HasanMert
21 Temmuz 2014, 17:28
Herkese Merhaba,
2 hafta önce 2009 Model K1200GT aldım. Henüz 27.000km de ve oldukça temiz bir motor. Geçen hafta Borusan'da bakıma girdi. Bakım sırasında lastiklerini değiştirttim. Bu arada difransiyel rulmanlarının da bozuk olduğunu söyleyip değiştirdiler. Bakım öncesinde 140km/h hızlara çıktığımda motorda titreme hissetmiştim ve lastiklerden olduğunu düşünmüştüm. Bakım sonrası 120km/h ve üzerinde çok rahatsız edici bir titreşimler karşılaştım. Yeni takılan lastiklerin balansından olabileceğini düşünüp, Borusan'a tekrar götürdüm. Servisten 2 farklı kişinin teste çıkmasını müteakip, motorda anormal herhangi birşey olmadığını söylediler. Güvenmeyip, harici bir yerde balansa soktum. Arka lastiğin balansında problem vardı, yapıldı. Ancak titreşim sorunu devam ediyor. Yurt dışı forumlarda, şafttan kaynaklanan bir problem olabileceği yazıyordu. Bu sebeple, Borusan harici bir BMW ustasına da bıraktım motoru. Yaptığı testlerde 120 - 150km/h arası titreşimin bu motorların hepsinde olduğu, ve anormal bir şey olmadığını söyledi. Ben BMW'nin özellikle otoyol için yaptığı bu makinada, yüksek hızda titreşim olmasını mantıklı bulmuyorum. Tirtreşim 100km/h saat hızda hissedilmeye başlıyor, 140km/h hıza çıkınca durulamayacak hale geliyor. Debriyaja basınca büyük ölçüde azalıyor.
Forumlarda incelediğim kadarıyla, şaftın iki tarafındaki mavsalların birbirine hizasında bir problem olursa, bu tip problem oluyor. Ancak debriyaja basında, şaft dönmeye devam ettiğinden, sorun şaftta mıdır tam bilemedim.
Tüm 1200GT kullanıcılarında benzer titreşim var mı? Sebebi ne olabilir, yardımlarınızı rica ederim.
2 hafta önce 2009 Model K1200GT aldım. Henüz 27.000km de ve oldukça temiz bir motor. Geçen hafta Borusan'da bakıma girdi. Bakım sırasında lastiklerini değiştirttim. Bu arada difransiyel rulmanlarının da bozuk olduğunu söyleyip değiştirdiler. Bakım öncesinde 140km/h hızlara çıktığımda motorda titreme hissetmiştim ve lastiklerden olduğunu düşünmüştüm. Bakım sonrası 120km/h ve üzerinde çok rahatsız edici bir titreşimler karşılaştım. Yeni takılan lastiklerin balansından olabileceğini düşünüp, Borusan'a tekrar götürdüm. Servisten 2 farklı kişinin teste çıkmasını müteakip, motorda anormal herhangi birşey olmadığını söylediler. Güvenmeyip, harici bir yerde balansa soktum. Arka lastiğin balansında problem vardı, yapıldı. Ancak titreşim sorunu devam ediyor. Yurt dışı forumlarda, şafttan kaynaklanan bir problem olabileceği yazıyordu. Bu sebeple, Borusan harici bir BMW ustasına da bıraktım motoru. Yaptığı testlerde 120 - 150km/h arası titreşimin bu motorların hepsinde olduğu, ve anormal bir şey olmadığını söyledi. Ben BMW'nin özellikle otoyol için yaptığı bu makinada, yüksek hızda titreşim olmasını mantıklı bulmuyorum. Tirtreşim 100km/h saat hızda hissedilmeye başlıyor, 140km/h hıza çıkınca durulamayacak hale geliyor. Debriyaja basınca büyük ölçüde azalıyor.
Forumlarda incelediğim kadarıyla, şaftın iki tarafındaki mavsalların birbirine hizasında bir problem olursa, bu tip problem oluyor. Ancak debriyaja basında, şaft dönmeye devam ettiğinden, sorun şaftta mıdır tam bilemedim.
Tüm 1200GT kullanıcılarında benzer titreşim var mı? Sebebi ne olabilir, yardımlarınızı rica ederim.