PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Keskin virajlarda niçin dönemiyorum?



sebzelicorba
01 Ağustos 2014, 18:23
Arkadaşlar farkettim ki keskin virajlarda ve uzun virajlarda yeterince rahat dönüş yapamıyorum.
Motoru yatırsam da bariyerlere doğru gitgide yaklaşıyorum. Sonunda hız kesmek zorunda kalıyorum bu da akışımı bozuyor.

Daha çok mu yatırmam gerekiyor? Yoksa başka bir şey mi yapmam gerekiyor.

Arda_Karaca
01 Ağustos 2014, 18:25
Forumlardan yanlış bilgiler edinip hayatınızı riske atacağınıza eğitim alabilirsiniz.

Reşit
01 Ağustos 2014, 18:31
OMM'den ya da nereden temin edebiliyorsanız Motosiklet Yol Sanatı kitabını derhal edinmelisiniz. Tüm sorularınızın cevabı orada. :rendeer:

http://i.hizliresim.com/1jv07D.gif (http://hizliresim.com/1jv07D)

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:29 ----------

Bu kesmezse dünyanın en iyi viraj okulu var. California Superbike School. Biraz pahalıdır ama her motorcunun alması gereken bir eğitimdir :cat:

http://www.superbikeschool.com.tr/

umurcan
01 Ağustos 2014, 18:32
bakışın yanlıştır. yukarıdaki kitap bu işin ilacı

daha hızlı ve güzel öğrenmek için de bir yol eğitimi tavsiye edeceğim

atgatt
01 Ağustos 2014, 18:58
iyi bir surus egitimi almadiginiz icin.
arti literatur onemli.

kngsze
01 Ağustos 2014, 19:00
Bende dönemiyorum çözümü buldum.

Keskin viraja girmiyorum :queen:

Sadık1453
01 Ağustos 2014, 19:06
ALLAHIM burada bu günleri de mi görecektim...

Sürüşle ilgili soru soran bir arkadaş ve ona ahkam kesmeyen, ukalalık yapmayan. Hatta, kendi bildikleri yerine eğitim konusunda tavsiyeler veren insanlar.

Elinize dilinize sağlık.



"KAZASIZ SÜRÜŞLER"

sebzelicorba
01 Ağustos 2014, 19:38
Eğitim aldım zaten. Ama ileri sürüş tekniği değil, başlangıç eğitimi aldım sadece gis akademide.
Yani nereye bakılacağını, nasıl yatılacağını, içten mi dıştan mı dönüleceğini biliyorum. Ekipmanımda da eksik yok. Robocop gibiyim. Ama keskin virajlarda zorlanıyorum. Zamanla aşılır diyelim. Zaten bu yakınlarda tekrar eğitime gideceğim.

shooter1
01 Ağustos 2014, 19:45
zamana bırak

Darkcity2000
01 Ağustos 2014, 19:47
Ozel hocadan mumkunse seninarkana artci olarak binerek beraber viraja gireceksiniz o size nerede hata yaptiginizi soyleyecek... TR de toplasan 20 tane boyle hoca vardir birini bulup yol egitimi alman lazim.

umurcan
01 Ağustos 2014, 20:12
Eğitim aldım zaten. Ama ileri sürüş tekniği değil, başlangıç eğitimi aldım sadece gis akademide.

fazla söze ne gerek

Sadık1453
01 Ağustos 2014, 20:58
Iyi bir hoca artci binip arkana oyle egitim vermez. Ki bunun icin henuz erken. Biraz bekle az ogrendiklerini tecrube et zamanla alisacaksin bazi seylere sonrasinda ise bir kapali alan egitimi ardindan da yol egitimi almani tavsiye ederim. Yol egitimi verirkende hocalar kaskina kulaklik takip seninle konusuyorlar zaten arkanda o da kendi motoru ile geliyorm.


"KASASIZ SURUSLER"

extrem_015
01 Ağustos 2014, 21:02
Daha ileri düzey eğitim alabilir umurcan.

mucoist
01 Ağustos 2014, 21:08
Ben 500 km tecrübeden sonra Honda GS2 eğitimi aldım. Eğitimden sonra u dönüşleri bile korkmadan dönebiliyordum. Sonra birkaç kere viraj çıkışı suya ve duran arabaya denk geldim, şimdi yine korkarak giriyorum virajlara. Korku iyidir, hayatta tutar insanı. Fakat eğitim ŞART.

