PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Çin malı motor almak yerine Alternatif kaliteli motosiklet tavsiyelerim...



Sayfa : [1] 2

twona
29 Temmuz 2014, 14:11
Hepimizin ortak noktası ucuz yada pahalı fark etmez motosikletten aldığımız haz ve sevgi. 100 cc kullanan arkadaşımda 1000 cc kullanan arkadaşımda motoruna aynı aşkla bağlı aslında. Peki neden keyif almak için aldığımız bu motorların zaman içerisinde eziyete düşmesine izin veriyoruz? Neden paramızı sokağa atıyoruz hiç düşündünüzmü?

Atalarımızında dediği gibi "ucuz mal alacak kadar zengin değilim" lafından yola çıkarsak Çin malı Motosikletlerin durumunu, kalitesini anlamak aslında mümkün. Çin malı Motosikletlerin Türkiyeye girdiği 2004 yada 2005 yıllarını bir düşünün. Müthiş bir patlamayla Çin malı motorlar satılmış, herkes bu motorlardan satın almıştı. Daha sonra beyaz eşya mağzlarının senetle Motosiklet satışlarıyla çoluk çocuk motor sahibi olmuş ve Apaçi diye tabir ettiğimiz tiplerde bu tarihten itibaren piyasaya çıkmıştır. Şimdi bir hatırlayalım; 2004 - 2005 yılında satılan o Çin malı Motosikletler nerde, kaç tanesi ayakta kalmış yada yürü vaziyette? Oysaki bilindik markaların 80 li 90 lı modelleri bile hala pırıl pırıl durmakta ve kullanılmakta. Peki o zaman hala neden Çin malı motor satın alıyouz, hala neden Kubamı, Asyamı yok efebdim Rks mi diye topicler açılıyor? Bu motorların geçmişi ne? Kendilerine özgü kaçtane safkan kendini kanıtlamış motorları var? Arge çalışmaları ne durumda ve hangi ülkelerde satılıyor hiç düşündünüzmü? Hadi eskiden Çin malı ucuz deniyordu ama şimdi allayıp pullayıp satılan Çinli motorların fiyatları Motor gacimlerine göre 10.000 tl yi bulmakta. Mondial Z-One 180 diye bir modeli 4350 tl ye satmakta. Kadırga diye bir marka ( Nasıl bir marka ismiyse hala anlam veremiyorum) 250 cc lik bir QM 250T diye bir Scooterı 9350 tl ye satmakta.

Kendi motosikletim için bir parça sormak için gittiğim Mondial servisinde gördüğüm durum içler acısıydı. Sıfır motorlarda arıza üstüne arıza, müşteri memnuniyeti sıfır, bisikletçiden dönme Motosiklet tamircileri ve artık tamir etmekten bıkmış servis ustaları.

Peki hala neden Çin malı? Aynı fiyatlara bilindik markaların bu kadar alternatifi varken neden Çin malı satın alıyoruz. En önemlisi kendi güvenliğinizi, canınızı hiçmi düşünmüyorsunuz? İlk haftasında kol çıkaran, egzosu düşen, sabah çalışmayan, bir tarafını yaptırırken bir diğer taraftan patara veren hep bu motorlar değilmi?

Şimdi size 3000-4000 bandında satın alıp uzun yıllar güvenle ve keyifle kullanabileceğimiz tavsiyeler veriyorum. 4000 tl den sonra zaten bilinen YBR, APACHE VE CBF üçlüsünü herkes bildiği için 4000 tl nin altında tercih edilebilcek motosikletleri veriyorum.

Herkese kazasız keyifli sürüşler...

4000 tl ye kadar seçenekler:

Bajaj Booxer - 3000 tl http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-bajaj-dunyanin-en-gattar-motoru-4vites-sayesinde1lt-ile-65km-budaklar-173129568/detay
Honda CB 125 Ace - 3320 tl http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-sok-sok-sok-honda-enes-motorda-vade-farksiz-pesin-fiyatina-9-tak-170419725/detay
Bajaj Discover - 3850 tl http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-bajaj-bajaj-discover-125st-163918072/detay
Hero Glamour - 3795 http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-hero-hero-glamour-125cc-1-lt-ile-80-km-ekonomik-saglam-173382152/detay


Bunların dışında da yarı otomatikler:

Yamaha Crypton 110 - 3380 tl http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-yamaha-crypton-t110c-2014-beyaz-stoklarimizda-hemen-teslim-173445549/detay
Honda Wing GO 100 - 3750 tl http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-balikesir-honda-mnr-den-celik-jant-disk-frenli-wing-go-165493418/detay
TVS neo X3i - 3600 tl http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-tvs-tvs-neo-x3i-magazamizda-supriz-hediyelerle-sizleri-bekliyor-170499265/detay

mephamd
29 Temmuz 2014, 14:21
Mondial 600 luk bir Sözde Touring motoru mt-07 den pahalıya satıyor. Iyıce ucmuslar. Yarı otomatikte yamaha almayıp çinli alanın aklına sasarım. Yamaha çok ucuz.
Vergisi var demeyin yıllık vergi üzerinden hesaplayınca çok uzun zamanda o fark kapanıyor,honda almak bile saçmalık.
Bu sene yamaha fiyatları gerçekten ucuz.

Uğur
29 Temmuz 2014, 14:39
Güzel bir baslık olmuş,elinize sağlık.

Blackeagletr
29 Temmuz 2014, 14:52
Ace hariç listedeki motorların hepsi mantıklı. Çinli konusunda iyi seçildikten sonra sorun çıkarmıyor çoğu artık. 2010 dan sonra kaliteli ve sorunsuz çinliler gelmeye başladı. Salcano Wolf, Lifan Emisol, Kuba XR, Drift gibi sorunsuz çinliler de mevcut. 3000 liranın altına bu çinliler alınabilir, discover gibi bir motor varken aynı fiyatı verip çinli almak mantıksız diye düşünüyorum.

prixpax
29 Temmuz 2014, 17:31
Guzel konu ace ederinden fazla istenen bi motor bence

Darkcity2000
29 Temmuz 2014, 17:35
Cinden muzdarip bir adamin Honda Ace den baska alternatifi yok, cok zorda kalinirsa TVS olabilir..

shooter1
29 Temmuz 2014, 18:06
başlık güzel fakat plaka dahil fiyatları 3500tl en düşük olur benim aldığım motor ise 2500 tl plaka dahil ama bir daha çinli motosiklet alır mıyım, almam

twona
29 Temmuz 2014, 18:34
Eğer bu motorların sıfır fiyatları düşük bütçeli arkadaşlara fazla geliyorsa yine yazdığım modellerin 2. el az km de olanları çinli yerine tercih edilebilir :cat:

ronnytechno
29 Temmuz 2014, 18:58
Son zamanlarda açılmış en iyi konu tebrik ediyorum. İnşallah dikkate alınır

Bozüyüksporl
30 Temmuz 2014, 06:06
Hocam konuyu gerçekten güzel açmış ve yazmışsın eline sağlık.Listedekilere katılıyorum, ace hariç sırf honda diye o para ona verilmez bence.Artı olarak son dönemlerde mondialde kaliteyi arttırdı sanki açıkcası kullanıcı olmadığım için net yorum yapamıyorum araştırmalarıma dayalı öznel görüşüm mr vulture ve drift gibi motorlarında alınabileceği kanısında.İyi forumlar.:cat:

kdiner
30 Temmuz 2014, 09:22
Hepimizin ortak noktası ucuz yada pahalı fark etmez motosikletten aldığımız haz ve sevgi. 100 cc kullanan arkadaşımda 1000 cc kullanan arkadaşımda motoruna aynı aşkla bağlı aslında. Peki neden keyif almak için aldığımız bu motorların zaman içerisinde eziyete düşmesine izin veriyoruz? Neden paramızı sokağa atıyoruz hiç düşündünüzmü?

Atalarımızında dediği gibi "ucuz mal alacak kadar zengin değilim" lafından yola çıkarsak Çin malı Motosikletlerin durumunu, kalitesini anlamak aslında mümkün. Çin malı Motosikletlerin Türkiyeye girdiği 2004 yada 2005 yıllarını bir düşünün. Müthiş bir patlamayla Çin malı motorlar satılmış, herkes bu motorlardan satın almıştı. Daha sonra beyaz eşya mağzlarının senetle Motosiklet satışlarıyla çoluk çocuk motor sahibi olmuş ve Apaçi diye tabir ettiğimiz tiplerde bu tarihten itibaren piyasaya çıkmıştır. Şimdi bir hatırlayalım; 2004 - 2005 yılında satılan o Çin malı Motosikletler nerde, kaç tanesi ayakta kalmış yada yürü vaziyette? Oysaki bilindik markaların 80 li 90 lı modelleri bile hala pırıl pırıl durmakta ve kullanılmakta. Peki o zaman hala neden Çin malı motor satın alıyouz, hala neden Kubamı, Asyamı yok efebdim Rks mi diye topicler açılıyor? Bu motorların geçmişi ne? Kendilerine özgü kaçtane safkan kendini kanıtlamış motorları var? Arge çalışmaları ne durumda ve hangi ülkelerde satılıyor hiç düşündünüzmü? Hadi eskiden Çin malı ucuz deniyordu ama şimdi allayıp pullayıp satılan Çinli motorların fiyatları Motor gacimlerine göre 10.000 tl yi bulmakta. Mondial Z-One 180 diye bir modeli 4350 tl ye satmakta. Kadırga diye bir marka ( Nasıl bir marka ismiyse hala anlam veremiyorum) 250 cc lik bir QM 250T diye bir Scooterı 9350 tl ye satmakta.

Kendi motosikletim için bir parça sormak için gittiğim Mondial servisinde gördüğüm durum içler acısıydı. Sıfır motorlarda arıza üstüne arıza, müşteri memnuniyeti sıfır, bisikletçiden dönme Motosiklet tamircileri ve artık tamir etmekten bıkmış servis ustaları.

Peki hala neden Çin malı? Aynı fiyatlara bilindik markaların bu kadar alternatifi varken neden Çin malı satın alıyoruz. En önemlisi kendi güvenliğinizi, canınızı hiçmi düşünmüyorsunuz? İlk haftasında kol çıkaran, egzosu düşen, sabah çalışmayan, bir tarafını yaptırırken bir diğer taraftan patara veren hep bu motorlar değilmi?

Şimdi size 3000-4000 bandında satın alıp uzun yıllar güvenle ve keyifle kullanabileceğimiz tavsiyeler veriyorum. 4000 tl den sonra zaten bilinen YBR, APACHE VE CBF üçlüsünü herkes bildiği için 4000 tl nin altında tercih edilebilcek motosikletleri veriyorum.

Herkese kazasız keyifli sürüşler...

