. Paranı geri al. Sana yakınsa Serkan Usta'ya bırak.