biyeybaraküs
01 Ağustos 2014, 21:15
kardeşim sen gecenlerde yeni kaza yapmamışmıydın zaten yeni kullanıcısın bildigim kadar virajı falan boşverde adam akıllı düzde gitmeyi ögren trafigi okumayı ögren virajı yavaş dön yeter

motoru yaptırdınmı bu arada

türkiyede viraj ögreten kurs yok css hariç bildiğim kadarıyla

sebzelicorba
01 Ağustos 2014, 21:28
kardeşim sen gecenlerde yeni kaza yapmamışmıydın zaten yeni kullanıcısın bildigim kadar virajı falan boşverde adam akıllı düzde gitmeyi ögren trafigi okumayı ögren virajı yavaş dön yeter

motoru yaptırdınmı bu arada

türkiyede viraj ögreten kurs yok css hariç bildiğim kadarıyla

evet kaza yapmıştım. Ama düz yolda giderken yapmadım dönerken yaptım. Motor serviste, biraz sulu çıktı masrafı. Yeni model olduğu için parçaların gelmesi 1 ayı bulacakmış. Bekliyorum işte.

apisto
01 Ağustos 2014, 21:45
Ben de oldukça acemiyim.
Honda seviye 2 eğitim aldım.
Ordaki eğitimden sonra özellikle viraj konusunda geliştim ancak hocalarında söylediği bu eğitimden sonra en az 5.000 km çalışmalısınız idi.
Sanırım bazı şeyler bir anda olmuyor, zaman istiyor "sadece eğitim aldım ertesi gün rossi gibiydim" gibi yorumlarda açıkçası inandırıcı gelmiyor.

umurcan
01 Ağustos 2014, 21:53
Daha ileri düzey eğitim alabilir umurcan.

he işte ben de onu diyorum. başlangıç eğitimle başlanır, bitiş eğitimi alana kadar devam eder eğitim, bitiş eğitimi olmadığına göre de hep devam eder

ques1
01 Ağustos 2014, 22:03
keskin viraj dediğin zaten maximum 60 70 ile dönülcek virajlardır yarışçı olmadıktan sonra +100km lere zaten çıkmak aptallıktan başka bişiy değil canımızı sokakta bulmuyoruz viraja girerken hafif hafif gazı yükselterek virajdan çıkın gözünüz virajın sonunda olsun

CEM.
01 Ağustos 2014, 22:37
Geniş acılı virajları. otoban virajlarını herkes dönüyor .. Mühim olan dar acılı virajları dönmek. Boşuna bu kadar canını sıkıyorsun.

Başlangıc egitimi aldıysan dahi sorunun sebebini kendin bulup hatırlaman gerekir diye düşünüyorum.

sedat_57
01 Ağustos 2014, 22:42
Kartepe yolları bunun için var ben mesela burada çalışırım

http://www.youtube.com/watch?v=ddw7zYh5i1o

Reşit
02 Ağustos 2014, 01:56
İşte bunları yazarsak polemik çıkıyor. Adam okusun kitabı kendi doğrusunu bulsun. Benim gaz açtığım da oluyor sabit gazla gittiğimde. Hatta hiç gaz vermeden döndüğüm virajlar var. Ortaköy'e inen lanet yol gibi mesela. Biz eğitmen değiliz, teknik göstermek yerine kaynak göstermeliyiz diye düşünüyorum. Zaten motosiklet piyasası dar, birbirimizi kırmaya değmez. Yazdığım için ise özür diliyorum, gocunmam yani :rendeer:

Kazasız sürüşler..

Ezio41
02 Ağustos 2014, 02:18
Arkadaşlar konuyu uzatmayalım lütfen . Yoksa boş yere ceza yiyeceksiniz . Hepimiz motorcuyuz ve hepimiz kardeşiz . Bugün biz beraber olup dayanışmazsak , ayrılığa düşersek yarın ne yapacağız ? Birlikten kuvvet doğar , tartışmayalım lütfen .

extrem_015
02 Ağustos 2014, 02:18
İşte bunları yazarsak polemik çıkıyor. Adam okusun kitabı kendi doğrusunu bulsun. Benim gaz açtığım da oluyor sabit gazla gittiğimde. Hatta hiç gaz vermeden döndüğüm virajlar var. Ortaköy'e inen lanet yol gibi mesela. Biz eğitmen değiliz, teknik göstermek yerine kaynak göstermeliyiz diye düşünüyorum. Zaten motosiklet piyasası dar, birbirimizi kırmaya değmez. Yazdığım için ise özür diliyorum, gocunmam yani :rendeer:

Kazasız sürüşler..