4000 tl ye kadar seçenekler:

Bajaj Booxer - 3000 tl http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-bajaj-dunyanin-en-gattar-motoru-4vites-sayesinde1lt-ile-65km-budaklar-173129568/detay
Honda CB 125 Ace - 3320 tl http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-sok-sok-sok-honda-enes-motorda-vade-farksiz-pesin-fiyatina-9-tak-170419725/detay
Bajaj Discover - 3850 tl http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-bajaj-bajaj-discover-125st-163918072/detay
Hero Glamour - 3795 http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-hero-hero-glamour-125cc-1-lt-ile-80-km-ekonomik-saglam-173382152/detay


Bunların dışında da yarı otomatikler:

Yamaha Crypton 110 - 3380 tl http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-yamaha-crypton-t110c-2014-beyaz-stoklarimizda-hemen-teslim-173445549/detay
Honda Wing GO 100 - 3750 tl http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-balikesir-honda-mnr-den-celik-jant-disk-frenli-wing-go-165493418/detay
TVS neo X3i - 3600 tl http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-tvs-tvs-neo-x3i-magazamizda-supriz-hediyelerle-sizleri-bekliyor-170499265/detay

Kadırga motor trabzon arsin bölgesinde üretim yapıyor, isminin nerden geldiği ise trabzon-gümüşhane arasında kalan yüksek rakımlı kadırga yaylası var ordan gelme sanırsam, fikrime gelirsem
1) boyum 1,63 motora oturdum ayaklarımın burnu yere değiyor eledim, banada hitap etmiyor.
2) tarzım dışı köylü tipi,rahatlığına bir şey demiyorum.
3) denemedim bakmak lazım forum başlığında ufak tefek bilgi kirliliği var şimdilik kalsın ilerde belki,
4) hero henüz tam olarak oturmadı alanda yok satan da yok
ne düşünüyorsanız derseniz doğrudur servisler berbat, bazı çin motorların döküldüğü doğru ama bu 2010 dan sonra çıkanlar biraz daha kaliteli, sizde baxer kullanıcısı olarak forum başlığını takip ediyorum ufak tefek sorunlar elbette olucaktır mesela on jant problemi olduğuda bilinmektedir.Tespit edildi ama değişen bir şey olmadı dimi.
İyi bir işe sahipsiniz sanırsam (forumda okumuştum) baxer alma amacınızı düşünürseniz insanları neden bu motorları almak istediğini anlamanız gerek, kendimden örnek verim yazdığım gibi boyum 1,63, barkın beyde her defasında söylüyor motor sürmede boyun teşkil etmediğini ama ben mi motoru sürücem yoksa motor mu beni yerde sürüklicek, tabiki boyuma göre keseme göre tarzıma göre motor alıcam, zevkime göre alıcam. motora binemicem zevkime uymicak kaliteli diye motor alıcam, ata sözü der ki benim sokağa atılacak param yok kusura bakmayın benim tarzım değil. belki uzun zamandır motor kullanıyorsunuz bende 2010 yılından beri motor kullanıyorum mondial mct250, asya elegant 150, şu anda da mondial drift kullanıyorum allaha çok şükür hiçbirinden bir memnuniyetsizliğim olmadı, mct250 ile istanbul-trabzon, trabzon-istanbul yaptım ne bir şişme ne bir parça düşmesi yaşamadım tıkır tıkır gittim tıkır tıkır geldim, her motorda kötü çıkacak diye bir şey yoktur. ybr-cbf direkt devre dışı bırakıyorum tvs tipi hoş güzel kaliteli ama alt yapı biraz daha gelişmeli, şu anda iki motor düşünüyorum biri sizin dediğiniz gibi 180 Z one diğeri ise bajaj pulsar ikisinide denemedim üzerlerine oturup kullanıp kullanamayacağıma bakmam lazım uygun olmazsa drifte devam edeceğim. Sakın bu yazdıklarımı karşı fikir gibi algılamayın bende sizin gibi bir kullanıcıyım, yazdıklarımda size karşı kırıcı kelimem olduysa özür dilerim. Her zaman tüm motorcu camiamızın yoluda farıda açık olsun. Tekeriniz düz bassın.

Mertcan39
30 Temmuz 2014, 09:41
Kadırga motor trabzon arsin bölgesinde üretim yapıyor, isminin nerden geldiği ise trabzon-gümüşhane arasında kalan yüksek rakımlı kadırga yaylası var ordan gelme sanırsam, fikrime gelirsem
1) boyum 1,63 motora oturdum ayaklarımın burnu yere değiyor eledim, banada hitap etmiyor.
2) tarzım dışı köylü tipi,rahatlığına bir şey demiyorum.
3) denemedim bakmak lazım forum başlığında ufak tefek bilgi kirliliği var şimdilik kalsın ilerde belki,
4) hero henüz tam olarak oturmadı alanda yok satan da yok
ne düşünüyorsanız derseniz doğrudur servisler berbat, bazı çin motorların döküldüğü doğru ama bu 2010 dan sonra çıkanlar biraz daha kaliteli, sizde baxer kullanıcısı olarak forum başlığını takip ediyorum ufak tefek sorunlar elbette olucaktır mesela on jant problemi olduğuda bilinmektedir.Tespit edildi ama değişen bir şey olmadı dimi.
İyi bir işe sahipsiniz sanırsam (forumda okumuştum) baxer alma amacınızı düşünürseniz insanları neden bu motorları almak istediğini anlamanız gerek, kendimden örnek verim yazdığım gibi boyum 1,63, barkın beyde her defasında söylüyor motor sürmede boyun teşkil etmediğini ama ben mi motoru sürücem yoksa motor mu beni yerde sürüklicek, tabiki boyuma göre keseme göre tarzıma göre motor alıcam, zevkime göre alıcam. motora binemicem zevkime uymicak kaliteli diye motor alıcam, ata sözü der ki benim sokağa atılacak param yok kusura bakmayın benim tarzım değil. belki uzun zamandır motor kullanıyorsunuz bende 2010 yılından beri motor kullanıyorum mondial mct250, asya elegant 150, şu anda da mondial drift kullanıyorum allaha çok şükür hiçbirinden bir memnuniyetsizliğim olmadı, mct250 ile istanbul-trabzon, trabzon-istanbul yaptım ne bir şişme ne bir parça düşmesi yaşamadım tıkır tıkır gittim tıkır tıkır geldim, her motorda kötü çıkacak diye bir şey yoktur. ybr-cbf direkt devre dışı bırakıyorum tvs tipi hoş güzel kaliteli ama alt yapı biraz daha gelişmeli, şu anda iki motor düşünüyorum biri sizin dediğiniz gibi 180 Z one diğeri ise bajaj pulsar ikisinide denemedim üzerlerine oturup kullanıp kullanamayacağıma bakmam lazım uygun olmazsa drifte devam edeceğim. Sakın bu yazdıklarımı karşı fikir gibi algılamayın bende sizin gibi bir kullanıcıyım, yazdıklarımda size karşı kırıcı kelimem olduysa özür dilerim. Her zaman tüm motorcu camiamızın yoluda farıda açık olsun. Tekeriniz düz bassın.

kdliner e katılıyorum çinliler dağılıyor demişssiniz ve apaçiler alıyor demişssiniz sorunda bu adam marşa basar basmaz ön kaldırarak yerinden kalkıyor nerde bi kız görse hemen tek teker motor daha soğuk ısınması için devir kestiyor yağına zincirine bakıyorsun değiştireli 1 yıl olmuş zincir paslı küfü afedersinizde cbf 150 de senede bir yağ değiştirmeye kalksalar halleri duman zaten yağ yakıyor :) ondan sonra çinli motor kötü oluyor Drifti alalı 14 ay oldu 22 bin kmde kırklareli keşan arası gidip geliyorum yollar çok bozuk baraj yoluna filan giriyorum arada motor beni üstünden atıcak kadar zıplıyorum ne bir amortisörü patladı nede bir civatası düştü yanıma tek bir anahtar bile almadan çıkıyorum çünküü bindiğim motora güveniyorum yağını deiştir zincirine bak o seni götürür

Felis Leo
30 Temmuz 2014, 10:36
Çok yanlış bir konu açılmış öncelikle, Çin de her tür kalitede makine malzeme ve motor üretiliyor, her türlü teknolojiye sahip bir ülke. Bence son zamanlarda Çin malı çok güzel motosikletler ülkemize gelmeye başladı, benim en beğendiklerim ve kullanıcılıları tarafından olumlu yorumlar olan,
Drift
180 Z one (en şekilli çinli)
mct 250
ayrıca ülkemizde yaygınlaşan hintlilerin içinde en çok ilgimi çeken Hero Thriller oldu.

Zuzuuw
30 Temmuz 2014, 15:54
Başyan aşağı ön yargı ve körlük kokan bir yazı olmuş.

12 bim KM'deki çin malı motorumla bir tek sefer dahi yolda kalmadım. 2 kere 1000 km tek günde, 2 kere 850 km tek günde ve 2500 km lik 2 tane turum oldu. Bu sabah 2550 km'lik yeni bir turdan döndüm.

Sadece Drift modeli bu listedeki tüm motorlardan daha kullanışlıdır.

Elektrik tertibatında sıkıntı olan bir Honda CB 125 kırmızı ışıkta stop ettiğinde ayak marşı olmadan nasıl çalışacak ?

Marş rolesi yandığında yada başka bir yeri arızalandığında küçük yerlerde, yol üstünde nasıl parça tedarik edeceksin?

Ama mondialin tüm elektronik aksamları birbirine uyar.

Cebinizdeki cep telefonundan, elinizdeki laptopa hastanedeki MR cihazına kadar herşey çinden geliyor. Bu at gözlüklerini çıkarıp daha faydalı ve mantıklı işlerle uğraşalım.

biyeybaraküs
30 Temmuz 2014, 16:28
bu forumun tahminim yüzde 80 i çin malı motora biniyordur tahminim parçaları bakkalda bile satılıyor fiyatları o kadar komikki inanamazsın bakımı yapıldığı zaman yolda kalmazsın kolay kolay çoğunun bakımını cg serileri ve cuplarda çinlileri her zaman tek geçerim

twona
30 Temmuz 2014, 16:45
Toplum olarak ne kadar tahammülsüz olduğumuzu buradaki saldırgan cevaplardanda çok rahat görüyoruz. Ülkemizdeki bir çok gerçeği göremeyen vatandaşın bu Çin malı motosiklet konusundada ne kadar bilinçsiz ve kör olduğunu şu cevapları okuduktan sonra daha iyi anladım. Mondial gibi bir markanın ne olduğu belli olmayan, Türkiyeden başka bir ülkede satılıp satılmadığı bile muamma olan Dfift modelinin Honda, Yamaha ve Hintli dev motosiklet üreticilerinin motorlarından daha iyi, daha kullanışlı olduğunu düşünen bir vatandaşa birşey anlatmak mümkün olmayacaktır.

Hala çin malı ile Çinde montajlanan ürünlerin farkını anlayamayan arkadaşlarada selam olsun. Toyata bir aracın Türkiyedeki fabrikasında araçlarının montajını yapması demek Toyatanın Türk malı olduğuna gelmediği gibi, Sony marka bir cep telefonunun Çinde kurulan bir Sony fabrikasında üretilmesinden dolayı Çin malı olmadığını hala anlayamıyoruz.

