PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yeni başlayanlara tavsiyeler



Harun Ayber
31 Temmuz 2014, 23:03
Herkese Merhaba,
Öncelikle bu güzel site için kurucularına ve emeği geçenlere teşekkürler.
Tahmin edeceğiniz üzere yeni başladım, sınavı yeni tamamladım, haftaya da ehliyeti alacağım.
En temel konularda görüşlerinize ihtiyacım var, yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.
(Boy; 1.88, Kilo: 70 ilk 2-3 bin kilometre Ataşehir sınırları içinde kalır tahminen)

- Tip tercihim Choopper ama Scooter ile başlamak daha mı doğru olur?
- Gönül ister ama ilk etapta başlangıç motoruna çok fazla bütçe ayıramayacağım, Türk ve Çin malı motorlarda marka tavsiyeniz olur mu?
- Türk ve Çin malı motorlarda Sıfır mı almalıyım? (garanti avantajı nedeni ile) yoksa ikinci el mi tavsiye edersiniz?

Biraz heyecan olduğu için acil cevaplarınızı rica ederim, şimdiden çok teşekkürler.

asde06
01 Ağustos 2014, 01:40
ben de sizinle aynı durumdayım. Yeterince araştırma yaptığımı düşünüyorum, ben şahsen kendi tercihlerimi dikkate alarak mondial'in 150'liklerinden almayı planlıyorum, az yakışı, ucuz ve sıfır olması gibi sebepler nedeniyle..Bir çok kişi 2. el 215 cbr falan tavsiye edecektir.Dediğim gibi ben mondial'in 2.000-4.000 TL bandında olan motorlarından alacağım kısmetse..Scooter konusunda ise şunu söyleyebilirim, scooterla başlamak tabiki avantaj ancak doğrudan vitesli motorla da başlanılabilir, denge sorununuz vs yoksa tabi..

12680
01 Ağustos 2014, 01:45
Günlük uzun mesafe yapmayacaksanız fiziğinize uygun ikinci el bir japon scooter işinizi görecektir. İlk planda kendisi ve yedek parçası pahallı olmayan bir motosiklet tercih etmeniz, acemiliğinizi atacağınız dönemde sizi maddi anlamda zorlamayacaktır. Çin malı scooterlara yönelmemenizi tavsiye ederim. Fiyat aralığınızı belirtseydiniz marka/model tavsiyesinde bulunabilirdim ama bütcenizi belirtmemişsiniz. İlk motorunuz olacağı için motordan ziyade ekipmanınıza büyük bütce ayırıp eksiksiz alın. Düşüp kalkacaksınız illaki güvenliğiniz için paradan kaçınmayın.

serkanabbas
01 Ağustos 2014, 01:52
Bende yeni baslayacagım senın gibi az biraz vitesli tecrubem var kask ımı sipariş verdim yarın geliyor.
Benim şahsi görüşüm scooter ile başlamak cinli falan alma ama çok kişinin dili yanmış bu yüzden ucuz al japon al tayvan al ama çinli alma deniliyo forumdaki abiler tarafından (birçogu).
2-3 scooter yazıcam bak arastır kafana eserse bi düşünürsün.
Bütçen yeterse öncelik li olarak;
Honda ps 150
Pcx 125-150
Sym fiddle 2 125 s
Honda spacy (biraz servis motoru tarzı ama sen bi bak)
kymco agility 125
yamaha bws 125

Bunlar scooter baslangıc ıcın genel öneriler bunlar,
Yok ben vitesli alıcam dersen gelicek önerilerde genelde sunlar olcak;
Ybr 125
Cbf 150
Mondial Drift
Cbr 125
Tvs apache rtr 150
Choopper demişsin bide onada keeway superlight 150-200 bunlara bi bak derim
Aklıma gelenler bunlar iyi geceler.