Bak insanlık budur işte hatalı bişey varsa üstü çıkmaya çalışmassın özür dilemekte bir erdemdir ama sen karşındakini tanımadan hakaret edersen sana yedirirler o lafı reşit bey görüyorsun ne değmeyecek adamlarla uğraşıyoruz.yazık böylelerine...

sercan2667
02 Ağustos 2014, 02:19
Viraj dediğin şey belli bir formulu olan,hani şöyle yaparsan ancak dönebilirsin veya şu açıyla yatarsan ancak dönebilirsin diyebileeğimiz bir şey değil ki.
Eğitimde temelini alırsın.Sonra uygularsın doğru bilgi aldığın için her virajda dönüşün kat kat daha iyileşecek artacaktır,tecrübe denilen şeyde bunların birikimidir.(Düşe kalka)
Tabi eğitimdeki pistin asfalt kalitesi ve yollarımızın kalitesi bir olmadığı (lastiğinde önemli)için bildiklerini bazen yola aktarırken kayma,yan verme gibi sıkıntılar yaşabilirsin.
Eğitmenlerden alman daha doğru için motor serüveninin devam etmesi için.

Reşit
02 Ağustos 2014, 02:24
Bak insanlık budur işte hatalı bişey varsa üstü çıkmaya çalışmassın özür dilemekte bir erdemdir ama sen karşındakini tanımadan hakaret edersen sana yedirirler o lafı reşit bey görüyorsun ne değmeyecek adamlarla uğraşıyoruz.yazık böylelerine...

Türkiye garip bir yere gidiyor. Tüm ülke insanında bir algı karışıklığı var ne yazık ki. İnsanlık değerlerimizi yitirdik, kindar, fitnesi fesatı bol olan bir millet olduk. Şaşırtıcı, ben sürekli bu forumda yazmama kararı alıyorum ama belki bir kişiyi doğru yönlendiririz diye yazıyorum. Ben de çok yanlışlar yaptım ama benim gibi düşünenler sayesinde belki ölmedim. dolayısıyla uğraşmaya devam hocam :mrgreen:

atgatt
02 Ağustos 2014, 08:06
egitimden sonra egitimi uzun bir sure tecrubelemen de onemli.
tabi bu tecrubelemeyi oyle yollarda degil bir yaris pistinde ya da motora uygun kapali bir parkurda yapmaniz gerekir ozellikle viraj almayi. parkurda dusersen de dus, uygun koruman varsa dusecek en uygun, tehlikesiz ve guzel yer!
sonra yavas yavas yollarda sonra bir bakmissiniz ki virajlar zevk ve cerez! hop diye donuyorsunuz, artik korkmuyorsunuz. ne yaptiginizi biliyorsunuz cunku.
tekeriniz duz bassin arkadasim.

reverse
02 Ağustos 2014, 11:21
Onca şey yazılmış çoğuna katılıyorum ancak en basit ve ilk önce söylenmesi gereken şey söylenmemiş:
Viraja girmeden önce hızını düşür. İşini büyük ölçüde kolaylaştıracaksın.

Virajı dönerken virajın iç tarafındaki bariyerlere yaklaşıyorsan gaz kolunu gerektiği gibi kullanmıyorsun denebilir. Eğer dıştaki bariyere yaklaşıyorsan da viraja hızlı girmişsin denebilir.

burak5353
02 Ağustos 2014, 15:28
direksiyonu hafif kır zaten az bişe dönecegin tarafa dogru gidona bastır döner ben bayırda virajlarda öyle dönüyorum yoksa gaz kestigimde kalkmasızor oluyor

alper_becker
02 Ağustos 2014, 16:09
Motosikletinin yol tutusun guven sinirlarini bil bence arka kaycak korkusuyla kontrayi belli yerde sinirliyorsun

aytacaksel
02 Ağustos 2014, 17:48
viraj keskinse sende yavas yavas don, sorunun ne oldugunu tam anlayamadim..

Ertugyigit
02 Ağustos 2014, 19:12
Daha ileri seviye eğitim alın 2.ci 3.cü seviye alın 2-3 senede bir yenileyin eğitimleri

hercul3367
02 Ağustos 2014, 19:21
http://alfamotosiklet.blogspot.com.tr/

extrem_015
03 Ağustos 2014, 08:37
Türkiye garip bir yere gidiyor. Tüm ülke insanında bir algı karışıklığı var ne yazık ki. İnsanlık değerlerimizi yitirdik, kindar, fitnesi fesatı bol olan bir millet olduk. Şaşırtıcı, ben sürekli bu forumda yazmama kararı alıyorum ama belki bir kişiyi doğru yönlendiririz diye yazıyorum. Ben de çok yanlışlar yaptım ama benim gibi düşünenler sayesinde belki ölmedim. dolayısıyla uğraşmaya devam hocam :mrgreen:

Aynen hocam İsmet inönünün bir sözü vardır;“Bir memlekette, namuslular, namussuzlar kadar cesur olmadıkça, o memlekette kurtuluş yoktur”diye ne güzel söylemiş.