Bu topic motosiklete yeni başlayan, şu kadar param var ne alayım diyen kullanıcılar için açılmıştır. Burada Drift diye satılan çok övdüğünüz motorun akibetini 3-4 sene sonra daha iyi göreceğiz. Beğenmediğiniz Yamha Cryptonlar bile 10 sene sonra neredeyse sıfır fiyatına satılırken siz heryeri dökülmüş Driftinizi bayiye takas etmek için gittiğinzde 500 tl versede satsam diye bayiye yalvarır durumda olacaksınız. Bunları gördük, yaşadık. Adam 2 sene önce aldığı Çinli motoru verip YBR almak istediğinde bayi adamın motorunu 500 tl ye bile saymadı gözümün önünde. Benim ne demek istediğimi 3-5 yıl sonra daha iyi anlarsınız. Bakalım kim at gözklükleriyle bakıyor olaylara tekrar konuşuruz.

y.akan
30 Temmuz 2014, 18:09
4000 tl ye kadar seçenekler:

Bajaj Booxer - 3000 tl http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...73129568/detay
Honda CB 125 Ace - 3320 tl http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...70419725/detay
Bajaj Discover - 3850 tl http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...63918072/detay
Hero Glamour - 3795 http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...73382152/detay


Bunların dışında da yarı otomatikler:

Yamaha Crypton 110 - 3380 tl http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...73445549/detay
Honda Wing GO 100 - 3750 tl http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...65493418/detay
TVS neo X3i - 3600 tl http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...70499265/detay



İşte bunlar, hep Afrika'da satılan motorlar.

Yalnız Yamaha Crypton 110 cidden güzel motor.

yiwotxxx
30 Temmuz 2014, 19:12
Abi iyi haklısın ama benim gibi yeni başlayacaklar için çin malı motorların daha uygun olduğunu düşünüyorum. Yani 6-7 bin lira verip iyi bi scooter alsam emin ol 1. yılını doldurmadan perte çıkarırım onu. Kim bilir kaç kere düşerim. O yüzden ilk motorumun 2.el ucuz bir motosiklet olması daha iyi.

Mertcan39
30 Temmuz 2014, 19:52
Toplum olarak ne kadar tahammülsüz olduğumuzu buradaki saldırgan cevaplardanda çok rahat görüyoruz. Ülkemizdeki bir çok gerçeği göremeyen vatandaşın bu Çin malı motosiklet konusundada ne kadar bilinçsiz ve kör olduğunu şu cevapları okuduktan sonra daha iyi anladım. Mondial gibi bir markanın ne olduğu belli olmayan, Türkiyeden başka bir ülkede satılıp satılmadığı bile muamma olan Dfift modelinin Honda, Yamaha ve Hintli dev motosiklet üreticilerinin motorlarından daha iyi, daha kullanışlı olduğunu düşünen bir vatandaşa birşey anlatmak mümkün olmayacaktır.

Hala çin malı ile Çinde montajlanan ürünlerin farkını anlayamayan arkadaşlarada selam olsun. Toyata bir aracın Türkiyedeki fabrikasında araçlarının montajını yapması demek Toyatanın Türk malı olduğuna gelmediği gibi, Sony marka bir cep telefonunun Çinde kurulan bir Sony fabrikasında üretilmesinden dolayı Çin malı olmadığını hala anlayamıyoruz.

Bu topic motosiklete yeni başlayan, şu kadar param var ne alayım diyen kullanıcılar için açılmıştır. Burada Drift diye satılan çok övdüğünüz motorun akibetini 3-4 sene sonra daha iyi göreceğiz. Beğenmediğiniz Yamha Cryptonlar bile 10 sene sonra neredeyse sıfır fiyatına satılırken siz heryeri dökülmüş Driftinizi bayiye takas etmek için gittiğinzde 500 tl versede satsam diye bayiye yalvarır durumda olacaksınız. Bunları gördük, yaşadık. Adam 2 sene önce aldığı Çinli motoru verip YBR almak istediğinde bayi adamın motorunu 500 tl ye bile saymadı gözümün önünde. Benim ne demek istediğimi 3-5 yıl sonra daha iyi anlarsınız. Bakalım kim at gözklükleriyle bakıyor olaylara tekrar konuşuruz.

3-4 gün önce bir konu açılmıştı bir arkadaş 10 senedir sorunsuz bindiği çinli cub ı kötülemek için yazmadım bakımı yapılıyorsa gider vardı anlayın artık çinli ucuz olduğu için apaçiler tercih ediyor daha marşa basar basmaz devir kestirirsen yada ön kaldırırsan motor krank ta keser başka şeylerde olur adama diyorum zincirini yağla o gider diyor ve gidiyor kötülediğin mondial markası bile yağ yakmayan motorlar yapabilirken honda cbf neden hala yağ yakıyor söylermisiniz honda hayat onda ya yağına bakmadan gezebiliyorlarmı acaba onuda merak ediyorum ben yağını zamanında değiştiriyorum bakımını kendim yapıyorum Allaha şükür yolda daha kalmadım

kdiner
30 Temmuz 2014, 20:49
Toplum olarak ne kadar tahammülsüz olduğumuzu buradaki saldırgan cevaplardanda çok rahat görüyoruz. Ülkemizdeki bir çok gerçeği göremeyen vatandaşın bu Çin malı motosiklet konusundada ne kadar bilinçsiz ve kör olduğunu şu cevapları okuduktan sonra daha iyi anladım. Mondial gibi bir markanın ne olduğu belli olmayan, Türkiyeden başka bir ülkede satılıp satılmadığı bile muamma olan Dfift modelinin Honda, Yamaha ve Hintli dev motosiklet üreticilerinin motorlarından daha iyi, daha kullanışlı olduğunu düşünen bir vatandaşa birşey anlatmak mümkün olmayacaktır.

Hala çin malı ile Çinde montajlanan ürünlerin farkını anlayamayan arkadaşlarada selam olsun. Toyata bir aracın Türkiyedeki fabrikasında araçlarının montajını yapması demek Toyatanın Türk malı olduğuna gelmediği gibi, Sony marka bir cep telefonunun Çinde kurulan bir Sony fabrikasında üretilmesinden dolayı Çin malı olmadığını hala anlayamıyoruz.

Bu topic motosiklete yeni başlayan, şu kadar param var ne alayım diyen kullanıcılar için açılmıştır. Burada Drift diye satılan çok övdüğünüz motorun akibetini 3-4 sene sonra daha iyi göreceğiz. Beğenmediğiniz Yamha Cryptonlar bile 10 sene sonra neredeyse sıfır fiyatına satılırken siz heryeri dökülmüş Driftinizi bayiye takas etmek için gittiğinzde 500 tl versede satsam diye bayiye yalvarır durumda olacaksınız. Bunları gördük, yaşadık. Adam 2 sene önce aldığı Çinli motoru verip YBR almak istediğinde bayi adamın motorunu 500 tl ye bile saymadı gözümün önünde. Benim ne demek istediğimi 3-5 yıl sonra daha iyi anlarsınız. Bakalım kim at gözklükleriyle bakıyor olaylara tekrar konuşuruz.

Tamam siz haklısınız buda sizin övdüğünüz motor fiyatları insanlarımız enayi malum biliyorsunuz, beyinleri basmıyor, göbeğini kaşıyan insanlarız biz. Sadece size hint mali olan tvs ve bajaj motorlarını bir honda, yamaha sahibi insanlara sorun fikirleri nedir tvs-bajaj mı alim yoksa honda-yamahamı diye.
pulsar fiyatları

1500 km de takaslı 2014 1.500 Mavi
8.000 TL
24 Temmuz
2014 İstanbul
Full Dolu 500 Km Pulsar 200 NS 2014 500 Mavi
8.000 TL
24 Temmuz
2014 İstanbul
soze gerek yok Haritalı İlan 2014 1.300 Mavi
8.150 TL
21 Temmuz
2014 Adana
Memurdan sıfır pulsar 2014 418 Çift Renk
8.500 TL
11 Temmuz
2014 Ankara
acil satılık pulsar 200ns Haritalı İlan 2014 2.500 Kırmızı
8.500 TL
07 Temmuz
2014 İstanbul
600 KMDE İLK BAKIMINA GİRMİŞ TEMİZ SIFIR AYARINDA-TAKASLI 2014 600 Çift Renk
9.000 TL
03 Haziran
2014 Bursa
buda bajaj discover fiyatı ikinci el sizde olsanız bu fiyata gidip honda-yamaha alacağınıza bu motoru alacağınıza %100 emin inşallah yanılmıyorumdur. Birde 1litre benzin ile 75km gidiyor diyorlar, 60km hızla bende yürüsem hiç benzin harcamam bunuda biliyorsunuz dimi.

Buda dizcoveri fiyatı

Sahibinden Sıfır Masrafsız Full+Full 2014 4.500 Çift Renk
6.000 TL
19 Temmuz
2014 Aydın

Cin mallarından bir nebze kaliteli ama bukadarda ön yargılı olmayın. herkez kendi düşüncesine göre motor alıyor sizin fikrinizee göre değil, doğru bazen bakıyorsunuz forumda birden çok başlık açılmış şunumu alsam bunu mu alsam diye bende kızmıyor değilim. Cebinizde 5000 tl niz var 15000tl lik araçlara bakıyorsunuz. Arkadaşta honda ace var iki kişi gücü yetmiyor diyor o yüzden kesesine göre honda cbf 150 almayı düşünüyor, pulsar al diyorum ama para yetmiyor üzerine cebinizden para verip almasını sağlayabilirmisiniz arkadaşın, twona. bakın ramazan bayramındayız bir sevap işlerseniz bol bol dua alırsınız tşk ederim.

chcts1
30 Temmuz 2014, 20:57
bu tartışmalar bence boşuna. Çin deli gibi motosiklet üretiyor. Üretim varsa tüketim de olacak. İstediğiniz kadar almıyorum deyin yine bazıları satacak bazıları da alacak. Fakat hintli motorlar daha kaliteli gibi duruyor gerçekten tayvan ve Kore üretim motorlar da alternatif olabilir

Darkcity2000
30 Temmuz 2014, 21:07
Aslinda cinli motorlar sayesinde insanlar dusuk butce ile motora binmeye basladi, bu gormezden gelinemez..

Yurdukoru
30 Temmuz 2014, 21:21
Çekmeyi becerebilirsem ilerki günlerde şuraya bir fotoğraf koyacağım, tartışmayı bitiren son nokta olacak.

Bulunduğum ilçede trafikten çekilen motosikletlerin olduğu bir yer var, abartmıyorum futbol sahası büyüklüğünde bir yer ve yine abartısız bir 10 binin üzerinde ceset var!