Serdar06
01 Ağustos 2014, 03:45
Chopper yani cruizer tarzı motorları çok araştırdım. sürekli de konu açtığımdan biraz bilgi sahibi oldum forumdaki kullanıcılar vasıtasıyla. bütçeni yazmamışsın ama ben bütçeye göre sıralı bir şekilde atmak istiyorum hangisini uygun görürsen.
- Mondial MCT 250
- Kanuni Tiger 250
- Keeway SuperShadow 250
- Regal Raptor
- Hyosung GV 250
modellerine bakabilirsin. Yaklaşık 2 aydır bende bu forumda inceleme yapıyorum daha nasip olmadı.(nasip olursa 1 hafta-10 gün içinde bende almayı düşünüyorum.) Chopper tarzı motorlarda başlangıç için 250 cc tavsiye ediliyor nedeni motorun ağır olmasından kaynaklı aşırı hız yapmaması.
Yukarıda yazdığım modeller genellikle tutulan modeller 1-2 model daha var. Caracal 200 Skygo 250 Bisan Roadstar 250 (Roadstarları da beğenen oldukça fazla) benim tavsiyem ilk yazdığım sıralamaya göre kendine uygun motoru seçmen tabi ki diğer motorları kötülemiyorum. Bütçeye göre iyiler fakat tercih sırasında genellikle yukardaki sıralamaya yakın sıralamayı takip etmek gerekiyor. Normal vitesli tavsiyesi genel anlamda
-YBR 125
-CBF 150
-TVS APACHE 150
bunlar daha çok tercih ediliyor.
Umarım yardımcı olabilmişimdir.
Tabi ki en çok uyarılan Ekipmanlara Bütçe Ayırmayı Unutmamak Lazım. Motorun şekli senin canından önemli olmadığını tekrar hatırlatırım.
Kazasız belasız iyi sürüşler Dilerim .. Şimdiden hayırlı olsun ..

JafJaf
01 Ağustos 2014, 18:15
Motorunuzu aldıktan sonra ilk olarak ani fren çalışması yapın, lütfen.

sebzelicorba
01 Ağustos 2014, 20:13
Bi hafta önce motoru alan ve ilk gün Ta gaziosmanpaşa'Dan eyüp, balat, sirkeci, eminönü, harem, üsküdar, çengelköy, beykoz paşabahçe gibi bir rotayı iş çıkışı saatinde yapan. Ertesi gün de Göztepe, ömerli, beykoz'a gidip ordan evin alt sokağında kaza yapıp 3900 lira masrafı eline alan biri olarak diyorum ki asla ben oldum deme.

Her zaman dikkatli ol. 120 km kullandım da kendimi bi bok sandım. Sonra gördüm anyayı konyayı.

Harun Ayber
01 Ağustos 2014, 23:25
Herkese çok teşekkürler bu değerli bilgiler için.
Evet sonradan fark ettim bütçeyi belirtmemişim, başlangıç olarak 3.000 TL düşünüyorum, umarım ikinci motor için 1-2 sene sonra daha iyi bütçeler ayırabilirim.
Herkes çin malından uzak dur diyor, kore ya da tayvan malı bak diyor, fakat inceliyorum bu bütçeye KM'si düşük zor gözüküyor.
Bir de başlangıç motoru sıfır mı olmalı ikinci el mi olmalı? ne düşünürsünüz?
Sıfır bir mondial mi? yoksa ikinci el bir SYM mi mesala?
Tekrar çok teşekkürler

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:14 ----------

Bu arada güvenlik konuları ile ilgili dönüş yapan arkadaşlara ayrıca teşekkürler.