Boşver biz elimizden geldiğince milleti doğru yönlendirmeye çalışalım gerisini umursamayalım bile.

mephamd
03 Ağustos 2014, 09:10
Bunu sana araba tecrubemden söylersem madde Madde şu şekilde ıfadr edilebilir;

Lastiklerin iyi değildir, bu çok önemli hele motosiklette daha da önemli. Motor tecrübem henüz 1300 km ama bunu hissediyorum. Ben de virajlarda korkuyorum.

Aracı tanımak, bu bir süreç. O vırajdan her defasında bir km daha hızlı geçiyor insan, sonra savruluyor ve hızını düşürüyor. O virajın hızını buluyor.

Arabanın(motorun) tepkisini bilmeye başlayacaksın. Senin parçan olacak. En önemli basamak da bu.

Ben de ekim gibi honda seviye iki eğitime gitmeyi düşünüyorum ama arkadaşların yazdıklarını görünce yeterince verim alır miyim sorusu oluştu kafamda.

mustbe
03 Ağustos 2014, 19:39
Bi dergi de okumuştum. Arkadaşlarım benden hızlı gidiyor bunun sebebi nedir diye. Yazıda Can alıcı cümle şuydu. Arkadaşın senden hızlı gitmiyor sen daha çok fren yapıyorsun 'du :)) ne alaka demeyin bende virajlarda acaip tecrübesiz im lastiklerime güvenmiyorum o yüzden baya yavaşlıyorum. Zamanla ve teknik destek ile olacağına inanıyorum ;)

yavuz benli
03 Ağustos 2014, 20:28
en güzeli kimsenin uğramadığı virajlı bi yol bulacaksın orda bildiklerini tecrübe edeceksin. aynı sorun bendede var biçok kişidede vardır eminim, ben bizim mahallede bi yol buldum kimse olmuyor orda çalışıyorum viraj konusunu nasıl girilir nasıl çıkılır pratikte herkes biliyor ama denemek lazım işte. en güzeli sen dediğimi yapmaya çalış faydası olacaktır eminim

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:11 ----------

bu lastik olayına bende çok takıldım herkes motorun üstündeki orijinal lastik berbat dedi durdu her virajda aklıma geliyor can sıkıcı bi durum :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:13 ----------

biraz pahalı mı 570 Euro istiyor adamlar bide bin tane madde sıralamışlar bunları yaparsanız ücret iade etmeden sektirederiz sizi diye :) resimlere baktımda zaten hepsi pahalı motorlar bu eğitim bizi baya aşar adamların üzerlerindeki kıyafetler bizim motorlardan pahalı he bide herşeyi motor dahil biz getiricekmişiz bari bi motor vereydiniz akşama kadar sürmeye 1500 tl para alıyorlar o kadar. işin özü bu okul bize gelmez hacı :)

hakanens
04 Ağustos 2014, 00:00
Bende sıkıntı yaşıyordum virajlarda ama şu an onu yavaş yavaş söküyorum hocam. Keskin virajlar öncesinde hızımı oldukca düşürüyorum.Dönüşü yapacağım yere kafamı çeviriyorum ve o noktaya bakıyorum gazı açıp dönüşümü düzgün bir şekilde tamamlıyorum.

Virajlı yollarda da aynı sistemi kullanıyorum.Viraja girmeden hızını viraj durumuna göre oldukca düşür daha sonra dıştan alıp motorun oldukca ilerisine ve içe doğru bakman senin virajı sağlıklı alabilmen konusunda yardımcı olacaktır.

Benim daha önceki hatam motoru yatırıp sadece motorun ilerisine bakmaktı.Bu hatayı yapınca farkettim dönüşlerde gittikce dışa doğru açılıyordum.

Şu bir gerçek nereye bakarsan oraya doğru gidersin.

Rahmi Barutcu Hocanın birkaç eğitim videoları var youtube da sana fikir verebilirler.

TIGERSHARK
04 Ağustos 2014, 12:30
sadece yazını okudum anladığım kadarı ile viraja olması gerekenden hızlı giriyorsun o yüzden motor virajda dışa doğru kayıyor kontra yapıyorsun diye her viraja yüksek hızla gireceksin diye birşey yok yeni olduğunuda söylemişsin istediğin kadar eğitim al gerçek tecrübe yollarda öğreniliyor