Dikkatlice baktım resmen çin çöplüğü, tek tük marka motorlar var ama oranı % 1 bile değil. Bu da mı tesadüftür? Herkes mi tek teker ramçoluk yaptı?

Çin malı ile kalite birbirine zıt iki olgu. Doğanın kanununa aykırı. :)

Tİme_shİft42
30 Temmuz 2014, 21:34
Cbf ye o paralar bence verilmez yokuşlarda bayırlarda bayılırsın sıfır japon almakla iş bitmiyor bence cbf düşünenler 2 el pulsar almalı 2 el almam dersen git bi yakından bak fikrin değişir belki Şu an kullandığım motoru satıp Ybr Cbf Discoveryeyi dönüpde bakmam satıyorsan daha iyisini al drift satılıpda Cbf alan adama gülerim :) Uzun vadeli ise Cbf alınır ama fiyatı ortada pulsar gibi bir seçenek varken Sıfır Cbf ye para verilmez kalitelidir Hondadır ama gücüde bellidir .

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:28 ----------


Çekmeyi becerebilirsem ilerki günlerde şuraya bir fotoğraf koyacağım, tartışmayı bitiren son nokta olacak.

Bulunduğum ilçede trafikten çekilen motosikletlerin olduğu bir yer var, abartmıyorum futbol sahası büyüklüğünde bir yer ve yine abartısız bir 10 binin üzerinde ceset var!

Dikkatlice baktım resmen çin çöplüğü, tek tük marka motorlar var ama oranı % 1 bile değil. Bu da mı tesadüftür? Herkes mi tek teker ramçoluk yaptı?

Çin malı ile kalite birbirine zıt iki olgu. Doğanın kanununa aykırı. :)

10 senelik Titanlarıda biliyoruz çekebilirsen onlarıda çek ayakda duranların şasesine plastiğine sağına solunada iyi bak temiz olanlarada bir sor değişmedik hangi parçası kalmış

Zuzuuw
30 Temmuz 2014, 21:38
Toplum olarak ne kadar tahammülsüz olduğumuzu buradaki saldırgan cevaplardanda çok rahat görüyoruz. Ülkemizdeki bir çok gerçeği göremeyen vatandaşın bu Çin malı motosiklet konusundada ne kadar bilinçsiz ve kör olduğunu şu cevapları okuduktan sonra daha iyi anladım. Mondial gibi bir markanın ne olduğu belli olmayan, Türkiyeden başka bir ülkede satılıp satılmadığı bile muamma olan Dfift modelinin Honda, Yamaha ve Hintli dev motosiklet üreticilerinin motorlarından daha iyi, daha kullanışlı olduğunu düşünen bir vatandaşa birşey anlatmak mümkün olmayacaktır.

Hala çin malı ile Çinde montajlanan ürünlerin farkını anlayamayan arkadaşlarada selam olsun. Toyata bir aracın Türkiyedeki fabrikasında araçlarının montajını yapması demek Toyatanın Türk malı olduğuna gelmediği gibi, Sony marka bir cep telefonunun Çinde kurulan bir Sony fabrikasında üretilmesinden dolayı Çin malı olmadığını hala anlayamıyoruz.

Bu topic motosiklete yeni başlayan, şu kadar param var ne alayım diyen kullanıcılar için açılmıştır. Burada Drift diye satılan çok övdüğünüz motorun akibetini 3-4 sene sonra daha iyi göreceğiz. Beğenmediğiniz Yamha Cryptonlar bile 10 sene sonra neredeyse sıfır fiyatına satılırken siz heryeri dökülmüş Driftinizi bayiye takas etmek için gittiğinzde 500 tl versede satsam diye bayiye yalvarır durumda olacaksınız. Bunları gördük, yaşadık. Adam 2 sene önce aldığı Çinli motoru verip YBR almak istediğinde bayi adamın motorunu 500 tl ye bile saymadı gözümün önünde. Benim ne demek istediğimi 3-5 yıl sonra daha iyi anlarsınız. Bakalım kim at gözklükleriyle bakıyor olaylara tekrar konuşuruz.

Sen önce üslup öğren, saldırmak hayvanlara mahsustur.

Bilgi sahibi olmadan 2 dakikada fikir sahibi olmuş insanlar her şeyi çok iyi biliyorlar maaşallah.

Örneklerinde salladığın Drift modeli Arjantin, Rusya ve İngiltere'nin içinde bulunduğu onlarca ülkede satılan bir motor. Hele z-180 one dediğin motor'a Piaggio etiketini yapıştırıp İtalya'da aygır diye satıyorlar.

Bunları 3 bin lira verip Hint malı motor aldıktan sonra değil, öncesinde bileceksin. Senin çin malı dediğin Mondial Yuki ve Asya gibi markaları toplu iğnenin ucu kadar şu piyasayı süzecek bilgi birikimine sahip bir insan ZongShen, Haojiang diye adlandırırdı.

Senin gibi ukalalık ve küstahlık yapmaktansa bak sana bu motorların üretildikleri fabrika isimlerini yazayım;

Drift - Haojiang - HJ-128-8B Panther adı altında

Amerika Ticaret Fonu tarafından AAA notu almış,
ISO 9001 kalite sertifikasına sahip,
CE ve EEC (Avrupa) sertifikalarına sahip
Yılda 2,5 milyon adet Motor üreten bir firma.

Sen eğer Haojiang motoru bilmiyorsan, bu firmayı bilipte ürettiği motoru alan benim gibi insanlara söz söyleme hakkına sahip değilsin.

2. büyük cehaletin ise yine üzerinde Mondial yazan z-150 ve z-180 denilen motosikletler dünyada 40'dan fazla ülkede satılıyor. Üreticisi Zongshen'dir. Zongshen Haojiand ve Lifan'dan bile büyük bir Çin motosiklet üreticisidir. Avrupalı motosiklet üreticilerine motor bloğu satar.

Yani senin Mondial sandığın motorlar bilen adam için Dünya pazarına oynayan firmalar tarafından üretilmiştir.

Senin önyargılar ile yazdığın yazılardan ziyade ben benim Drift'in CB 125'ten daha kullanışlı olduğunu iddia etmiyorum, gözüm kapalı söylüyorum.

Son 1,5 ayda 6000 km yaptım, dün gece 800 km yol geldim sabaha kadar. Öyle 50 km uzağa gidince gezi yazısı diye paylaşan birisi değilim. Vücüdunun avret mahallerinden sallayan bir insanın sözlerinden daha değerli ve kaideye alınırdır diye umuyorum. :cat:

Mertcan39
30 Temmuz 2014, 21:41
Çekmeyi becerebilirsem ilerki günlerde şuraya bir fotoğraf koyacağım, tartışmayı bitiren son nokta olacak.

Bulunduğum ilçede trafikten çekilen motosikletlerin olduğu bir yer var, abartmıyorum futbol sahası büyüklüğünde bir yer ve yine abartısız bir 10 binin üzerinde ceset var!

Dikkatlice baktım resmen çin çöplüğü, tek tük marka motorlar var ama oranı % 1 bile değil. Bu da mı tesadüftür? Herkes mi tek teker ramçoluk yaptı?

Çin malı ile kalite birbirine zıt iki olgu. Doğanın kanununa aykırı. :)

çok saçmalamışsınız kusura bakmayın trafikten çekilen diyorsunuz demekki kullanıcısı ya plakası yok ya ehliyeti yok durup dururken neden trafikten çeksinler hepsidemi hurdaya çıkarıldı lütfen saçmalamayın

Yurdukoru
30 Temmuz 2014, 21:56
çok saçmalamışsınız kusura bakmayın trafikten çekilen diyorsunuz demekki kullanıcısı ya plakası yok ya ehliyeti yok durup dururken neden trafikten çeksinler hepsidemi hurdaya çıkarıldı lütfen saçmalamayın

Saçmalayan sizsiniz. Neden hep çin malları hurdalıkta? Muayeneden geçemedikleri için olmasın? :)

Panther38
30 Temmuz 2014, 22:00
CB125E de güzel motor yalnız honda aceden memnun herhalde acaip çelişki bence sorunsuz makineydi eski motorumdu. aceden iyiydi

Mertcan39
30 Temmuz 2014, 22:35
Saçmalayan sizsiniz. Neden hep çin malları hurdalıkta? Muayeneden geçemedikleri için olmasın? :)

bence ucuz olduğu için apaçi kısmına hitap ediyor ve hor kullanmaktan dağılıyor olmasın :)

Zuzuuw
30 Temmuz 2014, 22:43
bence ucuz olduğu için apaçi kısmına hitap ediyor ve hor kullanmaktan dağılıyor olmasın :)

Çin malı motora ne kadar bakarsan bak, hepsinin sonu aynı nasıl olsa. kasisten geçince egzozu düşüyor.

http://galeri2.uludagsozluk.com/202/at-gozlugu_313548.jpg

ronnytechno
30 Temmuz 2014, 23:01
Cinden muzdarip bir adamin Honda Ace den baska alternatifi yok, cok zorda kalinirsa TVS olabilir..