Serdar06
01 Ağustos 2014, 23:34
Tabi ki sıfır motor daha mantıklı ama temiz 2. el yeni başlayanlar için daha makul oluyor. En azından çizildiğinde felan için acımaz veya en basit olayda servise gitmektense biraz olsa motoru tanımaya çalışıp kurcalama şansın olur. Ayrıca zararın fazla olmaz benim görüşüm tabi ki yılların tecrübelerinin yorumlarını merak ediyorum. Yanlış biliyorsam düzeltmenizi rica ediyorum. Ayrıca dediğine katılıyorum Çin alınmaması gerektiği söylense de bütçemiz malum başlangıç motoru için de fazla para harcayıp sonra o motora gelen en ufak arızadan vs. dolayı pişman olmak istemem. Ve özellikle Japon motorların parçaları pahalı oluyor istisna modeller hariç (YBR 125 vs.) çin mallarında biraz daha uygun oluyor. Bazı çinler binilmeyecek kadar da kötü değil bence. örneğin 3000 tl gibi bir bütçem var demişsin benimde yaklaşık o kadar bütçem var ve ilk düşüncem mct 250 - tvs apache 150 gibi Japon olmayan fakat kullananı çok aşırı bir sıkıntı yaşanmayan motorları tercih etmeyi düşünüyorum.
Kazasız Sürüşler Dilerim ..

Harun Ayber
01 Ağustos 2014, 23:46
çok teşekkürler
mondial yerli malı değil mi? dolayısı ile servis-yedek parça sıkıntı olmaz diye düşünüyorum..
şu anda mct-250 inceliyorum tavsiyen üzerine, bir de scooter olarak yine mondial 125 znu (nostalji tarzı)
fakat benim kilo hafif ama boy neredeyse 1.90 dolayısı ile scooter biraz küçük mü kalır acaba
ben de çok soru var :) kewaay çin malı mı mesala?
mondial ya da kewaay tarzı markalarda max. kaç km. ye kadar almak gerekir vs. vs.
bu arada sana da bol şans diliyorum, gönlünce olsun inşallah, sana da güvenli sürüşler

Serdar06
02 Ağustos 2014, 00:19
benim bildiğim kadarıyla mondial firması Türkiye de kurulu fakat montajı felan çin diye biliyorum. Araştırma yapmadım ama yedek parça servis sıkıntısı hiç bir ilde yok. Zaten az önce bir site buldum. A'dan Z'ye parçaların hepsi var ve gayet uygunlar. Mct kullanan çok kişiyle konuştum aman uzak dur çok kötü diyenini duymadım bu fiyata göre gayet iyi gibi yorumlar aldım. Scooter konusunda pek bilgim yok ama boyu dert etmene gerek yok maxi Scooter lar var onlara bakabilirsin. Kullanan çok var. Yazdıklarım genelde çin ama sağlam markalar çinlerin içerisindeki kaliteli markalar. Keeway motorlar mesela V motor olarak geçiyor sesi biraz daha iyi ve titreşim biraz daha az oluyor fakat yakıt konusunda biraz fazla olduklarını duydum. Regal Raptor Hyosung bunlar çinlilerin kralları bir japon kadar kaliteli deniliyor. Fiyatlarından da belli olduğu gibi. Ama işin şu kısmı var V motor o kadar iyi olsaydı Regal Raptor da kullanırdı heralde. kimisine göre düz kimisine göre v motor daha iyi açıkçası iş biraz ayrıntıya giriyor. Başlangıç motorun olduğundan bence titreşim biraz az olsa veya fazla olsa da fark edilmeyecektir o kadar. Çünkü kaliteli bir motordan inip binmiyorsun sonuçta. Valla uzun yol motoru oldukları için ben şahsen orjinal km lerde 20 bin civarına bakıyorum en fazla geri sarılmadıysa tabiki. bakımları düzenli olduktan sonra hiç bir motorun km si önemli değildir. güzel kullanıldıktan sonra örn: çita, mz gibi yılların eskitemediği modelleri görüyoruz :) Umarım yardımcı olabilmişimdir.

Harun Ayber
02 Ağustos 2014, 00:39
çok yardımcı oldu bu bilgiler, teşekkür ederim
mondial 125 znu çok çekti beni kendine, bakalım, düşüneceğim artık, neticede choopper'lar da aklımdan çıkmıyor
sahininden com'da temiz 250mct ve keeway de arayacağım bir süre, artık hayırlısı, biraz da şans işi bu..
sana da bol şans, tekrar çok teşekkürler

Serdar06
02 Ağustos 2014, 00:57
Teşekkür ederim. Dediğiniz gibi motorun sizi etkilemesi çok önemli :)