Çok zorda kalınırsa TVS olabilir demişsinde CBF ile TVS ARASINDA 20tl fark var

KASPINARLI
31 Temmuz 2014, 01:00
Bizim toplumumuz her konuda uzman ve çok ön yargılı.Ambleme çok değer veren bir milletiz.33 yaşındayım ve gerek arabalar ve arabalar kadar olmasa da motorlar konusunda tecrübeliyim.Bir malı kötüleyebilmeniz için en az o malı yapan mühendis kadar bilgi sahibi olmalısınız ve detaylı inceleme yapmış olmalısınız veya o marka modelden uzun bir süre kullanmış olmanız lazım.5-10 km değişik marka motorlar kullanınca bilginin tavan yaptığı bir durum yok yani.Millet niye mi çin malı alıyor şunun için;
1)sırf önünde honda amblemi var diye sırf birazcık titreşimi az diye dünya kadar yağ yakan ve rampada 125 KT yi bile geçemeyen,ayak marşı bile olmayan CBF 150 ye 6000 TL gibi bir para vermemek için.
2)Bisikletten bozma ve çin üretimi olan YBR ye 5 bin TL vermemek için
3)Çin malını yapanlar da mühendis olduğu için.
4)Çin malı motorlardaki estetik Japonlarda olmadığı için.
5)Adam gibi kullanıldığı zaman çok güzel hizmet eden makineler olduğu için v.s diye uzar gider.
Yok piston kol çıkarmış,yok şase ikiye ayrılmış çamura batmış yan yatmış falan filan...Benim genç arkadaşım bayiden motoru aldıktan sonra çıkıp düzlüğe sıfır motorla hız denemesi yaparsa,motoru sıkıştırırsa piston kol da çıkarır bacak ta...Anlamıyorum yani kötülemekten bıkmadığınız çin malı motorlardan (125 kt) bende de vardı güneydoğunun en bozuk yollarında köye gidip geldim,karda yağmurda çamurda ne birgün yolda kaldım,ne titreşimden motor ikiye ayrıldı ne de sağı solu bozuldu.Gayet güzel salına salına okula gider gelirdim hergün.En soğukta bile tek marş çalışırdı.sıfır aldım 4000 kilometre bindim periyodik bakım haricinde para harcamadım.2300 tl ye almıştım acil para lazım oldu bir haftada 1500 TL ye geçen sene sattım.Peki şimdi 6000 TL ye CBF 150 alsanız 3-4 sene binseniz sizce 5500 TL ye satılırmı,bence kimse 3500 TL den fazla vermez,demek ki japon almak daha çok zarar ettiriyor.ALLAH aşkına altı üstü 150 cc motor be o kadar para verilmesi bence çok saçma,araba alınır o paraya.Ama bugün 2500-3000 TL arasına iyi bir sıfır çin motor alabiliyorsunuz,parçası ucuz bozulursa hapı yutarım diye aklınıza gelmiyor.Ha tamam çok kaliteli değiller Honda veya Yamaha ile aralarında kalite farkı var elbette ama iki kat da fiyat farkı var,eleştiri yaparken bunları göz ardı ediyorsunuz,bazı parçaları çok dandik mesela sinyaller,koltukları falan ama motorları canavar gibi.Lütfen bu kadar ön yargılı olmayalım.Honda iyi olabilir ama servis ve yedek parça konusunda milleti yeteri kadar sömürüyor.CBF 150 nin orijinal gösterge paneli 700-800 TL Çin malı bir motorun 50-60 TL.Sakın Honda'nın ki sağlam bozulmaz falan demeyin,kul yapısı şey illaki bozulur.Göstergeniz bozulsun 700 TL verin alın bakalım daha japonu savunuyormusunuz.Ben KT 125'i köy yollarında dik rampalarda sıkıştırmama rağmen yağ değişim zamanında en ufak yağ eksilttiğini görmedim.Şu anda motor alacak olsam yine gider Çin malı alırım.Mesela Mondial MR Vulture veya Drift çok estetik,2.el piyasası iyi yakıtları iyi performansları iyi ve fiyatları 3000-3300 TL yani CBF 150 nin neredeyse yarı fiyatı,sorarım şimdi 5800 TL ye sıfır CBF almanın veya 20-30 bin kilometredeki ikinci el YBR veya CBF ye 3-3,5 bin TL vermenin bir mantığı varmı ? Mondial servisi bakıma 50 TL alıyorsa Honda servisi 100 TL alır,Mondial'in X parçası 30 TL ise Honda'nın ki 200 TL.Ne kadar ekmek o kadar köfte.Bu forumda sürekli bir CBF-YBR tavsiye etme hastalığı var,adam konu açıyor Kanuni Tiger alacam nasıldır diye,birisi çıkıp "o yaramaz YBR al" diyor ALLAH aşkına YBR ile Tiger'ın hiç benzer yönü varmı :) ve forumdaki motor tavsiye konularının %90'ı bu muhabbet etrafında dönüyor,sanki dünyada CBF ile YBR den başka motor yok ve çin malı motor sahipleri yatağını yorganını sanayiye taşımış ustaların dükkanının önünde yatıyor..Lütfen şu ön yargıları bırakalım artık ve eleştiri yapacaksak ta fiyat performans olarak yapalım.

Zuzuuw
31 Temmuz 2014, 01:21
Bizim toplumumuz her konuda uzman ve çok ön yargılı.Ambleme çok değer veren bir milletiz.33 yaşındayım ve gerek arabalar ve arabalar kadar olmasa da motorlar konusunda tecrübeliyim.Bir malı kötüleyebilmeniz için en az o malı yapan mühendis kadar bilgi sahibi olmalısınız ve detaylı inceleme yapmış olmalısınız veya o marka modelden uzun bir süre kullanmış olmanız lazım.5-10 km değişik marka motorlar kullanınca bilginin tavan yaptığı bir durum yok yani.Millet niye mi çin malı alıyor şunun için;
1)sırf önünde honda amblemi var diye sırf birazcık titreşimi az diye dünya kadar yağ yakan ve rampada 125 KT yi bile geçemeyen,ayak marşı bile olmayan CBF 150 ye 6000 TL gibi bir para vermemek için.
2)Bisikletten bozma ve çin üretimi olan YBR ye 5 bin TL vermemek için
3)Çin malını yapanlar da mühendis olduğu için.
4)Çin malı motorlardaki estetik Japonlarda olmadığı için.
5)Adam gibi kullanıldığı zaman çok güzel hizmet eden makineler olduğu için v.s diye uzar gider.
Yok piston kol çıkarmış,yok şase ikiye ayrılmış çamura batmış yan yatmış falan filan...Benim genç arkadaşım bayiden motoru aldıktan sonra çıkıp düzlüğe sıfır motorla hız denemesi yaparsa,motoru sıkıştırırsa piston kol da çıkarır bacak ta...Anlamıyorum yani kötülemekten bıkmadığınız çin malı motorlardan (125 kt) bende de vardı güneydoğunun en bozuk yollarında köye gidip geldim,karda yağmurda çamurda ne birgün yolda kaldım,ne titreşimden motor ikiye ayrıldı ne de sağı solu bozuldu.Gayet güzel salına salına okula gider gelirdim hergün.En soğukta bile tek marş çalışırdı.sıfır aldım 4000 kilometre bindim periyodik bakım haricinde para harcamadım.2300 tl ye almıştım acil para lazım oldu bir haftada 1500 TL ye geçen sene sattım.Peki şimdi 6000 TL ye CBF 150 alsanız 3-4 sene binseniz sizce 5500 TL ye satılırmı,bence kimse 3500 TL den fazla vermez,demek ki japon almak daha çok zarar ettiriyor.ALLAH aşkına altı üstü 150 cc motor be o kadar para verilmesi bence çok saçma,araba alınır o paraya.Ama bugün 2500-3000 TL arasına iyi bir sıfır çin motor alabiliyorsunuz,parçası ucuz bozulursa hapı yutarım diye aklınıza gelmiyor.Ha tamam çok kaliteli değiller Honda veya Yamaha ile aralarında kalite farkı var elbette ama iki kat da fiyat farkı var,eleştiri yaparken bunları göz ardı ediyorsunuz,bazı parçaları çok dandik mesela sinyaller,koltukları falan ama motorları canavar gibi.Lütfen bu kadar ön yargılı olmayalım.Honda iyi olabilir ama servis ve yedek parça konusunda milleti yeteri kadar sömürüyor.CBF 150 nin orijinal gösterge paneli 700-800 TL Çin malı bir motorun 50-60 TL.Sakın Honda'nın ki sağlam bozulmaz falan demeyin,kul yapısı şey illaki bozulur.Göstergeniz bozulsun 700 TL verin alın bakalım daha japonu savunuyormusunuz.Ben KT 125'i köy yollarında dik rampalarda sıkıştırmama rağmen yağ değişim zamanında en ufak yağ eksilttiğini görmedim.Şu anda motor alacak olsam yine gider Çin malı alırım.Mesela Mondial MR Vulture veya Drift çok estetik,2.el piyasası iyi yakıtları iyi performansları iyi ve fiyatları 3000-3300 TL yani CBF 150 nin neredeyse yarı fiyatı,sorarım şimdi 5800 TL ye sıfır CBF almanın veya 20-30 bin kilometredeki ikinci el YBR veya CBF ye 3-3,5 bin TL vermenin bir mantığı varmı ? Mondial servisi bakıma 50 TL alıyorsa Honda servisi 100 TL alır,Mondial'in X parçası 30 TL ise Honda'nın ki 200 TL.Ne kadar ekmek o kadar köfte.Bu forumda sürekli bir CBF-YBR tavsiye etme hastalığı var,adam konu açıyor Kanuni Tiger alacam nasıldır diye,birisi çıkıp "o yaramaz YBR al" diyor ALLAH aşkına YBR ile Tiger'ın hiç benzer yönü varmı :) ve forumdaki motor tavsiye konularının %90'ı bu muhabbet etrafında dönüyor,sanki dünyada CBF ile YBR den başka motor yok ve çin malı motor sahipleri yatağını yorganını sanayiye taşımış ustaların dükkanının önünde yatıyor..Lütfen şu ön yargıları bırakalım artık ve eleştiri yapacaksak ta fiyat performans olarak yapalım.

Ne yazmışssın be usta,

güzel noktalara değinmişsin gerçekten. Ayrıca 125 KT en az Vulture ve Drift kadar güçlü bir motora sahip.

Son olarak periyodik bakım için Mondial servisine gitmene gerek yok, yağın kralı 30-35 TL. Al kendin koy. 10 bin'e kadar 6 kere servise gitmen gerek. 6 * 50 = en az 300 TL. Zaten Mondial bir motorun pistonu "bacak" çıkarsa 300 TL masraf olmaz. Bunun için servislere boşuna para vermeyin.

KASPINARLI
31 Temmuz 2014, 01:26
Ne yazmışssın be usta,

güzel noktalara değinmişsin gerçekten. Ayrıca 125 KT en az Vulture ve Drift kadar güçlü bir motora sahip.

Son olarak periyodik bakım için Mondial servisine gitmene gerek yok, yağın kralı 30-35 TL. Al kendin koy. 10 bin'e kadar 6 kere servise gitmen gerek. 6 * 50 = en az 300 TL. Zaten Mondial bir motorun pistonu "bacak" çıkarsa 300 TL masraf olmaz. Bunun için servislere boşuna para vermeyin.

Aynen kardeşim doğru demişsin,mondiale her sene motor yaptırsan yine dokunmaz dediğin gibi 200-300 TL ye yapılıyor :)

maxiscooter
31 Temmuz 2014, 01:48
Çın malı motorlar ıle japon motorlar arasındaki fark şudur.

Japon(yada kaliteli işi ciddi yapan firma) bir sürü mühendis bulundurur ve büyük bir ekip bulundurur.Bu ekip büyük bir bütçe ile bir sürü denemelerle en optimum ayar için aylarını hatta belki yıllarını verirler. Burda iki kelimeyle yazılsada çok uzun,sıkıntılı bir süreçtir. Bu süreç sırasında testler vs yapılır. Gerekiyorsa motorda kullanıcak parçalar veya sistemler için patentler alınır, bunlara ciddi paralarda ödenir. Parçaların üretimi için kalıplar vs üretilir. Bunlar inanılmaz derecede pahalı olan işlemlerdir. Onca sıkıntılı süreç, büyük ekiplerin uzun süre çalışması sonucu üretime başlar,marka kalitesini yansıtacak kadar kaliteli malzemeler kullanılarak üretilir.Daha sonra bu ekip satış sıranda dahi araçların eksiklerini ve iyileştirmeleri için çalışır. Sen bunlara garanti kapsamında veya geri çağırmalarla optimum düzeye getirir.Bu marka büyük paralar harcayıp dünyanın her yerinde sana yakın olmaya çalışır. Belirli kalite standartı vardır.


Çın markasıda gelir. Böyle bir ekibi olmadan birkaç markadan motorları alır.Parçalarını ayırır.Her parçanın kalıbını çıkarır ve üretir.ar-ge gibi birşeye para harcamamıştır. Marka kalitesi olarak çok derdi yoktur.Motorları çeşitli ülkelere onların istediği markaları basarak gönderir. Kendi adı geçmediği içinde rahattır. Kalitede düşüktür. Bu bahsettiğim kalıp çıkarıp üretme olayını sanayide iyi ustalar tarafından da yapılacak şeylerdir. Çinde maliyet daha ucuz diye bu firmalar türemiştir. Bu yüzden 5te 1 fiyata parça satma imkanı vardır. Kopyala yapıştır modeliyle düşük kalitede üretilmiş bi motosiklet hiçbir zaman kaliteli markalar kadar kaliteli olamaz. Ayrıca çinden gelen motorların neredeyse tamamı 15-20 yıl öncesi honda nın kullandığı motorların kopyaları...sadece kalite farkı ile...

Şimdi hondada çinde üretiyor diyenler olacaktır. Üretildiği markanın kalitesi ile orda işçilik ve hammadde uygunluğu nedeni ile üretilmekte.yukarda bahsettiğim üretici ile pek benzerliği yoktur.

twona
31 Temmuz 2014, 02:21
Çin malı motosikletleri hala göklere çıkarıp efsane haline getiren insanlarla hiç birşey tartışmam ben. Şu ana kadar 20 tane motor satın aldım hiç biri Çin malı değildi, yani 3000 liralık Hint malı motor aldım diye bu konuyu açmadım daha öncede bu fiyatlarda birçok motor aldım.

Herkes istediği motoru almakta özgürdür ve benimki tecrübeli biri olarak sadece tavsiyedir. Herkese Çin malı motorlarıyla mutluluklar ama 2-3 sene sonra bana ukala diyen seviyesiz, hayvan gibi saldırgan ve en önemlisi tahammülsüz, bırak kendini kullandığı bir malı bile eleştiremeyen ve eleştirtmeyen insanlarla tekrar konuşuruz.

İnadına tekrar söylüyorum. Çin malı motosiklet alarak, canınızı ve paranızı çöpe atmayın. Gidin en azından 2. el rüştünü ispatlamış bir motor alın keyifle kullanın...

Zuzuuw
31 Temmuz 2014, 03:00
Çın malı motorlar ıle japon motorlar arasındaki fark şudur.

Japon(yada kaliteli işi ciddi yapan firma) bir sürü mühendis bulundurur ve büyük bir ekip bulundurur.Bu ekip büyük bir bütçe ile bir sürü denemelerle en optimum ayar için aylarını hatta belki yıllarını verirler. Burda iki kelimeyle yazılsada çok uzun,sıkıntılı bir süreçtir. Bu süreç sırasında testler vs yapılır. Gerekiyorsa motorda kullanıcak parçalar veya sistemler için patentler alınır, bunlara ciddi paralarda ödenir. Parçaların üretimi için kalıplar vs üretilir. Bunlar inanılmaz derecede pahalı olan işlemlerdir. Onca sıkıntılı süreç, büyük ekiplerin uzun süre çalışması sonucu üretime başlar,marka kalitesini yansıtacak kadar kaliteli malzemeler kullanılarak üretilir.Daha sonra bu ekip satış sıranda dahi araçların eksiklerini ve iyileştirmeleri için çalışır. Sen bunlara garanti kapsamında veya geri çağırmalarla optimum düzeye getirir.Bu marka büyük paralar harcayıp dünyanın her yerinde sana yakın olmaya çalışır. Belirli kalite standartı vardır.


Çın markasıda gelir. Böyle bir ekibi olmadan birkaç markadan motorları alır.Parçalarını ayırır.Her parçanın kalıbını çıkarır ve üretir.ar-ge gibi birşeye para harcamamıştır. Marka kalitesi olarak çok derdi yoktur.Motorları çeşitli ülkelere onların istediği markaları basarak gönderir. Kendi adı geçmediği içinde rahattır. Kalitede düşüktür. Bu bahsettiğim kalıp çıkarıp üretme olayını sanayide iyi ustalar tarafından da yapılacak şeylerdir. Çinde maliyet daha ucuz diye bu firmalar türemiştir. Bu yüzden 5te 1 fiyata parça satma imkanı vardır. Kopyala yapıştır modeliyle düşük kalitede üretilmiş bi motosiklet hiçbir zaman kaliteli markalar kadar kaliteli olamaz. Ayrıca çinden gelen motorların neredeyse tamamı 15-20 yıl öncesi honda nın kullandığı motorların kopyaları...sadece kalite farkı ile...

Şimdi hondada çinde üretiyor diyenler olacaktır. Üretildiği markanın kalitesi ile orda işçilik ve hammadde uygunluğu nedeni ile üretilmekte.yukarda bahsettiğim üretici ile pek benzerliği yoktur.

İlk paragraf doğru ancak 2. kısım kısmen yanlış.

Ezbere yaftalamak çok yanlış. Çin eğer isterse Alman'dan ve Japon'dan daha kalitelisini yapar ve bunu yapabilecek teknolojiye sahip bir ülke.

Mesela dünyada 5. jenerasyon olarak tabir edilen savaş jetini USA'den önce üretti ve halen aktif olarak kullanabilen tek ülkedir. Amerikda ise bu jetlerle ilgili çalışmasını sürdürmekte. F-35 denilen uçak bahsettiğim.

Çin para - çokomel mantığı ile çalışır. Sen ne kadar para verirsen sana o kadar paralık mal üretir. İsmi cismi belli olmayan motosiklet firmaları dediğiniz gibi alır CBF motorunu daha düşük malzeme kalitesi ile kopyalar ve herhangi bir teste tabi tutmadan piyasaya sürer. Ancak, Zongshen - Haojiang - Lifan - Thumpstar - Jincheng ( suzuki ile ortak band üretim yapar ) - Quingqi gibi çinli firmalar sizin söylediğinizin aksine gayet yeterli bir arge tesisine sahipler. Bu firmaların sitelerine girerseniz orada arge departmanında neler var, fabrika boyutu ve yıllık satış rakamlarını görürsünz. Zongshen'in fabrikasında 18 bin kişi çalışır. Yıllık 1 milyon adet hazır motosiklet satışı var.

Bu paraları oynayan, bu rakamları yakalamış firmalar sizin dediğiniz gibi dandik motor üreticisi olamazlar.

Amerika, Rusya, ingiltere, Avrupa ülkeleri gibi 40'tan fazla ülkede satış yapan firmalar bunlar.

Aynı motosiklet şasesi üzerine dilersen 4 farklı motor bloğu sunuyorlar. Honda hangi motorunda bu özelliği sunar? Bun yapamaz çünkü satamayacağından emin olmadığı motor bloğunu üretmez, ama bu firmalar milyonlarca blok üretir ve herhangi bir motora takıp satıyorlar.

Z-180 one denilen motorun 4 farklı motor seçeneği hem ingiltere'de hem Amerika'da satışta.

Drift'in ise 2 tane 125'lik 2 tane 150'lik motor bloğu var aynı firmaların sitesinde.

Çin malı motor alırken sadece firmanın orjinini araştırmak yeterli, mevzu bahis arge, mühendislik ve kalite sertifikalarının hepsi bu firmalarda da mevcut.

Medeniyet tarlasında yayılmamış bazı mahluklar Cenab-ı Hakk'ın rahmetine sığınarak işkembe-i Kübra'dan atabilirler, siz onlara aldırmayın. Onlar bilgi sahibi olmadan fikirlerini bir mıh gibi gömmüşlerdir beyin(!)lerine. Türkiye'den başka ülkede satıldığı meçhulmüş, 18 bin tane çinli sadece Türkiye'ye motor üretmek için çalışıyor zaten Zongshen fabrikasında.

maxiscooter
31 Temmuz 2014, 04:15
İlk paragraf doğru ancak 2. kısım kısmen yanlış.

Ezbere yaftalamak çok yanlış. Çin eğer isterse Alman'dan ve Japon'dan daha kalitelisini yapar ve bunu yapabilecek teknolojiye sahip bir ülke.

Mesela dünyada 5. jenerasyon olarak tabir edilen savaş jetini USA'den önce üretti ve halen aktif olarak kullanabilen tek ülkedir. Amerikda ise bu jetlerle ilgili çalışmasını sürdürmekte. F-35 denilen uçak bahsettiğim.

Çin para - çokomel mantığı ile çalışır. Sen ne kadar para verirsen sana o kadar paralık mal üretir. İsmi cismi belli olmayan motosiklet firmaları dediğiniz gibi alır CBF motorunu daha düşük malzeme kalitesi ile kopyalar ve herhangi bir teste tabi tutmadan piyasaya sürer. Ancak, Zongshen - Haojiang - Lifan - Thumpstar - Jincheng ( suzuki ile ortak band üretim yapar ) - Quingqi gibi çinli firmalar sizin söylediğinizin aksine gayet yeterli bir arge tesisine sahipler. Bu firmaların sitelerine girerseniz orada arge departmanında neler var, fabrika boyutu ve yıllık satış rakamlarını görürsünz. Zongshen'in fabrikasında 18 bin kişi çalışır. Yıllık 1 milyon adet hazır motosiklet satışı var.

Bu paraları oynayan, bu rakamları yakalamış firmalar sizin dediğiniz gibi dandik motor üreticisi olamazlar.

Amerika, Rusya, ingiltere, Avrupa ülkeleri gibi 40'tan fazla ülkede satış yapan firmalar bunlar.

Aynı motosiklet şasesi üzerine dilersen 4 farklı motor bloğu sunuyorlar. Honda hangi motorunda bu özelliği sunar? Bun yapamaz çünkü satamayacağından emin olmadığı motor bloğunu üretmez, ama bu firmalar milyonlarca blok üretir ve herhangi bir motora takıp satıyorlar.

Z-180 one denilen motorun 4 farklı motor seçeneği hem ingiltere'de hem Amerika'da satışta.

Drift'in ise 2 tane 125'lik 2 tane 150'lik motor bloğu var aynı firmaların sitesinde.

Çin malı motor alırken sadece firmanın orjinini araştırmak yeterli, mevzu bahis arge, mühendislik ve kalite sertifikalarının hepsi bu firmalarda da mevcut.

Medeniyet tarlasında yayılmamış bazı mahluklar Cenab-ı Hakk'ın rahmetine sığınarak işkembe-i Kübra'dan atabilirler, siz onlara aldırmayın. Onlar bilgi sahibi olmadan fikirlerini bir mıh gibi gömmüşlerdir beyin(!)lerine. Türkiye'den başka ülkede satıldığı meçhulmüş, 18 bin tane çinli sadece Türkiye'ye motor üretmek için çalışıyor zaten Zongshen fabrikasında.


Ben çin kaliteli ürün yapamaz demedim. Ayrıca o saydıklarının kat kat daha iyisini Türkiyede de yapabilirsin. Çini bu kadar gözünüzde büyütmenize gerek yok. Insanlar çok ucuza çalıştıkları için maliyetler bu kadar aşağıda. O yüzden herkes ürün yaptırıyor. Konu bu değil. Bahsettiğin firmalarıda biliyorum. Evet benim dediğimden farklı çalışıp gerçekten ürün üreten firmalar. Z-one modeli var evet. Mondial getirtiyor. Peki bu modelin kökeni neye dayanıyor? Piaggio grubun ürettirdiği bahsettiğim patent muhabbetleri yüzünden ufak tefek farklılıklarla z-one adını verip sattıkları motosiklet. Bu modelin başarılı olduğunu söyleniyor,ileride görürüz. Peki ama farkındamısınız. Bu ürün Derbi markasıyla ülkemizde 4800 tl gibi bir rakama saışına başlandı.Mondialse 150 cc olanını 4300 küsür tl ye satıyor. Birisinin arkasında dünyaca bilinen derbi markası -ki piaggio grup içinde- diğerinin markası mondial. garanti koşullarını hepimiz biliyoruz.Bunlar aynı kalitede ise arada 500 lira civarı fark var. Bunuda marka olarak bilinen garantiye bağlayabiliriz. Bundan çıkan sonuçta çinden gelen firmalarda bir motor yapıyorsa ve kalitesi bilinenler seviyesinde ise fiyatıda o seviyede oluyor. Demem o ki 2 bin tlye satılan motosiklet 6bin likten iyi olamaz.Aynı kalitede olursada zaten o 2 bin tl olmaz 5 olur 5.5 olur...

MD.Murat
31 Temmuz 2014, 05:50
kullanmadığım şey hakkında yorum yapmak istemem , ancak bir şey dikkatimi çekti.
sahibindende motor araştırırken ybr nin 2005-6-7 modellerinde bile ilk günkü kondisyonda motosikletler bulabiliyorken ,
aynı senelerin tvs ve çinlilere baktığımda hep dökük motorlar karşıma çıkardı.
bana biraz hızlı dökülüyormuş gibi geliyor.

kdiner
31 Temmuz 2014, 09:21
Çın malı motorlar ıle japon motorlar arasındaki fark şudur.

Japon(yada kaliteli işi ciddi yapan firma) bir sürü mühendis bulundurur ve büyük bir ekip bulundurur.Bu ekip büyük bir bütçe ile bir sürü denemelerle en optimum ayar için aylarını hatta belki yıllarını verirler. Burda iki kelimeyle yazılsada çok uzun,sıkıntılı bir süreçtir. Bu süreç sırasında testler vs yapılır. Gerekiyorsa motorda kullanıcak parçalar veya sistemler için patentler alınır, bunlara ciddi paralarda ödenir. Parçaların üretimi için kalıplar vs üretilir. Bunlar inanılmaz derecede pahalı olan işlemlerdir. Onca sıkıntılı süreç, büyük ekiplerin uzun süre çalışması sonucu üretime başlar,marka kalitesini yansıtacak kadar kaliteli malzemeler kullanılarak üretilir.Daha sonra bu ekip satış sıranda dahi araçların eksiklerini ve iyileştirmeleri için çalışır. Sen bunlara garanti kapsamında veya geri çağırmalarla optimum düzeye getirir.Bu marka büyük paralar harcayıp dünyanın her yerinde sana yakın olmaya çalışır. Belirli kalite standartı vardır.


Çın markasıda gelir. Böyle bir ekibi olmadan birkaç markadan motorları alır.Parçalarını ayırır.Her parçanın kalıbını çıkarır ve üretir.ar-ge gibi birşeye para harcamamıştır. Marka kalitesi olarak çok derdi yoktur.Motorları çeşitli ülkelere onların istediği markaları basarak gönderir. Kendi adı geçmediği içinde rahattır. Kalitede düşüktür. Bu bahsettiğim kalıp çıkarıp üretme olayını sanayide iyi ustalar tarafından da yapılacak şeylerdir. Çinde maliyet daha ucuz diye bu firmalar türemiştir. Bu yüzden 5te 1 fiyata parça satma imkanı vardır. Kopyala yapıştır modeliyle düşük kalitede üretilmiş bi motosiklet hiçbir zaman kaliteli markalar kadar kaliteli olamaz. Ayrıca çinden gelen motorların neredeyse tamamı 15-20 yıl öncesi honda nın kullandığı motorların kopyaları...sadece kalite farkı ile...

Şimdi hondada çinde üretiyor diyenler olacaktır. Üretildiği markanın kalitesi ile orda işçilik ve hammadde uygunluğu nedeni ile üretilmekte.yukarda bahsettiğim üretici ile pek benzerliği yoktur.

buyük yatırım yaparlar arge çalaışmaları vardır ama honda motora yağ yakma işlemini hala gideremediler nasıl bir çalışma arge işi ise anlamak mümkün değil onlar kaliteli motor üretsinler bizler de yağ yakan motoru almaya ve övmeye devam edelim sorun değil. ilk çıktığı günder beri bir çıvı bile çakılmayan cbf 150 ye devam edelim.

asde06
01 Ağustos 2014, 02:39
Bazı markalar vardır, marka değeri yüksektir, ikinci eli iyi diye peynir ekmek gibi satılır, satıcı ve alıcıyı üzmez, mesela, honda, yamaha, arabalar da ise ww gibi..Çin malı motorsikletler olmasa herhalde marka değeri yüksek olan honda, yamaha gibi markalar piyasada tekelleşir ve hem parça hem de alım satım fiyatlarını maksimize ederdi..Çin malı diye eğreti bakılan markalar sayesinde insanlar motora haddinden fazla para ödemeden binebiliyor..Benim Japon markası alabilecek kadar ekonomik durumum var, ancak; birincisi
-motora yeni başlayacağım, yaş 35
-Motorumu koyacak yerim yok
-ilk motorum olacak
Motorumu koyacak yer bulamadığımdan ve acemilik olduğundan ucuz yollu, çalındığında fazla üzmeyecek, parçası ucuz bir motorsiklet arıyorum..Honda ve Yamaha bana 2.000-3.000 TL'ye motor veriyorsa gider alırım tabi..Ama vermediğine göre gider Mondial alırım.
Ayrıca Mondial ufak tefek bir firma değil, Ege, Akdeniz gibi yerlerde Mondial çok yaygın.Mondial'in atıyorum 100.000 motoru piyasada ise bayilerin yoğun olması doğal değilmidir?Mondialin fiyatları uygun olduğuna göre 35 yaşındaki adamda alabiliyor 18 yaşındaki çocukta.Adam motoru motor olarak değilde eşşek gibi kullanıyor, sonra da Çinliye bir daha binmem vs..Motorum yok ancak forumlarda araştırma yapıyorum, YBr tavsiye etmeyeni dövüyorlarmış :) yav arkadaş, 3.000 TL'ye garantili sıfır motor almak varken neden aynı parayı garantisi olmayan 5-6 yaşındaki nasıl kullanıldığı belli olmayan Capon'a vereyim? Netice olarak Çin işi Japon işi bilmem ama Çin olmasa Japonlar piyasada takla attırır fiyatlara, onun için rekabeti körükleyin bence :D

zekeri sayin
21 Şubat 2015, 01:45
Cbf 150/ yamaha ybr 125/tvs apachi ve tum tvsler/hero thriller / bajaj 125 st

ozhanhrmann2
21 Şubat 2015, 01:51
Ybrrr :)))

furcanoco
21 Şubat 2015, 04:21
3200 liraya sifir bi kanuni vindy s almak varken bi kisi gidip 50bin km ye gelmis omrunu doldurmus bi ybr aliyorsa aklindan suphe duyarim onun :) cinin kotusu var iyisi var 30bin km ye gelen kanuni elite motorumu hala kullaniyorum yaptigim tek masraf debriyaj balatasi degistirmek oldu orjinal bujisi ile 20bin bindim disli zincir takimi daha degismedi en garibi de arka fren balatasi daha hic degismedi ben crypton alsaydim daha mi memnun olacaktim ? Sorunsuzluk bakimindan tamamen aynilar e hani cinler dandik ti ? 50binde ybr alip 10bin binip rektefe etcegime 0 km bi vindy s alirim 40 bin km sorunsuz binerim.

C.Kaan
21 Şubat 2015, 06:26
Tamam bugün çin malı bir motosiklet belki ybr - cbf olamaz ama cb ace - boxer vb. motosikletler kadar dandirikte değiller.
4 vites + ön fren kampana cb ace - boxer'in girip çıkamayacağı - gidemeyeceği her yere bugün şu saat şu saniye Drift ile giderim.

Bugün Drift - MC - MCX ve muadili motosikletlerin YBR vb. modellerden aşağı kalır yanı yok, haa eksikleri var'mı var tabi'ki ama bunlar yürür aksamda değil.i Bugün bir YBR 5000 bir CBF 6000 lira iken bir Drift 3500 ise bu motordan 3500 liralık performans bekleyebilirsiniz ne 5000 liralık nede 6000 liralık.

Ki ben yine iddia'lıyım bakımları düzenli yapılmış ve hor kullanılmamış bir Drift hem YBR'nin hem'de CBF'nin yapacağı kilometreleri kolaylıkla yapar hemde CBF gibi yarım kilo yağ yakmadan yapar. Ki yapıyor'da çevremde kilometresi taa nerelere gelmiş bir çok Drift var.

Bunları bir çinli Drift sahibi olduğum için söylemiyorum motorumu btaksitle aldım nakit param olsa idi 2. el YBR alırdın sırf şu çinli muhabbetinden sıyrılmak için, artık '' abi çinli alınmaz '' perdesi kalkmalı insanların gözünden, tamam belki ilk çinliler çok kötü idi neresini elleseniz elinizde kalıyordu ama artık işler değişti özellikle '' Zongshen '' üretimi çinliler kaliteli oluyorlar.

Mondial'in servislerine laf edilmiş, Bajaj övülmüş :mrgreen: Yahu bugün Bajaj servisleri bile daha nedir ne değildir bilemiyor servislerde Discovery'nin bakımını yapacak - arızasını giderecek adam yok. 3800 lira iken Discovery alayım dedim aha bi baktım lastik ebatları diğer commuterlerden farklı üzerine lastik olmuyor, gittim motoru inceledim bi baktım daha yola çıkmamış bayide duran motorların grenajları kırık, servisine indim baktım ustaların tipler daha mapustan yeni çıkmış eşkal, dedim oğlum sen yürü bakalım tıpış tıpış Mondiale.

Herkes çinlilere laf atıyorlar ama adamlar şuan dünyanın en büyük ekonomisi.
Mondial pazara 2005'de girdi ve o gün bu gündür Türkiye'nin en çok satılan motosikleti ne iş ? :wiinkk:

MELİH
21 Şubat 2015, 09:51
foruu açan arkadaşa teşekkürler ancak; çin denilen memlekette sanayiinin ne kadar ilerlediğini hekes biliyor. parasına göre mal üreten bir millet.Sorun çin malı motor olması değil. sorun o motoru memlekete getiren distibütörde. zira artık harleyin bile çinde yapıldığını herkes biliyor. ilk zamanlarda ucuz ve kalitesiz motorları memlekete sokan zihniyet 100-150 dolarlık motorları 1500-2000 tl ye sattılar ve çokta para kazandılar.ancak bu kötü durumun bile memlekette daha önceen var olmayan toplumda bir motosiklet kullanma alışkanlığı oluşturduğudur.Zaman içinde beklentiler yükselince distribütörler daha kalitelimotorlar getirmek zorunda kaldılar.ancak fiyat jonjon markaların fiyatlarına dahada yaklaştı.artık önümüzdek dönem jonjon markalara bineye başlayabiliriz. zira onlarda bu oluşan potansiyelden pay alabilmek için fiyatları indirecekler. Yamaha bunu yapmaya başladı bile. unutmadan yamaha da çinde üretiliyor artık..

---------- Mesajlar birleştirildi - 07:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:30 ----------

sevgili hemşerim.14 senedir motora biniyorum aşağı yukarı yılda 1 motor değiştirdim. bunların 2 tanesi dışında hepsi çinliydi. satarken hiçbirinden zarar etmedim. sadece haysung dan ve yamaha dan zarar ettim..çin malı motor yoktur. kalitesiz motor vardır. alırken biraz motordan anlamak gerekir.saygılar..

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:58 ----------

ehliyetsiz plakasız kullanıldıklaından..

AttilaXtreme
21 Şubat 2015, 10:54
Bu forum insanı zorla Çinli fanatiği yapar. Nedir bu yarıştırma meselesi bir türlü anlamıyorum. Kardeşim motor herkesin ihtiyacı isteği ve beğenisine göre alınır. Bir sürü Çinli de senin Japon vs dediğin markalara fiyat performans olarak tur bindirir. Bu diğer Japon Hintli vs'nin kötü olduğu anlamına gelmez.

Artık kurtulun şu kibirden yahu. Burada birbirimize yardımcı olmaya çalışıyoruz. Ne Çinli ne Hintli ne Japon vs bize bunun için avanta vermiyor. İyi çinli candır kardeşim. Forumun çeşitli yerlerine yazdık zaman zaman. Ha! Beğenmiyorsanız almayın ama gerekli gereksiz çamurdan da sakının lütfen.

efendy06
21 Şubat 2015, 11:09
Bu forum insanı zorla Çinli fanatiği yapar. Nedir bu yarıştırma meselesi bir türlü anlamıyorum. Kardeşim motor herkesin ihtiyacı isteği ve beğenisine göre alınır. Bir sürü Çinli de senin Japon vs dediğin markalara fiyat performans olarak tur bindirir. Bu diğer Japon Hintli vs'nin kötü olduğu anlamına gelmez.

Artık kurtulun şu kibirden yahu. Burada birbirimize yardımcı olmaya çalışıyoruz. Ne Çinli ne Hintli ne Japon vs bize bunun için avanta vermiyor. İyi çinli candır kardeşim. Forumun çeşitli yerlerine yazdık zaman zaman. Ha! Beğenmiyorsanız almayın ama gerekli gereksiz çamurdan da sakının lütfen.

Olmaz Atilla abi, senin x tremin tekeri falan çıkmadı mı hala? Diski kopar tekeri çıkar şase ikiye bölünür falan diyolardı :cherry:

Ben motosikletin menşei ile sidik yarıştıran toplumumuzu anlamıyorum. CBFgüzel motor, rahat falan, markasıda honda. Tamam yağ yakar. Drift onun neredeyse yarı parasına satılıyor. Daha şık görünüyor, daha performanslı. Burda tartışma şu olmalıydı; Ben uzun yola gidecem, yanlara çanta takacam falansa amaç, cbf önerilmeliydi, ben şehir içinde binecem, ilk motorum olacak diyenlere drift. Ama yok, ille japon olsun. az daha koy ybr al...

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:04 ----------


Hepimizin ortak noktası ucuz yada pahalı fark etmez motosikletten aldığımız haz ve sevgi. 100 cc kullanan arkadaşımda 1000 cc kullanan arkadaşımda motoruna aynı aşkla bağlı aslında. Peki neden keyif almak için aldığımız bu motorların zaman içerisinde eziyete düşmesine izin veriyoruz? Neden paramızı sokağa atıyoruz hiç düşündünüzmü?

Atalarımızında dediği gibi "ucuz mal alacak kadar zengin değilim" lafından yola çıkarsak Çin malı Motosikletlerin durumunu, kalitesini anlamak aslında mümkün. Çin malı Motosikletlerin Türkiyeye girdiği 2004 yada 2005 yıllarını bir düşünün. Müthiş bir patlamayla Çin malı motorlar satılmış, herkes bu motorlardan satın almıştı. Daha sonra beyaz eşya mağzlarının senetle Motosiklet satışlarıyla çoluk çocuk motor sahibi olmuş ve Apaçi diye tabir ettiğimiz tiplerde bu tarihten itibaren piyasaya çıkmıştır. Şimdi bir hatırlayalım; 2004 - 2005 yılında satılan o Çin malı Motosikletler nerde, kaç tanesi ayakta kalmış yada yürü vaziyette? Oysaki bilindik markaların 80 li 90 lı modelleri bile hala pırıl pırıl durmakta ve kullanılmakta. Peki o zaman hala neden Çin malı motor satın alıyouz, hala neden Kubamı, Asyamı yok efebdim Rks mi diye topicler açılıyor? Bu motorların geçmişi ne? Kendilerine özgü kaçtane safkan kendini kanıtlamış motorları var? Arge çalışmaları ne durumda ve hangi ülkelerde satılıyor hiç düşündünüzmü? Hadi eskiden Çin malı ucuz deniyordu ama şimdi allayıp pullayıp satılan Çinli motorların fiyatları Motor gacimlerine göre 10.000 tl yi bulmakta. Mondial Z-One 180 diye bir modeli 4350 tl ye satmakta. Kadırga diye bir marka ( Nasıl bir marka ismiyse hala anlam veremiyorum) 250 cc lik bir QM 250T diye bir Scooterı 9350 tl ye satmakta.

Kendi motosikletim için bir parça sormak için gittiğim Mondial servisinde gördüğüm durum içler acısıydı. Sıfır motorlarda arıza üstüne arıza, müşteri memnuniyeti sıfır, bisikletçiden dönme Motosiklet tamircileri ve artık tamir etmekten bıkmış servis ustaları.

Peki hala neden Çin malı? Aynı fiyatlara bilindik markaların bu kadar alternatifi varken neden Çin malı satın alıyoruz. En önemlisi kendi güvenliğinizi, canınızı hiçmi düşünmüyorsunuz? İlk haftasında kol çıkaran, egzosu düşen, sabah çalışmayan, bir tarafını yaptırırken bir diğer taraftan patara veren hep bu motorlar değilmi?

Şimdi size 3000-4000 bandında satın alıp uzun yıllar güvenle ve keyifle kullanabileceğimiz tavsiyeler veriyorum. 4000 tl den sonra zaten bilinen YBR, APACHE VE CBF üçlüsünü herkes bildiği için 4000 tl nin altında tercih edilebilcek motosikletleri veriyorum.

Herkese kazasız keyifli sürüşler...

4000 tl ye kadar seçenekler:

Bajaj Booxer - 3000 tl http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-bajaj-dunyanin-en-gattar-motoru-4vites-sayesinde1lt-ile-65km-budaklar-173129568/detay
Honda CB 125 Ace - 3320 tl http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-sok-sok-sok-honda-enes-motorda-vade-farksiz-pesin-fiyatina-9-tak-170419725/detay
Bajaj Discover - 3850 tl http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-bajaj-bajaj-discover-125st-163918072/detay
Hero Glamour - 3795 http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-hero-hero-glamour-125cc-1-lt-ile-80-km-ekonomik-saglam-173382152/detay


Bunların dışında da yarı otomatikler:

Yamaha Crypton 110 - 3380 tl http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-yamaha-crypton-t110c-2014-beyaz-stoklarimizda-hemen-teslim-173445549/detay
Honda Wing GO 100 - 3750 tl http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-balikesir-honda-mnr-den-celik-jant-disk-frenli-wing-go-165493418/detay
TVS neo X3i - 3600 tl http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-tvs-tvs-neo-x3i-magazamizda-supriz-hediyelerle-sizleri-bekliyor-170499265/detay

4 vites, önünde kampana kullanılmış motor önermişsin üstad. Özelliklerini de yaz da bilmeyenler anlasın. Benim vulture çok iyi valla. Çok memnunum. Bir de aküsü bitmeyeydi (2 senelik akü, 110w sis bağladım :cherry: bitirdim öyle) Şimdi, 4 vitesli, ön tekerinde bile kampana olan motoru alırmıyım bunun yerine? Hayır

memer
21 Şubat 2015, 13:56
engüzel araba bindiğimdir, en kral motor sürdüğümdür :)

firazsu
21 Şubat 2015, 18:18
Bu konuyu açan arkadaşa teşekkür etmek lazım. Güzel bir konuya temas etmiş. Böylece "Çinli dışında hangi motor alınabilir" sorusunu irdelemek güzel olmuş. Sayfanın tamamına yakınını okudum.

Benim fikrim, Çinli almayacaksam kendi sınıfında en iyi alternatifler;

125 cc olarak şöyle sıralanırdı;

1- 3800 TL civarı http://www.haojue.com.tr/DA135-S.asp?id=2
2- 4000 TL civarı http://bajaj.com.tr/discover/34/discover-125-st

İkisinin de fiyatı aynı...

Lakin kendim kullandığım için önerebileceğim yukarıdakilere alternatif bir Çinli var aslında.
(Konumuz Çinlilere alternatif diğerleriydi, böylece diğerlerine alternatif Çinli'ye döndü. :)) )
Aynı fiyata 125 cc alacağıma 150 cc alırım. Sağlam ve yakıtı da, hızlanması da iyi.

O bir Çinli ama inanın çok kaliteli.
125 cc olarak, 3000 TL civarı: http://www.salcano.com/motor.php?cesit=9
150 cc sınıfı, 3700 TL civarı: http://www.salcano.com/motor.php?cesit=9

Peki ben bir tercih yapabiliyor muyum... Çok zor bir tercih olacak. Nisan gibi yapacağım.
Bajaj discovery sportif görünümü çok hoş, diğer yandan Salcano Runner daha ucuz ve 150cc
Gönül ister ki, TVS Apache olsun ama bence biraz fiyatlı... Aynı cc'de yaklaşık fiyata Hintli alacağıma Suziki üretimi bir şey almayı tercih ederim.

5000 TL verdikten sonra bence bu sınıfın en kralı işte bu ==>> http://www.haojue.com.tr/HJ150-9.asp?id=2